ایجاد لینک و شبکه های اجتماعی برای تجارت الکترونیک

راهنمای لینکسازی و شبکه های اجتماعی برای فروشگاه اینترنتی

زیرنویس ویدئوی قسمت چهل وهشتم دوره آموزش سئو:

لینک‌سازی و جذب مردم به سمت محتوای تجارت الکترونیکتان می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد. اما با اندکی خلاقیت می‌توانید فرصت‌های ارزشمندی را پیدا کنید که هم به موتورهای جستجو و هم به بازدیدکنندگانتان کمک خواهند کرد. اولین و مهم‌ترین مورد که باید مدنظر داشته باشید، تولید محتوای بسیار خوب است. هر چیزی که به کمک آن بتوانید قابلیت‌های محصولتان در زمینه‌ی حل مشکلات مشتریان را نشان دهید، خوب تلقی می‌شود. همین محتوا قابلیت اشتراک بیشتری نسبت به مطلبی دارد که صرفاً شامل نام و توصیف محصول می‌شود.

فراتر از ویدئوها، دیاگرام‌ها و مواردی از این دست چند روش برای ارتقای بیشتر صفحات محصولتان وجود دارند. با اندکی تفکر و ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی خوب می‌توانید ویژگی‌های تعاملی خوبی را ایجاد کنید که در راستای شناسایی محصولتان به مشتری کمک خواهند کرد. به سایت‌های فروش لباسی فکر کنید که در رابط کاربری‌شان یک کمد کامل را نشان می‌دهند تا بتوانید از طریق کشیدن و رها کردن آن را پر کنید یا به فروشگاه‌های دکور خانگی فکر کنید که به شما اجازه می‌دهند اتاق نشیمن یا آشپزخانه‌ی رویایی‌تان را بسازید. هر چه که می‌فروشید، این نوع از ایده‌ها و موارد وجود دارند که مردم را به سمت سایتتان جذب می‌کنند و منجر به اشتراک سایتتان در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید سرمایه‌گذاری بر روی تصاویر با کیفیت از محصولات فروشی‌تان است، چون در طولانی ‌مدت برایتان عواید در پی خواهد داشت. بلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر تصویر دارای کاربرانی هستند که دوست دارند تصاویر زیبا، باکیفیت و جالب محصولاتتان را به اشتراک بگذارند. بنابراین زمان بگذارید و تلاش کنید تصاویری بی‌همتا و با کیفیت بالا خلق کنید تا موقعیت برترتان برای به دست آوردن لینک‌های بیشتر به سمت سایت فراهم شود.

در انتهای امر نباید مشتریانتان را فراموش کنید و فراموش نکنید که آن‌ها پیشنهادات ویژه را دوست دارند. کالاهای مجانی، کدهای تخفیف و پیشنهادات ویژه از انواع مواردی هستند که در اینترنت به اشتراک گذاشته شده و همانند گیاهان خود رو میان مردم توزیع می‌شوند. می‌توانید قسمت خاصی از سایتتان را به تخفیفات و کوپن‌های کنونی اختصاص دهید. می‌توانید مسابقه و قرعه‌کشی برگزار کنید یا حتی صفحه‌ای برای معامله‌ی دیوانه‌وار بسازید که شاید حتی برایتان ضرر مالی داشته باشد، اما نظر افراد بیشتری را به شما، سایتتان و محصولاتتان جلب می‌کند. حتی امکان دارد سودی نکنید یا ضرر مالی اندکی داشته باشید، اما بر روی سرمایه‌گذاری‌های مربوطه در تمام لینک‌ها توجه بلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی فکر کنید که باعث می‌شوند مشتریان و موتورهای جستجو به وبسایت شما علاقه‌مند شوند.

در انتها نقش کاربران در تولید محتوای سایت را فراموش نکنید. می‌توانید این مشارکت در قالب انتشار نقدهایی باشد که به صورت ایمیل‌های پس از خرید، استشهاد و همکاری در شبکه‌های اجتماعی باشد که بدین ترتیب مشتریان و کاربرانتان می‌توانند مواردی را به اشتراک بگذارند که منجر به لینک‌های بالقوه و محتوای تولیدشده توسط کاربر می‌شود. بدین ترتیب نظر مشتریان بیشتری به خرید از شما جلب می‌شود و رقبایتان به کنار رانده می‌شوند. در حالی ‌که دکمه‌های استاندارد لینک‌دهی و اشتراک در شبکه‌‌های اجتماعی را باید به عنوان یک لازمه به سایتتان اضافه کنید.

می‌توانید به مواردی همچون ایجاد فهرست خواسته‌ها یا قابلیت اشتراک‌گذاری با دوستان فکر کنید که شما را سر زبان‌ها انداخته و مردم را به سمتتان جلب می‌کند مخلص کلام اینکه یک فروشگاه اینترنتی خسته ‌کننده با صفحات محصول خسته‌کننده نباشید. از این فروشگاه‌ها زیاد وجود دارند در عوض تلاش بیشتری کنید تا بتوانید محتوای درگیر کننده و جالبی را بسازید که منجر به تهییج مشتریان شود و پتانسیل لازم برای کسب لینک و اشتراک در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشد. خلاق باشید زمان گذاشته و به مخاطبانتان و موارد موردنیازشان فکر کنید، سپس زمان بگذارید و محتوای درست و بهینه‌ای را بسازید که نیازهایشان را برطرف کند.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.