راهنمای جامع تبلیغات در فیسبوک

راهنمای جامع تبلیغات در فیسبوک

به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، درک نحوه استفاده از تبلیغات فیسبوک برای استراتژی بازاریابی شما ضروری است. تبلیغات در فیسبوک می‌تواند حضور کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی را بدون آسیب زدن به بودجه موجود متحول سازد. در این پست از وبلاگ جی ادز هر چیزی که باید در مورد تبلیغات فیسبوک بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم. پس همراه ما باشید.

تبلیغات فیسبوک چیست

تبلیغات فیسبوکی چیست؟

تبلیغ در فیسبوک به عنوان یکی از روش های تاثیرگذار تبلیغات اینترنتی به کسب و کارها اجازه می دهد تبلیغات سفارشی خود را ترویج کنند یا محتوایی را در اختیار مخاطبان هدف خود بگذارند. اینکار با هزینه های مختلفی انجام می شود که معمولا بر اساس دسترسی به مخاطبان و تعامل آن ها محاسبه می شود. تبلیغ فیسبوکی می تواند در بخش News Feed مخاطبان یا ستون راست فیس بوک به نمایش در آید. زمانی که در فیس بوک تبلیغ می کنید، می توانید بینشی در مورد مشتریان فعلی و احتمالی خود به دست آورید. اطلاعات و داده هایی که از طریق تبلیغات فیس بوکی خود جمع آوری می کنید، می تواند هدف گیری تبلیغ برای تجربه بهتر و موثرتر را بهبود ببخشد.

سه مورد از بهترین تمرینات برای تبلیغات در فیسبوک:

قبل از اینکه بخواهید کار خود را در فیس بوک آغاز کنید، باید سه مورد از بهترین تمرینات برای تبلیغ در فیس بوک را بشناسید:

  1. همیشه قبل از اینکه کار خود را آغاز کنید، اهدافتان را تعیین نمایید: باید قبل از اینکه تصمیم به صرف هزینه در تبلیغات فیس بوک بگیرید، هدف از تبلیغ خود را بشناسید. باید بدانید هدف شما از اینکار چیست. می خواهید فروش خود را افزایش دهید؟ به دنبال افزایش آگاهی از برند خود هستید؟ می خواهید نرخ تبدیل خود را بیشتر کنید؟ هر فعالیتی که توسط مخاطبان تان در تبلیغ فیسبوکی انجام می‌شود برای شما هزینه بر است. پس اطمینان حاصل کنید که قبل از هر سرمایه گذاری، اهداف خود را می شناسید.
  2. در هدف گیری مخاطبان خود خاص باشید: همانطور که می دانید میلیون ها کاربر از سایت فیسبوک استفاده می‌کنند. برای اینکه بتوانید تبلیغ خود را برای افراد مناسبی نمایش دهید زمانی را برای تنگ تر کردن حوزه مخاطبان خود اختصاص دهید.
  3. تبلیغ خود را به صورت منظم تغییر دهید: برای اینکه کاربر از دیدن تبلیغ تکراری خسته نشود آن را به صورت منظم تغییر دهید. خستگی از تبلیغ زمانی رخ می دهد که کاربر یک تبلیغ واحد را چندین بار می بیند. متاسفانه زمانی که نرخ کلیک افت می کند، فیسبوک شما را جریمه می کند و همین امر موجب افزایش CPC (هزینه به ازای کلیک) می شود.  این موضوع بدین معنی است که لایک ها، کامنت ها و سایر کلیک ها برایتان گران قیمت تر از قبل خواهد بود. این موضوع بر روی تعامل و اکتساب کمپین اثر می گذارد.

چگونه در 7 مرحله ساده در فیسبوک تبلیغ کنیم؟

به کمک مراحل ساده ای که در ادامه بیان خواهیم کرد می توانید اهداف خود را تعیین کنید، مخاطبانی را هدف قرار دهید و تبلیغ خود را به نمایش بگذارید. باید بدانید که فیسبوک یکی از بهترین فضاهای ممکن برای اجرای انواع تبلیغات دهان به دهان محسوب می‌شود.

مرحله اول: صفحه کسب و کار خود را در سایت فیس بوک ایجاد کنید

زمانی که می خواهید صفحه فیس بوک خود را ایجاد کنید، مهم ترین مرحله تعیین طبقه بندی صفحه مدنظر شماست. طبقه بندی مناسبی را انتخاب کنید که بتواند ماهیت کسب و کار شما را توصیف کند و به افراد کمک نماید و شما و صفحه تان را به راحتی پیدا کنند. نام طبقه بندی در صفحه شما به نمایش گذاشته می شود بنابراین اولین چیزی است که کاربر بعد از بازدید از صفحه برندتان در فیس بوک می بیند.

  • به facebook.com/pages/create بروید.
  • سپس طبقه بندی صفحه را انتخاب کنید.
  • بر روی Get Started کلیک کنید و دستورالعمل های ارائه شده را دنبال نمایید.
ایجاد صفحه فیسبوک

زمانی که می خواهید صفحه فیسبوکی خود را ایجاد کنید تمرینات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • اطلاعات صفحه خود را با جزییات کامل پر کنید.
  • پروفایل‌های مرتبط در فیس بوک را در صفحه خود بگنجانید و از عکس کاور مناسب استفاده کنید.
  • استراتژی مناسبی برای صفحه فیسبوک خود داشته باشید.

مرحله دوم: برای تبلیغ فیس بوکی خود هدف ایجاد کنید

زمانی که می خواهید استراتژی را برای تبلیغ فیس بوکی خود ایجاد کنید، اطمینان حاصل نمایید که اهداف  شما خاص، قابل اندازه گیری، قابل دسترسی، مرتبط و محدود به زمان است. اینگونه اهداف برای تبلیغ فیس بوکی به شما کمک می کند بازگشت سرمایه گذاری بهتری داشته باشید. به عنوان مثال اگر کنفرانسی در حال اجرا دارید، هدف شما باید به صورت زیر باشد:

به دست آوردن 100 ثبت نام کننده در دو ماه. این هدف استراتژی تبلیغی شما را هدایت می کند و به شما کمک می کند نوع تبلیغ را به درستی انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های تبلیغاتی جدید

مرحله سوم: هدفی را برای کمپین خود انتخاب نمایید

خوب حالا که صفحه فیس‌بوکی خود را ایجاد کرده اید و اهدافی برای تبلیغ خود دارید، می توانید به Facebook Ads manager بروید و هدف خود را برای تبلیغ انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر هدف شما به دست آوردن ثبت نام کننده برای رویدادی است، هدف تبلیغ فیس بوک را به صورت افزایش مخاطبان و شرکت کنندگان در رویداد (Raise attendance at your event) انتخاب کنید. اگر می خواهید مخاطب را به وبلاگ خود هدایت کنید، هدف شما باید ارسال افراد به سایت (Send people to your website) باشد.

مرحله چهارم: مخاطبان هدف و هزینه تبلیغ را انتخاب کنید

تبلیغات Facebook

مخاطبان هدف خود را سفارشی سازی نمایید.

این مرحله در تنظیم تبلیغ فیسبوکی و موفقیت آن بسیار حیاتی است. شما می توانید تبلیغات را بر اساس موقعیت، سن، جنسیت، زبان، تمایل ها و رفتارهای مخاطبان در اختیار آن ها قرار دهید. شما می توانید تبلیغ خود را برای مخاطبان سفارشی، سفارشی سازی نمایید تا به افرادی دست یابید که در حال حاضر کسب و کار شما را می شناسند یا آن ها را از لیست مخاطبان هدف خود حذف کنید تا بتوانید به افراد جدید در فیس بوک دست یابید. این مخاطبان سفارشی را می توان از طریق لیست مشتریان، ترافیک سایت یا فعالیت اپلیکیشن ایجاد کرد.

هدفگیری مخاطبان در تبلیغات فیسبوک

هدف قرار دادنِ مخاطبانِ درست، شما را مطمئن می سازد که می توانید از هزینه های صرف شده بیشترین استفاده را ببرید.

بودجه مناسبی انتخاب کنید:

بعد از اینکه مخاطبان هدف خود را انتخاب کردید، می توانید مقدار هزینه های صرف شده بر روی تبلیغ را مشخص نمایید. بودجه تبلیغی که تنظیم می کنید، ماکزیموم مقداری است که می خواهید صرف نمایید. اگر بودجه روزانه را انتخاب کنید، مقدار وارد شده ماکزیموم مقداری خواهد بود که هر روز بر روی تبلیغ خود صرف می کنید. اگر بودجه lifetime را انتخاب نمایید، مقدار عدد وارد شده، ماکزیموم مقداری است که می خواهید در طول تبلیغتان صرف کنید.

بودجه تبلیغات فیسبوک

اهداف مناسبی را انتخاب کنید:

ابتدا برای یک هدف سرمایه گذاری کنید. هدف شما ممکن است به دست آوردن کلیک یا بازدید باشد. این موضوع مقدار هزینه هایی که صرف می کنید و افرادی که تبلیغ را مشاهده می کنند تعیین می کند. به عنوان مثال اگر صفحه ای را  به منظور دریافت لایک بیشتر بهینه سازی کنید، زمانی که فردی آن را لایک می کند باید هزینه ای پرداخت کنید.

بعد از اینکه بر روی اهداف خود سرمایه گذاری کردید، باید زمان اجرای تبلیغ در گوگل را تحت زمانبندی خاص تعیین نمایید. اگر بودجه lifetime را برای تبلیغ خود انتخاب کرده اید، ساعت و روز خاصی از هفته را انتخاب کنید تا تبلیغ شما در همان بازه زمانی نمایش داده شود. اجرا و نمایش تبلیغ بر اساس زمانبندی مناسب، موثرترین روش در صرف هوشمندانه هزینه های تبلیغاتی است. این موضوع بدین معنی است که تبلیغ شما در بهترین زمان ممکن در اختیار مخاطبان هدف قرار می گیرد. به عنوان مثال اگر ناحیه خاصی را هدف قرار می دهید، اطمینان حاصل کنید که زمانبندی شما به گونه مناسبی تعیین شده است.

مرحله پنجم: نحوه نمایش تبلیغ خود را انتخاب کنید

ایجاد واقعی یک تبلیغ، جذاب‌ترین بخش از تبلیغ در فیسبوک است. تصویر، عنوان، متن بدنه و نیز جای دهی تبلیغ واقعی خود را انتخاب کنید. شما می توانید تا 5 تصویر داشته باشید و متن عنوان تنها 25 کاراکتر خواهد بود.

نوشتن تبلیغات فیسبوک

به خاطر داشته باشید از آنجایی که عنوان شما بسیار کوتاه است، متنی که به کار می برید باید به اندازه کافی اغوا کننده باشد. به همراه عنوان، متنی وجود خواهد داشت که پست شما را همراهی می کند. این متن تا 90 کاراکتر قابل نوشتن است. در نهایت باید محل نمایش تبلیغ فیس بوک خود را انتخاب کنید. تبلیغ جدید شما در News Feed کاربران دسکتاپی، News Feed کاربران موبایلی، ستون راست یا شبکه مخاطبان نمایش داده می شود.

ایجاد تبلیغات فیسبوک

مرحله ششم: سفارش دهید

بعد از اینکه تبلیغ خود را ایجاد کرده و آن را مرور نمودید، بر روی دکمه سبز رنگ سفارش کلیک کنید. این دکمه در سمت راست و پایین صفحه شما قرار دارد. ایمیلی از طریق فیس بوک برایتان ارسال می شود.

سفارش تبلیغات فیسبوک

مرحله هفتم: گزارش تبلیغ در فیس بوک را ایجاد کنید

حالا که تبلیغ خود را ایجاد کردید، باید گزارشی در مورد موفقیت یا شکست آن ایجاد کنید. برای ایجاد گزارش در فیس بوک این بخش را مطالعه کنید.

  • به قسمت Ads Manager بروید و بر روی Reports کلیک کنید. به طور خودکار داده های گزارش پیش فرض در طول سی روز نشان داده می شود.
گزارش تبلیغات فیسبوک
  • معیارهایی که می توانید در بخش گزارشات مشاهده کنید را سفارشی سازی نمایید. بر روی دکمه آبی رنگ Export کلیک کنید تا بتوانید گزارش خود را دانلود کنید.

انواع مختلف تبلیغات فیسبوک

فیسبوک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های مجازی، پلتفرم مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا در آن با استفاده از گزینه‌های مختلف تبلیغاتی، برند خود را به طیف گسترده‌ای از کاربران نشان دهند.

فرقی نمی‌کند صاحب یک برند بزرگ بوده یا اینکه به تازگی استارت‌آپ خود را راه‌اندازی کرده باشید؛ فیسبوک با قرار دادن متدهای تبلیغاتی مختلفی مثل تبلیغات تصویری و یا چرخشی، این امکان را برای همه فراهم کرده است تا کسب‌وکار خود را به طیف گسترده‌ای از کاربران نشان دهند. در ادامه این مقاله به بررسی انواع مختلف تبلیغات فیسبوک می‌پردازیم.

تبلیغات تصویری (Image Ads)

در این مدل از تبلیغات ‌کاربران با استفاده از یک عکس، ‌متن تبلیغاتی و در نهایت یک CTA کاربردی، تبلیغات خود را به کاربران هدف نشان داده و محصولات و یا خدمات خود را به آن‌ها معرفی می‌کنند. این تبلیغات کاربرد گسترده‌ای برای کاربران داشته و خیلی از سایت‌های اینترنتی از آن برای افزایش فروش محصول و یا خدمات خود استفاده می‌کنند.

در این مدل تبلیغاتی شما می‌توانید همراه با عکس تبلیغاتی خود، از متن هم استفاده کنید؛ اما توصیه فیسبوک این است که از تعداد کلمات محدودی برای این مورد استفاده کنید. این موضوع به این دلیل است که وجود تعداد زیادی از کلمات، جلوه جذابی برای کاربران نداشته و می‌تواند باعث کاهش اثربخشی تبلیغات شما شود.

تبلیغات ویدئویی (Video Ads)

تبلیغات ویدئویی فیسبوک شباهت زیادی به تبلیغات تصویری این شبکه داشته و تنها تفاوت آن‌ها، فرمت محتوا تبلیغاتی می‌باشد. در تبلیغات ویدئویی، محتوا تبلیغاتی شما می‌تواند یک ویدئو و یا موشن گرافیک جذاب باشد؛ اما در تبلیغات تصویری، تنها مجاز به استفاده از عکس هستید. توجه داشته باشید؛ در این نوع از تبلیغات شما هم می‌توانید ویدئو تبلیغاتی خود را بسازید و هم می‌توانید پست‌های ارگانیک خود که دارای ویدئو هستند را پروموت کنید.

درست است که ساخت ویدئوهای تبلیغاتی معمولاً زمان بیشتری برده و هزینه بیشتری هم نیاز دارد اما توجه داشته باشید؛ با استاد به مطالب عنوان شده توسط شاپیفای، کاربران فیسبوک حدود نیمی از زمانی که در این اپلیکیشن صرف می‌کنند را مشغول تماشا ویدئو هستند. این موضوع بدان معنا است که هزینه کردن برای ساخت ویدئوهای تبلیغاتی می‌تواند تأثیر چشمگیری در بیشتر دیده شدن تبلیغات و در نهایت افزایش فروش شما داشته باشد.

در هنگام طراحی تبلیغات ویدئویی فیسبوک، گزینه‌های متنوعی در رابطه با تعیین اهداف تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌گیرند. گزینه‌هایی که فاکتورهایی مثل اندازه تبلیغات، طول ویدئو و یا اسپکت (aspect) آن را برای شما مشخص می‌کنند.

تبلیغات تجربه فوری (Instant Experiences Ads)

تبلیغات تجربه فوری که قبلاً با نام Canvas شناخته می‌شدند؛ تبلیغات فول اسکرینی هستند که به طور معمول، محتوا جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. نکته جالب در رابطه با این متد تبلیغاتی این است که در آن می‌توانید از قابلیت‌های کاربردی سایر گزینه‌های تبلیغاتی استفاده کنید. در این مدل تبلیغاتی کاربران می‌توانند تصویرهای تبلیغاتی را مشاهده کرده، ویدئوهای تبلیغاتی را ببینند و یا حتی اسلایدهای تبلیغتی را ورق بزنند. همچنین در این روش تبلیغاتی کاربران می‌توانند بر روی محصولات تگ شده بر روی تبلیغات کلیک کرده و به صفحه مورد نظر هدایت شوند.

تبلیغات Instant Experiences به عنوان یکی از متدهای تبلیغاتی کاربردی در نظر گرفته می‌شود که با ادغام ویژگی‌های مختلف سایر گزینه‌های تبلیغاتی فیسبوک، تجربه خوبی از تبلیغات را برای کاربران رقم می‌زند. در بسیاری از مواقع شما می‌توانید از تصاویر و ویدئوهایی که در تبلیغات تصویری و ویدئویی استفاده کردید؛ استفاده مجدد کرده و آن‌ها را در تبلیغات تجربه فوری خود به کار ببرید. این مورد به شما کمک می‌کند تا بیشترین استفاده از بودجه تبلیغات در فیسبوک خود را داشته باشید.

تبلیغات نظرسنجی (Poll ads)

تبلیغات نظرسنجی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا کاربران خود را با طرح یک سؤال، هدف‌گیری کنید. این نوع از تبلیغات در کنار هدف‌گیری کاربران جدید، بیشتر به منظور افزایش تعامل با کاربران و مشتریانی که در حال حاضر دارید؛ طراحی شده است. توجه داشته باشید که در تبلیغات نظرسنجی فیسبوک، می‌توانید از عکس و یا ویدئو در تبلیغات خود استفاده کنید.

در زیر برخی از ایده‌های کاربردی را برای شما مطرح کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها برای افزایش تعامل با کاربران خود استفاده کنید:

  • سعی کنید با طراحی تبلیغات Poll ads نظر فعلی کاربران خود را در رابطه با برند و یا کیفیت محصولات و یا خدمات خودتان جویا شوید.
  • از این تبلیغات به عنوان منبعی برای دریافت داده استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما طراح دستبند‌های زینتی هستید؛ دو جنس مختلف نقره و طلا را به کاربران خود نشان داده و از آن‌ها بخواهید نظر خود را برای تولید مدل جدید دستبندها به شما بگویند.
  • می‌توانید از این تبلیغات به عنوان یک روش برای شناخت مخاطبان و دریافت اطلاعات از بازار استفاده کنید.

تبلیغات چرخشی (Carousel ads)

در این مدل از تبلیغات، شما می‌توانید تا 10 اسلاید از عکس و ویدئوها تبلیغاتی خود را به کاربران نشان دهید. نکته جالب در رابطه با این مورد، امکان قرار دادن لینک‌های جداگانه برای هر اسلاید می‌باشد که این تبلیغات را به یک گزینه خوب برای تبلیغ مجموعه‌ای از خدمات و یا محصولات تبدیل می‌کند.

البته توجه داشته باشید؛ در صورتی که یک محصول برای تبلیغ دارید، این امکان برای شما فراهم شده است تا به همه اسلایدهای خود یک لینک داده و کاربران را به یک صفحه واحد هدایت کنید.

در این تبلیغات، هم خودتان می‌توانید ترتیب نمایش اسلایدها را مشخص کرده و هم می‌توانید این کار را به الگوریتم فیسبوک بسپارید. پیشنهاد می‌شود خودتان این کار را انجام داده تا با انتخاب ترتیب درست، احتمال کلیک کردن کاربران بر روی تبلیغات را افزایش دهید.

تبلیغات نمایش اسلاید (Slideshow ads)

چنانچه دوست ندارید برای تبلیغات جدید خود، دوباره محتوا تصویری و یا ویدئویی تولید کنید؛ این نوع از تبلیغات مناسب شما می‌باشد. اساس کار تبلیغات Slideshow ads بدین‌گونه است که فیسبوک عکس‌های شما را دریافت کرده و با نمایش اسلاید گونه آن‌ها، نوعی تبلیغات ویدئویی برای شما می‌سازد.

چنانچه عکس‌های تبلیغاتی باکیفیتی دارید؛ می‌توانید این متد تبلیغاتی را در نظر گرفته و از آن در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

تبلیغات کالکشن (Collection Ads)

تبلیغات کالکشن فیسبوک مبتنی بر بیزینس‌های آنلاین طراحی شده و هدف اصلی از ایجاد آن، تبدیل کاربران فیسبوک به مشتریان برندهای مختلف می‌باشد. در این نوع از تبلیغات، کاربران از یک عکس بزرگ در بالا و سه عکس کوچک‌تر در زیر آن استفاده می‌کنند که تأثیرگذاری این تبلیغ را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

در تبلیغات کالکشن، کاربران می‌توانند از 3 مدل مختلف برای ارائه تبلیغات خود استفاده کنند:

  • Instant Storefront: در صورتی که شما یک یا چند محصول داشته و می‌خواهید تمرکز تبلیغات را بر روی افزایش فروش قرار دهید.
  • Instant Lookbook: در صورتی که قصد داشته باشید داستان برند خود و محصولات آن را در قالب تصویرسازی متنی برای کاربران تعریف کنید.
  • Instant Customer Acquisition: در صورتی که بخواهید با هدف قرار دادن کاربران، نرخ کانورژن آن‌ها را افزایش دهید.

تبلیغات لید (Lead ads)

همان‌طور که از اسم آن پیداست؛ طراحی این متد تبلیغاتی مربوط به گرفتن لید می‌شود. با استفاده از این متد تبلیغاتی می‌توانید یک فرم را در قالب پست طراحی کرده و آن را برای کاربران مختلف ارسال کنید. به عنوان مثال می‌توانید از این تبلیغات برای جمع‌آوری آدرس ایمیل‌های کاربران برای ساخت کمپین‌های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از متدهای بازاریابی موفق شناخته می‌شود که استفاده از آن، مزایای زیادی برای کاربران دارد. چنانچه به دنبال گرفتن لید برای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود هستید؛ استفاده از تبلیغات لید فیسبوک یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما می‌باشد.

تبلیغات داینامیک (Dynamic ads)

تبلیغات داینامیک، کاتالوگ‌های محصولات سایت شما را به ایونت منیجر فیسبوک و فیسبوک پیکسل متصل کرده و با این کار، هر بار که کاربران محصولی را در سایت شما مشاهده کرده و سپس وارد اکانت فیسبوک خود می‌شوند؛ همان محصولات دوباره به آن‌ها نشان داده می‌شود. این نوع از تبلیغات جذابیت بالایی برای تبلیغ‌دهندگان داشته و درصد خرید را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

طراحی تبلیغات داینامیک بدین‌گونه است که در آن متن تبلیغاتی برای همه کاربرانی که آن را می‌بینند یکی است؛ اما عکس‌ها و محصولاتی که به آن‌ها معرفی می‌شود بر اساس رفتار و سابقه سرچ هر کاربر در سایت شما، متفاوت می‌باشد.

تبلیغات پیام‌رسان (Messenger ads)

این نوع از تبلیغات در صفحه چت کاربران و در میان استوری‌ها نمایش داده می‌شود. تنها لازم است تا متن تبلیغاتی و عکس خود را به فیسبوک داده و باقی کار را به الگوریتم هوشمند این شبکه بسپارید. هر باری که کاربران بر روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند؛ به صفحه‌ای که شما برای آن‌ها تعیین کرده‌اید منتقل می‌شوند. این صفحه می‌تواند وبسایت، اپ و یا صفحه دایرکت پیام‌رسان فیسبوک شما باشد.

تبلیغات استوری (Stories ads)

استوری‌ها بخش مهمی از تجربه کاربران در استفاده از فیسبوک را تشکیل داده و آن‌ها عاشق استوری‌ها هستند. با توجه به گفته خود فیسبوک، 73 درصد از کاربران اعلام کرده‌اند که استوری‌های فیسبوک به آن‌ها کمک کرده است چیزهای تازه‌ای یاد بگیرند. البته که استفاده بیش از 4 میلیون کاربر فیسبوک از تبلیغات استوری، مهر تأییدی بر اثربخشی بالا این گزینه تبلیغاتی می‌باشد.

خوب کار شما به اتمام رسیده است. برای تبلیغات هدفمند اینترنتی می‌توانید از آژانس تبلیغات اینترنتی جی ادز کمک بگیرید.

منبع: hootsuite

35 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

باسلام – وقت بخیر
میخواستم ببینم قابلیت promote فیسبوک برای ایرانی ها غیر فعال است؟
چون وقتی روی promote کلیک میکنم ، صفحه سفید باز میشه و هیچی نمایش داده نمیشه ، در اپ فیسبوک هم داستان همینه !
میخواستم ببینم داستان چیه و ایا راه حلی دارین ؟!

سلام برای گذراندن دوره های تبلیغات گوگل ادوردز چه کلاسهایی پیشنهاد میدید چه دوره هایی ؟ مدرک معتبر میخوام

سلام
این توضیحاتی که دادید خوب بود
ولی ایران تحریم هست چطور با وجود تحریم از بخش تبلیغات فیس بوک استفاده کنیم؟
روش رایگانی به جز بک لینک هم هست ؟

سلام . مستر کارتی دارم که تاریخ اعتبارش داره تمام میشه. آیا می توانم به اعتبار فیس بوکم پول واریز کنم و بعدا از خدمات فیس بوک استفاده کنم

سلام. مطلب مفیدی بود ممنون از نویسنده ش…

سلام
من یک تبلیغات در فیسبوک زدم و تایید انجام شد
الان که رفتم میبینم حساب تبلیغاتی ام غیرفعال شده
اطلاعات :
حساب کارت: آذربایجان
کشور گفته شده به فیسبوک : آذربایجان
ای پی : ثابت آلمان
پیج مورد تبلیغ : پزشک ایرانی
مشکل کار کجاست خیلی گیرم ممنون

سلام وقت بخیر
با توجه به نوع کسب و کار ما نیاز داریم که تبلیغات بین المللی داشته باشیم و خدمات خودمون رو به کشور های دیگه معرفی کنیم لذا به فکر استفاده از تبلیغات فیسبوک افتادیم ، اما متاسفانه به دلیل تحریم های بین المللی شرکت فیسبوک روی کاربران ایرانی حساس شده و به راحتی اجازه پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی رو نمیده
میخواستم بدونم آیا امکان داره شما راهی رو پیش پای ما بگذارید تا بتونیم از این تبلیغات بهره مند بشیم بدون اینکه هزینه های حساب تبلیغاتمون بلوکه بشه یا حساب کاربریمون مسدود بشه؟؟
و آیا با شرایط فعلی کلا چنین راهی رو برای تبلیغات پیشنهاد میکنید یا خیر؟

میخواهم قوانین و پالیسی های که داتستن آن برای اسپانسر فسبوک لازم است بدانم

باسلام وعرض ادب,من با اکانت خودم یگ پیچ رادرست کردم وهدف از ایجاد پیچ هم این بود کی تعداد فرند هایم زیاد شده بود ومن کلام هدف تبلغاتی برای ایجاد صفحه ام نداشتم ,الان در قسمت از صفحه ام نوشته میشه ,,دارای پشت بانی مالی,,این چی معنی میدهد یعنی فسبوک از من پول میخواهد?باتشکر کمکم کنید.

سلام محترم میخواستم بدانم اگه من برای یکبار از مستر کارت شخصی خودم برای بوست کردن فیس کسی استفاده کنم برای بار دوم او میتوانه از کارت مه مصرف کنه بدون اجازه من ؟

سلام برای تبلیغات فیسبوک در کشورهای عربی امکان انتخاب پیج با فالوور بالا وجود داره و اینکه چطوری باید با ادمین پیج ها ارتباط بگیریم؟

سلام ووقت بخیر
میخواستم بدونم وقتی پروموت ما قبول میشه اما جلو نمیره و بازدیدکننده هم نداره مشکل از چی است ؟؟

سلام دوست عزیز. زمانی که پروموت ایجاد می‌کنید باید اهدافتون رو مشخص کنید. بعد از اون لازمه تبلیغات رو انتخاب کرده، مخاطبین خود رو تعیین کنید و بودجه و زمان آگهی را مشخص کنید. اگه بازهم نتونستید ادامه فعالیت رو انجام بدین، شاید لازم باشه به پشتیبانی فیسبوک ارتباط برقرار کنید.

سلام خسته نباشید ببخشید ما در کشور عراق هستیم ولی ایرانی هستیم و پیج کاری هم داریم اینجا کشورمون هم عراق هست و کمپین تبلیغاتی برای فیسبوک گذاشتیم اما متاسفانه یه مقدار میره و تبلیغ میشه اما بعدش دوباره استوپ میشه میتونم دلیلش رو بپرسم چی میتونه باشه؟و اینکه ما قبلا رو‌ی موبایلمون که ایفون بود هم فیسبوک رو داشتیم اما الان پاک کردیم گفتیم شاید مشکل از اپل باشه ،‌از طریق لب تاپ رفتیم اما متاسفانه باز هم ریجکت میشه اما درخواست ریویو میدیم قبول میکنه چند ساعت اوک میشه دوباره تبلیغ رو قطع میکنه،ممنون میشم کمک کنید ‌من بدونم دلیلش چی هست????????????????

سلام دوست عزیز.
لازمه که اکانت فیسبوک بیزینش شما بررسی بشه. بدون بررسی نمیشه نظری ارائه کرد.

سلام من چند پست را پروموت کردم پیامی امد ک حساب اگهی شما غیرفعال شده ؛باید چ کنم ک دوباره فعال بشه

سلام دوست عزیز. ممکنه مشکل از اکانت بیزینس شما باشه و فیس بوک به موردی از حساب کاربری شما مشکوک شده باشه. بدون مشاهده اکانت امکان ارائه نظر قطعی وجود ندارد.

سلام خسته نباشید!
و یک تشکری خاص بابت مطلب مفید و جامع تان.
ضمناً یک سوال داشتم در ارتباط با این که چطور می‌توانیم،چندین پست یک صفحه را در یک تبلیغ پخش کنیم، چون زیاد داخل فیسبوک دیدن برام سوال خلق شد و هر چقدر داخل تنظیمات آگهی فیسبوک جستجو کردم ای قابلیت را نیافتم،
پیشاپیش بابت رهنمایی ممنون!

سلام عادل جان از نظر مثبت شما ممنونیم.
برای این کار باید وارد بخش بیزینس فیس بوک شده و اکانت خودتون رو باز کنید.
سپس:
1. وارد بخش Page Posts شوید.
2. گزینه Ads Posts یا Published Posts را انتخاب کنید.
3. Create Post را انتخاب کرده و نوع پستی که می‌خواهید را مشخص کرده و اطلاعات مورد نظر را تکمیل کنید.
4. از بین گزینه های Only Use this post for and ad و Use this post for and ad یکی را انتخاب کنید. اگر گزینه اول را انتخاب کنید، تبلیغ شما در صفحه ای که ایجاد کرده اید نشان داده نمی‌شود.
5. پس از تنظیمات Create Post را بزنید.

سلام مجدد
فکر کنم منظورم را نگرفتید کریمی گرامی!
میشه کدام شماره یاد آدرس بدید تا اسکرین بگیرم برایتان ارسال کنم؟

سلام، می‌تونید به لینکدین بنده ارسال نمائید: https://www.linkedin.com/in/ali-karimi-8a5617190/

سلام
من حساب خارجی ندارم چطوری باید وصل بشم و پول واریز کنم به حساب فیسبوکم

سلام جناب کریمی، در حال حاضر جی ادز خدمات تبلیغ فیسبوک را ارائه نمی‌دهد. در صورت تمایل می‌توانید از تبلیغات گوگل ادز استفاده نمائید.

سلام من يك مشكلي دارم ممنون ميشم من رو راهنمايي كنيد
فيس بوك اجازه پرداخت بِه من را نميدهد و پيام ميده كه شما خلاف پاليسي عمل كرديد و اكانت مالي بسته شده
لطفا من رو راهنمايي كنيد چطور ميتونم اين مشكل رو فيكس كنم
ممنون

با سلام. لطفا با کارشناسان جی ادز تماس بگیرید تا مشکل شما را دقیقا بررسی کنند.

درود بر شما

برای من ایمیلی اومده که تبلیغات در حساب بیزینس فیس بوک من محدود شده
در حالی که من اصلا تبلیغات انجام نمیدم

آیا این محدودیت به معنی اینه که من تبلیغات در فیس بوک نمیتونم انجام بدم؟
یا محدودیت دیگه ای برای حسابم به وجود میاره؟
متشکرم

سلام وقتتون بخیر. بستگی به محتوای دقیقی داره که براتون ارسال شده، اما بیشتر به نظر میاد که محتوای ایمیل برای بازاریابی ارسال شده باشه. مجدد میگم که باید متن پیام کامل خونده بشه تا متوجه منظور بشیم.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.