تبلیغات توییتر

توئیتر چیست و تبلیغات در توییتر چگونه است؟

در این مقاله از جی ادز می‌خواهیم شما را با تبلیغات در توییتر آشنا کنیم. در ادامه برای آشنایی با شبکه اجتماعی توییتر ، توضیحات کوتاهی آورده‌ایم. با مطالعه این مقاله می‌توانید آشنایی کاملی با این شبکه اجتماعی معروف داشته باشید.

توییتر چیست؟

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که کاربران آن با ارسال پیام های کوتاه (حداکثر 280 کاراکتری) که توییت نامیده می‌شود،

با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. به ارسال پیام‌های کوتاه برای افرادی که در توییتر شما را دنبال می‌کنند، توییت کردن گفته می‌شود. کاربران توییتر از این شبکه اجتماعی برای کشف افراد و شرکت های مورد علاقه خود و دنبال کردن اخبار و رویدادها استفاده می‌کنند.

اکانت‌های شرکتی و اشخاص در توییتر تفاوتی با هم ندارند و هر کاربری می‌تواند به صورت مستقیم اکانت افراد و شرکت‌های دیگر را دنبال کرده و یا آنها را مخاطب توییت خود قرار دهد.

همچنین با کمک #هشتگ در توییتر می‌توان درباره ترندها به ابراز نظر پرداخت و یا پیگیر آخرین اخبار هشتگ شد. تبلیغات توییتر نیز ابزار کارآمدی است که از آن می‌توان برای دستیابی به اهداف تجاری استفاده کرد.

چرا تبلیغات توییتر؟

به زبان ساده، تبلیغات در توییتر به معنای ترویج توییت‌های تبلیغاتی شرکت شما در توییتر است. حتی اگر تمام آگهی‌های توییتر با عبارت “Promoted” برچسب‌گذاری شده باشند، آنها مانند بقیه توییت‌های غیرتبلیغاتی نمایش داده می‌شوند.

چرا تبلیغات در توییتر

هدف از راه‌اندازی یک کمیپن تبلیغاتی در توییتر، افزایش دسترسی به توییت‌های شما است. با توجه به امکاناتی که توییتر برای تفکیک و هدفگیری مخاطبان به نحو احسن در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید بر روی جذب کاربرانی تمرکز کنید که مطابق با مخاطبان هدف شما هستند.

تبلیغات توییتر شباهت‌های زیادی با تبلیغات گوگل ادز دارد، با این‌حال با توجه به ماهیت شبکه اجتماعی بودن آن امکانات بسیار ارزشمندتری را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌دهد.

تبلیغات در توییتر چه مزایایی دارد؟

قبلا دوره ای درباره بازاریابی شبکه های اجتماعی در جی ادز منتشر کرده ایم، که فصلی از آن به بازاریابی در توییتر و مزایای آن برای کسب و کارها اختصاص یافته است. با این حال در این پست نیز سعی می‌کنیم به طور خاص درباره مزایای استفاده از تبلیغات توییتر صحبت کنیم.

درباره نقاط تمایز تبلیغات توییتر در برابر دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرداخت تنها به ازای دستیابی به هدف

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بی‌شک یکی از روش‌های اصلی تبلیغات آنلاین است. در این میان تبلیغات توییتر بسیار جذاب و متفاوت است!

در تبلیغات توییتر شما تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که به هدفی که تعیین کرده‌اید برسید. مثلا اگر هدف کمپین تبلیغاتی خود را افزایش تعامل (engagement) تعیین کرده باشید تنها به ازای تعامل‌هایی که با پست‌های توییتری شما انجام می‌شود هزینه پرداخت خواهید کرد و نمایش آگهی شما رایگان خواهد بود.

یا اگر کمپین تبلیغاتی برای افزایش نصب اپلیکیشن ایجاد کرده باشید، دقیقا به ازای تعداد نصب‌های صورت گرفته از طریق تبلیغات توییتر هزینه پرداخت می‌کنید و نه هیچ هزینه اضافی دیگری!

هدفگیری کلمات کلیدی در تبلیغات توییتر

در تبلیغات توییتر همانند تبلیغات گوگل امکان هدفگیری کلمات کلیدی (Keyword Targeting) وجود دارد.

مثلا شما می‌توانید تمام افرادی که هفته گذشته با پست‌های شامل هشتگ #دیجیتال_مارکتینگ تعامل داشته‌اند را هدف قرار دهید، تا توییت‌های مرتبط تبلیغاتی خود را برایشان نمایش دهید و این یعنی هدفگیری دقیق مخاطبان.

هدفگیری مخاطبان رقبا در توییتر

اگر می‌خواهید تبلیغات خود را به کسانی که رقبا و بزرگان صنعت شما را دنبال کرده‌اند، نمایش دهید، توییتر بهترین انتخاب است!

کافی است با ابزارهای موجود لیستی از دنبال‌کنندگان اکانت رقبایتان ایجاد کنید و سپس از بخش Tailored Audiences توییتر آنها را مخاطب توییت‌های تبلیغاتی خود قرار دهید.

به نتیجه رسیدن سریع کمپین‌های تبلیغاتی توییتر

توییتر شبکه اجتماعی “میکروبلاگینگ” است و پست‌های کوتاه یا همان توییت‌ها از نقاط بارز این شبکه اجتماعی هست. در توییتر، “اینجا و اکنون” مهم است. با توجه به این موضوع در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توان نتایج تبلیغاتی مورد نظر را بدست آورد. (البته به شرط برنامه ریزی خوب)

اهداف کسب و کار موثر با تبلیغات توییتر

در توییتر با داشتن شبکه وسیعی از کاربران و به لطف انواع مختلف کمپین‌های تبلیغاتی توییتر (که در ادامه توضیح خواهیم داد)، به سادگی می‌توان اهداف کسب و کار قابل دستیابی را مشخص و برای رسیدن به آنها تلاش کرد.

یکپارچه بودن محیط کاربری توییتر

با وجود اینکه توییت‌های تبلیغاتی با کلمه “Promoted” برچسب‌گذاری می‌شوند و آنها را از توییت‌های دیگر جدا می‌سازند، اما این توییت‌ها نیز در کنار دیگر توییت‌های غیرتبلیغاتی در تایم‌لاین کاربر با همان قالب استاندارند نمایش داده می‌شوند و می‌توان آنها را پسندید، بازنشر کرد و یا به آنها پاسخ داد.

نمایش در نمایشگر‌های مختلف و نسخه موبایل

توییتر، تجربه مشاهده کامل صفحه، بدون در نظر گرفتن اندازه و نوع صفحه نمایش را به کاربر می‌دهد، توییتر همچنین برای تلفن های موبایل کاملا بهینه‌سازی شده است. همچنین اپلیکیشن توییتر برای سیستم عامل‌های ویندوز فون، اندروید و iOS در دسترس کاربران موبایلی قرار دارد، که این شبکه اجتماعی را بسیار در دسترس‌پذیر کرده است.

CTR بهتر نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی

بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسید‌ه‌اند که تبلیغات توییتر در طول زمان دارای CTR بهتری است. در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات توییتر در این زمینه مؤثرتر است. دلیل این امر ممکن است بخاطر این واقعیت باشد که شرکت‌های کمتری از مزایای تبلیغات توییتر‌ نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگر استفاده می‌کنند.

تبلیغات در توییتر

انواع کمپین‌های تبلیغات در توییتر

در توییتر هر کسب و کاری با توجه به اهداف بازاریابی خود می‌تواند مخاطبان مورد نظرش را پیدا کند. به همین دلیل کمپین‌های مختلفی در پلتفرم تبلیغات این شبکه اجتماعی تعبیه شده است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

همانند تبلیغات در هر کانال دیگری برای تبلیغات توییتری نیز توصیه می‌کنیم قبل از هر تصمیم گیری دیگری اهداف تجاری خود را به صورت واضح شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید نوع و تنظیمات کمپین را متناسب با آن انتخاب کنید.

افزایش فالور (Followers)

فالورها پیام شما را در توییتر (و بیرون از توییتر) تقویت می‌کنند. اگر مایل هستید که بیشتر دیده شوید و تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید، این همان کمپینی است که لازم است از آنها استفاده کنید. در این نوع کمپین شما تنها به ازای تعداد کاربرانی که شما را دنبال (Follow) می‌کنند، هزینه پرداخت می‌کنید.

کلیک روی لینک سایت و ایجاد تبدیل (Website clicks or conversions)

اگر شما قصد دارید از توییتر به عنوان وسیله‌ای برای افزایش بازدید بیشتر سایت خود و یا حتی افزایش تعداد تبدیل (افزایش فروش، اعضای خبرنامه و …) استفاده کنید، این کمپین مناسب شما است، چرا که تنها به ازای کلیک‌های صورت گرفته شده بر روی سایت‌تان هزینه پرداخت می‌کنید.

افزایش تعامل توییت‌ها (Tweet engagements)

در این نوع کمیپن می‌توانید برای افزایش تعامل (بازنشر، پسندیده شدن، کامنت) توییت‌هایتان تبلیغ کنید. بررسی‌ها نشان داده است که این نوع تبلیغات باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش آفلاین می‌شود.

در این نوع کمپین‌ها شما به ازای تعامل‌هایی که از طریق تبلیغات دریافت می‌کنید، هزینه پرداخت می‌کنید و تعامل‌های ارگانیک هیچ هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت.

نصب اپلیکیشن (App installs)

اگر اپلیکیشنی دارید که میخواهید کاربران با آن آشنا شوند، آن را نصب کنند، این نوع کمپین بهترین انتخاب است. در این نوع کمپین شما تنها به ازای نصب اپلیکیشن هزینه پرداخت می‌کنید.

افزایش تعامل و استفاده از اپلیکیشن (App re-engagements)

اگر می‌خواهید افرادی که اپلیکیشن شما را نصب کرده‌اند را برای استفاده بیشتر از آن ترغیب کنید، از این نوع کمپین استفاده کنید تا تنها به ازای کلیک‌های روی اپلیکیشن هزینه پرداخت کنید.

افزایش نمایش ویدیو (Promoted video views)

برای افزایش دیده شدن و تعامل بیشتر با ویدیوها و GIF هایتان از این نوع کمپین استفاده کنید. ویدیوی شما هنگام اسکرول شدن صفحه به صورت خودکار پخش می‌شود. در این نوع کمپین شما تنها به ازای تعداد نمایش ویدیوهایتان هزینه پرداخت می‌کنید.

نمایش تبلیغ ویدیویی درون ویدیوهای دیگر (In-stream video views . pre-roll)

اگر می‌خواهید ویدیوتان در ابتدای ویدیوهای برتر پارتنرهای محتوایی توییتر نمایش داده شود، از این نوع کمپین استفاده کنید. اگر تبلیغات شما بیش از 6 ثانیه باشد، دکمه Skip کنار ویدیویتان نمایش داده می‌شود. هزینه تبلیغات این نوع کمپین به ازای هر نمایش ویدیو در ویدیوهای برتر است.

اطلاع‌رسانی (Awareness)

این نوع رایج‌ترین کمپین تبلیغاتی است که توییتر ارائه می‌دهد. این کمپین برای کاربرانی است که می‌خواهند پیام تبلیغاتی آنها توسط کاربران زیادی دیده شود.  هزینه تبلیغات این کمپین به صورت CPM (هر 1000 نمایش) محاسبه می‌شود.

راهنمای افزایش ROI با تبلیغات توییتر

پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین بایستی به شما اجازه دهند تا به سادگی بتوانید کارایی سرمایه‌گذاری تبلیغاتی خود را اندازه‌گیری کنید و توییتر از این قضیه مستثنی نیست و اطلاعات جامع و ارزشمندی درباره نتایج تبلیغات در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید ROI تبلیغات توییترتان را محاسبه کنید.

برای افزایش بازگشت سرمایه از طریق تبلیغات توییتر، اقدامات توصیه شده بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آنها برای افزایش کارایی تبلیغات‌تان در توییتر استفاده کنید.

6 اصل برای تبلیغ در توئیتر

در ادامه برخی از اصولی که فکر می‌کنیم باید در ذهن داشته باشید را بیان می‌کنیم:

  1. “اکنون” در شبکه‌های اجتماعی. یکی از مسائل مهم در توییتر اینجا و اکنون است. از مزایای فوری بودن آن استفاده کنید و پیشنهادات خود را با عباراتی مانند “تنها تا چند ساعت دیگر” یا “خبر فوری” منتشر کنید.
  2. قدرت اعداد. اگرچه “بیست” و “20” دقیقا یک چیز هستند، اما از نظر بصری اعداد دارای قدرت بیشتری هستند (مخصوصا اگر به تخفیف اشاره کنید یا درصد تخفیف را بیان کنید.) پیشنهاد می‌شود که همیشه از اعداد استفاده کنید. همچنین زمانی که کل کلمه را می‌نویسید، تعداد کاراکترها نیز بیشتر می‌شود. به یاد داشته باشید که انتخاب دقیق کارکترها در توییتر از اهمیت بالایی برخوردار است.
  3. جدید بودن در توییتر جادو می‌کند. اگر چیزی جدید باشد، استفاده از آن در توییتر شانس شما را برای جذب مخاطب افزایش می‌دهد. بنابراین با صحبت کردن در مورد چیزهای جدید و مهیج، درباره حفظ مخاطبان خود اطمینان حاصل کنید!
  4. شانس موفقیت در میکروبلاگ‌نویسی. تقریبا همه دوست دارند شانس خود را برای برنده شدن در بخت‌آزمایی‌ها امتحان کنند؛ استقبال خوبی از میکروبلاگنویسی در توییتر می‌شود. بنابراین، در صورتی که چنین توییت‌هایی با اهداف کسب و کار شما مغایرت نداشته باشد، بی‌شک می‌تواند برای افزایش ROI شما مفید باشد!
  5. سوالات و یا نظرسنجی. پرسش و نظرسنجی از ابزارهای مفید توییتر در رابطه با تعاملات و ایجاد تعهد است. هر نوع سوال و نظرسنجی که از طرف بخشی از کاربران با با استقبال همراه شود، می‌تواند در رسیدن شما به اهداف کسب و کار تان کمک کند و هم آگاهی از نام تجاری شما را افزایش دهید.
  6. با کارت‌های توییتر یک عکس بیشتر از هزاران کلمه ارزشمند است. توییتر به شما اجازه می‌دهد که با کمک Twitter Cards علاوه بر متن فرمت‌های بیشتری را یکپارچه کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید هرگونه اطلاعات لازم برای بهبود تعامل یا افزایش ROI تبلیغات خود را اضافه کنید. توییت‌هایی که فرمت‌های پیشرفته‌ای دارند 52% بیشتر بازنشر می‌شوند، 313% بیشتر تاثیر می‌گذارند. (بررسی توییتر کارت)

حرف آخر

همه آنچه در این پست در رابطه با تبلیغات در توییتر بیان کردیم، تنها آغاز یک ماجراجویی بزرگ است که شما را در مسیر افزایش آگاهی برند و تلاش در راستای اهداف کسب و کار قرار دهد.

رسانه‌های اجتماعی تکنولوژی آینده نیستند، برای اکنون هستند. حتما از مزایای این قدرت متعالی استفاده کنید. خوشحال می‌شویم نظرات شما درباره این مقاله را بدانیم. فراموش نکنید که می‌توانید سوالات خود را از ما بپرسید.

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی بود ممنون از آموزش مفید تون

با عرض سلام و خسته نباشید .

چه راه‌هایی برای بالابردن تعداد نصب های اپلیکیشن پیشنهاد می‌کنید؟

پیشنهاد برخی از دوستان ثبت اپلیکیشن در گوگل پلی و استفاده از نصب تضمینی یا نصب به ازای پرداخته.

به نظر شما این راه‌ها جواب میده؟

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.