چگونه نرخ تبدیل را برای تبلیغات گوگل بهینه سازی کنیم؟

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) فرایند بهینه سازی تبلیغات، صفحات فرود و طراحی کل سایت برای افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری است. به عبارت دیگر، هدف از انجام اینکار؛ به دست آوردن درصد بالایی از بازدید کنندگانی است که می‌توان آن ها را به مشتری وفادار تبدیل کرده یا آن ها را به انجام یک فعالیت دلخواه ترغیب نمود.

بهینه سازی نرخ تبدیل یا همان CRO محبوبیت زیادی در میان کاربران گوگل ادز دارد زیرا بهترین روش برای افزایش منافع حاصل از فروش بدون افزایش هزینه های مرتبط با تبلیغات است.

نرخ تبدیل بسته به صنعتی که شما در حال کار بر روی آن هستید و مدل کسب وکاری که اتخاذ نموده اید به طور گسترده متغیر خواهد بود اما صرف نظر از تمامی این موارد، همه افراد به دنبال بهترین روش هستند. در این مقاله قصد داریم فاکتورهایی که برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل مورد استفاده قرار می‌گیرند را بررسی کنیم.

به طور طبیعی حتی اگر نرخ تبدیل برای شما در مقایسه با متوسط نرخ صنعتی که در آن فعالیت دارید، خوب باشد، باز هم رسیدن به نرخ تبدیل بالاتر برای کسب و کار شما بهتر است. حال این سوال پیش می‌آید که اصلا چرا باید به دنبال نرخ تبدیل بالاتر باشیم؟

بهینه سازی نرخ تبدیل نیازمند زمان و منابع متعددی است و اگر بتوانید آن را به درستی انجام دهید باید در انتهای کار همه چیز را تست کنید. به همین خاطر باید خود را با اصول اساسی بهینه سازی نرخ تبدیل وب‌سایت آشنا سازید.

در چنین شرایطی می توانید شانس خود را برای به دست آوردن مشتریان احتمالی که به سایت شما سر می‌زنند و می‌توانند به مشتریان وفادار و واجد شرایط تبدیل شوند را افزایش دهید. برای افزایش نرخ تبدیل سایت می توانید کارهایی را انجام دهید که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشند.

  • تبلیغات متنی گوگل را بهبود بخشید و متونی قانع کننده و قابل کلیک بنویسید که به عبارت جست‌و‌جو (Search Query)/کلیدواژه و نیز نیت مخاطبان شما مرتبط باشد. بهتر است کلیدواژه های دم دراز و دم متوسطی با نیت بالا را هدف قرار دهید تا تبلیغات در گوگل شما برای جستجو کنندگانی که در اواخر چرخه خرید هستند و نیز کاربرانی که می‌توانند به مشتری تبدیل شوند نمایش داده می‌شود.
  • بین صفحه فرود و تبلیغات خود ارتباط موثری برقرار کنید: صفحات فرود شما باید وعده آگهی را ارائه کنند و به جستجوکنندگان کمک نمایند فعالیت مورد نظر را به راحتی تکمیل کنند، در یک خبرنامه مشترک شوند، اطلاعات ارزشمندی دانلود نمایند یا خریدی انجام دهند.
  • طراحی صفحات فرود خود را بررسی کنید. در این شرایط بهتر است تست A/B را برای یافتن طرح صفحه بندی، متن و رنگ مناسب به کار گیرید. این نوع صفحه فرود می تواند درصد بالایی از بازدید کنندگان را به پر کردن فرم یا تماس ترغیب کند یا آن ها را به لید یا مشتریان ارزشمند تبدیل نماید.

بهینه سازی نرخ تبدیل تبلیغات گوگل: کار خود را کلیدواژه های مناسب آغاز کنید.

زمانی که می خواهید در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل فکر کنید، کار کردن بر روی دکمه ها، فرم ها یا سایر عناصر طراحی پایین قیف فروش می‌تواند وسوسه انگیز باشد. چنین مواردی ممکن است باعث افزایش یا کاهش فروش شوند.

به خاطر داشته باشید که بخشی از بهینه‌سازی نرخ تبدیل به دست آوردن بازدیدکنندگان مناسب برای سایت در همان مراحل ابتدایی است:

  • اگر نتوانید بازدید کنندگان سایت را به مشتریان وفادار تبدیل کنید، ترافیک بالای سایت بی فایده خواهد بود.
  • با کمک بازاریابی جستجو، افزایش ترافیک واجد شرایط یکی از مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد و بهینه سازی برای کلمات کلیدی مناسب انجام شود.
  • داشتن داده های بهتر در حوزه ترافیک کلمات کلیدی به این معنی است که می توانید تصمیمات بهتری در مورد سایت و متن آگهی اتخاذ کنید و مشتریان درستی را هدف قرار دهید.

صفحات فرود و بهینه سازی نرخ تبدیل

کیفیت صفحات فرود می‌تواند تاثیر زیادی بر روی نرخ تبدیل داشته باشد. کمی به این موضوع فکر کنید. مشتری احتمالی از طریق سرچ کوئری وارد سایت شما می‌شود.

اگر محتوا و پیشنهادات موجود در این صفحات با چیزی که آن ها به دنبالش بودند مرتبط نباشد، سعی می‌کنند سایت را ترک کنند و به نتایج جستجو برگردند. در این شرایط مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد. هرچند باید توجه داشته باشید که تاثیرات منفی چنین اثری به همین جا ختم نمی‌شود.

صفحات فرودی که ساختار ضعیفی دارند می‌توانند امتیاز کیفی (Quality Score) سایت را به شدت کاهش دهند. کاهش امتیاز کیفی باعث افزایش هزینه پرداخت شده به ازای هر کلیک (CPC) شده که در نهایت رتبه سایت را می کاهد.

با کاهش رتبه، یافتن سایت در موتورهای جستجویی همچون گوگل کاهش پیدا می‌کند. خوب حالا سوال اینجاست که چه چیزی باعث می شود یک صفحه فرود خوب داشته باشیم؟

  • سرتیتر قانع کننده: سرتیترهای جذابی بنویسید که به کلیدواژه های تبلیغات متنی گوگل شما مرتبط است و می تواند مشتریان احتمالی شما را برای ماندن در صفحه و انجام فعالیت مورد نظر ترغیب نماید.
  • متن مختصر و هدفمند: محتوای صفحه فرود شما باید بتواند به طور واضح پیشنهادات را ارائه کند و به طور مستقیم با کلیدواژه های مرتبط با آن گروه از تبلیغات ارتباط برقرار نماید. از لیست بالت دار استفاده کنید تا از طولانی شدن متن یا خسته کننده شدن آن جلوگیری نمایید.
  • Call to action های قابل کلیک و چشم نواز: اطمینان حاصل کنید که دکمه CTA از لحاظ بصری از سایر عناصر متمایز شده باشد. این دکمه ها باید قابل کلیک بوده و  از متن کوتاه و متمرکز استفاده نماید.
  • فرم کاربرپسند برای به دست آوردن اطلاعات مشتریان: یک فرم خوب در برگیرنده تمامی فیلدهای مورد نیاز برای تکمیل پیشنهادات شماست. البته باید به خاطر داشته باشید که فیلدهای فرم شما نباید به حدی باشد که از لحاظ بصری باعث خسته شدن کاربرد گردد. در مورد اطلاعاتی که نیاز به دریافت از مشتریان بالقوه دارید به خوبی فکر کنید.
  • طراحی کلی جذاب: صفحات فرود باید تمیز و منظم باشد. چنین صفحاتی می توانند حس قابل اعتماد بودن و حرفه ای بودن سایت را به مشتریان احتمالی القا کنند. طراحی باید در برند شما ثابت باشد تا از تجربه مرور بی‌ربط برای بازدید کنندگان جلوگیری گردد.

حرف آخر

پایبند بودن به مواردی که ذکر کردیم باعث می شود صفحات فرود مرتبط و با کیفیتی داشته باشید که تغییر با ارزشی در CRO و امتیاز کیفی ایجاد می کنند.

کارشناسان تبلیغات ادوردز جی ادز پس از بررسی وب سایت مشتریان برای کاهش هزینه های تبلیغات در گوگل و افزایش نرخ تبدیل شما پیشنهادات ارزشمندی را ارائه می‌کنند. برای مشاوره رایگان در مورد تبلیغات در گوگل و افزایش نرخ تبدیل با ما تماس بگیرید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.