تبلیغات در اینستاگرام چیست و چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

تبلیغات در اینستاگرام چیست و چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

تبلیغات در اینستاگرام یکی از روش های تبلیغات آنلاین است که از آن می‌توانید برای برندسازی استفاده کنید. احتمالا شما هم تبلیغات شرکت های مطرح ایرانی را در این شبکه اجتماعی را دیده اید. اما چگونه می‌توان در اینستاگرام تبلیغ کرد؟ در سال 2023 اگر مقداری از بودجه تبلیغاتی خود را برای تبلیغ در سوشال مدیا در نظر گرفته‌اید؛ پیشنهاد ما به شما این است که حتما در کنار استفاده از متدهایی مثل تبلیغات گوگل و یا تبلیغات یوتیوب، تبلیغات در اینستاگرام را هم مدنظر خود داشته باشید. در مقاله امروز جی ادز قصد داریم تا به بررسی آموزش تبلیغ در اینستاگرام بپردازیم؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

در یک تعریف ساده، تبلیغات اینستاگرام به پست‌هایی نسبت داده می‌شود که بیزینس‌های مختلف با پرداخت مبلغی مشخص می‌توانند آن‌ها را طراحی کرده و به کاربران هدف حوزه کسب‌وکار خود نشان دهند. این تبلیغات در قالب پست، استوری و یا نمایش در قسمت اکسپلور اینستاگرام و در فرمت پست‌های طبیعی که روزانه در این شبکه منتشر می‌شوند؛ به کاربران نمایش داده می‌شوند. در تبلیغات اینستاگرام این امکان برای کاربران فراهم شده است تا از عکس، ویدئو، فرمت پست‌های چرخشی (carousels) و یا تبلیغات شاپینگ برای هدف‌گیری کاربران خود استفاده کنند.

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

همان‌طور که عنوان کردیم؛ تبلیغات اینستاگرام در فرمت پست‌های ارگانیکی که هر روزه در این شبکه منتشر می‌شوند به کاربران نشان داده می‌شوند. اما همیشه یک تگ Sponsored در کنار آن‌ها وجود دارد که نشان‌‍دهنده تبلیغاتی بودن این پست‌ها می‌باشد. همچنین در اغلب موارد مشاهده می‌کنید که اطلاعات بیشتری مثل یک لینک، CTA تبلیغات و تگ محصول نیز در پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام وجود دارند.

چرا باید در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

اینستاگرام در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. این شبکه پس از فیسبوک دومین شبکه اجتماعی محبوب جهان است و توانسته است در سال‌های گذشته با سرعت بالایی رشد کند. امروزه تبلیغات اینستاگرام برای اکثر شرکت‌ها بسیار ضروری است.

بهترین روش تبلیغ در اینستاگرام در سال 2023

امروزه این رسانه اجتماعی برای بسیاری از کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. پست های اینستاگرام بیشترین نرخ تبدیل ممکن را دارند. بر اساس تحقیقی که npsk انجام داده، اینستاگرام 1.85 درصد نرخ تبدیل را ثبت کرده است.

این در حالیست که فیس بوک 1.08 درصد نرخ تبدیل را تجربه می‌کند.

اهمیت تبلیغات در اینستاگرام از نگاه آماری:

قبل از اینکه درباره نحوه تبلیغات در اینستاگرام صحبت کنیم، توصیه می‌کنیم نگاه آماری به این شبکه اجتماعی جذاب داشته باشید:

  • بر طبق آمار statista.com اینستاگرام به تنهایی بیش از 120 میلیون کاربر فعال در ایالات متحده دارد، تعدادی که انتظار می‌رود بیشتر هم شود.
  • بیش از 40 میلیارد عکس تاکنون در اینستاگرام پست شده است.
  • حدود 59% از کاربران اینترنت در محدوده سنی 29-18 سال و حدود 33% از کاربران اینترنت در محدوده سنی 49-30 سال، از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.
  • 68% از کاربران اینستاگرام زن و 32% آنها مرد هستند. این موضوع برای کسب و کارهایی که اکثریت مشتری هدف آنها زنان هستند اهمیت بسیاری دارد.
  • این شبکه دارای جایگاهی عالی برای کشف محتوای جدید است. مقالات، ویدئوها، عکس دوستان، زندگی روزانه افراد مشهور (سلبریتی‌ها)، پست‌های مربوط به برند و غیره.
  • تبلیغ اینستاگرام اجازه می‌دهد تا کمپین‌هایی متناسب با هر مرحله از قیف تبدیل را انجام دهیم.

با این اعداد، واضح است که تبلیغ در اینستاگرام در جهت رسیدن به بازار هدف و بهبود اهداف کسب و کار، فروش و آگاهی از برند، باید مورد توجه قرار گیرد.

شکی نیست که تبلیغات اینستاگرام نسبت به چند ساله گذشته جهش و پیشرفت خوبی داشته و امروزه به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات در سوشال مدیا در نظر گرفته می‌شود. با استناد به مطالب منتشر شده از سایت earthweb، اینستاگرام در سال 2023 بیش از 200 میلیون اکانت بیزینسی فعال داشته است. این موضوع نشان‌دهنده این است که تبلیغات در این شبکه بازده خوبی برای کسب‌وکارهای مختلف داشته و رضایت آنان را به همراه داشته است. در زیر برخی از مهم‌ترین دلایل تبلیغ در اینستاگرام را برای شما عنوان کرده‌ایم.

آگاهی از برند

اینستاگرام در سال‌های اخیر رشد بسیار بالایی نسبت به سایر رقبا خود داشته که همین موضوع باعث شده است تا بیزینس‌های مختلف بازار از این شبکه برای افزایش آگاهی از برند خود در میان کاربران استفاده کنند.

توجه داشته باشید که تبلیغ در اینستاگرام به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود که در آن شما نام برند و محصولات یا خدمات آن را در معرض دید کاربران هدف خود قرار می‌دهید. در حقیقت در برخی از مواقع هدف از تبلیغات در اینستاگرام، فروش کالا و یا خدمات نبوده و ما می‌خواهیم تا با استفاده از این متند تبلیغاتی، نام و شهرت برند خود را در ذهن کاربران ماندگار کنیم.

هدف‌گیری دقیق

هدف‌گیری دقیق کاربران، یکی از مزیت‌های بزرگ تبلیغات اینستاگرام می‌باشد. با توجه به این موضوع که متا (فیس‌بوک) به عنوان صاحب اینستاگرام در نظر گرفته می‌شود؛ این قابلیت در تبلیغات اینستاگرام برای بیزینس‌ها فراهم شده است تا با استفاده از گزینه‌های متنوع هدف‌گیری کاربران در فیس‌بوک، تبلیغات خود را به افرادی نشان دهند که به دنبال استفاده از محصولات و یا خدمات آن‌ها می‌باشند.

شما می‌توانید تنظیمات هدف‌گیری کاربران خود را با توجه به مواردی مثل موقعیت مکانی، ‌اطلاعات دموگرافیک، علایق و سلیقه آن‌ها تنظیم کنید. حتی این امکان برای شما فراهم شده است تا با رهگیری ترافیک سایت خود و وارد کردن دیتا آن در اینستاگرام، آن دسته از کاربرانی را که قبلاً از محصولات و یا خدمات شما استفاده کردند را نیز به عنوان کاربران هدف کمپین‌های جدید خود مشخص کنید.

جاذبه بصری

طراحی الگوریتم اینستاگرام به‌گونه‌ای می‌باشد که به محتواهایی که از لحاظ بصری زیبا بوده و در آن‌ها از خلاقیت استفاده شده باشد؛ رتبه بالاتری می‌دهد. این مورد بدین معنی است که اگر محتوا تبلیغاتی شما ویژگی‌های بصری زیبایی دارد؛ اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌ها برای ارائه تبلیغات شما می‌باشد.

توجه داشته باشید که عکس و ویدئو‌های باکیفیت تأثیر بسزایی در موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی شما در اینستاگرام داشته و هرچه کیفیت بالاتری از محتوا بصری را در تبلیغات خود به کاربران ارائه کنید؛ می‌توانید توقع گرفتن نتایج بهتر از تبلیغات خود را داشته باشید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

هزینه تبلیغات در اینستاگرام به فاکتورهای مختلفی مثل بودجه تبلیغات، طول تبلیغ و اهدافی که برای کمپین‌های خود تعیین کرده‌اید بستگی دارد. شما می‌توانید بودجه تبلیغات خود در اینستاگرام را به صورت روزانه و یا مادام‌العمر تعین کنید؛ پس در نهایت، هزینه تبلیغات در اینستاگرام به خود شما بستگی دارد. برای تبلیغ در اینستاگرام هیچ‌گونه مبلغ مشخصی تعیین نشده است که ثابت کند بهترین نتیجه را برای شما دارد؛ اما توصیه متا برای شروع تبلیغات در این شبکه، در نظر گرفتن حداقل 5 دلار در روز می‌باشد.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

در حالی که هیچ‌‎گونه میانگین هزینه و یا معیار مشخصی برای تعیین هزینه تبلیغ در اینستاگرام وجود ندارد؛ برخی فاکتورها هستند که می‌توانند در تعیین هزینه تبلیغات مؤثر باشند:

  • کاربرانی که قصد هدف‌گیری آن‌ها را دارید.
  • میزان رقابتی که در حوزه فعالیت شما وجود دارد.
  • در برخی از فصول و موقعیت‌های مختلف (مثل بلک فرایدی) ممکن است هزینه تبلیغات بیشتر شود.

در پروسه تبلیغات در اینستاگرام، کاربران می‌توانند هم خودشان حداکثر مبلغ پیشنهادی برای نمایش تبلیغ را تعیین کنند و هم می‌توانند این کار را به الگوریتم اینستاگرام بسپرند. اگر به تازگی تصمیم به شروع تبلیغات در اینستاگرام گرفته‌اید؛ پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدا کار با مبالغ کوچک‌تر جلو رفته و هم‌زمان با این که تجربه شما در ارائه تبلیغات به این شبکه بیشتر می‌شود؛ بودجه تبلیغات در اینستاگرام را نیز بیشتر کنید.

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

تبلیغات اینستاگرام یکی از روش های تبلیغات بصری است. موارد متعددی برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی وجود دارد که ما در پاراگراف‌های بعدی در مورد اینکه چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم عمیق‌تر بحث خواهیم کرد.

روش های تبلیغات در اینستاگرام

برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام به یک اکانت تبلیغاتی فیسبوک نیاز است (اگر قبلا از تبلیغات فیسبوک برای اهداف بازاریابی خود استفاده کرده‌اید، می‌توانید از همین نام کاربری استفاده کنید.) کمپین تبلیغاتی اینستاگرام از طریق Ads Manager اینستاگرام یا Power Editor فیسبوک مدیریت می‌شود.

[button-green url=”https://g-ads.org/contact/” target=”” position=”center”]تبلیغات در گوگل را امتحان کرده اید؟ برای مشاوره با کارشناسان جی ادز تماس بگیرید.[/button-green]

همچنین این امکان وجود دارد که پیج های پربازدید را مورد بررسی قرار داده و چند مورد از آنها را انتخاب کنید. نکاتی برای تبلیغ در اکانت های محبوب اینستاگرام وجود دارد که لازم است آنها را رعایت کنید.

ارتباط تبلیغات در اینستاگرام با پیج مورد نظر

میزان ارتباط تبلیغ با پیج انتخاب شده یکی دیگر از موارد مهمی است که باید قبل از اجرای تبلیغات در اینستاگرام به آن دقت کنید. به عنوان مثال، برای معرفی باشگاه ورزشی در رسانه های فعال در همین زمینه فعالیت کنید.

بهتر است از موضوع طنز استفاده کنید

همانطور که می‌دانید موضوعات مربوط به طنز بازدیدکنندگان بسیاری در اینستاگرام دارند. به همین دلیل بهتر است در انواع تبلیغات خود از طنز استفاده کنید. در صورتی که این امکان برای شما وجود ندارد، سعی کنید با افراد فعال در این زمینه همکاری کنید.

چه نوع تبلیغات اینستاگرامی وجود دارند و در کجا نشان داده می‌شوند؟

گرچه تبلیغ در اینستاگرام در شبکه اجتماعی انتشار می‌یابند، اما روش‌های مختلفی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد. بنابراین قبل از شروع یک کمپین، ضروری است که در مورد مفاهیم پایه‌ای بازاریابی در این شبکه اجتماعی، مطالبی را فرا گیرید.

انواع تبلیغات اینستاگرام

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام در میان دیگر پست‌ها و استوری‌ها برای کاربرانی که انتخاب کرده‌اید تا بخشی از مخاطبان مورد نظر شما باشند، ظاهر می‌‌شود.

علاوه بر این، مهم است که در مورد انواع مختلف تبلیغات در اینستاگرام که در اختیار شما هستند آشنا شوید. بسته به اهداف کسب و کار شما، برخی از تبلیغات ممکن است مفیدتر یا مناسب‌تر از بقیه باشند.

روش های تبلیغات در اینستاگرام

اگر شما انواع مختلف روش های تبلیغ در اینستاگرام را بشناسید و بدانید که آنها در کجا نمایش داده می‌شوند، می‌توانید گام بعدی برای ایجاد کمپین خودتان را بردارید.

مرحله بعدی متوجه شدن این است که بر اساس اهداف کسب و کار خودتان چه نوع کمپینی می‌توانید اجرا کنید. کمپین های متنوعی وجود دارند که می‌توانید برند خود را به کاربران معرفی نمائید. اول از همه بهتر است که از روش های تبلیغاتی اینستاگرام مطلع شوید.

تبلیغات اسپانسری

برای اینکه بتوانید از رایج ترین روش تبلیغ در اینستاگرام استفاده کنید، لازم است که پروفایل بیزینس داشته باشید. لازمه استفاده از تبلیغات اسپانسری این است که یک پیج فیسبوک داشته باشید تا پروفایل بیزینس ایجاد نمائید.

تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام

در حال حاضر و با توجه به شرایط تحریم ها این کار عملا برای شهروندان ایرانی ممکن نیست. این نوع آگهی ها عموما در پیج های معمولی این رسانه اجتماعی نمایش داده نمی‌شوند. تبلیغات اسپانسری اینستاگرام به بیشترین کاربران ممکن نمایش داده می‌شوند.

این پست‌ها به وضوح با عبارت “‌Sponsored” برچسب‌گذاری و مشخص می‌شوند. نمایش یا عدم نمایش یک تبلیغ، بر اساس قیمت و ارتباطات کاربر مشخص می‌شود.

اینستاگرام شبکه بزرگی بوده و با توجه به این موضوع نیز، تنوع زیادی از متدهای تبلیغاتی مختلف را برای کاربران خود قرار داده است. انواع گزینه‌های تبلیغاتی در اینستاگرام به شرح زیر می‌باشند:

  • تبلیغات تصویری (Image ads)
  • تبلیغات استوری (Story ads)
  • تبلیغات ویدئویی (Video ads)
  • تبلیغات چرخشی (Carousel ads)
  • تبلیغات کالکشن (Collection ads)
  • تبلیغات اکسپلور (Explore ads)
  • تبلیغات شاپینگ (Shopping ads)
  • تبلیغات ریلز (Reels ads)

تنوع بالا بدین معنی است که اینستاگرام برای دستیابی به هر هدف بیزینسی که در ذهن دارید؛ مناسب‌ترین گزینه تبلیغاتی را به شما پیشنهاد می‌کند. در حال حاضر این امکان برای شما فراهم شده است تا 6 هدف برای کمپین‌های تبلیغاتی خود تعیین کرده و با توجه به آن‌ها، CTAهای خلاقانه‌ای را برای جذب کاربران خود طراحی کنید. در ادامه این مقاله به بررسی انواع مختلف متدها تبلیغاتی در اینستاگرام می‌پردازیم.

تبلیغات تصویری

در این نوع از تبلیغات، ‌کاربران می‌توانند از یک تصویر تکی برای تبلیغ برند خود استفاده کنند.

تبلیغات تصویری اینستاگرام
تبلیغات تصویری اینستاگرام

سادگی از ویژگی‌های بارز این نوع از تبلیغات می‌باشد. چنانچه شما محتواهای بصری باکیفیتی دارید که می‌توانید آن‌ها را در یک عکس خلاصه کرده و در عین حال بتوانید به خوبی پیام برند خود را نیز به مخاطبان هدف منتقل کنید؛ تبلیغات تصویری اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌های تبلیغاتی برای شما می‌باشد.

همچنین در تبلیغات تصویری اینستاگرام این امکان برای شما فراهم شده است تا در کنار عکس تبلیغاتی خود، از متن هم استفاده کنید. البته پیشنهاد اینستاگرام در این مورد، استفاده از متن کمتر است تا اثربخشی تبلیغات خود را به حداکثر برسانید.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی یکی از بهترین گزینه‌ها برای معرفی محصولات و یا خدمات شما به کاربران می‌باشد. می‌توانید از این تبلیغات در جهت توضیح نحوه استفاده از محصولات و یا خدمات، های‌لایت کردن ویژگی‌های برجسته آن‌ها و یا حتی بیان داستان برند خود برای کاربران استفاده کنید.

تبلیغاتی که در قسمت هوم اینستاگرام به کاربران نشان داده می‌شوند؛ می‌توانند حداکثر 60 دقیقه طول داشته باشند؛ اما توجه داشته باشید که هرچه در مدت زمان کمتری بتوانید خلاقیت و نوآوری برند خود در تبلیغات ویدئویی را به کاربران نشان دهید؛ تأثیرگذاری تبلیغات شما بیشتر خواهد شد.

تبلیغات استوری اینستاگرام

همان‌طور که از نام آن‌ پیداست؛ تبلیغات استوری به تصاویر و یا ویدئوهای فول اسکرینی نسبت داده می‌شود که در میان استوری‌های کاربران به آن‌ها نمایش داده می‌‍شود.

از نکته‌های جالب در رابطه با تبلیغات استوری اینستاگرام، بالا بودن میزان درگیری کاربران با آن می‌باشد. استوری‌های اینستاگرام یکی از بخش‌های جذاب اپ اینستاگرام بوده که جذابیت بالایی برای کاربران دارد. بازدید روزانه بیش از 500 میلیون کاربر از استوری‌ها در اینستاگرام، بیانگر علاقه بالا کاربران نسبت به این قسمت از این شبکه بوده که در نهایت تبلیغات استوری اینستاگرام را به یکی از بهترین گزینه‌های تبلیغاتی لیست ما تبدیل می‌کند.

توجه داشته باشید؛‌ آن دسته از استوری‌های تبلیغاتی می‌توانند به خوبی توجه کاربران را به خود جذب کنند که درست همانند استوری‌های ارگانیک طراحی شده باشند. در تبلیغات استوری، کاربران می‌توانند از آپشن‌های مختلف طراحی مثل متن و یا گیف که در طراحی استوری‌های معمولی کاربرد دارند نیز استفاده کرده و بدین ترتیب تبلیغات ارگانیک تری را به کاربران نشان دهند.

تبلیغات چرخشی

این نوع از تبلیغات شامل یک سری از عکس‌ها و ویدئوها می‌شود که کاربران می‌توانند با سوایپ کردن آن‌ها، تمام محتوا تبلیغاتی را مشاهده کنند. تبلیغات چرخشی اینستاگرام هم در قسمت هوم و هم در میان استوری‌های کاربران به نمایش در آمده و آن‌ها می‌توانند با استفاده از دکمه CTA و یا لینکی که در تبلیغ قرار گرفته است؛ به سایت شما منتقل شوند. کاربرد تبلیغات چرخشی در مواقع زیادی تعریف شده است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشند.

  • معرفی یک سری از محصولات و یا خدمات.
  • بیان یک داستان چند بخشی که به بیش از یک اسلاید نیاز دارد.
  • در مواقعی که شما می‌خواهید تا 10 عکس و ویدئو را در تبلیغات خود استفاده کنید.

تبلیغات کالکشن

تبلیغات کالکشن اینستاگرام، متد تبلیغاتی است که می‌توان آن را ترکیبی از تبلیغات چرخشی و شاپینگ در نظر گرفت.

با توجه به این که این نوع از تبلیغات، ‌امکان خرید مستقیم را برای کاربران فراهم می‌کند؛ این متد را می‌توان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های تبلیغاتی برای فروشگاه‌های اینترنتی در نظر گرفت. وقتی که کاربران بر روی این تبلیغات کلیک می‌کنند؛ به محیطی منتقل می‌شوند که در آن می‌توانند اطلاعات بیشتری راجع به محصولات شما به دست آورده و بدین ترتیب خرید خود را تکمیل کنند.

تبلیغات اکسپلور

قسمت اکسپلور اینستاگرام جایی است که در آن کاربران با توجه به سابقه فعالیت خود در پلتفرم، با محتوا جدید روبرو می‌شوند. تبلیغات اکسپلور در این قسمت به کاربران نشان داده می‌شود.

توجه داشته باشید که این نوع از تبلیغات، به عنوان عکس و یا ویدئو اول در تب اکسپلور به شما نمایش داده نمی‌شوند؛ بلکه پس از اسکرول کردن و مشاهده چند پست، برای شما به نمایش در می‌آیند. از آنجایی که محتوا پست‌ها در تب اکسپلور به طور مداوم تغییر می‌کند؛ تبلیغات اکسپلور در این شبکه در کنار پست‌های پرطرف‌دار و ترند به کاربران نشان داده می‌شود که احتمال گرفتن بازدیدهای بیشتر را برای شما بالا می‌برد.

تبلیغات ریلز

موفقیت‌آمیز بودن راه‌اندازی ریلز برای اینستاگرام، این امکان را برای این پلتفرم به وجود آورد که نوع جدیدی از متدهای تبلیغات در اینستاگرام به نام تبلیغات ریلز را به کاربران خود معرفی کند.

این نوع از تبلیغات به صورت عمودی و تمام صفحه در میان ریلزهای مختلف به کاربران نشان داده شده و حداکثر طول آن‌ها می‌تواند 60 ثانیه باشد. سعی کنید تا در طراحی این نوع از تبلیغات از موسیقی‌ها و صداهای باکیفیتی استفاده کنید تا اثربخشی تبلیغات شما افزایش پیدا کند. توجه داشته باشید که در تبلیغات ریلز، تگ Sponsored در زیر نام برند شما به کاربران نشان داده می‌شود.

تبلیغات شاپینگ

افزایش خرید کاربران از برندهای مختلف در داخل اینستاگرام باعث شده است که متا به خصوص در یکی دو سال اخیر توجه ویژه‌ای به توسعه این بخش داشته باشد. با قابلیت جدید شاپینگ اینستاگرام، این امکان برای کاربران فراهم شده است که بدون ترک کردن سایت، خرید‌های خود را انجام دهند.

برندهای مختلف می‌توانند با استفاده از تبلیغات شاپینگ، کاربران خود را به طور مستقیم به صفحه توضیحات محصول که در داخل خود اپ اینستاگرام قرار گرفته است منتقل کرده و سپس آن‌ها می‌توانند پس از مشاهده قیمت و محصول شما، خرید خود را از طریق سایت تکمیل کنند.

تبلیغات شاپینگ اینستاگرام
تبلیغات شاپینگ اینستاگرام

آموزش قدم به قدم راه‌اندازی تبلیغات اینستاگرام

چنانچه قصد تبلیغات در اینستاگرام را دارید؛ از 2 طریق می‌توانید این کار را انجام دهید. پروموت کردن پست‌های موجود در اکانت اینستاگرام و یا ساخت یک تبلیغات کاملاً جدید با استفاده از ادز منیجر متا (فیس‌بوک)، روش‌های متفاوتی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در اینستاگرام تبلیغ کنید. پروموت کردن پست‌های اینستاگرام تنها با چند کلیک انجام شده و انجام آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد؛ اما عدم وجود قابلیت‌هایی که با استفاده از آن‌ها بتوانید تبلیغات خود را شخصی‌‍سازی کنید، به عنوان مشکل این روش در نظر گرفته می‌شود.

در مقاله امروز وبلاگ جی ادز، هر 2 این روش‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

پروموت کردن پست‌های موجود

یکی از آسان‌ترین روش‌های تبلیغ در اینستاگرام، پروموت کردن پست‌هایی است که از قبل در اکانت اینستاگرام شما آپلود شده‌اند.

اگر پستی در اکانت خود دارید که خوب عمل کرده و توانسته تعامل بالایی با کاربران داشته باشد؛ پروموت کردن پست مربوطه یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای نشان دادن آن به تعداد بیشتری از کاربران و معرفی برند خود به آن‌هاست.

برای سفارش این تبلیغات علاوه بر متصل کردن اکانت بیزینسی فیس‌بوک خود به اکانتی که قصد تبلیغ با آن را دارید، باید نوع اکانت بیزینسی و یا creator اینستاگرام را در اختیار داشته باشید. بعد از آن می‌توانید به راحتی با کلیک بر روی گزینه Boost post کار پروموت کردن پست خود را شروع کنید.

در قدم بعدی باید هدف خود را مشخص کنید. در این قسمت، 3 گزینه مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرند:

  • more profile visits: گرفتن بازدید‌های بیشتر از اکانت
  • more website visits: گرفتن بازدید‌های بیشتر برای سایت
  • more messages: گرفتن پیام‌های بیشتر از سوی کاربران در پلتفرم واتس‌اپ
انتخاب هدف
انتخاب هدف

در مرحله بعد مخاطبان هدف خود را تعیین کنید. در این قسمت هم می‌توانید این بخش را به اینستاگرام سپرده تا بر اساس فعالیت کاربران و حوزه کاری شما، این کار را انجام دهد؛ هم می‌توانید خودتان به صورت دستی و با استفاده از گزینه‌های مختلف هدف‌گیری کاربران، مخاطبان هدف تبلیغات خود را مشخص کنید.

همچنین در پایین این صفحه می‌توانید انتخاب کنید که این تبلیغات در فیس‌بوک هم به نمایش در آید.

مشخص کردن مخاطبان هدف
مشخص کردن مخاطبان هدف

اکنون وقت آن رسیده است تا بودجه روزانه و مدت زمان موردنظر خود برای نمایش تبلیغات را انتخاب کنید. در این بخش هم می‌توانید تعداد روزهایی که می‌خواهید تبلیغات شما نمایش داده شوند را با  انتخاب عدد تعیین کنید؛ هم می‌توانید به اینستاگرام بگویید که تبلیغات من را تا زمانی که خودم آن را متوقف نکردم به کاربران نشان بده.

انتخاب بودجه و مدت زمان نمایش تبلیغ
انتخاب بودجه و مدت زمان نمایش تبلیغ

تبلیغات خود را مرور کرده و در صورت عدم وجود مشکل، بر روی گزینه Boost post کلیک کنید. پس از انجام تمام این مراحل،  پست شما توسط فیس‌بوک بازبینی شده و در صورت عدم وجود مشکل منتشر می‌شود. توجه داشته باشید برای بررسی عملکرد تبلیغات خود می‌توانید از تب Promotions در قسمت پروفایل خود استفاده کنید.

استفاده از ادز منیجر

برای استفاده از قابلیت‌های متنوع هدف‌گیری کاربران در اینستاگرام، استفاده از متدهای تبلیغاتی خلاقانه و همچنین استفاده از قابلیت‌های گزارش‌دهی تبلیغات در اینستاگرام، می‌توانید از پلتفرم ادز منیجر متا (Meta Ads Manager) استفاده کنید. در ادامه این مقاله، قدم به قدم کار کردن با این پلتفرم را با یکدیگر بررس می‌کنیم.

قدم اول: یک کمپین تبلیغاتی جدید اینستاگرام بسازید

برای شروع به ادز منیجر متا رفته و بر روی گزینه Create + کلیک کنید.

ساخت کمپین جدید تبلیغاتی اینستاگرام
ساخت کمپین جدید تبلیغاتی اینستاگرام

قدم دوم: اهداف تبلیغاتی خود را تعیین کنید

در پروسه تبلیغ در اینستاگرام، شما هم می‌توانید تبلیغات خود را با کمپینی که از قبل داشته‌اید ست کنید؛ هم می‌توانید ساخت یک کمپین از صفر را شروع کنید. بری ساخت یک کمپین، ابتدا باید اهداف تبلیغاتی خود را مشخص کنید.

در حال حاضر 6 هدف مختلف برای تبلیغات اینستاگرام در دسترس کاربران قرار می‌گیرند که این اهداف عبارت‌اند از:

  • Awareness: با استفاده از این گزینه می‌توانید حداکثر تعداد کاربران علاقه‌مند به حوزه فعالیت خود را جذب کنید.
  • Traffic: کاربران را به طور مستقیم به اینستاگرام، وب‌سایت، فروشگاه فیزیکی و یا اپلیکیشن خود هدایت کنید.
  • Engagement: این گزینه به شما کمک می‌کند تا بازدید، لایک، کامنت و share پست‌های اینستاگرام خود را افزایش دهید.
  • Leads: این گزینه به شما کمک می‌کند تا لید‌های کاربردی برای بیزینس خود به دست آورید.
  • App promotion: با استفاده از این گزینه می‌توانید تعامل و یا تعداد نصب‌های اپلیکیشن خود را افزایش دهید. این مورد عملکردی تقریباً مشابه با تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل دارد.
  • Sales: استفاده از این مورد به شما کمک می‌کند تا افرادی را پیدا کنید که احتمال خرید محصولات و یا خدمات شما از سمت آن‌ها بالا می‌باشد.

پس از انتخاب هدف موردنظر خود می‌توانید بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

انتخاب هدف کمپین تبلیغاتی اینستاگرام
انتخاب هدف کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

قدم سوم: اسم کمپین خود را انتخاب کنید

بعد از انتخاب هدف کمپین، از شما خواسته می‌شود تا یک اسم برای کمپین خود انتخاب کنید.

نکته: سعی کنید در پروسه انتخاب اسم برای کمپین، اسمی را انتخاب کنید که متناسب با اهداف انتخابی شما بوده و رهگیری کمپین را برای شما آسان می‌کند.

انتخاب اسم برای کمپین
انتخاب اسم برای کمپین

بعد از انتخاب اسم کمپین، بر روی Next کلیک کنید.

قدم چهارم: برنامه تبلیغاتی و بودجه خود را مشخص کنید

بعد از انتخاب اهداف و اسم کمپین وقت آن رسیده است تا با انتخاب گزینه New Ad Set از منو سمت چپ، بودجه و مدت زمانی که می‌خواهید تبلیغات شما به کاربران نشان داده شوند را تعیین کنید.

برای انتخاب بودجه تبلیغات 2 گزینه در اختیار شما قرار گرفته است:

  • Daily budget: با انتخاب این گزینه می‌‎توانید حداکثر بودجه تبلیغاتی خود برای یک روز را انتخاب کنید. این مورد برای بیزینس‌هایی که به طور مداوم تبلیغات خود را برای کاربران ران می‌کنند کاربردی می‌باشد.
  • Lifetime budget: این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا برای کل کمپین خود، بودجه مشخصی را انتخاب کنید. این مورد بیشتر برای کسب‌وکارهایی کاربرد دارد که تاریخ اتمام کمپین‌های تبلیغاتی آن‌ها از قبل مشخص شده است.
مشخص کردن بودجه و برنامه تبلیغات
مشخص کردن بودجه و برنامه تبلیغات

در پایین بخش Ad Scheduling می‌توانید مشخص کنید که تبلیغات شما در تمام ساعات روز به کاربران نشان داده شود یا اینکه می‌خواهید ساعات مشخصی از روز را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید.

پس از انتخاب این موارد، دو گزینه Audience Definition و Estimated Daily Results برای شما به نمایش در می‌آیند که یک نمای کلی از نتایج احتمالی که می‌توانید با بودجه  تعیین شده خود بگیرید؛ به شما می‌دهند.

نتایج احتمالی تبلیغات در اینستاگرام
نتایج احتمالی تبلیغات در اینستاگرام

قدم پنجم: مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

بعد از انجام تمام این مراحل، ‌اکنون وقت آن رسیده است تا مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. برای این منظور می‌توانید از 2 گزینه متفاوت saved audience و یا create a new audience استفاده کنید.

گزینه Saved Audiences زمانی برای شما کاربرد دارد که از قبل داده‌هایی از مخاطبان خود داشته (مثل استفاده از آمار بازدید سایت خود) و یا اینکه مخاطبانی از کمپین‌های قبلی خود داشته باشید که آن کمپین‌ها عملکرد خوبی داشته و اکنون مشتریان آن نیز میزان رضایتمندی بالایی از برند شما دارند. در غیر این صورت می‌توانید مخاطبان هدف جدید خود را بر اساس فاکتورهایی مثل اطلاعات دموگرافیک، علایق و یا متدهای هدف‌گیری بر اساس رفتار کاربر مشخص کنید.

در صورتی که بخواهید کاربران جدیدی را هدف‌گیری کنید؛ می‌توانید آن‌ها را با توجه به فاکتورهایی مثل لوکیشن، محدوده سنی، جنسیت، اطلاعات دموگرافیک، علایق و زبان انتخاب کنید.

مشخص کردن مخاطبان هدف تبلیغات اینستاگرام
مشخص کردن مخاطبان هدف تبلیغات اینستاگرام

قدم ششم؛ محل نمایش تبلیغات خود را مشخص کنید

قسمت Placement بخشی است که در آن شما می‌توانید محل قرارگیری و نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید. در این بخش هم 2 گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد:

  • Advantage+ Placements: با انتخاب این گزینه الگوریتم اینستاگرام با در نظر گرفتن فاکتورهایی مثل کیفیت و نوع تبلیغات شما و همچنین علایق مخاطبان هدفتان، به طور خودکار تعیین می‌کنند که تبلیغات شما در کجا قرار بگیرد تا بیشترین بازده را برای شما داشته باشد.
  • Manual Placements: انتخاب این گزینه به شما امکان می‌دهد تا به صورت دستی انتخاب کنید که تبلیغات شما کجا به کاربران نشان داده شده و کجا نمایش داده نشوند. همچنین در صورتی که می‌خواهید نمایش تبلیغات خود را به پلتفرم اینستاگرام محدود کرده و از نمایش آن‌ها در فیس‌بوک جلوگیری کنید؛ می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید.
انتخاب محل نمایش تبلیغات اینستاگرام
انتخاب محل نمایش تبلیغات اینستاگرام

با انتخاب گزینه Manual Placements، ادز منیجر متا یک سری از موارد فنی را به شما نشان می‌دهد که باید با توجه به اهداف کمپین خود آن‌ها را انتخاب کنید.

پر کردن الزامات فنی
پر کردن الزامات فنی

قدم هفتم: یک تبلیغ جدید اینستاگرام بسازید

پس از تکمیل مراحل قبل، در نهایت نوبت به آن رسیده است تا تبلیغ جدید خود در اینستاگرام را ایجاد کنید. با انتخاب گزینه New Ad از منو سمت چپ، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید تبلیغات جدید خود در اینستاگرام را شخصی‌سازی کنید.

ساخت تبلیغات جدید در اینستاگرام
ساخت تبلیغات جدید در اینستاگرام

توجه داشته باشید که در این صفحه می‌توانید داده‌هایی مثل متن تبلیغاتی، ‌لینک‌های وب‌سایت خود و یا پارامترهای رهگیری تبلیغات را وارد کنید. دقت کنید، در صورتی که می‌خواهید نرخ کانورژن تبلیغات خود را بررسی کنید؛ باید گزینه Facebook Pixel را در بخش Tracking  انتخاب کنید.

رهگیری تبلیغات اینستاگرام با فیس‌بوک پیکسل
رهگیری تبلیغات اینستاگرام با فیس‌بوک پیکسل

قدم هشتم: تبلیغات اینستاگرام خود را منتشر کنید

پس از اتمام تمام مراحل و پر کردن فیلدهای لازم؛ برای انتشار تبلیغات خود بر روی گزینه Publish که در بخش پایینی و سمت راست صفحه نمایش شما قرار گرفته است کلیک کنید.

اکنون تبلیغات اینستاگرام شما با توجه به بودجه و زمانی که برای نمایش انتخاب کرده‌اید ران شده و به کاربران هدف‌ نشان داده می‌شوند. توجه داشته باشید که به طور مداوم از بخش Instagram Analytics عملکرد تبلیغات خود را بررسی کنید.

تبلیغ در پیج های اینستاگرام

این امکانی است که شما به عنوان تبلیغ کننده یا پیج ناشر می‌توانید از آن استفاده کنید. مثلا، به عنوان یک تبلیغ کننده شما می‌توانید با پیج هایی که فالوور زیادی دارند ارتباط برقرار کنید.

همانطور که می‌دانید کاربران هر روز پیج های مورد علاقه شان را چک می‌کنند و این شانس وجود دارد که آنها تبلیغات اینستاگرامی شما را ببینند. عموما ایرانی ها از این روش برای تبلیغ کسب و کار یا محصول خود استفاده می‌کنند.

مواردی وجود دارد که در زمان استفاده از این روش تبلیغاتی اینستاگرام باید به آنها توجه نمائید.

پیج مورد نظر فالوورهای بالایی داشته باشد

ممکن است با اصطلاح فیک بودن فالوورها آشنا باشید، اما هرچه تعداد بیشتری تبلیغات شما را ببینند، شانس بیشتری برای کسب مشتری خواهید داشت. اما تنها به فالوور اکتفا نکنید. بهتر است تبلیغی که ارائه می‌کنید مفید و در عین حال جذاب باشد.

چگونه در اینستا تبلیغ کنیم

فیک نبودن فالوورها

عموما پیج های ساخته شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام با استفاده از فالوورهای فیک رشد کرده اند. موضوعی که در حال حاضر به سختی قابل انجام بوده؛ چون الگوریتم های اینستاگرام با پیج های مخالف برخورد می‌کنند.

می‌توان فالوورهای فیک را به راحتی تشخیص داد. معمولا این اکانت ها تصویر ندارند و تعداد دنبال کننده های آنها نیز محدود است. البته اینستاگرام موارد دیگری همچون فعالیت آنها را برای فیک شناختن کاربر در نظر می‌گیرد.

به نرخ تعامل کاربران توجه کنید

برای تبلیغ در اینستاگرام بهتر است که نرخ تعامل پیج ها را درنظر بگیرید. در صورتی که ارتباط کاربران با آن صفحات به طور غیر معمولی پایین باشد، آگهی شما نرخ موفقیت بالایی را ثبت نمی‌کند.

به عنوان مثال، اگر پیج مورد نظر شما 100 هزار فالوور داشته باشد، با توجه به نرخ میانگین 3 تا 5 درصدی، پست منتشر شده باید 3000 تا 5000 بازدید یا لایک داشته باشد. در صورتی که پست های این پیج حدود 100 تا 1000 لایک داشته باشند، می‌توان تصمیم گرفت که بیشتر کاربران آن فیک هستند.

فعال بودن پیج

این یکی دیگر از مواردی است که هنگام استفاده از روش های تبلیغاتی اینستاگرام باید به آن توجه نمائید. بهتر است پیجی را انتخاب کنید که به صورت پیوسته فعال باشد. تاریخ پست های منتشر شده را بررسی کنید تا به نتیجه گیری درستی برسید.

منظورمان از فعال بودن پیج این نیست که هر روز یک پست منتشر کند. (البته اگر اینطور باشد خیلی خوب است). اما حتما نباید فعالیت آنها به این گستردگی باشد.

دقت کنید که در هفته 3 تا 4 پست با کیفیت توسط این پیج منتشر شده باشد. منطقی نیست در صفحه ای تبلیغ کنید که آخرین پست آن مربوط به شب یلدای سال 98 باشد!

تبلیغات در پیج اینفلوئنسرهای محبوب اینستاگرام

اینفلوئنسر به فردی گفته می‌شود که با توجه به اطلاعات، جایگاه، روابط و مخاطبینش می‌تواند در تصمیم گیری افراد تاثیر بگذارد. شما می‌توانید با این افراد ارتباط برقرار کرده و تبلیغات اینستاگرام خود را در پیج آنها ایجاد کنید.

تبلیغات اینستاگرام در پیج اینفلوئنسرهای محبوب ایرانی

اینفلوئنسرهای ایرانی زیادی در این شبکه فعالیت دارند. محبوب ترین آنها آیلین قانع، آرش فاتح، آذر ماهی صفت، آرش استیلاف و … هستند. توجه داشته باشید که اینفلوئنسر محبوب در زمینه فعالیت خود را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید رستوران خود را دی پیج اینفلوئنسرهای اینستاگرام تبلیغ کنید، افراد قرار گرفته در تصویر بالا مناسب آگهی شما نیستند. در این شرایط، باید با افرادی همچون امیر جابری، مستر تیستر و … ارتباط برقرار کنید.

فرض کنید که یکی از این افراد یا اینفلوئنسر محبوب شما، محصول یا خدماتی را معرفی کند. قطعا به عنوان کاربر، تاثیر زیادی روی شما خواهد گذاشت.

تبلیغات در استوری های صفحه افراد محبوب

همانطور که امکان درج تبلیغ خود در پست اینفلوئنسرهای محبوب اینستاگرام وجود دارد، می‌توانید آگهی خود را در استوری های آنها نیز درج کنید. برای این کار نیز لازم است با این افراد ارتباط برقرار کنید.

استوری های اینستاگرام در مدت اخیر جذابیت زیادی داشته اند و اطلاعاتی که Socialmediatoday منتشر کرده حدود 7.2 درصد از دنبال کنندگان صفحه استوری ها را مشاهده می‌کنند.

روش های تبلیغاتی دیگری نیز در اینستاگرام وجود دارند که به شرح زیر می‌باشند:

هزینه تبلیغات در پیج‌های ایرانی

هزینه تبلیغات در پیج‌های بزرگ ایرانی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • آیا می‌خواهید تبلیغات پست را سفارش دهید یا استوری؟
  • مدت زمان نمایش تبلیغ شما در پیج موردنظر چقدر است؟ 24 ساعت یا 48 ساعت مدنظر شماست؟
  • تمایل دارید تبلیغات شما در روز نمایش داده شوند یا شب؟
  • و…
تبلیغ در پیج‌های ایرانی اینستاگرام

از مبالغ زیر 1 میلیون تومان تا تبلیغات باورنکردنی 100 میلیون تومانی برای هر پست، تنوع زیادی از تعرفه تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد که کاربران می‌توانند با توجه به نیاز و البته بودجه تبلیغاتی خود آن‌ها را انتخاب کنند. فاکتورهای مختلفی در تعیین هزینه تبلیغات در پیج‌های ایرانی وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نرخ اینگیجمنت اشاره کرد. socialblade یکی از ابزارهای کاربردی در این مورد است که می‌تواند اطلاعات خوبی در رابطه با پیجی که قصد تبلیغ در آن را دارید؛ در اختیار شما قرار دهد.

نکات طلایی تبلیغات در اینستاگرام

حالا که با نحوه ست کردن و نمایش تبلیغات اینستاگرام آشنا شدید؛ وقت آن رسیده است تا تبلیغات جذابی را طراحی کنید که به خوبی نظر کاربران هدف شمارا جلب می‌کنند. در ادامه این مقاله به بررسی چند تکنیک کاربردی برای طراحی تبلیغات خلاقانه اینستاگرام می‌پردازیم.

هدف تبلیغات شما باید کاربران موبایلی باشند

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که بیش از 4.08 میلیارد کاربران از تلفن‌های همراه خود برای استفاده از پلتفرم‌های مختلف سوشال مدیا استفاده می‌کنند؛ بنابراین ضروری است تا در هنگام طراحی تبلیغات خود، آن‌ها را برای کاربران موبایلی طراحی کنید نه دسکتاپ.

موارد زیر فاکتورهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا تبلیغات خود را به صورت هدف‌مند برای کاربران دستگاه‌های موبایل طراحی کنید.

  • اگر محتوا تبلیغاتی شما دارای ویدئو می‌باشد؛ سعی کنید ویدئوهای خود را با نسبت 16:9 ضبط کنید.
  • سعی کنید تا جای ممکن استفاده از متن را در تبلیغات خود محدود کنید.
  • در صورتی که می‌خواهید به تبلیغات خود متن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که از فونت‌هایی با سایز بزرگ استفاده کنید تا خواندن آن برای کاربران موبایلی راحت‌تر باشد.
  • سعی کنید در ویدئوهای تبلیغاتی خود از انیمیشن و موشن گرافیک استفاده کنید؛ چراکه این دو مورد تأثیر بسزایی در جلب توجه مخاطبان دارد.
  • سعی کنید تا جای ممکن ویدئوهای تبلیغاتی کوتاه تولید کنید. (ترجیحاً 15 ثانیه و یا کمتر)

از انواع مختلف گزینه‌های تبلیغاتی استفاده کنید

با توجه به این که تنوع بالایی از انواع متد تبلیغاتی در اینستاگرام وجود دارد؛ شما می‌توانید گزینه‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام را امتحان کرده تا در نهایت بهترین ترکیب که باعث جذب مخاطبان هدف شما می‌شود را پیدا کنید. توجه داشته باشید که استفاده ترکیبی از متدهای مختلفی مثل تبلیغات استوری، چرخشی، ویدئویی و یا شاپینگ این امکان را به شما می‌دهد تا نقاط قوت هر کدام از این روش‌ها برای کسب‌وکار خود را پیدا کرده و در نتیجه راحت‌تر می‌توانید استراتژی تبلیغاتی خود در اینستاگرام را طراحی کنید.

از قابلیت‌های آنالیتیکس اینستاگرام استفاده کنید

بهترین راه برای تشخیص این نکته که آیا تبلیغات شما عملکرد خوبی دارند یا خیر؛ استفاده از گزارش‌دهی‌های بخش آنالیتیکس تبلیغات اینستاگرام می‌باشد. این قسمت اطلاعات کاربردی مثل ایمپرشن، تعداد کلیک‌های گرفته شده، نرخ اینگیجمنت و همچنین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تبلیغات شما را برایتان مشخص می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نقاط ضعف و قوت تبلیغات خود را شناسایی کنید.

چگونه قدرت برند خود را در اینستاگرام توسعه دهیم؟

هنگامی که شما نحوه کار تبلیغات در اینستاگرام را درک کردید، بهتر است که بدانید چطور می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید. اکنون اگر بخواهید از این روش بازاریابی استفاده کنید، ما برخی مزایای آن را به شما توضیح می‌دهیم.

تبلیغ در اینستاگرام - افزایش آگاهی از برند

بهبود تاثیر بصری: ساده‌ترین راه در اینستاگرام برای جلب توجه مخاطبان از طریق تبلیغات در میان پست های دیگران در صفحه نخست اپلیکیشن است. برای افزایش تاثیرگذاری این روش از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا استفاده کنید. این یکی از پرطرفدارترین راه های تبلیغات در اینستاگرام به شمار می‌رود.

برندسازی: با توجه به اهمیت عناصر بصری در تبلیغ در اینستاگرام، کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند کمک شایانی به شرکت شما برای آگاهی از برند برای مخاطبان هدف کنند.

رشد ارتباطات: تبلیغ در اینستاگرام می‌توانند به شما در رشد ارتباطات برند کمک کنند. این به معنای افزایش فالورهای اینستاگرام شما است که به نوبه خود می‌تواند فروش را افزایش داده و ارتباط برند را با بازار هدف شما بهبود بخشد.

اقدامات بازاریابی هدفمند: تبلیغات می‌تواند وسیله‌ای برای توسعه استراتژی بازاریابی هدفمند باشند. شما می‌توانید از آن به عنوان وسیله‌ای برای معرفی محصولات جدید، ارائه خدمات ثانویه یا حتی ارسال محصول رایگان برای مشتریان، استفاده کنید.

مسابقات/هدایا: هر شخص یک مسابقه خوب را دوست دارد. گفته می‌شود مسابقات و هدایا برای دریافت لیدها بی‌نظیر هستند. مسابقات می‌تواند برای استراتژی ایمیل مارکتینگ کارآمد باشد. مسابقات و هدایا همچنین می‌توانند آگاهی از برند را افزایش دهند.

تبلیغات در اینستاگرام همه چیز نیست!

تبلیغات در اینستاگرام معجزه نمی‌کند. اگر شما نتوانید محتوای باکیفتی برای اکانت خود ایجاد کنید، استفاده از این روش چندان نتیجه بخش نخواهد بود؛ حتی اگر بودجه زیادی به آگهی خود اختصاص دهید.

بنابراین حتما به تولید محتوای مناسب برای اینستاگرام توجه خاصی داشته باشید. همانطور که گفتیم تبلیغ در اینستاگرام بیشتر به افزایش آگاهی از برندتان کمک می‌کند. برای افزایش فروش و افزایش تماس‌های تلفنی می‌توانید از تبلیغات در گوگل استفاده کنید.

در این مقاله، شما در مورد استفاده از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام، آگاهی کسب کردید. برای به کار گرفتن آموخته هایتان همین امروز می‌توانید اولین کمپین اینستاگرام خود را راه اندازی کنید.


سوالات متداول

تبلیغات در اینستاگرام حداقل نصف تبلیغات فیسبوک هزینه دارد و میزان تاثیر گذاری آن 2 برابر بیشتر است. این جمله را تیموتی ماسک، استراتژیست ارشد آژانس بازاریابی Ladder می‌گوید.

روش های گسترده ای برای اجرای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد. محبوب ترین آنها استفاده از آگهی های اسپانسر، تبلیغ در پیج اینفلوئنسرهای محبوب، تبلیغات با ویدیو، آگاهی و … هستند.

تبلیغات اینستاگرام برای هر کسب و کاری که قصد فروش یا ارائه خدمات خود را دارد می‌تواند مفید باشد. علاوه بر آن، این آگهی ها به شما کمک می‌کنند برند سازی و میزان بیشتر دیده شدن محصولات یا خدمات را افزایش دهید.

با توجه به نوع تبلیغی که انتخاب کرده اید، هزینه های تبلیغات در اینستاگرام می‌توانند متفاوت باشد. اگر بخواهید در پیج اینفلوئنسر تبلیغ کنید، ممکن است هرکدام از آنها نرخ متفاوتی برای درج آگهی اعلام کنند. برای متوجه شدن هزینه ها بهتر است با آنها ارتباط برقرار کنید.

47 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جالب بود و آموزنده

ممنون از نظر مثبت شما

سلام. متشکرم.

خوشحالیم که از خواندن مطلب لذت بردید

خیلی خوب بود

از نظر مثبت شما ممنونیم

برای تبلیغ باید پول واریز کنیم اما واحد پول ایران رو نداره باید چ کرد؟؟؟؟

سلام آقا حسین، خسته نباشید، اینکه ما در این تبلیغات چه تصویری یا چه ویدیو باشه از عکس یه چهره معروف استفاده کنیم یا فیلم یه شخص معروف بدون تگ کردن اون شخص معروف اون شخص معروف و شناخته شده آگاه میشه از تبلیغ ما یا ایسنتاگرام به اون گزارش میده که ما از تصویر یا فیلم اون استفاده کردیم.

عالی بود تشکر

مرسی از اینکه نظر خود را اعلام کردید

ممنون بابت راهنماییتون
اگر امکانش هست راهنمایی دقیقتری درباره اینکه چجوری از اینستا بخوایم کار تبلیغاتمونو بکنه بدین

سلام دوست عزیز. همانطور که در صفحه اعلام شد، برای استفاده از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام باید یک اکانت بیزینس در اختیار داشته باشید. با این شرایط می‌توانید از خدمات این رسانه اجتماعی بهره مند شوید.

سلام من یک مشکل برای تبلیغ اینستا دارم
در مرحله پرداخت برای پروموشن استاپ کرده . میتونید منو راهنمایی کنید؟

این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای این کار لازم است که اکانت بیزینس شما مورد بررسی قرار بگیرد.

اگر امکانش هست راهنمایی دقیقتری درباره اینکه چجوری از اینستا بخوایم کار تبلیغاتمونو بکنه بدین مثلا چه جوري برند ما رو اينستاگرام اسپونسرد ميشه هزينش چقده راهش چيه برند مام مثل اين تبليغاتا اينستاگرام برا همه كاربراش بفرسته

سلام عرض ادب
دو تا سوال داشتم
مدتی قبل به بخش ویرایش پیج اینستا رفتم و نوعش رو مدیا یا رسانه انتخاب کردم و از اون به بعد زیر هر پستم یه دکمه ابی رنگ میاد نوشته تبلیغ میخواستم بدونم اون پولیه و باید پرداخت کنیم به اینستا؟
دوم اینکه مدتیه سرعت رشد پیج کم شده قبلا روزی 300 فالور اضاف میشد اما الان 60 شده این ارتباطی به انتخاب دسته بندی پیج داره که رسانه رو انتخاب کردم؟
ممنونم

سلام میشه ایدی اینستاگرامتون رو بدید اونجا دایرکت بدم به شما

سلام اگر حساب بین المللی داشته باشیم میتونیم در ایران از تبلیغ خود اینستا گرام استفاده کنیم

سلام اخیرا یه متنی توی اینستاگرام میاد برای من به این شکل
*عملکرد پستتان خوب است $20.00 اعتبار برای دسترسی به افراد بیشتر به شما خواهیم داد*
بعد وقتی کلیک میکنم روی همون متن میگه باید به فیسبوک وصل بشید ولی هرکاری میکنم وصل نمیشه
دلیلش چیه
ممنون

سلام
چه کاری باید انجام بدیم که فیسبوک متوجه نشه ما ایرانی هستیم برای پروموشن اینستاگرام؟

سلام‌ من یک مشکلی برام پیش اومد اونم این هستش که من تو کشور ترکیه زندگی میکنم ولی میخوام برای ایران تبلیغ بدم
اما موقع انتخاب هدف که چه کسانی این تبلیغ رو ببینن اصلا گزینه‌های فارسی نداره و حتی در انتخاب مکان ایران رو نمیاره
این هم اضافه کنم که من این کارو با فیسبوک بیزینس انجام دادم
اگه راهنماییم کنید که چطور میتونم این کار رو انجام بدم ممنون میشم

سلام اینکه میگن با استوری گذاشتن داخل اینستاگرام به درامد میرسیم چطوریه؟؟؟

سلام
ممنون که این بستر فراهم شد تا رفع مشکل بشه برای ما
من برای تبلیغات در اینستا گرام تا مرحله ی پرداخت رفتم و اونجا استاپ شده منو راهنمایی کنید لطفا و اینکه چه کنم

سلام دوست عزیز. مشکلات مربوط به پرداخت می‌تواند عوامل گسترده ای داشته باشد. برای برطرف کردن مشکل به وجود آمده باید اکانت بیزینس اینستاگرام شما بررسی شود.

سلام
من اگر پیج دیگران رو بدون اینکه خودشون بدونن در صفحه خودم تبلیغ کنم مشکلی پیش میاد؟

خیر مشکلی بوجود نمیاد. اما هدف شما را از این کار متوجه نمی شویم.

با سلام من ميخوام مثل اريمن احمدى و اينا از خودم كليپ درست كنم
ميشه كمك كنيد چطورى جذب داشته باشم تا بتوانم فالور بيشترى داشته باشم
اونجا كه نوشته زير پست تبليغ با رنگ ابى يا پول ايرانى هست يا دلار
با تشكر

سلام دوست عزیز. برای اینکه در اینستاگرام توسط کاربران بسیاری مورد تمجید قرار بگیرید، نیاز به زمان زیادی خواهید داشت. توصیه ما این است که برای تولید محتوا خلاق باشید و ایده های جدیدی را دنبال کنید.

سلام وقت بخیر
مجری های تبلیغات در اینستاگرام کدام یک از روشهای گفته شده را انجام میدهند و این کارها را چقدر هزینه بر میدارد؟
من در همین زمینه مقاله ای هم نوشتم ولی برای کامل کردنش ممنون میشم نظرتون و بهم بگید ممنون

سلام ممنون از مطالب . ایا بعد از باز کردن اکانت بیزینسی در اینستاگرام برای استفاده کردن از کمپین های مختلف مثل اسپانسری .گزینه ای وجود دارد که ان را انتخاب کنیم یا مورد های دیگه مثل (آگاهی) یا (توجه). ممنون میشم کمی بیشتر بفرمایید.

با سلام. شما می‌توانید آگهی مورد نظرتان را در اینستاگرام ایجاد کنید. هم می‌توانید این کار را از طریق اکانت فیس بوک انجام داده و هم از طریق اینستاگرام انجام بدهید. برای تبلیغ پست های خود بهتر است از موبایل استفاده کنید و برای انجام این کار از گزینه Promote استفاده کنید.

با سلام،خسته نباشید ،پیج من یه اخطار داره بالای اون قسمتی که لایک ها و دنبال کردن ها رو مینویسه،بعد اون اخطار نوشته

حساب شما محدود شده و نمی‌توانید تبلیغ های ویژه را اجرا کنید،
درخواست هم دادم اما میگه این تصمیم نهایی ماست و شما دیگر نمیتوانید تبلیغ های ویژه را اجرا کنید
این اخطار به چ معنیه؟آیا می‌تونه مشکل ساز باشه؟ چه کار کنم؟

سلام، احتمالا این اخطار به خاطره اینه که آی‌پی ایران اجازه نداره از خدمات ویژه اینستاگرام استفاده کنه. اگه همیشه با تغییر آی‌پی از این اپلیکیشن استفاده کردید، لازمه از طریق Help با پشتیبان های شرکت ارتباط برقرار کنید تا اونها توضیحات مربوطه را به شما اطلاع رسانی کنند.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.