مزایای تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین چیست و چه مزایایی دارد؟

در سال‌های گذشته دنیای تبلیغات آنلاین با تغییرات زیادی روبرو بوده است. تمایلات بازار و علایق مشتریان تغییر کرده است. فن‌آوری‌های جدیدتر و بهتر معرفی شده است و … . این باعث شده تا انواع تبلیغات نیز دستخوش تغییرات زیادی شوند.

امروزه کسب و کارهای بزرگ و کوچک بیش از پیش به تبلیغ نیاز دارند.

“این موضوع را به عنوان یک نویسنده در آژانس تبلیغاتی نمی‌گویم.”

به این دلیل که رقابت ارگانیک بین سایت ها و شبکه های فعال، کار ساده ای نیست. علاوه بر آن، رقابت ارگانیک به زمان زیادی نیاز دارد.

با حضور در فضای بازاریابی آنلاین، این شانس را خواهید داشت تا در معرض دید کاربران بیشتری قرار گرفته و آنها را به مشتری تبدیل کنید.

برای آنکه مدام از جدیدترین روش‌های تبلیغات اینترنتی بهره‌مند شویم و قادر به ساخت کمپین های تبلیغاتی بهتر باشیم، نیاز به آموزش مستمر و آزمودن بازار موجود داریم.

این فضا در ادامه این مطلب، پیش روی شماست.

تبلیغات آنلاین چیست؟

امروزه تقریبا همه با تبلیغات آنلاین آشنا شده‌اند و کمتر کسی است که از این روش بازاریابی اطلاع نداشته باشد.

به فعالیت های بازاریابی آنلاینی گفته می‌شود که برای بدست آوردن بازدید بیشتر وب سایت و ارسال پیام به مشتریان مناسب است. از این روش منحصر بفرد برای مشخص کردن بازار هدف استفاده می‌شود.

تبلیغات آنلاین چیست؟

پس از اینکه اینترنت در سال 1983 میلادی ابداع شد، تبلیغات آنلاین نیز رواج یافت. اکنون این نوع بازاریابی برای تمامی کسب و کارها قابل استفاده است.

از این جهت، بیزینس ها می‌توانند در این فضای گسترده میزان آگاهی از برند را افزایش داده و مشتریان بیشتری کسب کنند.

روش های تبلیغات آنلاین را بشناسید

تبلیغات آنلاین با روش های گسترده ای قابل اجرا هستند. از خدمات گوگل گرفته تا شرکت هایی که در ایران فعالیت های تبلیغاتی انجام می‌دهند.

در این مطلب قصد داریم شما را با تمامی روش های ممکن تبلیغ آنلاین آشنا کنیم. در حال حاضر توصیه ما این است که یک فنجان قهوه یا چای نوش جان کنید تا میزان تمرکز خود را افزایش دهید.

تبلیغات گوگل ادز

تبلیغات گوگل ادز به عنوان محبوب ترین روش تبلیغات آنلاین در سراسر جهان شناخته می‌شود. با استفاده از گوگل ادز می‌توانید به مخاطبین بی شماری دست یابید.

کمپین های گسترده ای در این پلتفرم قابل اجرا هستند که هرکدام به شکل متنوعی آگهی شما را به مخاطبین ارائه می‌کنند.

خدمات تبلیغاتی گوگل ادز - روش های تبلیغات آنلاین

جی ادز به عنوان اجرا کننده تبلیغات گوگل در ایران شناخته شده و نشان پارتنری گوگل را دریافت کرده است. در صورتی که سوال یا نیازی برای اجرایی این نوع بازاریابی را دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تبلیغ گوگل ادز کمپین های مختلفی دارد که لازم است با هرکدام از آنها آشنا شوید.

کمپین سرچ

کمپین سرچ گوگل ادز به عنوان محبوب ترین خدمات تبلیغاتی این شرکت شناخته می‌شود. در واقع این همان آگهی هایی است که در صفحه نتایج گوگل و با جستجوهای متنی نمایش داده می‌شوند.

لازم است بدانید که در ثانیه، بیش از 60000 جستجو در گوگل انجام می‌شود. این رقم در یک روز به بیش از 5.6 میلیارد می‌رسد.

البته که تمامی جستجوها شامل نتایج تبلیغاتی نیستند، اما این ارقام میزان محبوبیت موتور جستجوی گوگل را مشخص می‌کند.

هر صفحه از نتایج جایگاه مشخص برای 5 تا 7 نتیجه تبلیغاتی را دارد. برخی از آنها بالای صفحه و باقی در انتهای صفحه قرار می‌گیرند.

تبلیغات جستجو پولی - مثال تبلیغات کلیکی

کمپین سرچ یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات آنلاین است. اگر قصد دارید ترافیک سایت و فروش خود را افزایش دهید، از آن استفاده کنید.

کمپین دیسپلی

یک شبکه تبلیغات نمایشی در اختیار گوگل است که بیش از 2 میلیون وب سایت را میزبانی می‌کند. کمپین دیسپلی در سایت های ثبت شده این شبکه نمایش داده می‌شود.

همچنین علاوه بر سایت ها، آگهی های این کمپین در اپلیکیشن های موبایلی نیز به نمایش در می‌آیند.

تبلیغات دیسپلی یا نمایشی - یکی از روش های تبلیغات آنلاین

در قالب یک بنر به کاربر نمایش داده می‌شوند و شانس شما برای جذب ترافیک از بسیاری سایت ها و اپلیکیشن ها را افزایش می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر درباره تبلیغات دیسپلی می‌توانید از لینک استفاده کنید تا کاملا با آن آشنا شوید.

کمپین ویدیویی

کمپین ویدیویی گوگل به عنوان تبلیغات یوتیوب شناخته شده و کاملا بین کاربران محبوب است. به چند طریق اجرا می‌شود که با استفاده از پلتفرم گوگل ادز می‌توانید نوع آگهی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، امکان نمایش یک آگهی با قابلیت رد کردن ایجاد کنید. همچنین می‌توانید یک ویدیو کوتاه و بدون قابلیت رد شدن ایجاد کنید.

این یکی از پرطرفدارترین روش های تبلیغ آنلاین به شمار می‌رود. تنها در یک روز، بیش از 1 میلیارد ساعت ویدیو در یوتیوب دیده می‌شود.

کمپین یوتیوب

در صورتی که ویدیو جذابی برای معرفی محصول، خدمات یا برند خود ایجاد کرده باشید، می‌تواند در فروش و افزایش آگاهی از برند تاثیر گذار باشد.

در صورتی که می‌خواهید در یوتیوب تبلیغ کنید، کافیست با کارشناسان جی ادز تماس بگیرید.

کمپین اپلیکیشن

می‌توان گفت که ما انسان ها بیشترین زمان روز خود را به استفاده از اپلیکیشن های موبایل اختصاص می‌دهیم. اپلیکیشن های بسیاری در سیستم عامل های اندروید و iOS وجود دارند. و باید بدانید مدت طولانی است که تعداد آنها به میلیون رسیده.

با این تعداد برنامه موجود، فضای رقابتی سنگینی مانند سایت ها ایجاد شده و کسب رتبه به صورت ارگانیک کار ساده ای نیست. تبلیغات نصب اپلیکیشن می‌تواند به شما کمک بسزایی برای معرفی کردن برنامه به افرادی که به آن نیاز دارند، انجام دهد.

تبلیغات اپلیکیشن - انواع تبلیغات آنلاین

این کمپین می‌تواند تعداد نصب برنامه شما را به طور انبوهی افزایش دهد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از صفحه لینک شده استفاده نمائید.

کمپین ریمارکتینگ

این کمپین کمی متفاوت تر از سایر کمپین های تبلیغات آنلاین است. به عنوان مثال، شما در این کمپین کلمات کلیدی را مورد هدف قرار نمی‌دهید. هدف شما کاربر است!

ریمارکتینگ - انواع روش های تبلیغات آنلاین

به این معنی است که اگر کاربری از سایت شما بازدید کرده باشد و سپس در سایت دیگری که اجازه اجرا شدن کمپین ریمارکتینگ را داده باشد، وارد شود، تبلیغ شما را می‌بیند. و این شانس را خواهید داشت تا مجددا او را به سایت خود بازگردانید.

سخت شد نه؟! اجازه دهید با یک مثال کار را ساده تر کنیم.

فرض کنید در گوگل برای “خرید لوستر” جستجو کرده اید و وارد یک سایت خاص شده اید. اگر این سایت از ریمارکتینگ استفاده کرده باشد، فعالیت شما توسط یک Tag ردیابی شده و ممکن است در برخی از سایت ها تبلیغ آن کسب و کار را ببینید.

استفاده از ریمارکتینگ در گوگل ادز مجاز بوده و می‌تواند به بسیاری از تبلیغ کنندگان کمک کند. برای اطلاعات بیشتربه مقاله لینک شده جی ادز وارد شوید.

کمپین های دیگری مانند تبلیغات شاپینگ نیز در پلتفرم گوگل ادز وجود دارند که با توجه به تحریم بودن کشور ایران، امکان اجرایی کردن آنها در حال حاضر وجود ندارد.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یکی از انواع تبلیغات آنلاین است که علاقه مندان بسیاری نسبت به آن جذب شده اند. جالب است بدانید که این کمپین انواع مختلفی دارد و توسط شرکت های گسترده ای ارائه می‌شود.

تبلیغات PPC آنلاین

به عنوان مثال، کمپین های سرچ و شاپینگ گوگل به نوعی تبلیغات کلیکی شناخته می‌شوند. به دلیل اینکه به ازای هر کلیک از تبلیغ دهنده هزینه ای کم می‌کنند.

همچنین این نوع آگهی ها توسط سایت های ایرانی نیز ارائه می‌شوند. به عنوان مثال، یکتانت، مدیا ادز و چند شرکت دیگر در اجرای این نوع از تبلیغ آنلاین فعالیت می‌کنند.

این آگهی ها در انتها، ابتدا، یا در سایبدار صفحات دیده می‌شوند. در صورتی که کاربر روی آنها کلیک کند، هزینه ای از تبلیغ کننده کسر شده و به تبلیغ دهنده اضافه می‌شود.

تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارند.

تبلیغات همسان یا نیتیو

این یکی از روش های تبلیغات آنلاین به شمار می‌رود. تبلیغ همسان یا نیتیو با محتوای صفحات سایت یکی شده و تجربه کاربر را کاهش نمی‌دهد. عموما از این نوع آگهی ها در انتهای مقالات استفاده می‌شود. مانند مقاله های سایت های خبری.

تبلیغ همسان باعث می‌شود که میزان کلیک روی آگهی بیشتر شود. به دلیل اینکه با سایت و سایر محتوای صفحه همخوانی پیدا می‌کند، کاربر میل بیشتری برای کلیک روی آنها خواهد داشت.

استفاده نادرست از تبلیغات همسان می‌تواند به اعتبار برند شما صدمه بزند. به عنوان مثال، عکس های زیادی از این آگهی ها در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شوند که اذیت کننده و گاهی چندش آور هستند! مثل عکس زیر که از لینکدین انتخاب شده است.

تبلیغات نیتیو یا همسان بی کیفیت در ایران - تبلیغات آنلاین بی هدف و بی کیفیت

این موضوع اصلا خوب نیست و باعث رنجیدن کاربر می‌شود. لازم است که شرکت های فعال در این زمینه، نظارت بهتری روی آگهی ها داشته باشند.

تبلیغات نمایشی

همانطور که از اسم آن مشخص است به ازای نمایش هزینه کسر می‌کنند. عموما نرخ هزینه تبلیغات نمایشی به ازای 1000 بازدید حساب می‌شود.

به طور مختصر با نام CPM یا Cost Per Mile نیز شناخته می‌شوند و به عنوان یکی از روش های تبلیغات آنلاین مورد استفاده کسب و کارها قرار می‌گیرند. با اجرای این کمپین، دیگر کلیک های انجام شده روی آن محاسبه نمی‌شوند و تنها به ازای 1000 بازدید هزینه پرداخت می‌کنید.

نمی‌توان گفت که این نوع آگهی ها بهتر از تبلیغات کلیکی هستند، اما می‌تواند برای افزایش آگاهی از برند گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. می‌پرسید چرا؟!

فرض کنید آگهی شما در بخش سایدبار سایت Varzesh3 قرار بگیرد. روزانه هزاران نفر این آگهی را مشاهده می‌کنند و با این روش شانس دیده شدن توسط افراد بسیاری را خواهید داشت.

همانطور که احتمالا می‌دانید، افراد به طور کلی این آگهی ها را نادیده می‌گیرند؛ چون هیچ همخوانی با محتوای سایت تبلیغ دهنده ندارند. در صورتی که آگهی خود را در صفحات مرتبط با فعالیت خود قرار دهید، میزان بازگشت سرمایه مناسب تری را دریافت خواهید کرد.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

مگر می‌شود درباره تبلیغات آنلاین صحبت کنیم و در آن به شبکه های اجتماعی اشاره ای نشود. به نظر من انکار این رسانه ها نشدنی است!

تبلیغات آنلاین در بستر شبکه های اجتماعی

این دنیاهای مجازی نقش عمده ای در زندگی ما انسان ها ایجاد می‌کنند. به گونه ای که خیلی از ما انسان ها، اولین کاری که بعد از بیدار شدن انجام می‌دهیم چک کردن این شبکه هاست.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی می‌تواند شما را نسبت به رقبا متمایز کند. با ایجاد آگهی های خلاقانه این شناس را خواهید داشت تا هر روزه پیام برند خود را به افراد بسیاری ارسال کنید.

فعالیت ارگانیک در این رسانه ها می‌تواند در برندسازی شما تاثیر گذار باشد، اما هیچگاه نمی‌تواند نتایجی به سرعت تبلیغات را به ارمغان آورد.

حتما از فضای این شبکه ها برای افزایش فروش آنلاین استفاده کنید.

استراتژی های تبلیغ آنلاین

شناخت روش های تبلیغات آنلاین بخشی از مواردی است که باید برای اجرای کمپین بدانید. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید تنها با اکتفا به تبلیغ، انتظار نتایج عظیمی را داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر صفحه فرود یا لندینگ شما مشکلی داشته باشد، ممکن است بسیاری از سرمایه گذاری های خود را از دست بدهید.

استراتژی های مختلفی برای ایجاد بازاریابی آنلاین وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها پرداخته ایم.

1. طراحی و کارایی وب سایت

می‌توان گفت وب سایت شما مهم ترین بخش کسب و کار به شمار می‌رود. علاوه بر آن، شما برای آن تبلیغ کرده‌ اید. بنابراین باید طراحی زیبا داشته باشد و برای استفاده کاربر آسان باشد.

زمانی که کاربران خواسته یا ناخواسته روی آگهی های آنلاین شما کلیک کنند، باید اطلاعات مورد نیاز آنها درباره محصول یا خدمات را به خوبی ارائه کنید. اگر موارد به درستی نمایش داده نشود، به احتمال زیاد کاربر صفحه را ترک کرده و هزینه شما هدر می‌رود.

طراحی سایت زیبا و کارآمد

علاوه بر آن، اگر مشکل فنی در مسیر خرید دیده شود، بازدیدکننده را آزار داده و او مجبور است که سایت را ترک کند؛ مثل هر فرد دیگری.

از آنجایی که کمپین های تبلیغاتی به گونه ای طراحی شده اند تا ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند، باید طراحی خود را ایده آل انجام دهید تا بیشترین نرخ تبدیل را ثبت کنید.

سایتی که به خوبی طراحی شده باشد می‌تواند بازدیدکننده را ترغیب کند تا مدت بیشتری در صفحه فعال بماند. به این ترتیب شانس ارائه پیشنهادهای بیشتری را به کاربر خواهید داشت.

برای اینکه در زمینه تبلیغات آنلاین موفق باشید، نیاز به یک وب سایت حرفه ای خواهید داشت.

2. شناسایی مخاطبین هدف

لازم است که قبل از شروع تبلیغ آنلاین، مخاطب هدف خود را بشناسید. در صورتی که آگهی خود را برای مخاطبین هدف ایجاد نکنید، تنها سرمایه خود را از دست داده اید.

همانطور که احتمالا متوجه شده اید، بسیاری از کمپانی ها بدون اینکه این موضوع را جدی بگیرند، کمپین های خود را شروع می‌کنند.

تبلیغات در گوگل ادز، از این نظر استراتژی مناسبی محسوب می‌شود. از طریق بخش Demographics این امکان وجود دارد که مخاطبین خود را انتخاب کنید. مثلا می‌توانید تنظیماتی ایجاد کنید تا آگهی شما تنها به افراد 18 تا 24 سال نشان داده شود.

3. از اینفلوئنسرها استفاده کنید

این شیوه را می‌توان یکی از بازاریابی های شبکه های اجتماعی نامید. عموما اینفلوئنسر کسی است که قدرت تغییر عقیده بسیاری از افراد را با توجه به مخاطبین گسترده و حمایت کننده هایش دارد.

در صورتی که بتوانید از اینفلوئنسر مارکتینگ برای تبلیغات آنلاین خود استفاده کنید، شانس بالایی برای فروش خدمات یا محصولات خود به مشتریان احتمالی خواهید داشت. فراموش نکنید که اینفلوئنسرها محبوب هستند و مورد اطمینان دنبال کننده هایشان قرار گرفته اند.

این استراتژی تبلیغاتی است که توسط بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک استفاده می‌شود. ممکن است هزینه بالایی را شامل شوند، اما با توجه به میزان ROI یا بازگشت وجهی که دارند، می‌توان تعرفه های آنها را نادیده گرفت.

هزینه تبلیغ آنلاین چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه تبلیغات آنلاین با توجه به کمپینی که اجرا کرده اید، ممکن است متفاوت باشد. کمپین های کلیکی با کمپین های نمایشی از نظر هزینه و نحوه محاسبه تفاوت دارند.

به عنوان مثال، هزینه تبلیغ در گوگل ادز به چند روش محاسبه می‌شود. کمپین سرچ با توجه به کلیک و کمپین ویدیویی نسبت به تعداد نمایش هزینه خواهد داشت.

هزینه تبلیغات آنلاین

عموما نحوه محاسبه نمایش ها به ازای 1000 بازدید (CPM) بوده و برای کلیک ها (CPC) نیز، یک هزینه مشخصی ایجاد می‌شود. مثلا، 10 سنت به ازای هر کلیک روی کلمه “خرید کاغذ”.

هزینه اجرای آگهی در شبکه های اجتماعی نیز به همین صورت است. هم می‌توانید آگهی خود را به ازای کلیک و هم به ازای نمایش تبلیغ کنید. کمترین تعرفه برای توئیتر (38 سنت) بوده و لینکدین (5.26 دلار) بیشترین هزینه ممکن را به ازای هر کلیک دریافت می‌کند.

جهت اینکه اطلاعات دقیقی از هزینه تبلیغ آنلاین کسب کنید، لازم است با اجرا کننده کمپین های خود ارتباط برقرار نمائید.

سرمایه گذاری هایی که در فضای آنلاین انجام می‌دهید، در مقابل تعرفه های بازاریابی سنتی اندک بوده و این مزیت مهمی به شمار می‌رود.

مزایای تبلیغات آنلاین

به نظر شما گزینه های تبلیغاتی که در این مقاله خوانده اید، چه تاثیری در کسب و کار شما خواهند گذاشت؟ بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید!

هیچگاه نمی‌توان تبلیغات آنلاین را نادیده گرفت؛ خصوصا زمانی که بحث رقابت در میان است. این بازاریابی ها مزایای بسیاری دارند که در ادامه تلاش کرده ایم تا به صورت مفید آنها را توضیح دهیم.

هدفمند بودن آگهی

همانطور که متوجه شدید، روش های تبلیغ آنلاین عموما با توجه به فعالیت کاربر نمایش داده می‌شوند. مانند کمپین سرچ گوگل یا تبلیغ اپلیکیشن.

این نوع آگهی ها با توجه به نیاز کاربر نمایش داده می‌شوند و مانند کمپین های آفلاین نیستند.

به عنوان مثال، فردی که در ایستگاه مترو منتظر ایستاده تا به مقصدس برسد، به فکر خرید فرش نیست که با دیدن یک آگهی ترغیب به خرید شود. اما کسی که برای تعمیر موبایل جستجو کند، با مشاهده یک آگهی، بیشتر به خرید ترغیب خواهد شد.

تجزیه و تحلیل نتایج

عموما در هر فضای آنلاینی که تبلیغ کنید، یک ابزار تجزیه و تحلیل برای مشاهده نتایج خواهید داشت.

به عنوان مثال، با گوگل ادز می‌توانید به طور دقیق میزان کلیک ها، نمایش آگهی، نرخ کلیک نسبت به نمایش و هزینه کمپین خود را ببینید. البته این امر در سایر فضاهای تبلیغ آنلاین نیز موجود است.

با این نتایج، می‌توانید تغییرات لازم در کمپین های خود را اجرا کرده و حتی میزان بازدهی بیشتری از تبلیغات بدست آورید.

این امکان در تبلیغات سنتی فعال نبوده و آمارهایی جزئی از کمپین خود دریافت می‌کنید.

صرفه‌جویی در زمان

اگرچه تبلیغات آنلاین و آفلاین هر دو برای اجرا نیاز به برنامه‌ریزی و استراتژی دارند، اما اجرای کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین بسیار سریع‌تر است. در عرض چند دقیقه می‌توانید تبلیغات را برای پلتفرم‌های مختلف آماده کرده و در چند ثانیه آنها را منتشر کنید.

با تبلیغات آنلاین در زمان صرفه جویی کنید

آگهی های اجرا شده در شبکه اجتماعی و وب سایت های مختلف، در مدت زمان بسیاری کوتاهی اجرایی می‌شوند. بسیاری از شرکت ها مانند جی ادز، در روزهای تعطیل نیز خدمات تبلیغاتی‌ را انجام می‌دهند.

انعطاف‌پذیری

یکی از شاخص‌های تبلیغات آنلاین در مقایسه با انواع تبلیغات، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده آن است. شما می‌توانید هر ترکیبی از متون، عکس‌ها و یا ویدئو را برای نمایش پیام خود به بازار هدف استفاده کنید.

اگر شبکه تبلیغاتی به درستی و در زمان مناسبی انتخاب شود، این بازاریابی می‌تواند تاثیر بالایی داشته باشد. تا زمانی که به کامپیوتر و اینترنت دسترسی دارید، اقدامات تبلیغاتی خود را می‌توانید از هر نقطه از جهان انجام دهید!

هزینه کم

اگر هزینه یک کمپین بازاریابی آفلاین با تاثیرگذاری بالا را با یک کمپین بازاریابی آنلاین مقایسه کنید، هزینه‌های اجرای یک کمپین آنلاین بسیار ارزان تمام می‌شود.

تعامل با کاربر

اینترنت به تعامل مستقیم با مخاطب کمک می‌کند. بر خلاف دیگر ابزارهای ارتباطی، کسب و کارها فقط پیام را به اشتراک نمی‌گذارند؛ بلکه آنها پیام کاربران را نیز دریافت می‌کنند. و کمک می‌کنند صدای مشتری شنیده شود.

این مسیر دو طرفه به شرکت‌ها اجازه می‌دهد یک خط ارتباطی بسیار روان داشته باشند تا با استفاده از آن بیشتر به علایق مشتری پی ببرند. اگرچه این کار نیاز به تلاش بیشتری دارد، اما قطعا ارزش اجرایی شدن را دارد.

سرعت بالا

عنصر دیگری که بازاریابی آنلاین را قدرتمند ساخته، سرعت انتقال اطلاعات آنلاین است. گرچه شما باید همیشه بر معیارها نظارت داشته باشید، اما با یک استراتژی خوب می‌توانید نتایج را با سرعت باور نکردنی ببینید.

تقسیم‌بندی مخاطبان

توانایی اینترنت برای هدفگیری مخاطبان از طریق تقسیم‌بندی براساس سن، علایق، جنسیت و سایر شرایط اقتصادی و اجتماعی از پیش تعیین شده، بی نظیر است.

برای پیدا کردن مشتریان مناسب می‌توانید یک کمپین ایجاد کنید؛ و به طور خاص روی شخصی که برخی ویژگی‌های از پیش تعیین شده را دارد، تمرکز کنید.

مزایای تبلیغات آنلاین - تقسیم بندی مخاطبین

9 مزیت تبلیغات آنلاین برای ایجاد تحول در کسب و کارتان

آیا بازار هدف شما حضور فعالی در دنیای مجازی دارد؟ اگر می‌توانید یک بله قاطعانه در پاسخ به این سوال بدهید، پس قطعا تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما مزیت های بسیاری خواهد داشت.

1. تبلیغات آنلاین سریع، منعطف و قابل ردیابی است

با استفاده از تبلیغات آنلاین شما می توانید از مزایای فوق العاده رسانه های دیجیتال مانند دسترسی فوری، به روزرسانی و ویرایش آزادانه تبلیغات خود و پیگیری نتایج، بهره مند شوید.

آیا می خواهید به منظور تبلیغ خدمات جدید خود یک گردهمایی کوچک ترتیب دهید؟ به جای اینکه برگه های تبلیغاتی را 6 هفته جلوتر چاپ کنید و در منطقه پخش کنید و ندانید که چه کسانی آن ها را خواهند دید و بعد از آن هم هفته ها و یا ماه ها منتظر باشید تا بالاخره متوجه شوید خدمات جدید شما چه بازخوردی داشته است، بهتر است که ظرف یک ساعت یک کمپین آنلاین ایجاد کنید تا خدمات و گردهمایی خود را تبلیغ کنید.

ویژگی مثبت دیگر تبلیغات اینترنتی این است که می توانید در لحظه مشاهده کنید که کدام تبلیغ عملکرد بهتری داشته است، چند نفر آن را دیده اند، کجا آن را دیده اند، چه افرادی و در چه زمانی روی آن کلیک کرده اند.

با استفاده از چنین اطلاعاتی که به راحتی در دسترس شما قرار دارند، می توانید در صورتی که از عملکرد کمپین تبلیغاتی خود رضایت ندارید، آن را فورا بهبود ببخشید به جای اینکه مجبور باشید تا آخر ماه صبر کنید تا گزارش فروش به شما بگوید که آیا تبلیغی که در روزنامه درج کرده بودید، در فروش شما تاثیر داشته است یا نه.

2. ترافیک ورودی وبسایت و میزان فروش شما افزایش پیدا می کند

9 مزیت تبلیغ آنلاین

با فرض اینکه شما سایت خود را به شکلی صحیح طراحی کرده اید و مدام به آن سر می زنید و آن را به روزرسانی می کنید، پس منطقی است که بخواهید ترافیک ورودی آن را بالا ببرید. غیر از این است؟

وقتی تمام کارها انجام شد، می توان نتیجه این تنظیمات و تغییرات را در آمار و ارقام دید. تبلیغات آنلاین می تواند ترافیک ورودی سایت شما را بالا ببرد. وقتی حجم ترافیک سایت شما بالا برود تبعا احتمال جذب مشتریان بالقوه و انجام کانورژن از جانب آن ها هم بالا می رود.

3. آگاهی مردم از برند شما، اعتبار برند شما و اعتماد مردم به آن افزایش پیدا می کند

تبلیغات آنلاین باعث می شود تا نام برند شما در مقابل دیدگان کاربران آنلاین در هر جایی از این وب قرار گیرد، مثل تبلیغات در رادیو و تلویزیون. تبلیغات آنلاین نیز مدام کسب و کار شما را به خریداران بالقوه معرفی می کند.

وقتی این خریداران با شما آشنا شدند، شروع به شناسایی برند شما می کنند و وقتی نیازی برای آنها ایجاد شود که در زمینه تخصص شما باشد، احتمال اینکه به سراغ شما بیایند بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، مزایای تبلیغات اینترنتی وجه کسب و کار شما را بالا می برد و به برند شما اعتبار می بخشد.

4. برای بازارهای هدف و مشخص شده خود تبلیغ می کنید

وقتی شما به صورت آنلاین تبلیغ می کنید، این امکان برای شما فراهم است تا متناسب با بازار هدف خود، پیام تبلیغاتی خود را ایجاد کنید و یا این که همانطور که مخاطبین هدف خود را گروه بندی کرده اید، برای هر گروه پیام تبلیغاتی ویژه ای داشته باشید.

به این مثال توجه کنید: به فرض شما سیستم های امنیتی می فروشید. در حالی که محصولات شما هم کاربرد خانگی دارد و هم تجاری، اما مزایای محصولات شما برای هر کدام متفاوت است.

صاحب یک کسب و کار به دنبال این نیست که بتواند درب گاراژ خانه اش را از راه دور باز و بسته کند، و صاحب یک خانه هم نمی‌خواهد زمان ورود و خروج کارمندانش را زیر نظر داشته باشد. تبلیغات زمانی موثر واقع می شود که شما مستقیما در مورد نیاز های مخاطب با او صحبت کنید به جای اینکه یک پیام کلی برای جلب نظر همگان داشته باشید.

اینجا است که گروه بندی اهمیت پیدا می کند. به عنوان صاحب شرکت سیستم های امنیتی، شما دو تبلیغ با پیام های متفاوت ایجاد می کنید: یکی برای صاحبان کسب و کار و دیگری برای مالکین خانه. این شیوه از تبلیغات از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر از تبلیغات در تلویزیون، رادیو و یا تبلیغات چاپی است.

طبق مطالعه ای که وبسایت AdAge.com انجام داده است، یک تبلیغ نمایشی که برای مخاطبینی خاص تعریف شده است، نسبت به یک تبلیغ استاندارد، می تواند تا 1000% بیشتر افراد را ترغیب به جستجو در مورد یک کالا کند.

با بازاریابی آنلاین، به جای اینکه تبلیغ شما را کسانی ببینند که شما علاقه ای به همکاری با آن ها ندارید، می توانید بازار هدف خود را گروه بندی کنید تا تلاش ها و هزینه های شما بیشترین بازده را داشته باشد.

5. به نسل هزاره که دسترسی به آن ها دشوار است دسترسی پیدا می کنید

نمی توان انکار کرد، از بدو تولد این نسل (که شامل افراد متولد بین 1981 تا 2000 است)، تقریباً هر زمینه ای از فناوری پیشرفت های چشمگیری داشته است. نسل هزاره بسیار در معرض ابزار ها و پلتفرم های مدرن بوده است.

آن ها به دنبال نتایج سریع نیستند، بلکه انتظار دارند به عنوان مزیت همکاری با یک شرکت، از خدمات عالی و قیمت رقابتی بهره ببرند. طبق آمار Statista.com، کاربران آمریکایی 25 تا 34 ساله، از میان سایر گروه های سنی، بالاترین میانگین مصرف ماهانه اینترنت در سال 2016 را داشته اند.

این نسل قدرت خرید بسیار بالایی دارند و اگر می خواهید توجه آن ها را به خود جلب کنید، باید با آن ها ارتباط برقرار کنید. یک روش ایده آل برای انجام این کار تعامل با آن ها و هدفِ تبلیغ قرار دادنِ آن ها در جایی است که حضور دارند، یعنی دنیای مجازی.

6. با استفاده از تبلیغات بازاریابی مجدد، مشتریان قبلی خود را دوباره به تعامل وا می دارید

ریمارکتینگ

با استفاده از بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ، می توانید افراد را بر اساس فعالیت های آنلاین گذشته شان هدف قرار دهید، به عبارتی، اقداماتی که در وبسایت شما انجام داده اند. 46 درصد از متخصصین حوزه بازاریابی آنلاین بر این باورند که بازاریابی مجدد به عنوان یک تکنولوژی بازاریابی آنلاین، کمترین کاربرد را دارد.

به عنوان مثال، هفته گذشته سری به سایت Backcountry.com زده اید تا به دنبال یک جفت چکمه برای طبیعت نوردی بگردید. حتما پس از آن چندین بار تبلیغات همان چکمه ها را در وبسایت های دیگر دیده اید. حتی با اینکه آن چکمه ها را در آخر از آمازون خریدید، باز هم تبلیغات آن را اینور و آنور می بینید.

چرا؟ چون شما هدف بازاریابی مجدد قرار گرفته اید. اینگونه شرکت ها به این خاطر از بازاریابی مجدد استفاده می کنند، زیرا می دانند بازدیدکنند های وبسایتی که به وسیله تبلیغات نمایشی هدف بازاریابی مجدد قرار می گیرند، 70 درصد بیشتر احتمال دارد که در آن وبسایت کانورژنی انجام دهند.

شما همچنین می توانید از این ویژگی به منظور کسب اطمینان از اینکه مشتریان شما، برند شما را فراموش نمی کنند، استفاده کنید.

7. با مشتری بالقوه خود در هر مرحله ای که قرار دارد ارتباط برقرار می کنید

زمانه تغییر کرده است. به نظر می رسد همه در فضای مجازی حضور دارند و وقتی مصرف کنندگان قصد خریدی دارند، معمولا قبل از آن که خرید خود را انجام دهند، در فضای مجازی حسابی در مورد کالای مورد نظر خود تحقیق می کنند. شاید هم پیش از این تحقیقات خود را انجام داده اند و اکنون می خواهند خرید خود را نهایی کنند.

هر کجا که هستند، به سراغشان بروید و با ارائه اطلاعاتی که به دنبال آن هستند، توجه آن ها را جلب کنید. با توجه به هر مرحله از فرآیند خرید، که مشتری بالقوه در آن قرار دارد، تبلیغی متناسب با نیازهای مشتری در آن مرحله، بسازید.

به عنوان مثال، شما در وبلاگ خود مقاله ای می نویسید در پاسخ به سوالی رایج که از شما در مورد خدمات‌تان پرسیده شده است. شما می توانید برای آن مقاله تبلیغی ایجاد کنید تا توجه مصرف کنندگانی که در مرحله جمع آوری اطلاعات هستند را جلب کنید.

شاید مابقی مصرف کنندگان برای رفتن به مرحله بعدی و تنظیم وقتی برای مشاوره، آماده باشند. بنابراین شما می توانید تبلیغی طراحی کنید که حس نیاز شدید را در مخاطب ایجاد کند تا ترغیب شود هم اکنون اقدام کند.

8. هزینه های بازاریابی خود را کاهش می دهید

وقتی از تبلیغات آنلاین استفاده می کنید، کنترل زیادی بر بودجه و هزینه های تبلیغاتی خود دارید. اول از همه، کمپین های بازاریابی آنلاین هزینه بسیار کمتری نسبت به تبلیغات در تلویزیون، رادیو و تبلیغات چاپی دارند. دوم اینکه، شما دقیقا مشخص می کنید که چقدر و چه زمانی می خواهید هزینه کنید.

از بودجه اولیه ای که مشخص کرده اید راضی نیستید؟ در کمتر از یک دقیقه می توانید آن را تغییر دهید. سوم اینکه شما کنترل کامل را بر زمان و مدت نمایش تبلیغات دارید. تبلیغات شما عملکرد خوبی ندارند؟ برای کاهش هزینه ها کمپین را متوقف کنید.

9. رقبای شما هم همین کار را می کنند

می دانم، همه ما یاد گرفته ایم کاری را صرفا به این خاطر که سایرین آن را انجام می دهند، انجام ندهیم، اما این مورد مستثنا است.

اگر رقبای شما با استفاده از تبلیغات آنلاین با بازار هدف شما وارد تعامل شوند، سهمی از بازار و مشتریانی نصیب‌شان خواهد شد که می‌توانست مال شما باشند، در این صورت برند شما برای مشتریان بالقوه ناشناس خواهد بود اگر آن را به درستی در مقابل دیدگان آن ها قرار ندهید.

مثل این است که امیدوار باشید برنده جایزه بزرگ بخت آزمایی شوید اما بلیط آن را تهیه نکرده باشید. مردم وقتی شما را نشناسند، برای رفع نیاز های خود به سراغ شما نخواهند آمد.

بنابراین وارد میدان شوید و به آن ها نشان دهید که هستید و چه کاری انجام می دهید. سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که کاربر تجربه ای لذت بخش از حضور در آن داشته باشد، اطلاعات ارزشمند در اختیار کاربر بگذارید و با فراخوان به عمل هایی صریح توجه بازار هدف خود را جلب کنید.

هیچ شکی نیست که تبلیغات آنلاین روشی مقرون به صرفه، کارآمد و مناسب برای تبلیغ کسب و کار شما است به گونه ای که موجب شناخته شدن برند شما و جلب اعتماد مشتریان بالقوه می شود و دقیقا افرادی را هدف قرار می دهد که شما می خواهید با آن ها کار کنید.

آینده تبلیغات آنلاین چگونه است؟

همه چیزهایی که تا اینجا خواندید، در حال حاضر قابل اجرا هستند. اما همانطور که قبلا ذکر کردیم، جهان تبلیغات آنلاین همیشه در حال تغییر است.

آینده تبلیغات آنلاین برای شرکت شما چطور است؟ بسیاری از روندهای جاری پاسخ به این سوالات را روشن می‌کند. این روندها باعث می‌شود که شما از تغییرات بسیاری چیزها در عرض فقط چند سال متعجب شوید.

آژانس‌های اختصاصی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها. تخمین زده می‌شود بیش از 10% پولی که در سراسر جهان برای تبلیغات سرمایه‌گذاری شده است، برای آن دسته از تبلیغاتی است که هیچکس آنها را نمی‌بیند! در این زمینه آژانس‌هایی به طور اختصاصی روی کنترل داده‌ها، مسدود کردن ترافیک جعلی و حذف هزینه‌های اضافی، کار می‌کنند.

سئو و بازاریابی اپلیکیشن. این تکنیک قصد دارد دو مفهوم متفاوت برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن را بیان کند. یک وجه از آن، ASO یا بهینه سازی برای اپ استور است که کارش قرار دادن اپلیکیشن به بهترین نحو ممکن (از لحاظ رتبه و تجربه کاربری) در فروشگاه اپلیکیشن موبایل است. (نظیر App Store، Google Play Store و غیره) جنبه دیگر SEO است، وظیفه سئو این است که وقتی کاربران کلمه کلیدی مرتبطی را تایپ می‌کنند، اپلیکیشن در جایگاه بالاتری در موتور جستجو نمایش داده شود.

تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک. بزرگترین شبکه اجتماعی جهان مالک اینستاگرام نیز است. امروزه فیسبوک در حال ترویج استفاده ترکیبی از دو پلتفرم است تا کمپین‌هایی ایجاد کند که همزمان در این دو پلتفرم کار کنند و مطمئنا در سال‌های آتی این کمپین‌ها را بیشتر می‌بینیم. (راهنمای تبلیغات در اینستاگرام و راهنمای تبلیغات فیسبوک را مطالعه کنید.)

شبکه‌های اجتماعی مجازی. پیشرفت امروزی شبکه های اجتماعی در گذشته چندان قابل پیشبینی نبود، اکنون با ورود واقعیت مجازی، عصر جدیدی در دنیای تبلیغات شروع می‌شود. با ایجاد تجربه اختصاصی برای هر کاربر، جهان تبلیغات هر روز شاهد امکانات نوآورانه جدیدی خواهد بود. با تبلیغات در شبکه های اجتماعی و مزایای آن آشنا شوید.

هوش مصنوعی در کمپین‌ها به کار برده می‌شود. اتوماسیون یکی از فرایندهای مهم در بازاریابی آنلاین است. آینده، نویدبخش توسعه این جنبه از بازاریابی آنلاین است، تا با استفاده بهینه از زمان، ارتباط با مشتری روان‌تر شود.

تبلیغ آنلاین، در زمان حال جریان دارد، اما آینده‌ ارتباطات آنلاین، نوید بخش منابع زیادی است که شرکت‌های پیشگاه می‌توانند از آنها برای افزایش تاثیر و نزدیکی بازارهای هدف استفاده کنند.

حرف آخر و جمع بندی

همانطور که در این مطلب خواندید، تبلیغ آنلاین با روش های گسترده ای اجرا می‌شود. کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند از کمپین های مختلف این شیوه بازاریابی استفاده کنند تا امکان رقابت با سایت های بزرگ‌تر را داشته باشند.

هزینه این آگهی ها در مقابل بازاریابی سنتی اندک بوده و حتی می‌توان گفت میزان بازگشت سرمایه اش در مقابل روش سنتی بیشتر است. این شانس را در اختیار شما می‌گذارد تا مشتریان احتمالی را به مشتریان وفادار برند خود تبدیل نمائید.

همچنین تبلیغات آنلاین مزایای بسیاری دارد که در این مقاله از وبلاگ جی ادز به مهم ترین آنها اشاره شد. امیدواریم که از خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی بدست آورده باشید.

شما به عنوان یک تبلیغ کننده از کدام روش های معرفی شده در این صفحه استفاده می‌کنید؟ به نظر شما تبلیغات گوگل ادز بهتر است یا تبلیغ در شبکه های اجتماعی؟

با اعلام نظر خود در انتهای صفحه، ما را از تصمیمی که گرفته اید مطلع نمائید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.