گوگل ادسنس چیست و نحوه کسب درآمد از ادسنس

گوگل ادسنس چیست و چگونه از Adsense درآمد کسب کنیم؟

چه به مدت 5 دقیقه وبلاگ نویسی کرده باشید یا 5 سال در دنیای آنلاین حضور داشته اید، تفاوتی ندارد؛ کسب درآمد از اینترنت یکی از مسائل و موضوعات مهمی است که همیشه در ذهن افراد وجود داشته و خواهد داشت. آیا باید از طریق گوگل ادسنس درآمدی داشته باشم؟ اصلا چگونه می توانم می توانم از Google Adsense درآمد کسب کنم،وقتی هنوز نمیدانم چیست!

گوگل ادسنس چیست

گوگل ادسنس (Google Adsense) یکی از رایج ترین روش ها برای درآمدزایی است. البته باید یک موضوع مهم را همیشه به خاطر داشته باشید.

این پلتفرم نمی تواند نتایج سریعی برای شما فراهم کند. در حقیقت برای اینکه بتوانید از این طریق کسب درآمد کنید، باید تحمل مدت زمانی انتظار را داشته باشید. البته اگر این شیوه به درستی و در طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد می تواند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشد.

در حال حاضر وب سایت های فارسی زبان و ایرانی برای فعالیت در گوگل ادسنس با مشکلات تحریم روبرو هستند.

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس برنامه ای است که به وبلاگ نویسان و صاحبان سایت ها اجازه می دهد با نمایش تبلیغات گوگل در سایت یا وبلاگ خود، درآمد زایی داشته باشند.

گوگل ادسنس چیست

به احتمال زیاد تبلیغات گوگل را در همه جا مشاهده کرده اید. این تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل نیز نمایش داده می شود. اساسا، دو روش برای درآمدزایی از طریق گوگل ادسنس وجود دارد. این دو روش عبارتند از:

  1. نمایش (Impressions): این گزینه بر اساس تعداد بازدیدهای انجام شده از صفحات یا پست هایی است که در آن تبلیغی وجود دارد.
  2. کلیک: این گزینه نیز بر اساس تعداد افرادی است که بر روی تبلیغ موجود کلیک کرده اند.

برای اینکه بتوانید از طریق گوگل ادسنس درآمد کسب کنید، اکانت مخصوص خود را ایجاد نمایید، وارد آن شوید. سپس باید کدی که گوگل در اختیارتان می گذارد را در وبلاگ یا وبسایت خود بگنجانید.

شما می توانید ظاهر تبلیغ، مکان نمایش آن و حتی نوع تبلیغی که می پذیرید را مشخص کنید. زمانی که به حداقل آستانه 100 دلار رسیدید، گوگل یک چک برایتان ارسال می کند یا درآمد حاصل را به صورت سپرده در حساب بانکی تان قرار می دهد.

چه خدماتی توسط گوگل ادسنس ارائه می شود؟

  • گوگل، مالک ادسنس است.
  • این گزینه بیشترین بخش از درآمد گوگل را ایجاد می‌کند.
  • تبلیغات ادسنس در سایت هایی به نمایش در می‌آید که در برنامه ادسنس گوگل شرکت کرده اند (به این سایت ها ناشران ادسنس (Adsense Publishers) می‌گویند.)
  • ادسنس پلتفرمی برای ناشران است. به عنوان مثال افرادی که سایتی دارند و می خواهند تبلیغات گوگل را در سایت خود به نمایش بگذارند. سیستمی برای تبلیغ کنندگان که در آن افراد می خواهند محصولات یا خدمات خود را در گوگل تبلیغ کنند گوگل ادوردز نام دارد.
  • تبلیغات ادسنس در موبایل و دستگاه های موبایلی نیز به خوبی نمایش داده می شود.
  • ادسنس با درآمد به ازای کلیک و هزینه به ازای هر کلیک به خوبی کار می‌کند. ناشران برای هر کلیکی که بر روی تبلیغات موجود در سایت می شود، هزینه ای دریافت می‌کنند.
  • در حال حاضر، ناشران ادسنس 68 درصد از هزینه های کلیک و گوگل 32 درصد از این هزینه ها را دریافت می کند. این موضوع بدین معنی است که اگر تبلیغ کننده ای برای هر کلیک بر روی تبلیغش یک دلار پرداخت کند، ناشران ادسنس حدود 0.68 سنت و گوگل 0.32 سنت از آن را دریافت می کنند.
  • هر فرد بالای 18 سالی که سایتی دارد و طبق شرایط گوگل ادسنس پیش برود، می‌تواند در این برنامه شرکت کند.
  • ادسنس قوانین سختی دارد که نباید توسط هیچ فردی نقض شود. این مسئولیت ناشران ادسنس است که این قوانین را بشناسند و از آن تبعیت کنند.
  • ادسنس محصولاتی دارد که برای تبلیغ در سایت های دسکتاپی، ویدئوها، بازی ها، اپلیکیشن های موبایلی و سایر موارد مناسب است.
  • تبلیغات ادسنس می تواند فرمت و اندازه های مختلفی همچون متن یا تصویر را داشته باشد.
  • ناشران ادسنس به طور ماهانه از گوگل پول دریافت می کنند.

گوگل ادسنس چگونه کار می کند؟

خوب حالا که ایده بهتری در مورد ادسنس دارید اجازه دهید نحوه کارکرد آن را به صورت مرحله به مرحله توضیح دهیم.

فرایند کاربرد:

  1. یک اکانت ادسنس ایجاد کنید:

اولین مرحله ای که باید مدنظر داشته باشید رفتن به سایت https://www.google.com/adsense و ایجاد یک اکانت است. اکانت گوگل ادسنس شما مرتبط با اکانت گوگل تان است.

  1. ادسنس را به سایت خود اضافه کنید:

قبل از اینکه گوگل شما را برای این برنامه بپذیرد باید اطمینان حاصل نماید که سایت‌تان تمامی قوانین و دستورالعمل های موجود را بر آورده می کند. برای عبور از این مرحله، باید کد ادسنس را در سایت خود قرار دهید. در این شرایط خزندگان گوگل می‌توانند به محتوای سایت شما دسترسی داشته باشند.

این مرحله بسیار مهم است، زیرا همانطور که در قسمت پایین مشاهده خواهید کرد مواردی وجود دارد که در آن گوگل اجازه استفاده از ادسنس را نمی دهد. در طول این مرحله و تا زمانی که کاملا پذیرفته شوید، تبلیغات ادسنس برای شما نشان داده نمی شود و به صورت پیش فرض پنهان است.

اگر سایت شما پذیرفته شود، تبلیغات نیز شروع به نمایش می کنند و می توانید به ازای هر کلیک هزینه ای را دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که این یک فرایند مهم است. بعد از اینکه به عنوان ناشر ادسنس پذیرفته شدید می توانید آن را بر روی هر سایتی که می خواهید اجرا نمایید.

  1. اطلاعات پرداخت را تنظیم کنید:

مرحله آخر و نهایی در این فرآیند، اضافه کردن اطلاعات پرداخت است تا بتوانید درآمد ادسنس تان را در آخر هر ماه دریافت کنید. البته این مبلغ زمانی که از حداقل میزان 100 دلار عبور کردید پرداخت می شود.

لطفا توجه داشته باشید که قبل از دریافت هر نوع پولی از ادسنس، گوگل آدرس پستی شما را با ارسال نامه ای که کد تایید در آن قرار دارد تایید می کند. گوگل از این طریق اطمینان حاصل می کند جزییاتی که شما برای آدرس پستی خود فراهم کرده اید درست است.

چه کسانی برای کسب درآمد از گوگل ادسنس واجد شرایط هستند؟

اگر شما از سرویس وبلاگ دهی بلاگر استفاده می کنید، می توانید از تب درآمدزایی (Monetize) برای تنظیم و مدیریت اکانت گوگل ادسنس خود استفاده نمایید.

اگر سایت وردپرسی اختصاصی (روی هاست شخصی) دارید، می توانید وارد سایت ادسنس شوید و یک حساب ایجاد کنید. در این شرایط از طرف گوگل کدی دریافت خواهید کرد که می توانید آن را در هر جایی از سایت که دوست داشتید قرار دهید یا از افزونه های موجود برای قرار دادن آن استفاده کنید.

اگر از سایت های وردپرسی با میزبانی رایگان استفاده می کنید، نمی توانید از گوگل ادسنس بهره مند شوید؛ اما اگر دامنه اختصاصی خود را داشته باشید می توانید از WordAds بهره مند شوید. (این موضوع نیز نشان می دهد که استفاده از سایت وردپرسی اختصاصی بسیار بهتر از سایت وردپرسی با میزبانی رایگان است.)

از طریق گوگل ادسنس چقدر می توانم کسب درآمد داشته باشم؟

این سوال رایجی است که افراد از ما می پرسند. به طور خلاصه، درآمدی که از ادسنس به دست می آورید به موارد زیر بستگی خواهد داشت:

  • مقدار ترافیکی که سایت شما دریافت می‌کند
  • نوع ترافیک
  • تعداد تبلیغ کنندگان در حوزه کاری شما
  • نوع محتوایی که در سایت خود دارید
  • موقعیت تبلیغات ادسنس

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس به مدت زمان زیادی نیاز دارد. به عنوان مثال خود من برای اینکه بتوانم درآمد 2 دلاری داشته باشم حدود 9 ماه منتظر ماندم. با اینحال، ماه گذشته از طریق گوگل ادسنس درآمد 81 دلاری داشتم.

برخی از افراد می توانند از طریق گوگل ادسنس درآمد خوبی داشته باشند. فقط نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که اینکار به مدت زمان طولانی نیاز دارد و باید صبور باشید.

برخی از تبلیغات نسبت به تبلیغات و آگهی های دیگر قیمت بیشتری به ازای هر کلیک دارند. این موضوع همچنین تحت تاثیر مقدار ترافیک ورودی به سایت، کلیدواژه هایی که افراد به دنبال آن هستند، درصد بازدیدکنندگانی که بر روی تبلیغ خاصی کلیک می کنند قرار دارد.

فاکتورهای زیادی بر روی درآمد از طریق گوگل ادسنس تاثیر می گذارد. اما یک قانون کلی در این مورد وجود دارد و آن هم این است که وبلاگ های تازه تاسیس نمی توانند پول و درآمد زیادی از این طریق داشته باشند.

وبلاگ شخصی خود من حدود 14 ماه پیش راه اندازی شده است. برخی از روزها اصلا کلیکی دریافت نمی کردم. بیشتر افراد زمانی که می بینند این روش در عرض یک یا دو ماه درآمد زیادی برایشان ایجاد نکرده است صبر و حوصله خود را از دست می دهند.

خوب اگر به دنبال سیستمی هستید که بازدهی سریعی داشته باشد باید بدانید که گوگل ادسنس برای شما ساخته نشده است.

چگونه می توان از طریق گوگل ادسنس درآمد بیشتری ایجاد کرد؟

اساسا بهترین روش برای افزایش کلیک، افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو است. زمانی که افراد تلاش می کنند مشکلی را حل کنند، به سمت موتورهای جستجویی همچون گوگل و بینگ می روند.

چگونه از گوگل ادسنس درآمد کسب کنیم؟

اگر شما در سایت یا وبلاگ خود پستی برای حل این مشکل داشته باشید، استفاده از سئو به شما کمک می کند رتبه بهتری برای پست خود در نتایج جستجو داشته باشید.

البته امروزه شبکه جهانی یوتیوب حتی از موتور جستجوی بینگ هم بازدید روزانه بیشتری دارد. حتما تبلیغات در یوتیوب را در نظر داشته باشید؛ یا ویدیوهایی برای ارتباط بیشتر با کاربران ایجاد کنید.

زمانی که افراد بر روی پست شما در وبلاگ کلیک می کنند، ممکن است تبلیغ موجود در آن بتواند پاسخ مشکلاتشان را بیان کند. بنابراین سئو به گوگل ادسنس نیز کمک می کند. خوب در این شرایط نتیجه ای که حاصل می شود کلیک بر روی تبلیغ و افزایش درآمد شماست.

اجازه دهید این موضوع را به کمک یک مثال مورد بررسی قرار دهیم. ما در وبلاگ خود مقاله ای را در مورد کمپین های تبلیغاتی موفق نوشته و منتشر کرده ایم. بعد از انتشار مطلب از سئو کمک گرفته ایم تا به گوگل بگوییم در سایت ما چنین موضوعی وجود دارد.

بعد از چند وقت، پست ما به هنگام جستجوی عباراتی همچون “کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران” در رتبه اول نتایج گوگل قرار گرفت. ادسنس نیز به خوبی می داند که پست موجود در سایت ما مربوط به چه موضوعی است.

بنابراین افرادی که پست ما را مطالعه می کنند تبلیغی را با این عنوان مشاهده خواهند کرد: کمپین های موفق در ایران. اگر بازدید کننده به دنبال یافتن مکان امن برای اجرای کمپین تبلیغاتی باشد به احتمال زیاد بر روی تبلیغ موجود کلیک خواهد کرد.

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، نرخ به ازای هر کلیک (CTR) به فاکتورهای زیادی بستگی دارد؛ اما نگرانی من اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که افراد پستم را می خوانند و به دنبال پست های دیگر نمی روند.

اگر آن ها برای خواندن مضرات و خطرات فرایند لیپوساکشن به سایت دیگری بروند، به احتمال زیاد بر روی تبلیغ آن سایت کلیک خواهند کرد و این اصلا خبر خوبی برای من نیست.

چگونگی قرار دادن تبلیغ ادسنس در سایت

تبلیغات کجا ظاهر می شوند؟

زمانی که به عنوان کاربر ادسنس تایید شدید می توانید وارد داشبورد خود شوید و واحد تبلیغاتی جدیدی اضافه نمایید. زمانی که می خواهید واحد تبلیغاتی را ایجاد کنید، اندازه، نوع (تصویر یا متن)، استایل و سبک (متن و رنگ حاشیه) را انتخاب خواهید کرد.

در نهایت یک کد جاوا اسکریپت به شما داده می شود تا در جایی که می خواهید تبلیغ نشان داده شود وارد نمایید. گوگل ممکن است تصمیم بگیرد یک یا چند تبلیغ را در موقعیت فراهم شده نشان دهد.

به ازای هر صفحه چه تعداد تبلیغ ادسنس را می توان مشاهده کرد؟

در هر سایتی، می توانید تا 3 واحد تبلیغاتی را نشان دهید.

تبلیغ خود را باید کجا قرار دهم؟

قانون کلی این است که تبلیغ را جایی قرار دهید که توسط بازدید کننده مورد توجه قرار گیرد، اما بدون اینکه قوانین ادسنس یا راهنمای کیفیت وبمستران گوگل را نقض کنید. شما می توانید از این قوانین ساده استفاده کنید:

  • یک واحد تبلیغاتی را بالای خط تا در محتوای اصلی سایت خود قرار دهید (نه سایدبار)
  • یک واحد تبلیغاتی را در سایدبار قرار دهید. 600*160 برای قرار دادن در سایدبار بسیار خوب است.
  • یک واحد تبلیغاتی را در انتهای صفحه یا مقاله خود قرار دهید. بهتر است در ناحیه محتوای اصلی باشد.

گوگل چگونه تصمیم می گیرد چه نوع تبلیغی در سایت من نمایش داده شود؟

پاسخ دادن به این سوال زیاد هم ساده نیست، زیرا فاکتورهای زیادی قبل از نشان دادن تبلیغ مدنظر قرار می گیرد. می توانید چنین فرض کنید که گوگل تلاش خواهد کرد تبلیغاتی را نشان دهد که به محتوای شما مرتبط است و برای کاربران‌تان جذابیتی دارد.

در مواردی که بخواهید تبلیغ یا گروهی از تبلیغات را مسدود کنید و جلوی نمایش آن را بگیرید می توانید در اکانت گوگل ادسنس خود سری به Allow and Block Ads بزنید.

چگونه شانس پذیرفته شدن سایت توسط ادسنس را بیشتر کنیم؟

اگر نگاهی به انجمن ادسنس بیندازید، افراد زیادی را می بینید که در مورد رد شدن درخواست هایشان شاکی هستند. دلایل رایج رد شدن سایت به شرح زیر است:

  • وب سایت موردنظر راهنمایی های ادسنس را نقض می کند.
  • سایت محتوای اندکی دارد.
  • سایت محتوای اصیلی ندارد.
  • سایت فقط محتوای تکراری دارد.
  • دامنه جدید است.

برای اینکه بتوانید شانس پذیرفته شدن سایت توسط ادسنس را بالاتر ببرید بهتر است قوانین ساده زیر را دنبال کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما محتوای زیادی دارد و صفحات آن توسط گوگل ایندکس شده است.
  • مطمئن شوید که محتوای موجود در سایت اصیل و منحصر به فرد است و از سایر سایت ها کپی نشده است.
  • اطمینان حاصل نمایید که صفحات شما محتوای متنی دارد و تنها در برگیرنده تصویر و ویدئو نیست.
  • مطمئن شوید که کد ادسنس تست را در تمامی صفحات خود قرار می دهید. واحد تبلیغاتی بهتر است بالای صفحه باشد.
  • اگر عمر سایت شما کمتر از 3 ماه است اکانت ادسنس ایجاد نکنید. برای برخی از کشورها همچون هند و پاکستان باید منتظر بمانید تا عمر دامنه حداقل 6 ماه شود.

آیا می توانید به کمک گوگل ادسنس به مواردی که در ذهن داشتید برسید و از آن درآمد خوبی کسب کنید؟

اگر به دنبال داستان موفقیت سایت ها در ادسنس هستید، می توانید افرادی را ببینید که توانسته اند از گوگل ادسنس به خوبی استفاده کنند. بنابراین پاسخ به این سوال مثبت است. شما می توانید به کمک ادسنس به چیزی که در ذهن داشتید برسید و از آن درآمد خوبی کسب کنید.

اما تجربه 14 ساله من در دنیای آنلاین نشان می دهد که زیاد نباید به این گزینه ها تکیه کنید. دلیل این حرفم به این خاطر نیست که ادسنس پلتفرم قابل اعتمادی نیست.

این پلتفرم قابل اعتماد است، اما برای اینکه بتوانید درآمد خوبی از ادسنس به دست آورید، باید ترافیک زیادی داشته باشید. ممکن است ترافیک زیادی از گوگل داشته باشید، اما بعد از تغییر الگوریتم ها ممکن است ترافیک خود را از دست بدهید و در نهایت درآمد کمتری کسب کنید.

این موضوع بدین خاطر نیست که شما تلاش کرده اید قوانین گوگل را نقض کنید یا آن را فریب دهید، بلکه بدین خاطر است که رقبای شما بسیار بزرگ هستند و نمی توانید 100 درصد مطمئن باشید که رتبه فعلی تان تا همیشه همین گونه باقی خواهد ماند.

کسب درآمد آنلاین از طریق گوگل ادسنس

ادسنس بهترین روش برای کسب درآمد به صورت آنلاین است. این پلتفرم کاربرد آسانی دارد و قابل اعتماد است. ادسنس بهتر از سایر پلتفرم ها کار می کند. این پلتفرم به شما فرصت می دهد انواع و سایزهای مختلفی از واحد تبلیغاتی را ایجاد کنید و آنها را به سایت خود بیفزایید.

گوگل این فضا را با تبلیغاتی که به سایت و مخاطب شما مرتبط است پر می کند. زمانی که فردی بر روی تبلیغ موجود بر روی سایت کلیک می کند، بخش بزرگی از این درآمد به شما می رسد.

با اینکه نصب و راه اندازی گوگل ادسنس آسان است، اما مواردی وجود دارد که می توان به کمک آن درآمد حاصل را افزایش داد. اگر هنوز اکانت ادسنس ندارید اولین مرحله مراجعه به سایت ادسنس و ایجاد اکانت است. سپس باید کد موجود را در سایت قرار دهید و امیدوار باشید گوگل آن را بپذیرد!

نکات مهم درباره گوگل ادسنس

مواردی وجود دارد که باید قبل از قرار دادن کد در سایت یا وبلاگ خود در مورد گوگل ادسنس بدانید:

هرگز بر روی تبلیغ خود کلیک نکنید

اگر شما زیاد به این موضوع اهمیت نمی دهید گوگل با چشم باز همه چیز را رصد می کند و به خوبی می داند که شما چه کاری انجام می دهید. اگر بر روی تبلیغ موجود در سایت خود کلیک کنید آن ها متوجه می شوند.

روی تبلیغات گوگل ادسنس خود کلیک نکنید!

اگر تلاش کنید 50 بار بر روی تبلیغ کلیک کنید و از همین طریق درآمد خود را افزایش دهید تنها چیزی که عایدتان می شود حساب مسدود شده است!

دوستان و اعضای خانواده خود را برای کلیک بر روی تبلیغ خود تشویق نکنید

این موضوع نیز همانند مساله ای است که در بالا به آن اشاره کردیم. در صورت مشخص شدن چنین شرایطی ممکن است حساب ادسنس شما مسدود شود. در واقع کسی نمی داند گوگل چگونه این موضوع را تشخیص می دهد؛ اما چیزی که واضح است این است که احتمال مسدود شدن اکانت وجود دارد.

به کلیک های انجام شده بر روی تبلیغ توجه کنید

اگر در ماه دو کلیک بر روی تبلیغ خود داشتید و به طور ناگهانی این مقدار به 100 کلیک در روز رسیده است، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

اگر با فردی مشکل داشته باشید و او بخواهد عمدا چندین بار بر روی تبلیغ شما کلیک کند به احتمال زیاد دچار دردسر خواهید شد. در این صورت گوگل احتمال می‌دهد که شما قصد فریب دادن آن را دارید.

هرگز گوگل ادسنس را تنها منبع درآمد خود قرار ندهید

حتی اگر سئو سایت شما عالی است. 100 ها سایت دارید که از طریق آن هزاران دلار در ماه درآمدزایی می کنید، باز هم نباید به گوگل ادسنس به عنوان تنها منبع درآمد خود تکیه کنید. ممکن است درآمد خوبی از طریق گوگل ادسنس داشته باشید اما باید از سایر استراتژی های درآمدزایی نیز در کنار آن استفاده کنید.

در یک صفحه واحد بیش از حد تبلیغ نکنید!

همانطور که گفتیم گوگل به شما اجازه می دهد تا سه بلوک تبلیغاتی در یک صفحه از سایت یا وبلاگ را مورد استفاده قرار دهید. بنابراین اگر یک تبلیغ در هدر، یک تبلیغ در سایدبار و دیگری را در انتهای پست خود قرار داده اید، قادر نخواهید بود از تبلیغات بیشتری استفاده کنید.

تبلیغات را در سرتاسر سایت قرار ندهید این موضوع می تواند بازدیدکننده را اذیت کند. روش های زیادی برای به کار بردن تبلیغات در سایت وجود دارد که ظاهر آن را نیز زشت نمی سازد. از این روش ها به نفع خود استفاده کنید.

در رابطه با گوگل ادسنس سوالی دارید؟

ممکن است در این مطلب به برخی جزئیات درباره درآمد از گوگل ادسنس و سایر موارد اشاره ای نشده باشد. ما تلاش می‌کنیم که این مقاله را کامل تر از گذشته کنیم. در صورتی که سوالی از چگونگی پول درآوردن از این پلتفرم داشتید، آن را در قسمت نظرات مطرح کنید.

به عنوان مثال، آیا می خواهید اسکرین شات ها و دستورالعمل های مرحله به مرحله برای قرار دادن کد در سایت یا وبلاگ خود را داشته باشید؟

به دنبال ترفندها و نکات بیشتر در مورد نحوه بهبود درآمد خود از طریق گوگل ادسنس هستید؟ می خواهید معنی مخفف هایی همچون CPC ،RPM و CTR را بدانید؟ اگر سوالی داشتید در بخش دیدگاه ها بنویسید. سعی می کنیم به سرعت سوالات شما را پاسخ دهیم.

علاوه بر آن خوشحال می‌شویم که تجربیات و راهکارهای شما را در استفاده از گوگل ادسنس بدانیم. پس فراموش نکنید که نظرات خود را اعلام کنید و دیگر کاربران را مطلع نمائید.

منبع: digitalmarketingpro

39 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
ممنون از مطالب خوب و اموزنده ای که در اختیار کاربران قرار میدین..
من قصد دارم که از طریق گوگل ادسنس درامد کسب کنم ولی متاسفانه هیچ زمینه ای از طراحی سایت ندارم در جایی خوندم که میشه تو بلاگر به صورت رایگان وبلاگ درست کنیم و برای شروع کار در گوگل ادسنس میشه ازش استفاده کنیم ؛ وقتی کابری موضوعی رو تو گوگل سرچ میکنه به طوری که اون موضوع مربوط به وبلاگ من هست ؛ چیکار باید کرد که وقتی کاربر اون موضوع رو سرچ میکنه ؛ ادرس وبلاگ من بین چنتا سایت اولی باشه که گوگل بالا میاره؟
خواهش میکنم کمکم کنید

سلام.
توصیه می‌کنیم دوره‌ها و مقالات بخش سئو را مطالعه کنید.

سلام 1-شما میدونید که ایران تحریمه و این سرویس غیرممکنه برای حل این مشکل چه کار کنیم؟
2-بایدسایت به زبان انگلیسی باشه با دامنه بین المللی درسته؟
برای دریافت پول باید ادرس فردی مثلا در امریکا را بدهیم که چک را دریافت کنیم یا سایت هایی مثل پی پال یا پیزا که این ها هم تحریم هستیم خیلی ها این امکان راندارند برای رفع این مشکل چه کنیم؟

سلام
برای دریافت پول چه راه حلی دارید؟
آیا میشه تحریم را دور زد

سلام .شما میگید سایتایی هست که این کار رو براتون میکنه که من سر زدم در ۳ مرحله تقسیم کرده از ۱۵۰ هزار تا ۷۰۰ تومن پول میگیرند ..بعد ۳ ماه سایت باید خارجی باشه وهیچ فعالیتی نکنی .متوجه این مطلب نشدم .بعد میشه زبانش فارسی کرد

متاسفانه مقاله کمی نامفهوم است
متوجه نشدم می شود درآمد را در حساب پی پال دریافت کرد یا خیر؟
منتظر پاسخ هستم
با تشکر

کدام بخش مقاله نامفهوم بود؟ امکان واریز درآمد به پی پال وجود ندارد و به صورت ارسال چک بانکی و یا واریز به حساب بانکی معتبر انجام میشه.

سلام و ممنون از مقاله بسیار خوبتون، یه سوال: مثلاً میشه محتوای سایت های فارسی زبان رو به انگلیسی ترجمه کنم و در سایت خارجی که دارم بزارم؟

سلام. بلی می تونین با کمک ترجمه محتوای یونیک ایجاد کنید.

سلام برای اینکه گوگل نداند ایرانی هستیم موقع درست کردن سایت و ایمیل و کارهای آنلاین دیگه ،باید از وی پی ان اختصاصی استفاده کنیم؟

سلام.
برای استفاده از adsense از وی پی ان استفاده کنین

سلام
لطفا راهنمایی کنید گوگل چه نوع محتوایی را نمی پذیرد؟ آیا سایت با موضوع تصاویر زنان مدل توسط ادسنس تایید می شود یا خیر؟

سلام. شما بایستی محتوای خودتون رو ارایه کنید و در صورتی که قانون کپی رایت رو نقض کنید، سایت‌تون تایید نمی‌شه و یا بعد از مدتی رد می‌شه. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

سلام
من درآمد دارم درامد هم خوبه ولی نمیدونم چطور حسابم مسکونی وریفای شده درست کنم
فامیل راضی نشدن
راه حلی دارین؟

اگر دارید لطفا ایمیل کنید
سپاسگذارم

سلام اگه دوست داشتيد با من در ارتباط باشيد من هم مثه شما درامد نسبتا خوبي دارم ولي خيلي تجربه ها هست كه ميشه با هم به اشتراك بزاريم براي افزايش درامد

سلام
راهی هست که درآمد حاصل رو از ادسنس به پی پال انتقال بدم؟
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

سلام.
خیر در حال حاضر امکان انتقال مستقیم درآمد ادسنس به حساب پی پال وجود ندارد، برای این منظور می‌توانید با شخص ثالث مورد اعتماد همکاری کنید.

سلام،
تقریبا 3 ماه از فعالیت وبسایت بنده میگذرد. بعد از این مدت شخصا تلاش کردم گوگل ادسنس برای وبسایتم فعال کنم اما گوگل پیامی به عنوان اینکه وبسایت شما فاقد محتوای مفید است نشان داد و گوگل ادسنس فعال نشد!
هفته بعد یکی از دوستانم گفت من گوگل ادسنس را برای وبسایتت فعال میکنم اما پول 5 ماه وبسایتت از من میشه! بنده هم قبول کردم و دوستم گوگل ادسنس را فعال کد!!!
سوال بنده اینه که دوست من از کدام روش خاص برای فعال کردن گوگل ادسنس استفاده کرده؟!
در یوتیوب و وبسایتها دقیقا به روشی که گفتند پیش میرفتم که نشد اما دوستم توانست !!

سلام.
محتوایی که در سایت‌تون قرار می‌دهید باید یونیک باشه و توسط خودتون تولید شده باشه.

سلام
شما فرمودید در حال حاضر وب سایت های فارسی زبان و ایرانی برای فعالیت در گوگل ادسنس با مشکلات تحریم روبرو هستند.برای رفع مشکل چکار باید کرد؟

سلام.
در صورتی که متوجه نشوند ایرانی هستید و اطلاعات آدرس و حساب بانکی شما مربوط به کشور دیگری باشد و سایت‌های غیرفارسی زبان داشته باشید، می‌توانید از سرویس ادسنس استفاده کنید.

سلام آيا ايجاد نسخه amp خيلي تاثير خوبي روي افزايش مقدار پارامترهاي rpm cpc ctr داره؟
توي شركت خودتون كسي اكانت ادسنس فعال داره تا من بتونم راهنمايي بگيرم ازشون؟
من ادسنس دارم و درامد هم دارم ازش ولي بهينه نيست

سلام. نسخه AMP تاثیری روی CTR و CPC نداره. لطفا با داخلی 105 تماس بگیرین.

سلام وقتتون بخیر. در گوگل ادسنس میتونیم مثل سایت کلیکی ار کلیک کردن بر روی تبلیغاتی که بهمون میدن کسب درامد کنیم؟

سلام عیدتون مبارک.
در ادسنس نمایش‌دهندگان آگهی نباید خودشان بر روی آگهی‌ها کلیک کنند و به ازای نمایش و کلیک بازدیدکنندگان سایت کسب درآمد می‌شود.

با سلام چطور بعد از خارج شدن از کشور میتونم کاری کنم که درامد به حساب خودم بیاد نه شخص ثالث

سلام بر شما. ساده ترین و امن ترین روش این هست که اکانت جدیدی ایجاد کنید و تگ‌های مربوط به تبلیغات ادسنس رو توی سایت تون تغییر بدین.

با سلام اگه نخوام چی؟

سلام
من 1 وبلاگ دارم در بلاگر و دقیقا 6 ماه هستش که ساخته شده
چرا هنوز نمتونم از AdSense استفاده کنم ؟ !!! ( ‏وبلاگتان در حال حاضر واجد شرایط AdSense نیست. )

نزدیک 500 ورودی گوگل در روز دارم
25 هزار مطلب هم دارم اگر میشه کمک کنید ( براش خیلی زحمت کشیدم )

سلام بر شما
محتوای وبلاگ‌تان بایستی کیفیت بالایی داشته باشه و یونیک باشه.
نیازمندی‌های گوگل ادسنس برای وبلاگ‌نویسان رو مطالعه کنید.

سلام مرسی برای جواب
من حق کپی رایت رو رایت کردم داخلی وبلاگ

چه مقدار تول میکشه یه وبلاگ بتونم واجد شرایط بشم ( 6 یا 7 ماه ؟ )
یا مثلا مثل یوتیوب 4000 دقیقه نمایش و…
من چیزی پیدا نکردم برای واجد شرایط شدن

مرسی برای جواب

درود بر شما.
ممنون از اطلاعاتی که دادین.
من در گذشته اکانت ساختم و اشتباها کشور انگلیس در موقعیت آن نشون داده میشه. چطور میتونم این رو به کشوری دیگه تغییر بدم. منظورم بخش Payments profile است.
ممنون

با سلام. ممنون از نظر مثبت شما.
متاسفانه چنین امکانی وجود ندارد که بخش Payment را تغییر دهید. در چنین شرایطی تنها راه این است که اکانت دیگری بسازید.

سلام وقت بخیر
وب سایت بنده رنک 30000 جهان دارد و در ایران 780 امین سایت است و به زبان فارسی می باشد.
آیا صرفا با دو زبانه کردن این وب سایت و اضافه کردن نسخه انگلیسی به این وب سایت و معرفی نسخه اانگلیسی وب سایت دو زبانه به گوگل ادسنس میتوان میتوان پذیرفته شد یا نیاز هست کلا یک وب سایت جدید انگلیسی راه اندازی شود؟
با تشکر

سلام دوست عزیز. طبق تحریم‌هایی که بر کشور ما وضع شده گوگل ادسنس وب سایت ها و اشخاص ایرانی را به رسمیت نمی‌شناسد. برای این کار لازم است که هویت بین المللی داشته باشید تا بتوانید از سایت درآمد کسب کنید.

من یک جیمیل دارم که با شماره موبایل ایران ساخته شده. چندین ساله از IP ایران باهاش کار میکنم. سایتم توی گوگل کنسول و گوگل تگمنیجر و … با همین اکانت ایرانی وصل هست. اگر اکانت ادسنس بخوام بسازم یا شرکت واسط برام بسازه؛ گوگل نمی فهمه من ایرانی ام؟ هاست هم فرانسه هست.

سلام محمد عزیز
بهتره که آدرس جیمیلتون هیستوری ایران رو نداشته باشه، هیچ چیز قطعی‌ای نمیتونم بهتون بگم . اما ایمیلی که هیستوری لاگین ایران رو نداشته باشه و با شماره موبایل ایران وریفای نشده باشه مطمئن تره

سلام، میخاستم یه سایت راه اندازی کنم برای دانلود آهنگ، با توجه به اینکه توی وب انگلیسی دانلودها و یا دانلود آهنگ شامل کپی رایت هست و مثل ایران نمیشه همه آهنگ ها رو در دسترس داشت، به نظرتون اگر یه همچین سایتی بزنم میتونم داخلش ادسنس قرار بدم؟

سبحان عزیز
یکی از شروط اصلی فعالیت ادسنس انگلیسی بودن روت سایت هستش. اگر به به برنامه نویسی آشنایی دارید یک سری ترفندهایی از سمت سرور میتونید اعمال کنید که ریسک کارتون رو تا حد زیادی کاهش بده.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.