Pinterest چیست و چگونه از سایت یا اپ پینترست استفاده کنیم؟

Pinterest چیست و چگونه از سایت یا اپ پینترست استفاده کنیم؟

احتمالاً نام پینترست را بارها شنیده‌اید. سایت پینترست جزو شبکه های اجتماعی محبوب در جهان است که بیش از 250 هزار کاربر فعال ماهانه دارد. در Pinterest امکان ایجاد پروفایل شخصی و پروفایل بیزینسی وجود دارد. بیش از 60% کاربران این شبکه اجتماعی را زنان تشکیل داده اند.

پینترست چیست؟

می‌توانید پینترست را مانند یک روزنامه دیواری آنلاین در نظر بگیرید. در هر لحظه می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را به بردهای موردنظر خود در پینترست اضافه کنید. همچنین از آن می‌توانید به عنوان ابزار نشانه گذاری (bookmarking tool) نیز استفاده کنید.

پینترست یک شبکه اجتماعی نیز محسوب می‌شود. کابران از طریق لایک کردن، نظر گذاشتن، ذخیره کردن پست‌ها و ارسال پیام خصوصی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

افراد معمولاً تصاویری را که در اینترنت پیدا می‌کنند بر روی بردهای مربوطه در پینترست خود سنجاق کرده یا ذخیره می‌کنند. بسیاری از تصاویری که بر روی این شبکه ذخیره می‌شوند قابل کلیک کردن هستند. و با کلیک کردن بر روی این تصاویر در زبانه جدید وارد صفحه اصلی مربوط به تصویر می‌شوید.

برای مثال Pinterest ابزار بسیار محبوبی برای پیدا کردن دستورپخت های متعدد است. افراد در تصاویر غذاهای خوشمزه جستجو می‌کنند و بر روی تصویری که به نظرشان خوشمزه‌تر است کلیک می‌کنند و دستور پخت آنرا با کلیک کردن مطالعه می‌نمایند.

آن‌ها همچنین می‌توانند آن دستور را بر روی برد دستور پخت های خود ذخیره کنند تا بعداً به آن دسترسی داشته باشند.

پینترست چیست و چگونه کار می کند

اگر تازه کار با آن را شروع کرده‌اید، این مقاله می‌توانه برایتان مفید باشد.

چگونه از پینترست استفاده کنیم؟ راهنمای گام به گام شبکه اجتماعی Pinterest

1- اکانت رایگان Pinterest خود را بسازید:

عضویت پینترست - پینترست چیست و چگونه در پینترست تبلیغ کنیم؟

استفاده از Pinterest کاملاً رایگان است، اما مانند هر شبکه اجتماعی دیگری برای کار با آن باید اکانت بسازید.

برای عضویت در پینترست می‌توانید با وارد کردن ایمیل و رمز عبور در Pinterest.com یک اکانت رایگان بسازید یا اینکه از صفحه فیسبوک یا اکانت گوگل خود اقدام کنید. در حال حاضر که این مقاله را ویرایش می‌کنیم، عضویت پینترست کار بسیار ساده ای است.

تنها کافیست یک اکانت جیمیل داشته باشید و در زمان ثبت نام با استفاده از اکانت گوگل خود وارد این شبکه اجتماعی شوید. اطلاعات مورد نیاز از جیمیل شما دریافت می‌شود.

لازم است که جزئیاتی مانند نام، سن، جنسیت، زبان و کشورتان را وارد کنید و سپس حداقل 5 دسته موضوعات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید تا پینترست بتواند پین‌های موردنظرتان را بر اساس علایق‌تان نمایش دهد.

2- خود را از طریق پروفایل‌تان معرفی کنید.

پینترست جی ادز - نحوه تبلیغ در پینترست

در قسمت بالا سمت راست، منویی با چندین گزینه مختلف می‌بینید. در صفحه پینترست شما می توانید خود را با پروفایلی که ایجاد کرده اید به مخاطبین معرفی کنید.

در صورتی که وب سایت داشته باشید، می توانید با تولید محتوای متنی بک لینک دریافت کنید. اگر دقت کرده باشید، بیشتر محتواهایی که در پینترست منتشر می شوند، یک لینک ارجاع شده به سایت مربوطه را دارند.

Home: اینجا جایی است که تمام پین‌های جدید افرادی که دنبال می‌کنید را می‌توانید ببینید و البته پیشنهادات جدیدی هم بر اساس پین‌هایی که ذخیره کرده‌اید، نمایش داده می‌شود.

Following: اگر می‌خواهید تنها پین‌های کاربرانی که دنبال می‌کنید را ببینید، به این زبانه بروید.

Explore: برای یافتن پین‌های جدید در مورد موضوعاتی که به آنها علاقه‌مند هستید و یافتن کاربران جدید برای دنبال کردن از زبانه Explore استفاده کنید.

اسم و تصویر پروفایل‌تان: در هر زمان با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید به پروفایل خود در پینترست مراجعه کنید. (اگر هنوز تصویر پروفایل ندارید می‌توانید بر روی سه نقطه سمت راست بالا کلیک کنید و edit settings را از منوی پایین انتخاب کنید.)

Messages: این قسمت با یک آیکون کوچک گفتگو مشخص می‌شود. در این قسمت پیام‌های خصوصی رد و بدل شده با کاربرانی که دنبال می‌کنید و کاربرانی که شما را دنبال می‌کنند، قابل نمایش است.

Notifications: این قسمت که با آیکون زنگ نشان داده شده، تعاملات و پیشنهادات را نمایش می‌دهد.

Settings: با سه نقطه نمایش داده شده است. برای تغییر تنظیمات یا به روزرسانی اکانت تان از آن استفاده کنید.

در صفحه پروفایلتان و پایین عکس و اطلاعات پروفایل‌تان این چهار زبانه را خواهید دید:

Boards: تمام بردهای دارای پین که ایجاد کرده‌اید را نشان می‌دهد.

Pins: تمام چیزهایی که به تازگی سنجاق (Pin) کرده‌اید را نشان می‌دهد.

Tries: تمام پین‌هایی که باز کرده‌اید و پیامی در آن گذاشته‌اید، را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

Topics: موضوعات پیشنهاد شده برای دنبال کردن بر اساس علایق‌تان در این بخش قرار دارد.

3- برد ایجاد کنید و پین کنید.

ایجاد برد و پین - راهنمای استفاده از پینترست

این قسمت جذاب است. حالا که برای ساخت اکانت‌تان وقت گذاشته‌اید و در مورد عملکرد Pineterst کمی اطلاعات دارید، می توانید پین‌هایی را در بردهایتان قرار دهید. دو روش برای اینکار وجود دارد.

گزینه 1: پین‌هایی را که در پینترست پیدا کرده‌اید ذخیره کنید.

برای ذخیره کردن پین‌هایی که در این شبکه اجتماعی محبوب پیدا کرده‌اید نشانه‌گر ماوس خود را بالای پین قرار داده و بر روی دکمه قرمز save کلیک کنید که در سمت راست آن قرار دارد. از شما خواسته می‌شود که آیا می‌خواهید در بردتان ذخیره شود یا خیر.

گزینه 2: پین‌هایی که بر روی رایانه‌تان دارید یا در شبکه پیدا کرده‌اید را ذخیره کنید.

بر روی پروفایل خود رفته بر روی زبانه Pins یا Boards کلیک کرده و به دنبال دکمه Create Pin یا Create Board در سمت چپ پین‌ها یا بردها بگردید.

Create Pin: اگر تصویرتان بر روی رایانه است، می‌توانید آنرا بر روی وب آپلود کنید. با این حال اگر چیزی که می‌خواهید پین کنید بر روی وب قرار دارد، URL مستقیم را در قسمت خواسته شده کپی پیست کنید و سپس تصویر مورد نظر را انتخاب نمایید.

Create Board: از این گزینه برای ساخت بردهای مختلف و دسته بندی پین‌های خود استفاده کنید. نامی برای بردتان انتخاب کنید و در صورت تمایل آن‌را خصوصی کنید.

گزینه 3: در صورت نیاز می‌توانید پین را مستقیماً از وب ذخیره کنید.

نکته ویژه: اگر می‌خواهید موقع وبگردی تصاویر موردنظرتان را در پینترست ذخیره کنید، باید Pinterest’s browser button را روی مرورگر خود نصب کنید تا به سادگی با دوبار کلیک کردن تصویر را در برد موردنظرتان ذخیره نمایید.

4- کاربران یا برخی از بردهایشان را دنبال کنید.

دنبال کردن پروفایل پینترست - چگونه از پینترست استفاده کنیم؟

اگر به بردها و پین‌های بعضی کاربران علاقه‌مند شدید، می‌توانید آنها را دنبال کنید تا در صورت گذاشتن پین جدید در صفحه Home شما نمایش داده شوند.

بر روی نام کاربری او کلیک کرده و سپس follow در بالای پروفایلش را بزنید تا بردهایش را دنبال کنید یا اینکه می‌توانید بعضی بردهای آن کاربر را با کلیک کردن بر روی follow در زیر هر برد دنبال کنید.

5- با کاربران دیگر تعامل کنید.

کار با پینترست

پلتفرم پینترست برقراری رابطه با افراد دیگر و اشتراک گذاری مطالب را بسیار ساده کرده است. می‌توانید به روش‌های زیر در Pinterest تعامل داشته باشید:

Save: از آن برای ذخیره کردن پین در یکی از بردهای خودتان استفاده کنید.

Send: پین موردنظرتان را به سایر کاربران بفرستید یا اینکه در دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Comment: می‌توانید نظرتان را درباره پین بگویید.

6- اپلیکیشین موبایل پینترست را دانلود کنید.

اپلیکیشن پینترست - نحوه نصب اپلیکیشن پینترست

Pinterest برای استفاده در رایانه بسیار مفید است اما می‌توانید آن را برای تلفن همراه هوشمند خود در نسخه‌های Ios و اندروید نیز دریافت کنید.

پین های جدید را شناسایی کنید، آن‌ها را ذخیره نمایید و بعداً وقتی به آنها نیاز داشتید آنها را بیابید و هیچ چیز راحتر از داشتن یک نرم افزار موبایل برای اینکار نیست.

چگونه زبان پینترست را تغییر دهیم؟

تغییر زبان پینترست در اندروید:

  1. Setting گوشی را باز کنید
  2. انتخاب Advanced Setting
  3. انتخاب گزینه Languages & Input
  4. انتخاب Languages و تعیین زبان مورد نظرتان.

پس از اینکار برنامه پینترست را باز کنید و می‌بینید که زبان آن تغییر کرده است.

تغییر زبان پینترست در ویندوز:

  1. کلیک روی فلش رو به پایین در قسمت بالا (سمت راست)
  2. وارد Setting شوید
  3. Account Setting را انتخاب کرده و در قسمت Languages زبان مورد نظر خود را مشخص کنید.
  4. پس از این‌کار روی گزینه Done کلیک کنید تا زبان پینترست تغییر کند.

تغییر زبان پینترست در iOS:

  1. ابتدا Setting گوشی را باز کنید
  2. وارد بخش General شوید
  3. قسمت Language & Region را انتخاب کنید
  4. در بخش iphone Languages زبان مورد نظر خود را مشخص نمائید.
  5. سپس زبان تعیین شده را انتخاب کرده و Change To (زبان انتخاب شده) را بزنید.

اکنون که پینترست را باز کنید، زبان اپلیکیشن تغییر کرده است.

چگونگی ایجاد لینک بیلدینگ در پینترست

پینترست شبکه اجتماعی بسیاری محبوبی در سراسر جهان است و مدتی است در ایران نیز استفاده می شود. به همین دلیل برخی از کسب و کارها یا افراد برای معرفی وب سایت شان قصد دارند از لینک بیلندیگ آن استفاده کنند. در ادامه به شما می گوییم چگونه این کار را انجام دهید.

انجام این کار بسیار ساده است. کافیست یک اکانت پینترست با استفاده از صفحه لینک شده ایجاد کنید. سپس وارد پنل کاربری خود شده و در قسمت Pins بر روی گزینه + در سمت راست صفحه کلیک کنید.

چگونگی ایجاد لینک بیلدینگ در شبکه اجتماعی پینترست

سپس با صفحه بالا مواجه می شوید. عنوان محتوای خود را انتخاب کنید. عکس مورد نظر را آپلود کرده و سپس لینکی که مدنظرتان است را در پایین صفحه اضافه نمائید. تنها به فکر دریافت لینک نباشید؛ و به این فکر نکنید که مثلا روزی 10 لینک با محتوای بی کیفیت ایجاد کنید. بر روی کیفیت تمرکز کنید و خواهید دید که ورودی های مناسبی با این روش دریافت خواهید کرد.

همچنین پینترست این امکان را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند تعامل کاربران را آنالیز کنند. البته برای اینکار لازم است که یک تگ را در Head سایت قرار دهید. می توانید در بخش تنظیمات اکانت و در قسمت Claim به این ویژگی دسترسی داشته باشید.

در صورتی که به موضوعات مربوط به دیجیتال مارکتینگ و تبلیغ در گوگل علاقه‌مند باشید، می‌توانید پینترست جی ادز را دنبال کنید. فراموش نکنید که نظرات خود را درباره این مقاله از وبلاگ جی ادز اعلام کنید. بی صبرانه منتظر هستیم بیشتر از شما عزیزان بشنویم.


سوالات متداول

در گذشته شهروندان ایرانی برای استفاده از پینترست باید آی‌پی خود را تغییر می‌دادند، اما اکنون این چنین نیست و Pinterest رفع فیلتر شده است.

همانند سایر شبکه های اجتماعی، پینترست نیز از یک اپلیکیشن مخصوص دستگاه های اندروید و iOS استفاده می‌کند تا کاربران آن بتوانند به راحتی از Pin ها و Board های ایجاد شده استفاده کنند.

شما می‌توانید به راحتی با ارائه یک ایمیل و رمز عبور یک اکانت عضویت در Pinterest ایجاد کنید. روش ساده تر این است که از اکانت های گوگل و فیس بوک خود استفاده کنید تا وارد این شبکه اجتماعی شوید.

وقتی وارد پینترست می‌شوید، تصاویر بسیار زیبا و با کیفیت مشاهده می‌کنید که حاوی توضیحات مختصری هستند. کاربران به دلیل جذابیت و منحصر بفرد بودن، آنها را به اشتراک می‌گذارند. بر اساس مقایسه با بیشتر شبکه های اجتماعی که بر اساس متن هستند، Pinterest ویژگی متفاوتی به کاربران ارائه کرده است.

پینترست یک موتور جستجوی بصری برای یافتن ایده هایی مانند دستور العمل ها، طراحی ساختمان، زیبایی و … است. با میلیاردها پین که در این شبکه وجود دارند، شما می‌توانید تصویری برای الهام بخشی پیدا کنید. همچنین می‌توانید آنها را ذخیره کنید تا ساده تر ایده های مورد نظرتان را پیدا کنید.

138 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام ببخشید به جیمیل من پیام از پینترست میاد من خیلی علاقه به بافتنی دارم میخوام فیلمهای بافتنی برام بیاد قلاب یادومیل فرقی نمیکنه میشه راهنماییم کنید

سلام عزیزم. ممنون از محتوای عالی تون. چطوری میشه برای مقالات سایت در پینترست لینک بیلدینگ کرد به تعداد زیاد؟

ببخشید یه سوال که اگه pinterest من عکس بالا نمیاره چی کار کنم ؟

سلام وقت بخیر چه طوری میتونم عکس هایی ک سیو کردم رو کسی که میخواد پرنینت بگیره از عکسا بفرستم به چه روشی ؟
ایا کیفیت عکسا ب همین خوبی هست که میبینیم ؟
اسکرین شات گرفتن از عکس ها کیفیت اونا رو پایین نمیاره ؟

سلام خسته نباشین میخواستم ببینم چجوری کسی رو تو ریپلای کامنت ها منشن کنم؟ دیدید بعضی اوقات توی ریپلای ها میخواید جواب کسی رو بدید ولی چون نمیتونم منشن کنم واسه اون فرد نوتیفیکیشن نمیره که من جوابشو دادم میشه بگید چجوری اینکارو کنم؟

سلام چگونه میتوانم خودم مطلب برای پینترست بفرستم

سلام خسته نباشید
پینترست تا بحال دو تا از بهترین Boand های منو بی دلیل و بدون دادن هشدار ویا اطلاع قبلی بمن. حذف کرده اگر بخواهم اعتراض کنم به چه طریق میتوانم پیغام را به پینترست بفرستم آیا ایمیل دارد یا به کجا باید پیغام بدم

و سئوال بعدی من اینکه آیا می توانم آدرس ایمیل خود را در پینترست عوض کنم

تشکرمیکنم از زحماتی که می کشید و اطلاعات مفید خود را به مردم میدهید

ضمنا چون من خارج از کشور هستم تماس تلفنی برای مشاوره مقدور نشد

سلام
چندروزیه نمیشه از پینترست استفاده کرد تصویرهای خیلی کمی رو برات میاره و نمیشه ذخیرشونم کردمشکل چیه؟

سلام چطور میشه از پینترست ویدیو دانلود کرد

با سلام وعرض خدا قوت .
ممنون از آموزش خوبتون . لطفا بفرمائید که عکس هایی را که در پینترست ذخیره می کنیم را چگونه به فلش انتقال بدهیم ؟ آیا این کار در پینترست امکان دارد؟ من هرچه سعی کردم نتوانستم این کار را انجام بدهم. ممنون میشوم مرا راهنمایی کنید .

با سلام. چطور می توان یک board را حذف کرد

سلام برای سیو عکس های پیغام میاد و نمیتونم سیو کنم
Your action could not be copleted . Update your app to keep using pinterest

سلام خدا قوت من اکانت پینترست از طریق سایت ساختم و حالا یادم نیس چ رمزی زدم و الان برنامشو نصب کردم چجوری اکانت خودمو بیارم بالا؟

چگونه میتوان اکانت در پینترست قفل کنم ؟

سلام وقت بخیر.
چگونه از پینترست عکس دانلود کنیم؟

بسیار عالی بود سایت زیبایی دارید و محتوی مفید موفق باشید و سربلند تا ابد

سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون خواستم بپرسم چه کار کنم عکس پروفایلم برام فعال بشه؟! توی تنظیمات پروفایل میرم اما غیر فعاله و نمیتونم پروفایلی بزارم

سلام خسته نباشيد چطور صفحه پينترست رو قفل كنيم كه كسى نبينه عكساى سيو شده رو

سلام خوبید؟من پینترست رو روی تبلتم دارم ولی الان می خوام روی لپ تابم هم نصب کنم ولی نمی دونم چه جوری؟و اصلا اسم رمزم هم یادیم نیست چون چند سال پیش تو تبلتم ایجاد کردم.ممنون می شم راهنماییم بفرمایید.

سلام .من الان یه اکانت در پینترست دارم .اما چهار سال قبل یه اکانت با یک ایمیل دیگه ای داشتم وشماره تلفن گوشی قبلیم رو هم زده بودم .با توجه به اینکه اون خط قبلیم رو دیگه ندارم .چطور اکانت قبلیم رو در پینترست غیر فعال کنم وعکسام رو پاک کنم.

سلام، من اکانت پینترست داشتم روی گوشیه قبلی وای الان که گوشی عوض کردم کلا برنامه روی گوشی نصب نمیشه
اوایل میوفت کشور شما این اپ رو ساپورت نمیکنه
الان این پیغام رو میده
Oh no! Pinterest doesn’t work unless you enable cookies.
چیکار باید بکنم؟

چرا وقتی میخوام پینترست رو داتلود کنم ارور میده و میگه این سرویس توی کشور شما قابل دسترس نیست، this app is not available in youre country

اگربرنامه در دوتلفن همراه ولی با یک ایمیل ثبت شده باشد
یکی از انها چیزی سرچ بزنه دیگری نیز می تواند ببیند ؟؟

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.