تگ یا دسته بندی در وردپرس

در وردپرس چگونه از برچسب و دسته بندی استفاده کنیم؟

متن زیرنویس قسمت هفتم دوره آموزش سئوی وردپرس

بخشی از استراتژی سئوی شما به احتمال زیاد نوشتن مقاله و محتوا در وردپرس هست، که میشه اون‌ها رو بر اساس برچسب و دسته بندی گروه بندی کرد و این گروه بندی توسط گوگل قابل مرور هست.

یکی از اشتباهاتی که من اغلب با اون مواجه میشم زمانیه که افراد می خوان برای همه چیز رتبه داشته باشن و تنها موتورهای جستجو رو با رقابت کردن با خودشون سردرگم می‌کنن.

به عنوان مثال توی این پست اگه به سمت پایین اسکرول کنیم، می بینیم که دسته بندی به نام رسپی ها (دستورالعمل‌ها) وجود داره و برچسب هم رسپی هست. گوگل در این شرایط نمی دونه کدوم رو برای کاربر ارسال کنه. به همین خاطر شما بعضی از کاربرا رو در یه صفحه و برخیشون رو روی صفحه دیگه مشاهده می کنید. آمارهای شما به نظر جذاب و گیرا نمیاد چون کاربرانون به دو گروه مختلف تقسیم میشن و کار شما برای بهینه سازی صفحات فرود رو دو برابر می کنن، این گزینه رو برای خودتون و گوگل راحت تر کنید و بین دسته بندی و برچسب ها موارد مشترکی نداشته باشین. در این شرایط رسپی به عنوان دسته بندی برای من خوبه پس دسته بندی رو نگه می دارم و برچسب رو حذف می کنم.

در مجموعه فیلم های آموزش سئوی وردپرس (WordPress SEO) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با اصول سئو و تنظیمات و پیکربندی اولیه سایت وردپرسی آشنا می‌شویم. سپس دو افزونه مهم برای سئو (All in One SEO Pack و Yoast SEO) و تنظیمات حرفه‌ای سئو در این افزونه‌ها را همراه با جزئیات فرا می‌گیریم. در نهایت این دوره آموزش سئو برای وردپرس به شما کمک می‌کند تا پست‌های سایت وردپرسی خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام وقتتون بخیر اگه میشه به این سوالم پاسخ بدین

یکی از دسته بندی هام دنلود آهنگه
و توی برچسب ها هم یه دانلود آهنگ دارم

این به گفته توضیحاتی که توی ویدیو میده ایراد داره؟ و باید حذف بشه این تگ؟

بلی. وقتی هم تگ و هم دسته بندی برای موضوعی می‌سازید، صفحات با محتوای تکراری توی سایت تون ایجاد می‌شه؛ موتورهای جستجوی وب محتوای تکراری رو دوست ندارند!

سلام وقت بخیر
من برچسب ها را سئو کردم ولی وقتی دقت کردم دیدم متن داخل صفحه برچسب ها در صفحات اول و وم . … تکراری شده ایرادی ندارد

سلام
وجود صفحاتی با متاتگ‌های عنوان و توضیحات تکراری توی سایت تون پیشنهاد نمی‌شه و بهتره عنوان همه صفحات یکتا باشه.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.