بهبود کیفیت صفحات وب برای تبلیغات گوگل ادز

بهبود کیفیت صفحات وب برای کمپین‌های گوگل ادز

بهبود کیفیت صفحات وب یکی از فاکتورهای مؤثر در روند موفقیت در کمپین‌های گوگل ادز می‌باشد. در مقاله امروز جی‌ادز قصد داریم تا بهبود کیفیت صفحات وب برای تبلیغات گوگل ادز را از 5 دیدگاه زیر بررسی کنیم:

  • بهبود تجربه بازدید از سایت
  • بهینه‌سازی برای تطابق با الگوریتم گوگل
  • بهبود کیفیت صفحات وب برای افزایش نرخ تبدیل
  • بهینه‌سازی عکس‌های سایت
  • بهبود لندینگ پیج

بهبود کیفیت صفحات وب چیست؟

در یک تعریف کلی، بهبود کیفیت صفحات وب (Website optimization) را می‌توان به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها اختصاص داد که برای بهبود تجربه استفاده کاربر از سایت، دریافت ترافیک بیشتر و یا دریافت نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالاتر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

بهبود کیفیت صفحات وب
بهبود کیفیت صفحات وب

همه مدیران مشاغل، فارغ از حوزه کاری که دارند؛ در ابتدا راه‌اندازی وب‌سایت خود، فکر می‌کنند که همه چیز همیشه به همین صورت ایده‌آل باقی‌مانده و مشکلی در آینده برای آن‌ها پیش نخواهد آمد. اما باید عنوان کنیم که این‌طور نیست! با گذشت زمان و افزایش رقبا، کم‌کم دریافت ترافیک بیشتر و تبدیل کاربر به مشتری سخت‌تر شده و نیازمند تلاش و البته هزینه بیش‌تر خواهد بود. به احتمال خیلی زیاد کاربرانی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند نظر خود را در رابطه با مشکلاتی که اکنون وب‌سایت شما با آن دست و پنجه نرم می‌کند؛ با شما در میان می‌گذارند.

اما باید به این نکته توجه کنید که وب‌سایت شما بسیار قدرتمند بوده و این قابلیت را دارد که با افزایش فاکتورهایی همچون نرخ تبدیل (Conversion Rate)، درآمدزایی بیشتری برای شما به همراه داشته و نام برند شما را در ذهن مشتریان حک کند. با توجه به همین موضوع است که باید نگاهی متفاوت به امر بهبود کیفیت صفحات وب  داشته و وب‌سایت خود را برای تبلیغات گوگل ادز آماده کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به ارائه راهکارهای کاربردی در زمینه بهینه‌سازی صفحات وب برای تبلیغات گوگل ادز، شما را در داشتن تجربه خوبی از تبلیغ در گوگل یاری کنیم.

بهبود تجربه بازدید از سایت

تجربه‌ای که کاربر از مشاهده تبلیغات و بازدید وب‌سایت شما دارد؛ امر بسیار مهمی بوده و بهبود آن، به عنوان یکی از ضروری‌ترین فاکتورهای موفقیت در راه‌اندازی کمپین‌های گوگل ادز تلقی می‌شود.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

قبل از این که بتوانید صفحات وب‌سایت خود را بهبود ببخشید؛ نیاز دارید تا گروه‌های هدف و مشتریان ایده‌آل خود را مشخص کنید. در رابطه با این موضوع، پرسیدن سؤالات زیر می‌تواند شما را در امر شناسایی مخاطبان هدف یاری کنند:

  • مشتریان احتمالی من به دنبال چه محصول و یا خدماتی هستند؟
  • این مشتریان حاضر به پرداخت چه مبلغی برای استفاده از خدمات یا محصولات می‌باشند؟
  • چه نوع از خدمات پس از فروشی مدنظر آن‌ها می‌باشد؟

ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس می‌توانند در این مورد کاربردی بوده و اطلاعات مفیدی در رابطه با نیازها و سؤالات مختلف کاربران را در اختیار شما قرار دهند.

ساختن تجربه‌ای خوب از بازدید سایت برای کاربران به معنی افزایش رضایتمندی آن‌ها بوده که ارتباط مستقیمی با افزایش رتبه وب‌سایت شما دارد. اما بهبود این تجربه مستلزم شناخت نکاتی همچون خواسته‌های مشتریان و یا انتظاراتی می‌باشد که از یک فروشنده دارند. برای جمع‌آوری این اطلاعات روش‌های مختلفی وجود دارند که استفاده از نظرسنجی‌ها و یا تست‌های مختلف سنجش کاربران از مهم‌ترین این موارد می‌باشند.

نیاز مشتریان خود را شناسایی کنید

به محض اینکه مخاطبان هدف تبلیغات خود را پیدا کردید؛ وقت آن است تا مسیر کلیک بر روی تبلیغ تا تکمیل خرید را برای آن‌ها طراحی کنید. توجه داشته باشید که اگر محتوایی که در تبلیغات خود ارائه می‌کنید پاسخگو نیاز کاربران نباشد؛ نرخ تبدیل بالایی را از کمپین‌های خود نگرفته و در نتیجه فروش خوبی هم نخواهید داشت. اما اگر بتوانید نیاز کاربران هدف خود را شناسایی کنید؛ می‌توانید محتوا تبلیغاتی خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که به سؤالات مختلف کاربران پاسخ داده و تجربه مناسبی از بازدید سایت برای کاربران به همراه داشته باشد.

سعی کنید تمام مواردی که کاربر ممکن است در هر مرحله از فرایند مشاهده تبلیغ و خرید با آن مواجه شود را شناسایی کرده و با استفاده از راه‌حل‌های مناسب، اقدام به برطرف کردن نیاز مخاطبان خود کنید. توجه به این موضوع باعث ساده شدن روند خرید برای کاربران و در نتیجه افزایش فروش کمپین‌های شما می‌شود.

تجربه کاربر را از طریق تست‌های مختلف بهبود ببخشید

ایجاد تغییرات مثبت یکی از فاکتورهای مهم در روند بهبود تجربه کاربر از مشاهده تبلیغ و بازدید وب‌سایت می‌باشد. یکی از اشتباهاتی که بیشتر افراد در کمپین‌های گوگل ادز مرتکب آن می‌شوند؛ ایجاد تغییرات پس از نگرفتن نتیجه در کوتاه‌مدت است. اما یک کارشناس متخصص و باتجربه می‌داند که صبر و جمع‌آوری دیتا فاکتورهایی هستند که می‌توانند در ایجاد تغییرات مثبت مفید واقع شوند.

انجام تست A/B یکی از تکنیک‌های کاربردی است که می‌تواند برای راه‌اندازی یک آیتم جدید در سایت و یا اعمال تغییرات بر روی محتوای موجود در سایت مورداستفاده قرار گیرد. این تست، 2 فاکتور مختلف را در وب‌سایت شما مقایسه کرده و تعیین می‌کند که کدام یک از آن‌ها عملکرد بهتری برای تبلیغات و یا سایت شما دارند. به‌عنوان‌مثال اگر شما برای انتخاب لندینگ پیج کمپین تبلیغاتی خود، بین 2 گزینه تردید داشته باشید؛ می‌توانید از این تست استفاده کرده و میزان موفقیت‌آمیز بودن هر کدام را بررسی کنید.

وب‌سایت خود را برای استفاده دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید

داشتن یک سایت ریسپانسیو (Responsive) که علاوه بر کاربرد برای استفاده دستگاه‌های دسکتاپ، برای استفاده دستگاه‌های موبایل هم بهینه شده باشد؛ یکی از اولین فاکتورهای بهبود کیفیت صفحات وب می‌باشد. اهمیت این موضوع زمانی پررنگ می‌شود که متوجه شوید بر اساس مطلب ذکرشده از سوی وب‌سایت استاتیستا (statista)، دستگاه‌های تلفن همراه بیش از نیمی از ترافیک وب دنیا را تشکیل می‌دهند. این موضوع بدین معنی است که بخشی عمده‌ای از مشتریان احتمالی شما از طریق موبایل‌های خود بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند؛ بنابراین اگر وب‌سایت شما برای استفاده دستگاه‌های موبایل بهینه نشده باشد؛ بخش بزرگی از مشتریان شما از دست خواهند رفت.

بهینه‌سازی برای تطابق با الگوریتم گوگل

در روند تبلیغات گوگل یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ انطباق صفحات سایت و محتوا آن‌ها با الگوریتم گوگل می‌باشد. سابقه نشان داه است که برطرف کردن نیاز کاربر همیشه برای گوگل در اولویت قرار داشته و شما نیز باید سعی کنید در طراحی محتوا و صفحات سایت خود، از الگوریتم گوگل پیروی کنید.

کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید

همان‌طور که می‌دانید کلمات کلیدی بخش جدایی‌ناپذیر تبلیغات گوگل ادز بوده و به عنوان یکی از اساسی‌ترین فاکتورهای تبلیغ در این پلتفرم شناخته می‌شود. به همین جهت ضروری است تا در انتخاب کلمات کلیدی مقداری دقت را چاشنی کار کرده تا مشتریان احتمالی خود را به درستی هدف‌گیری کنید.

برای درک بهتر اهمیت انتخاب کلمات کلیدی اجازه دهید تا با یک مثال این موضوع را برای شما مطرح کنیم. تصور کنید شما فروشگاه آنلاین محصولات چرمی داشته که قصد راه‌اندازی تبلیغات گوگل ادز را برای کسب‌وکار خود دارید. مشتریان احتمالی شما، آن دسته از کاربرانی هستند که کلمات مربوط به محصولات چرمی (مثلاً کیف پول چرم) را سرچ کرده‌اند. در نتیجه اگر شما کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حوزه کاری خودتان را انتخاب نکنید؛ تبلیغات شما به افرادی نشان داده می‌شود که هیچ‌گونه نیازی به محصول یا خدمات شما ندارند.

برخی از نکاتی که در انتخاب کلمات کلیدی باید به آن‌ها توجه کنید عبارت‌اند از:

  • سعی کنید از کلمات کلیدی منفی برای هدف‌گیری بهتر مخاطبان خود استفاده کنید.
  • انطباق‌های کلمات کلیدی این امکان را به شما می‌دهند تا تبلیغات خود را به افرادی نشان دهید که به دنبال استفاده از محصول و یا خدمات شما هستند.
  • توجه داشته باشید که کلمات کلیدی انتخابی شما باید مرتبط با متن تبلیغاتی و لندینگ پیج کمپین‌های شما بوده تا بهترین نتیجه از تبلیغ در گوگل ادز برایتان حاصل شود.
  • ابزارهای زیادی برای پژوهش و بهینه‌‎سازی کلمات کلیدی وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ابزار کیورد پلنر گوگل اشاره کرد.

محتوا سایت خود را بهبود ببخشید

محتوا عالی همیشه مبتنی بر مرتبط بودن آن می‌باشد. هر مقاله، ویدئو و پادکستی که در سایت شما منتشر می‌شود این پتانسیل را دارد که باعث پیشرفت و توسعه وب‌سایت شود؛ اما باید این نکته را در نظر بگیرید که مخاطبان هدف شما به دنبال چه نوع محتوایی بوده و متناسب با نیاز آن‌ها اقدام به تولید محتوا باکیفیت کنید.

راه‌های زیادی برای افزایش کیفیت محتوا وب‌سایت وجود دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • پیدا کردن کلمات کلیدی  و یکپارچه‌سازی آن‌ها در تمامی صفحات وب‌سایت
  • اضافه کردن عکس‌های باکیفیت و مرتبط با محتوا سایت
  • ساختن متاتگ‌هایی که مفاهیم کلیدی وب‌سایت را برجسته می‌کنند
  • مدیریت چگالی کلمات کلیدی در محتوا سایت
  • اضافه کردن لینک‌های داخلی و خارجی

سرعت لود شدن وب‌سایت خود را افزایش دهید

مهم نیست کاربر از چه دستگاهی برای بازدید سایت شما استفاده کند؛ سرعت لود شدن سایت یکی از فاکتورهای مهمی است که در بهبود تجربه بازدید از سایت کاربر نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. جالب است بدانید که گوگل از سال 2018 سرعت بالا آمدن سایت را به عنوان یکی از موارد تعیین‌کننده در رتبه‌بندی نمایش نتایج جست‌و‌جو قرار داده است. راه‌های زیادی برای افزایش سرعت لود شدن سایت وجود دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) می‌باشد.

استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا، این امکان را برای کاربران وب‌سایت شما فراهم می‌کند که به جای دریافت محتوا از سرور اصلی سایت و ایجاد بار زیادی بر روی آن، دیتا را از نزدیک‌ترین سرور محل زندگی خود دریافت کنند. بدین ترتیب استفاده از CDN این امکان را به شما می‌دهد تا سرعت لود شدن سایت خود را بالا ببرید.

بهبود کیفیت صفحات وب برای افزایش نرخ تبدیل

افزایش نرخ تبدیل و فروش محصول و یا خدمات، دلیل اصلی است که بیزینس‌های مختلف زمان و هزینه خود را صرف طراحی کمپین‌های تبلیغاتی می‌کنند؛ بنابراین بسیار مهم است که مواردی که در افزایش این فاکتور مؤثر هستند را شناسایی کرده و آن‌ها را در کمپین‌های خود تقویت کنید.

رفتار کاربران خود را رصد کنید

همیشه افرادی هستند که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند اما به هر دلیلی خرید و یا عمل خاصی را در وب‌سایت تکمیل نمی‌کنند. جالب است بدانید که به گفته وب‌سایت هاب اسپات (Hubspot)، ٪42 از کاربران، وب‌سایت‌ها را به خاطر عملکرد منفی که دارند بدون تکمیل کردن عملی خاص ترک می‌کنند.

اما بهبود کیفیت صفحات وب فاکتوری می‌باشد که می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. با استناد به گفته‌های گوگل، حتی یک تغییر کوچک مانند افزایش اندک سرعت لود شدن سایت بر روی تلفن‌های همراه می‌توانند تأثیر بزرگی بر روی افزایش نرخ تبدیل تبلیغات شما داشته باشد.

باید توجه داشته باشید که می‌توانید با رصد رفتار کاربران خود در طول زمانی که در وب‌سایت شما حضور دارند؛ تجربه بازدید از وب‌سایت خود را برای آن‌ها بهبود بخشیده و افراد بیشتری را به لیست مشتریان خود اضافه کنید. برای بهبود تجربه کاربران مطمئن شوید که موارد زیر را در وب‌سایت خود چک کنید.

  • صفحات و لینک‌هایی که کاربران برگشتی بر روی آن‌ها کلیک می‌کنند را تحلیل کنید.
  • نحوه اسکرول کردن صفحات توسط کاربران را بررسی کنید.
  • بررسی کنید که کاربران در کدام قسمت‌های وب‌سایت شما تصمیم به خروج از آن گرفته‌اند تا نقاط ضعف وب‌سایت خود را شناسایی کنید.

ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول می‌توانند در ردیابی کلیک‌ها و اسکرول کردن‌های کاربران به شما کمک کنند. باز هم تأکید می‌کنیم که ایجاد تغییرات مثبت، هرچه قدر هم که کوچک باشد؛ می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود کیفیت صفحات سایت شما داشته و موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز را برای شما به همراه داشته باشد.

کانورژن‌های کمپین‌های خود را رهگیری کنید

بهینه‌سازی مؤثر تبلیغات به معنی پیگیری و نظارت مداوم بر عملکرد کمپین‌ها بوده که در نهایت منجر به افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) شود.

رهگیری کانورژن‌های مختلف در گوگل ادز
رهگیری کانورژن‌های مختلف در گوگل ادز

نرخ تبدیل تبلیغات شما، درصدی است که نشان می‌دهد چه میزان از کاربرانی که تبلیغات شما را دیده‌اند؛ عمل خاصی را در سایت شما تکمیل کرده‌اند. این موضوع کاملاً به نوع بیزینس شما مربوط می‌شود که کدام یک از کانورژن‌هایی که گوگل ادز در اختیارتان قرار می‌دهد را بررسی کنید. بسته به نوع کسب‌وکار، می‌توانید کانورژن‌های مربوط به فروش محصول و خدمات و یا کانورژن مربوط به لیدهای دریافتی از تبلیغات را آنالیز کنید. کانورژن‌های مربوط به لیدهای تماس و یا ثبت‌‎نام در سایت نیز از دیگر کانورژن‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را در اکانت گوگل ادز خود رهگیری کنید.

بهینه‌سازی عکس‌های سایت

عکس‌های سایت یکی دیگر از فاکتورهای مهم در مسیر بهبود کیفیت صفحات وب برای تبلیغات گوگل ادز می‌باشد. وب‌سایت شما در کنار بهره‌مندی از کلمات کلیدی و متن خلاقانه، نیاز به محتوای بصری باکیفیت نیز دارد که کاربر را به سمت تکمیل سفارش هدایت کند. توجه داشته باشید که استفاده از عکس‌های باکیفیت در محتوای سایت، حس اطمینان خاصی را در مخاطب نسبت به برند شما ایجاد می‌کند که پروسه فروش محصول و یا خدمات را برای شما آسان‌تر می‌کند.

عکس‌های خود را فشرده کنید

هدف از بهبود کیفیت تصاویر وب‌سایت و مخصوصاً تصاویر لندینگ پیج کمپین‌های تبلیغاتی، بهبود عملکرد کلی سایت و تبلیغات شما بوده که یکی از بهترین استراتژی‌ها برای بهبود کیفیت تصاویر سایت، فشرده‌سازی آن‌ها می‌‎باشد.

فشرده‌سازی عکس‌های سایت یکی از فاکتورهای کلیدی برای بهبود کیفیت صفحات وب به شمار می‌رود که در تبلیغات گوگل ادز نیز تأثیرات مثبت خود را نشان داده است. اما باید به این نکته توجه کنید که کیفیت عکس‌ها نیز مهم بوده و باید سعی کنید که در عین کم کردن حجم عکس‌ها، کیفیت آن‌ها را نیز حفظ کنید.

اهمیت این موضوع به قدری بالاست که می‌توانیم بگوییم؛ صرف ساعت‌ها زمان و هزینه برای بهبود کیفیت صفحات وب بدون آپدیت کردن عکس‌های سایت، امری بی‌فایده می‌باشد. دلیل این موضوع نیز بسیار ساده می‌باشد. اگر حجم عکس‌های وب‌سایت شما خیلی زیاد باشد؛ سرعت لود شدن سایت شما را کم کرده و باور کنید یا نه؛ کاربران منتظر لود شدن عکس‌های سایت شما نمانده و بلافاصله از سایت شما خارج می‌شوند. از طرفی دیگر، اگر شما در سایتتان از عکس‌های بی‌کیفیت استفاده کنید؛ حس بی‌اعتمادی را به کاربر القا می‌کنید که این مورد نیز در نهایت منجر به ترک وب‌سایت از سوی کاربران می‌شود.

توضیحات عکس‌های خود را جدی بگیرید

یکی از اشتباهاتی که در اکثر سایت‌ها مشاهده می‌شود؛ استفاده نکردن از کپشن و آلت تصویر برای عکس‌ها می‌باشد. استفاده از کپشن برای عکس‌ها، توضیحات خلاصه‌ای از پاراگراف موردنظر در متن که درباره آن صحبت می‌کنید؛ در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین آلت تصویر نیز در صورتی که عکس برای کاربر باز نشود؛ توضیحاتی در رابطه با محتوا عکس به کاربر می‌دهد. توجه داشته باشید که هر دو این موارد از نظر گوگل مهم بوده و این امکان را به شما می‌دهد تا امتیاز عکس‌های خود را بالا ببرید.

بهبود لندینگ پیج

لندینگ پیج کمپین‌های تبلیغاتی یکی از اساسی‌ترین موارد برای بالا بردن نرخ کانورژن و تبدیل کاربر به مشتری می‌باشد. مهم نیست که هدف کمپین تبلیغاتی شما چیست! اگر به دنبال کلیک و فروش بیشتر هستید یا هدف کمپین شما هدایت کاربران برای ساختن قبیله مخاطبان می‌باشد؛ درهرصورت نیاز دارید تا لندینگ پیج باکیفیتی را طراحی کنید که مخاطب را برای تکمیل عمل موردنظر شما قانع کند.

بهبود کیفیت لندینگ پیج کمپین‌های گوگل ادز
بهبود کیفیت لندینگ پیج کمپین‌های گوگل ادز

وقتی که صحبت از تبلیغات گوگل ادز به میان می‌آید؛ ارتباط لندینگ پیج با حوزه کسب‌و‌کار موردنظر و همچنین ساده و روان بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. درست همانند متن تبلیغاتی شما که ارتباط مناسبی با کلمات کلیدی انتخابی دارد؛ لندینگ پیجی که برای تبلیغات خود طراحی می‌کنید نیز باید مرتبط با نوع کسب‌و‌کاری که در آن مشغول به فعالیت هستید باشد.

چرا بهبود لندینگ پیج مهم است؟

لندینگ پیج به عنوان صفحه‌ای در نظر گرفته می‌شود که کاربر پس از کلیک بر روی تبلیغات شما با آن مواجه می‌شود. تصور کنید شما هدلاین و متن تبلیغاتی خلاقانه‌ای برای کمپین‌های خود انتخاب کرده و کاربر را قانع کرده‌اید که از میان همه تبلیغ‌های موجود در صفحه نتایج، بر روی تبلیغ شما کلیک کند. حال اگر استراتژی خوبی برای تبدیل کاربر به مشتری در طراحی لندینگ پیج خود نداشته باشید؛ همه زحمت‌های شما بی‌فایده بوده و کاربران پس از ورود به سایت، آن را بدون تکمیل سفارش ترک خواهند کرد. برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که اهمیت بهبود لندینگ پیج را برای شما مشخص می‌کنند به شرح زیر می‌باشند.

  • قرارگیری تبلیغ در موقعیت بهتر: همانطور که پیش‌تر نیز عنوان کردیم؛ الگوریتم گوگل به‌گونه‌ای طراحی شده است که نیاز کاربر را در اولویت قرار دهد. هرچه لندینگ پیج شما کاربردی‌تر طراحی شده و به سؤالات کاربران بهتر پاسخ دهد؛ احتمال اینکه تبلیغات شما در صدر لیست نتایج گوگل نمایش  داده شود بیشتر است.
  • بالا رفتن امتیاز کیفی تبلیغ: طراحی خلاقانه لندینگ پیج و استفاده از کلمات کلیدی صحیح و مرتبط در محتوا آن، باعث بالا رفتن امتیاز کیفی کمپین‌های شما شده و امتیاز کیفی بالاتر به معنی دیده شدن بیشتر تبلیغ و پایین آمدن هزینه کلی تبلیغات می‌باشد.
  • گرفتن نرخ پرش پایین‌تر: یکی از مواردی که در طراحی یک لندینگ پیج کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ طراحی اختصاصی آن می‌باشد. هرچه لندینگ پیج و محتوایی که در آن ارائه می‌کنید؛ برای کاربران هدف تبلیغ اختصاصی‌تر بوده و سؤالات آنان را برطرف کند؛ نرخ خروج از وب‌سایت شما کمتر بوده و به احتمال زیاد، کاربران تمایل بیشتری برای سفارش محصول و یا خدمات شما خواهند داشت.

نکات کلیدی برای بهبود لندینگ پیج کمپین‌های گوگل ادز

اکنون که به اهمیت بهینه‌سازی لندینگ پیج برای بهبود عملکرد کمپین‌های خود پی برده‌اید؛ وقت آن رسیده است تا با استفاده از یک‌سری تکنیک‌های کاربردی، کیفیت لندینگ پیج کمپین خود را بالا برده و تجربه خوبی از بازدید سایت برای کاربران بسازید.

  • بر روی نوشتن هدلاین‌های قوی تمرکز کنید: هدلاین انتخابی شما به عنوان مهم‌ترین فاکتور لندینگ پیج تبلیغاتتان شناخته می‌شود. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم؛ باید بگوییم که اکثر کاربران تنها به هدلاین لندینگ پیج شما توجه می‌کنند؛ پس بهتر است تا در انتخاب آن مقداری وسواس را چاشنی کار خود کنید.
  • متن تبلیغاتی مختصر و مفیدی بنویسید: متن تبلیغاتی لندینگ پیج شما باید به‌گونه‌ای نگارش شود که مزیت خدمات و یا محصول شما را به‌خوبی برای کاربر بیان کند. در نگارش متن تبلیغاتی لندینگ پیج خود باید این نکته را در نظر بگیرید که اصلاً چگونه شما می‌توانید نیاز کاربران را با محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌دهید برطرف کنید.
  • از تصاویر باکیفیت در لندینگ پیج خود استفاده کنید: عکس‌ها به عنوان اِلمان‌های بصری که کاربران آن‌ها را مشاهده می‌کنند؛ نقش بسزایی در بهبود کیفیت لندینگ پیج شما دارند. فرقی نمی‌کند که در وب‌سایت خود محصول و یا نوع خاصی از خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌کنید؛ درهرصورت، همواره باید سعی کنید تا از عکس‌های باکیفیت در لندینگ پیج خود استفاده کنید.
  • تعادل را در فرم‌های خود رعایت کنید: توجه داشته باشید که اطلاعات زیادی را در فرم‌های پرسش خود از کاربران درخواست نکنید. همیشه بهتر است تا تعادل را میان اطلاعاتی که نیاز دارید با آسان بودن پر کردن فرم برای کاربران برقرار کنید.
  • دکمه‌های Call to action: فراموش نکنید که از دکمه‌های تشویق به اقدام (CTA) مناسب در لندینگ پیج خود استفاده کنید. استفاده از CTAهای کاربردی و خلاقانه، به‌خوبی می‌تواند باعث افزایش نرخ تبدیل کاربران شود.

سعی کنید همواره به این نکته توجه داشته باشید که یک لندینگ پیج خوب، به عنوان فاکتور تکمیل‌کننده موفقیت در کمپین‌های گوگل ادز در نظر گرفته می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان شد؛ صرف زمان و هزینه زیاد برای طراحی استراتژی‌هایی که کاربر را برای کلیک بر روی تبلیغ قانع کنند؛ بدون داشتن یک لندینگ پیج خوب برای کمپین، تنها هدررفت هزینه، زمان و انرژی می‌باشد.

بهبود کیفیت صفحات وب برای بقا ضروری است

اولین قدم برای بهبود کیفیت صفحات وب برای تبلیغات گوگل ادز، درک این نکته است که پلتفرم گوگل ادز شبکه بزرگی بوده و تبلیغ در آن نرخ سودآوری خوبی برای مشاغل مختلف دارد. دقیقاً به همین دلیل است که کسب‌وکارهای مختلف به استفاده از گوگل ادز برای تبلیغ برند خود روی آورده‌اند.

اما وقتی که رقابت در یک حوزه بالا می‌رود؛ پیشرفت و افزایش کیفیت، تنها راه بقا و موفقیت در آن حوزه می‌باشد. بهبود کیفیت صفحات وب نیز یکی از روش‌های کاربردی است که می‌تواند ترافیک بیشتری برای تبلیغات شما به همراه داشته و کاربرانی که تبلیغات شما را دیده‌اند را به لیست مشتریان شما اضافه کند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.