تبلیغات ویدیو در یوتیوب بهتر است یا آپارات؟

یوتیوب بستر تبلیغاتی و برندسازی قدرتمندی است که با توجه به وجود کاربران و دسترسی بین المللی میتواند در جهت برندسازی و معرفی هرچه بیشتر شما و کسب و کارتان نه تنها برای ایران، بلکه برای تمام کشور ها نقش مهمی داشته باشد و شما را در این مسیر یاری کند.

بسیاری از تبلیغ کنندگان بر این باورند که تبلیغات ویدئویی نسبت به دیگر روشها تاثیر بیشتری بر روی کاربران خواهد داشت و ارتباط کاربران با محصولات شما از طریق اشتراک صوت و تصویر بسیار قوی تر از باقی انواع تبلیغات خواهد بود. شاید برای شما هم سوال باشد که با توجه مشکلات دسترسی به یوتیوب در ایران ، تبلیغات در یوتیوب نمیتواند بازخورد مناسبی داشته باشد و بهتر است که در صورت نیاز به تبلیغ ویدیو از بستر های ایرانی همچون آپارات استفاده شود.

ذکر این نکته که آپارات یک سایت قدرتمند و با درصد بازدید بالا است کاملاقابل قبول است، اما مقایسه تنوع خدمات و سرویس دهی تبلیغات و کسب درآمد آپارات با یوتیوب کاملا عقیده اشتباهی است. یوتیوب برای تبلیغ کنندگان آپشن‌ها و تنظیمات مختلفی در نظر گرفته و حتی این امکان را به شما میدهد که تبلیغ شما در بسترهای دیگر نیز فعال نمایید. در ادامه به برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

مزایای تبلیغ ویدیو در آپارات و یوتیوب

  • مهمترین مزیت یوتیوب این است که امروزه به عنوان یک رسانه بین المللی در حال فعالیت می‌باشد و تقریبا کاربران تمام کشور ها را در بر میگیرد. در صورتیکه آپارات یک بستر نمایش ویدیو است که با توجه به نرخ بازدید بالای خود و قابلیت دسترسی آسان (بدون فیلتر شکن) در حوزه تبلیغات نیز فعالیت میکند.
  • مهمترین موضوع که برای اغلب کاربران از اولویت بالاتری برخوردار است، هزینه های تبلیغ می‌باشد که در حال حاضر ممکن است با توجه با افزایش نرخ ارز در کشورمان این رقم در تبلیغات یوتیوب مقدار بالاتر نسب به آپارات باشد و این مورد را فراموش نکنید که در یوتیوب ویدیو شما برای تمام کشور ها می تواند نمایش داده شود.
  • یکی از مهمترین معایب تبلیفات یوتیوب، عدم امکان دسترسی کاربران ایرانی به طور عادی به این رسانه است که این مشکل با توجه به اینکه بیشتر کاربران ایرانی معمولا حداقل از یک فیلتر شکن استفاده میکنند به راحتی حل میشود.
  • طبق آمار ارائه شده توسط گوگل روزانه بیش از 4 میلیارد ویدیو توسط کاربران در یوتیوب بازدید می‌شود که بیش از 30 درصد آنها نیز با موفقیت روبه رو خواهد بود.
  • از دیگر ویژگی های تبلیغ یوتیوب میتوان به قابلیت نمایش ویدئو با کلیدواژه های مرتبط در سرچ گوگل و دیگر پارتنر های آن اشاره کرد.
  • فراموش نکنید که یوتیوب یکی از انواع کمپین‌های تبلیغ در گوگل به شمار می‌رود و توسط پنل فوق‌العاده گوگل ادز اجرا و مدیریت می‌شود.

پیشنهاد ما

بهتر است قبل از انتخاب بستر و انجام بازاریابی ویدویی، بررسی بیشتر و دقیق‌تری در خصوص اهداف خود از تبلیغ داشته باشید برای مثال:

  1. آیا مشتری‌های شما محدود به ایران میباشد یا امکان پشتیبانی از تمام و یا برخی کشور های خارج از ایران را دارید.
  2. آیا هدف شما از تبلیغ صرفا فروش است یا برندسازی و شناخته شدن محصول و یا خدمات شما نیز اهمیت دارد.

با طرح و بررسی اهداف و موارد ذکر شده در این مقاله، تصمیم گیری در مورد این که تبلیغات خود را در کدام بستر قرار دهید بسیار ساده تر و موثر تر خواهد بود. بنابراین توصیه می کنیم راهنمای تبلیغات ویدیویی در یوتیوب را مطالعه نمائید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.