10 افزونه برای افزایش سرعت لود سایت وردپرسی شما

من سال هاست که در سایت وردپرسی به نوشتن می پردازم و تجربه ای که از این مدت به دست آورده ام این است که وردپرس یک چارچوب ایده آل برای ایجاد سایت و وبلاگ است. به خاطر قابلیت های ساده و کتابخانه عظیمی از افزونه های رایگان، این پلتفرم به یکی از سیستم‌های مدیریت محتوای عالی برای ایجاد سایت تبدیل شده است.

شما باید هوشمندانه از قابلیت های درون ساخت و افزونه های مناسب آن استفاده کنید. یکی از قابلیت های مهم وردپرس که می تواند استفاده از آن را بهبود ببخشد کاربرد افزونه هایی همچون افزونه های افزایش سرعت لود سایت است.

بعد از به روزرسانی اخیر در الگوریتم رتبه بندی گوگل، سرعت بارگذاری سایت به یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی SEO تبدیل شده است. به همین خاطر امروز قصد داریم در مورد افزونه افزایش سرعت بارگذاری سایت صحبت کنیم. برای اینکه بدانید این افزونه ها برای سایت شما کار می‌کند یا نه توصیه می‌کنیم سرعت سایت خود را با Google Page Speed Insights یا ابزارهای مشابه امتیازدهی به سرعت لود سایت مورد بررسی قرار دهید. به کمک این روش قادر خواهید بود، موثر بودن افزونه را قبل و بعد از نصب آن بسنجید.

افزونه های وردپرس برای افزایش سرعت لود سایت یا وبلاگ

1. افزونه W3 Total Cache

افزونه سوپر کش

زمانی که صحبت از سرعت به میان می آید، بدون شک می توانید این افزونه را در لیست افزونه های مهم وردپرس پیدا کنید. این افزونه کنترل خودکاری بر روی اشیای پایگاه داده، پست ها، صفحات، محتوا و سایر موارد موجود در سایت وردپرسی خواهد داشت و می تواند عملکرد سمت سرور را بهبود ببخشد، زمان دانلود را کاهش دهد و یکپارچه سازی خوبی از CDN را برای سرعت بیشتر فراهم آورد.

2. افزونه EWWW Image Optimizer

افزونه کاهش حجم تصاویر

این افزونه برای سایت هایی که برای هر پست حداقل یک تصویر دارند لازم است. این افزونه می تواند حجم تصاویر را با فشرده کردن آن و تبدیل فرمت هایی با اندازه بالا به JPG و PNG کاهش دهد. استفاده از این افزونه باعث کاهش افت کیفیت تصاویر نمی‌شود، اما اگر کیفیت تصاویر برایتان زیاد مهم نبود می توانید آن را بر روی فشرده شدن بیشتر تنظیم کنید.

3. افزونه BJ Lazy Load

افزونه bj lazy load

حتی زمانی که تصاویر شما فشرده شده باشد، باز هم اگر تصاویر زیادی در صفحه شما وجود داشته باشد، ممکن است با سرعت بارگذاری تداخل نماید. این افزونه می‌تواند چنین مشکلاتی را حل کند. افزونه bj Lazy Load حالت lazy load را در وردپرس فعال می سازد و همین امر باعث می شود تصاویر تنها زمانی بارگذاری شود که در ناحیه قابل مشاهده کاربر قرار دارند.

این موضوع بدین معنی است که حتی اگر 50 تصویر در سایت داشته باشید تنها مواردی که در ناحیه قابل مشاهده قرار دارند بارگذاری می‌شود. بقیه با اسکرول کردن به سمت پایین بارگذاری خواهند شد. اینکار باعث صرفه جویی در داده های گشت و گذار کاربر می‌شود و می تواند سرعت بارگذاری سایت را بیشتر کند.

4. افزونه WP-optimize

افزونه بهینه سازی وردپرس

یکی از دلایلی که باعث کند شدن سرعت بارگذاری سایت می شود، پایگاه داده آن است. بیشتر سایت های وردپرسی معمولا پایگاه داده عظیمی ندارند، اما مطمئننا سطرهای زائد و بدون مصرف زیادی می‌تواند در آن‌ها وجود داشته باشد. پاک کردن چنین سطرهایی در وردپرس چندان هم سخت نیست. به کمک این افزونه می‌توانید چنین کاری را به راحتی انجام دهید. افزونه WP-optimize یک افزونه برای بهینه سازی پایگاه داده است؛ که به طور خودکار سطرهای زائد را پاک می کند. هر چقدر سطرهای موجود در پایگاه داده کمتر باشد کوئری سریع تر انجام می‌شود و همین امر باعث بهبود سرعت بارگذاری سایت می‌گردد. تنها کاری که باید انجام دهید نصب و فعالسازی افزونه است.

5. افزونه Lazy Load for Videos

افزونه lazy load برای ویدیوها

ویدئوها نیز همانند تصاویر در وردپرس می توانند تنها زمانی بارگذاری شوند که کاربر آن را درخواست کرده باشد. این افزونه به طور خودکار فایل های ویدئویی را در پست های شما شناسایی می کند و آن ها را با تصاویر استاتیکی جایگزین می‌نماید. این ویدیوها تنها زمانی بارگذاری می‌شوند که کاربر بر روی آن‌ها کلیک کرده باشد. همین امر موجب می‌شود سرعت بارگذاری سایت افزایش یابد.

6. افزونه GZip Ninja Speed Compression

توسعه دهندگان وردپرس زمانی که در حال کدنویسی سایت و قالب های آن هستند از فضای زیادی برای نگه داری کدها استفاده می کنند. با اینحال چنین کاری باعث می شود حافظه موجود بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد. به کمک این افزونه می توانید فضاهای غیر کاربردی را پاک کنید و فایل های CSS، HTML و غیره را کوچک تر نمایید. این فشرده سازی بسیار موثر است زیرا می تواند 50 درصد از اندازه فایل را کمتر کند. کدنویسان نباید زیاد نگران این موضوع باشند، زیرا افزونه موردنظر فایل های اصلی را اصلاح نمی‌کند. این افزونه تنها نسخه فشرده ای از موارد اصلی است. با اینکه افزونه W3 Total Cache نیز همین کار را انجام می دهد، اما من توصیه می‌کنم از این افزونه اختصاصی استفاده کنید؛ زیرا مدیریت و کارایی بهتری دارد.

7. افزونه P3 Plugin Performance Profiler

تا به اینجای کار تمامی روش های ممکن برای بهینه سازی سایت وردپرسی در افزایش سرعت بارگذاری را با هم مرور کردیم. حالا زمان آن فرا رسیده است که خود افزونه ها را بررسی کنیم. این افزونه سایت شما را بررسی می کند و زمان بارگذاری هر کدام از افزونه ها را به صورت دقیق و قابل درک ایجاد می نماید. این گزارش شما را قادر می سازد افزونه های زمانبر را شناسایی کنید و آن ها را با افزونه های بهتر جایگزین نمایید.

8. افزونه Plugin Organizer

این افزونه برای مرتب کردن و سازماندهی سایر افزنده ها به کار می رود. بعد از اینکه افزونه سبک تر و سنگین تر را شناسایی کردید، می توانید در مورد مهم بودن یا نبودن این افزونه ها تصمیم گیری کنید. به کمک این افزونه قادر خواهید بود افزونه خاصی را به گونه ای تنظیم کنید که در صفحه خاصی بارگذاری شود و ترتیب بارگذاری آن ها را به صورت دستی تنظیم نمایید.

9. افزونه Autoptimize

افزونه یکی کردن فایل های جاوا اسکریپت

وقتی صحبت از سرعت لود سایت می‌شود، تعداد فایل‌هایی که از سرور درخواست می‌شود و در صفحه بارگزاری می‌شوند مهم است. افزونه autoptimize فایل‌های جاوا اسکریپت و فایل‌های CSS موجود در سایت شما را که مربوط به پوسته و افزونه‌های مختلف می‌شود را ترکیب می‌کند و فایل JS و CSS واحدی ایجاد می‌کند که باعث کاهش تعداد درخواست‌ها به سرور شده و زمان لود سایت شما را به صورت باورنکردنی کاهش می‌دهد. برای مشاهده تعداد فایل‌های جاوا اسکریپت و CSS، سایت خود را با ابزار تست سرعت لود سایت بررسی کنید.

10. افزونه Disable Google Fonts

اگر از پوسته‌های خارجی ترجمه شده استفاده می‌کنید و فونت آن را به یک فونت فارسی تغییر داده‌اید، احتمالا هنوز فونت‌های گوگل تعبیه شده در آن لود می‌شوند. اگر گشتن و پیدا کردن فایلی که این فونت‌ها را لود می‌کند، برایتان دشوار است، می‌توانید افزونه disable google fonts را روی وردپرس‌تان نصب کنید.

منبع: shoutmeloud

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام آقای قبیله عزیز خیلی ممنونم از مطلب مفیدتون.

اخیرا وبسایت gtmetrix فارسی و ایرانی راه اندازی کردیم که به صورت رایگان به کاربران فارسی زبان امکان تست سرعت لود سایت رو میده و میشه از راهنمایی های فارسیش استفاده کرد.

آدرس این ابزار: https://seo33.ir/gtmetrix

سپاس از لطف و محبت شما.

موفق و پیروز باشید.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.