انواع تبلیغات راهنمای کامل تبلیغ در سال 2023

انواع تبلیغات: راهنمای کامل تبلیغ در سال 2023

زمانی که از تبلیغات می‌شنوید، چه چیزی ذهنتان را مشغول می کند؟ به تبلیغات بنری وب سایت های مورد علاقه‌تان فکر می کنید؟ بیلبوردهای کنار بزرگراه یا پوسترهای ایستگاه‌های مترو؟ در راهنمای کامل انواع تبلیغات سال 2023 به همه این موضوعات می‌پردازیم.

انواع مختلف تبلیغات اینترنتی

در حالی که اکثر ما تصور بسیاری خوبی از ظاهر تبلیغات داریم، اما تعریف آن برای ما کمی دشوار است. همچنین انجام دادن کمپین های تاثیر گذار و عالی نیز به هیچ عنوان آسان نیست.

از چاپخانه گرفته تا پاپ آپ، تبلیغات با گذشت زمان تغییرات عمده ای داشته است. با این حال، نیاز به تبلیغات تغییری نکرده و همچنین تکنیک ها و بهترین شیوه های با کیفیت در مسیر خود قرار دارند.

معرفی انواع روش های مختلف تبلیغات دقیقا همان چیزی است که ما در این راهنما به آن خواهیم پرداخت.

انواع تبلیغات چیست؟

تبلیغات به معنای ایجاد پیام برای ترغیب و ایجاد انگیزه برای اقدام هر شخص است. به زبان ساده تر، با استفاده از تبلیغات، افراد را به استفاده از محصولات یا خدمات برند خود مجاب می‌کنید. تبلیغات خوب به طور کلی بسیار تاثیر گذار، به یاد ماندنی و گاها پرمخاطره طراحی می‌شود.

تبلیغات چیست - مثالی از انواع تبلیغات خلاقانه سال 2022

علاوه بر آن، باعث می شود به هم ریختگی زندگی روزمره برطرف شده و توجه بیننده را در اختیار می‌گیرد. چه در یک بیلبورد و چه در منوی رستوران، تبلیغات می تواند به روش های مختلف برای یک شرکت اعمال شود:

  • آگاهی از برند را افزایش می دهد
  • مشتریان احتمالی را به سمت برند هدایت می‌کند
  • فروش محصولات جدید و قدیمی را افزایش می‌دهد
  • برای معرفی محصول یا خدمات جدید به بازار استفاده می‌شود
  • به عنوان راهنما برای متمایز شدن محصول شما با رقبا نیز شناخته می‌شود

با این حال، انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارند که به آنها خواهیم پرداخت. به عنوان مثال، تبلیغات رادیویی، بیلبوردها، تی‌شرت های برندهای مختلف، شبکه های اجتماعی، تلویزیون و بسیاری موارد دیگر در این بین قرار دارند.

در ادامه این مقاله به بررسی کامل انواع متد تبلیغاتی در سال 2023 خواهیم پرداخت. اما اول باید بدانید که تبلیغات چه تفاوتی با بازاریابی دارد.

تفاوت تبلیغات با بازاریابی چیست؟

بازاریابی تصویر بزرگی از چگونگی برنامه ریزی کسب و کار برای بالا بردن سطح آگاهی از نام تجاری خود و ترغیب مشتریان به خرید است؛ در حالی که تبلیغات، فرآیند ایجاد پیام های متقاعد کننده پیرامون این اهداف گسترده است.

تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟

تبلیغات، زیر مجموعه ای از بازاریابی است که استراتژی محبوب و شناخته شده ای برای برقراری ارتباط با مخاطبان می‌باشد.

بازاریابی یا مارکتینگ شامل چندین کانال مختلف دیگر مانند شبکه های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، روابط عمومی، سئو و تبلیغات پولی است.

استراتژی بازاریابی گسترده یک شرکت، معمولا شامل یک طرح تبلیغاتی است. تبلیغات باعث می شود پیام های کسب و کار بهتر به مشتریان برسد تا آنها برای خرید اقدام کنند.

انواع روش های تبلیغاتی در سال 2023

احتمالا برخی از روش های تبلیغاتی سال 2023 را می‌شناسید. در راهنمای کامل انواع تبلیغات، برخی از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به پوسترها، کارت پستال ها، بولتن ها، بروشورها و سایر آگهی های چاپی فیزیکی مربوط می شود. همچنین آگهی های روزنامه و مجله را هم شامل می شود.

تبلیغات مجله ای و چاپی - راهنمای کامل انواع روش های تبلیغاتی

نحوه طراحی و تحلیل تبلیغات چاپی طی سال‌های اخیر تغییر کرده، اما این یک رسانه ثابت تبلیغاتی بوده است. درست مثل سال‌های قبل، امسال نیز این نوع از تبلیغات استفاده گسترده‌ای داشته و هنوز طرفداران خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: روش‌های تبلیغاتی جدید

برخلاف رسانه های دیجیتال، تبلیغات چاپی را نمی توان با وضوح پیگیری و تحلیل کرد. البته روش هایی برای انجام این کار وجود دارد که Hubspot به آنها پرداخته است. اما نمی توان به اندازه کمپین های دیجیتال، میزان بازگشت وجه و سود را به طور دقیق تحلیل و محاسبه کرد.

2. بیلبوردها و تبلیغات حمل و نقل عمومی

بیلبوردها با مقیاس بزرگتر، تبلیغات چاپی را در بر گرفته اند. با توجه به اندازه، طراحی، جای‌گذاری و هزینه آگهی های حمل و نقل عمومی و بیلبوردها، اختلاف گسترده ای با رقیب چاپی دارند.

بیلبوردهای تبلیغاتی - یکی از انواع مختلف تبلیغات سال 2022

به عنوان مثال، بیلبوردها با کلمات اندک یا بدون کلمه طراحی شده اند تا بیننده از داخل ماشین یا قطار زمان کافی برای دریافت پیام را داشته باشد. همچنین این کمپین ها برای افزایش آگاهی برند نیز استفاده می‌شوند.

بنابراین این کمپین ها معمولا شامل نام برند، شماره تلفن و یا آدرس وب سایت هستند.

3. آگهی های تلویزیونی یا بازرگانی

تقریبا همه ما با این نوع آگهی های تلویزیونی آشنا هستیم. ویدیوهایی کوتاه که شرکت‌ها و سازمان‌ها قصد دارند با استفاده از آنها مخاطبین برنامه یا شبکه تلویزیونی را جذب کنند. این آگهی ها تنها یکی از انواع متد تبلیغاتی در سال 2023 به شمار می‌روند.

آگهی های بازرگانی از زمان اختراع تلویزیون وجود داشته و تا به امروز تغییرات گسترده ای داشته اند.

این آگهی ها مخاطبین بسیاری دارند و ممکن است میلیون ها نفر آنها را مشاهده کنند. همچنین این متد تبلیغاتی حس و تجربه کاملا متفاوتی نسبت به مدل چاپی، بیلبورد و حمل و نقل به بیننده منتقل می کنند.

موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که آگهی های بازرگانی گران هستند. علاوه بر آن، مخاطبین عموما از آنها اجتناب می‌کنند. دستیابی به مشتری از طریق این کمپین ها سخت تر از سایر کمپین هاست.

4. انواع تبلیغات رادیویی

آگهی های رادیویی به تبلیغات گفتاری گفته می شود که بین موسیقی ها و سایر برنامه ها پخش می شود. جالب است بدانید که این روش به سال 1920 میلادی (1299 شمسی) بازمی‌گردد.

آگهی های رادیویی به ویژه برای تبلیغات محلی و منطقه ای بسیار قدرتمند است. امروزه استفاده از  پادکست به ویژه برای مخاطبان موثرتر شناخته می شود.

احتمالا تا به اینجا مقاله متوجه شده باشید که هیچ کدام از این 4 مورد ذکر شده، هیچ‌گونه ارتباطی با تبلیغات دیجیتال نداشته‌اند. این همان موضوعی است که در ادامه راهنمای کامل انواع تبلیغات به آن خواهیم پرداخت.

5. تبلیغات چریکی

این یکی از انواع روش های تبلیغاتی است که می‌تواند بیشترین تاثیر را روی مخاطبین بگذارد. البته این نوع تبلیغات در سطح جهان رایج بوده و در ایران نمونه ای از آن دیده نشده است. فرض می‌کنیم برای خرید به فضایی برای پارک ماشین نیاز دارید. حال تصور کنید که عکس زیر را هنگام پارک ببینید!

تبلیغات چریکی - یکی از جذاب ترین انواع مختلف تبلیغات جهان در سال 2022

این مثال از تبلیغات چریکی چه تاثیری روی شما به عنوان یک مخاطب می‌گذارد؟ می‌توانید آن را نادیده بگیرید؛ البته اگر می‌توانید!

عموما نادیده گرفتن این کمپین های جذاب غیر ممکن است. به عنوان مثال دیگر، فکر کنید که در خیابان چشمتان به تبلیغ زیر بیفتد.

مثالی از تبلیغات چریکی با طرح باغ وحش روی اتوبوس

چه عکس العملی خواهید داشت؟ به احتمال بسیار زیاد این اتوبوس باغ وحش همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند.

دوست داشتیم که مثالی از تبلیغات چریکی اجرا شده در ایران هم بیان کنیم. اما متاسفانه این کمپین های جذاب هنوز در کشورمان اجرا نشده اند. امیدواریم که به زودی تجربه دیدن این نوع آگهی ها را در سطح شهرهای مختلف کشور خودمان هم داشته باشیم.

6. انواع تبلیغات محیطی

رویارویی با تعداد زیادی از تبلیغات مختلف در روز که در اکثر آن‌ها اثری از خلاقیت دیده نمی‌شود؛ ممکن است مقداری خسته‌کننده به نظر برسد. اما برخی از تبلیغات محیطی می‌توانند حال و هوای افراد را تغییر دهند.

همانطور که می‌دانید محیط ما پر از آگهی های مختلف است که برای رشد کسب و کار طراحی شده اند. اما تبلیغی می‌تواند تاثیر گذار باشد که از طراحی و خلاقیت بالایی بهره مند باشد.

در ادامه برخی از انواع تبلیغات محیطی را می‌بینید:

ذخیره کاغذ – ذخیره جهان

در این تبلیغ خلاقانه، دستمال ها در یک فضای متفاوت و در قالب طبیعت جهان قرار گرفته اند. این آگهی اشاره به نجات جهان دارد.

انواع تبلیغات محیطی - تبلیغ خلاقانه نجات جهان

ترسناک در مقابل ترسناک تر!

این تبلیغ توسط آژانس DDB ایجاد شده و به شکار بی رویه کوسه ها اشاره دارد. تصویر به صورت واضح می‌گوید که نبود و انقراض کوسه ها از بودن آنها ترسناک تر است.

انواع تبلیغات محیطی خلاقانه - ترسناک در مقابل ترسناک تر

تبلیغات محیطی بسیار دیگری نیز در سراسر جهان وجود دارند که برای لحظه ای وقت مخاطب را می‌گیرند، اما تاثیر آنها در ذهن فرد مدت ها باقی می‌ماند.

7. تبلیغات تلفنی

بازاریابی تلفنی یکی از انواع تبلیغات مستقیم است که شرکت می‌تواند با تماس مستقیم، محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کند. این روش می‌تواند برای کسب و کارهای نوپا موثر واقع شده و آگاهی بیشتری از برند آنها ایجاد کند.

همچنین استفاده از تبلیغات تلفنی برای شرکت های بزرگ تر نیز مناسب است؛ چون می‌تواند اعتبار آنها را افزایش دهد. تفاوتی ندارد که محصول یا خدمات شما چیست؛ این روش فروش تقریبا برای هر شرکتی قابل اجرا می‌باشد.

تماس تلفنی تبلیغاتی - انواع تبلیغات مستقیم

شما می‌توانید با اجرای این کمپین، اهداف مورد نظرتان را اجرایی کنید. از همه مهم تر، به صورت مستقیم با مشتریان احتمالی خود تماس برقرار می‌کنید.

البته موضوعی که همیشه به آن اشاره می‌شود، آزار دهنده بودن این روش است. هرچقدر هم از آن تعریف کنند، باعث نمی‌شود مردم به سادگی از آن استقبال کنند.

چگونه به صورت آنلاین تبلیغ کنیم؟

بر اساس مطلب عنوان شده توسط datareportal، تعداد کاربرانی که در سال 2023 از اینترنت استفاده می‌کنند به 5.19 میلیارد نفر رسیده است که این مورد چیزی برابر با 64.5 درصد از جمعیت کل جهان می‌باشد.

اگر در تبلیغات آنلاین فعال نیستید، به این معنی است که در یکی از بزرگ ترین میدان های نبرد حضور ندارید. اینترنت نه تنها دسترسی مستقیم شما را به بیش از نیمی از مخاطبان هدف فراهم می‌کند، بلکه کانال های مختلفی را برای تبلیغ در دسترس‌تان قرار می‌دهد.

اما سوال اصلی اینجاست که چگونه به صورت آنلاین تبلیغ کنیم؟

بازاریابان اکنون انعطاف پذیری دارند تا از طریق چندین روش به مخاطبان هدف خود برسند. همچنین تعدادی ابزار وجود دارد که بسیاری از آنها رایگان هستند و می توانند به شما در اجرای استراتژی تبلیغات کمک کنند.

در ادامه مقاله انواع تبلیغات در سال 2023، متداول ترین روش ها برای تبلیغ در اینترنت را به شما معرفی می‌کنیم:

انواع روش های تبلیغات آنلاین – تبلیغات پولی موتورهای جستجو

حتما می‌دانید که گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جست‌و‌جو در دنیا، تبلیغات پولی منحصر به فرد خود را دارد. این نوع از تبلیغات به عنوان تبلیغات کلیکی یا PPC نیز شناخته می شوند.

این تبلیغات شامل پیشنهاد قیمت به ازای کلمات کلیدی و قراردادن آنها در صفحه نتایج گوگل می‌شود. روش کار این تبلیغات هم بدین گونه است که وقتی که کاربران سوالات و موضوعات مورد نیاز خود را در گوگل سرچ می‌کنند؛ تبلیغات شما به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

این همان موضوعی است که PPC را بسیار قدرتمند می‌کند. در این روش، گوگل آگهی های شما را به افرادی که درباره موضوعات مرتبط با تبلیغات شما موضوعاتی را سرچ کرده‌اند نشان می‌دهد.

به عنوان مثال، وب سایت دیدوگرام یک کمپین تبلیغاتی با عنوان تبلیغات هدفمند در اینستاگرام ایجاد کرده است. این نتیجه بالاتر از نتایج ارگانیک موتور جستجو قرار می‌گیرد. در صورتی که کاربران روی آن کلیک کنند، هزینه تعیین شده از حساب تبلیغ کننده کم خواهد شد.

انواع تبلیغات جستجو پولی - مثال تبلیغات کلیکی

تبلیغ در شبکه های اجتماعی

پلتفرم های شبکه های اجتماعی محتوای با ارزشی را ارائه می‌دهند. به همین دلیل گزینه تبلیغ یا بیشتر دیده شدن پست ها را به اشتراک می‌گذارند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی پیام شما را در مقابل مخاطبان هدف قرار می‌دهد و آنها را ترغیب می کند تا کلیک کرده و خریدی انجام دهند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی - انواع تبلیغات

پیش بینی می شود که تا انتهای سال 2023، شبکه های اجتماعی فضای تبلیغاتی را نسبت به محتوای ارگانیک افزایش دهند؛ چون این کار درآمد بیشتری برای آن‌ها به همراه دارد.

چه یک تازه کار باشید که کسب و کار جدیدی را راه اندازی کرده‌اید، و یا فرد با تجربه‌ای باشید که سال‌ها سابقه حضور در بازار را دارد؛ بهتر است تبلیغات در شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید. این نوع از تبلیغات نه تنها محصولات و خدمات شما را به افراد متعددی معرفی می کنند، بلکه صفحات اجتماعی شما را نیز ارتقا داده و طرفداران شما بیشتر می‌شود.

پلفترم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توئیتر هر کدام نسخه تبلیغاتی خود را دارند که می توانید با مراجعه به هر لینک، اطلاعات آنها را کسب نمائید.

عموما این نوع آگهی ها با عنوان Promoted یا Sponsored به مخاطبین معرفی می‌شوند. هر روزه انواع مختلفی از تبلیغات در این رسانه های اجتماعی منتشر می‌شوند.

آگهی های نیتیو یا همسان و محتوای حمایت شده

جالب است بدانید که محتوای حمایت شده از ابتدای قرن 1300 شمسی آغاز شده است. زمانی که بیشتر پخش های رادیویی از برندها حمایت می‌کردند. امروزه، محتوای حمایت شده بیشتر به تبلیغات نیتیو و محتوای وبلاگ یا مقاله که توسط برندها معرفی می‌شود، اشاره دارد.

تا به حال شده مقاله ای از یک برند بخوانید که استفاده از محصول یا خدماتی را توصیه کرده باشد؟ اگر خوانده اید، احتمالا توسط برند خاصی حمایت مالی شده است.

تبلیغات نیتیو به شکل گسترده ای در وب سایت های ایرانی دیده می‌شود. اما بیشتر در سایت های خبری حضور دارند. به عنوان مثال، تصویر زیر از مقاله ای از وب سایت خبر آنلاین برداشته شده است.

تبلیغات نیتیو در سایت های ایرانی - راهنمای کامل انواع تبلیغات سال 2021

محتوای حمایت شده راهی عالی برای تبلیغ برند شما در مطلبی است که مخاطب از قبل با آن آشنا شده است. البته تبلیغات همسان ایران همیشه به این صورت نبوده و بیشتر مطالب تبلیغاتی با موضوع اصلی مرتبط نیستند.

تبلیغات دیسپلی یا بنری

تبلیغات بنری یا دیسپلی، نوعی از آگهی های جستجو هستند و مشابه PPC عمل می کنند. اما به جای متن، مخاطبین آگهی های بصری را مشاهده می‌کنند.

تبلیغات دیسپلی - راهنمای کامل انواع تبلیغات

شبکه دیسپلی گوگل شامل بیش از 35 میلیون سایت و اپلیکیشن مختلف می‌شود که کاربران می‌توانند تبلیغات خود را در آن‌ها در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهند.

چه تبلیغات چاپی سنتی را در مجلات یا ایستگاه های مترو انتخاب کنید یا طراحی تبلیغات آنلاین در رسانه های اجتماعی یا موتورهای جستجو انتخاب شما باشد، چند قانون وجود دارد که تبلیغات را ایده آل می کنند.

در ادامه این مقاله به بهترین روش ها برای اجرای کمپین اشاره می‌کنیم.

بهترین روش ها و شیوه های تبلیغاتی

نکات متعددی از بهترین شیوه ها و ترفندها در مورد چگونگی اجرای انواع تبلیغات وجود دارند. این هنری است که در طول سال‌ها کامل شده و با افزایش تبلیغات مدرن و رسانه های جدید بهترین شیوه ها همچنان آشکار می شوند.

در این بخش از راهنمای کامل تبلیغات، ما قصد داریم 5 مفهوم معروف را که امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند، شرح دهیم. تفاوتی ندارد که از چه روشی استفاده می‌کنید. دانستن این شیوه ها می‌تواند تاثیر گذار باشد.

در صورت استفاده های صحیح، این تکنیک های تبلیغاتی برای برند و محصولات شما معجزه می‌کنند.

1. توسل به احساسات

متوسل شدن به احساسات یکی از شیوه هایی است که باعث می‌شود مردم به اقدام کردن مجاب شوند. به تصویر پایین نگاه کنید.

تبلیغات متوسل به احساسات - استفاده از انواع مختلف تبلیغات در سال 2022

استفاده از این عکس باعث می‌شود تا احساسات مخاطب تحریک شده و همین موضوع منجر به اثرگذاری تبلیغ می‌شود.

مطالعات نشان می دهد که افراد برای تصمیم گیری در مورد برند، بیش از اطلاعات به احساسات اعتماد می کنند. پاسخ های احساسی به تبلیغات، هدف فرد برای خرید را تحت تاثیر قرار می دهد.

قبول کنید یا نه؛ باید سعی کنید در تبلیغات خود خوشحالی، غم، ترس یا عصبانیت را در کاربران برانگیزید. جذابیت برای احساسات می تواند به مخاطب هدف برای احساس کردن پیام کمک کند؛ نه اینکه آن را به سادگی بخواند یا بشنود.

2. انجمن های مثبت ایجاد کنید

زمانی که مصرف کنندگان، کالای شما را با احساس خوشبختی، هدف تحقق یافته و … می‌شناسند، احتمالا در هنگام خرید این موارد را به یاد می‌آورند. احتمالا همه ما این موضوع را تجربه کرده ایم.

آیا به این فکر کرده اید که شخص محبوب اینستاگرام با یک محصول یا مارک برند شما در حال ژست گرفتن باشد؟ شرکت ها این ارتباط ناخودآگاه را در انواع مختلف تبلیغات ایجاد می کنند؛ به این امید که شما احساسات مثبت خود را با محصول یا خدماتی که آنها تبلیغ می‌کنند مرتبط سازید.

کوکا کولا یک کمپین تبلیغاتی دارد که محصول آنها را با دوستان، اعضای خانواده و به سرگرم شدن آنها مرتبط می‌کند. هنگامی که در نظر داشته باشید در مهمانی یا پیک‌نیک چه نوشیدنی بخورید، کوکا کولا می‌خواهد به آنها فکر کنید.

هنگامی که تبلیغات خود را ایجاد می‌کنید، در نظر بگیرید که می‌خواهید برند شما با چه احساسات، خواسته ها یا اهدافی مرتبط باشد. این احساسات یا اهداف را از طریق داستان ها یا فیلم ها در تبلیغات خود ایجاد کنید.

به دنبال افراد محبوبی باشید که با ارزش های اصلی و رفتار برند شما همسو باشند. از رفتار آنها برای ارتقا مثبت انجمن خود استفاده کنید.

3. ایجاد افکت Bandwagon در اجرای انواع تبلیغات 2023

مردم می‌خواهند سازگار باشند. این طبیعت انسان بودن است. نه شما و نه من در برابر آن مصون نیستیم. زمانی که انسان ها متوجه شوند افراد بسیاری به اندیشه ای معتقدند، احتمال اینکه بدون فکر، آن اندیشه را بپذیرند بسیار افزایش می‌یابد.

این میل اصلی انسان است که باعث می‌شود آگهی Bandwagon بسیار موثر باشد. مردم نمی‌خواهند کنار گذاشته شوند. آنها از نظر همتایان خود ارزش پیدا می‌کنند و مطمئنا نمی‌خواهند تنها کسانی باشند که از جدیدترین محصول بازار استفاده نمی‌کنند.

برندهایی مانند Maybelline این مفهوم را به خوبی درک کرده و از آن برای مزیت تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. هر دو ثانیه یک ریمل پرفروش آنها خریداری می‌شود. آماری که ریمل مورد علاقه آمریکایی ها را معرفی می‌کند.

تبلیغات شرکت Maybelline - یکی از انواع مختلف تبلیغات 2022

از توصیفات مشتری، داده های نظرسنجی و یا محتوای قابل اشتراک برای تبلیغ نام تجاری خود به عنوان یکی از ارزشهای دنبال کردن یا خرید استفاده کنید. به مخاطبان خود تخفیف داده و در عوض از آن‌ها بخواهید تا محصول و یا خدمات شما را به دوستان خود معرفی کنند. بنابراین بدین ترتیب مخاطبان شما کار فروش را برایتان انجام می‌دهند.

در هر صورت، از تبلیغات خود برای ایجاد یک محیط فراگیر که مردم می‌خواهند به آن بپیوندند استفاده کنید.

4. مزایا را به خصوصیات ترجیح دهید

مزایا و خصوصیات دو موضوع کاملا مختلف هستند. خصوصیات محصول، جزئیاتی هستند که می‌فروشید. مانند اندازه گیری یک کاناپه یا مواد تشکیل دهنده یک دوچرخه.

از طرف دیگر، مزایا توضیح می‌دهند که چرا یک شخص باید یک کاناپه یا دوچرخه از شما بخرد. و چگونه او از چنین خریدی سود می‌برد.

تبلیغات باید بر منافع محصول یا خدمات شما متمرکز باشد، نه اینکه آنچه را که به طور فیزیکی می‌فروشید توضیح دهند.

به جای اینکه فضای تبلیغاتی گران‌بها را روی مشخصات محصول یا جزئیات خدمات خود تلف کنید، سعی کنید بر روی راه های تاثیر مثبت خرید بر روی مشتریان تمرکز کنید.

اگر این کار را به درستی انجام دهید، تبلیغات خلاقانه و مملو از مزایا باعث می شوند تا مصرف کنندگان درباره این ویژگی ها تحقیق کنند. این دو مواردی هستند که در انواع مختلف تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

5. داستان سرایی را در انواع مختلف تبلیغات دست کم نگیرید

کمتر کسی است که از قدرت داستان سرایی برای آگاهی از برند و محصولات خبر نداشته باشد. داستان سرایی کمک می کند تا تصویری بزرگتر از یک برند یا شرکت ترسیم کنید؛ نه اینکه صرفا یک محصول یا خدمات را تبلیغ کنید.

همچنین وقتی داستان ها با یک شخص تشدید می‌شوند، انگیزه دادن به کاربر برای اقدام بسیار آسان تر است.

استراتژی داستان سرایی برای ایجاد انواع تبلیغات

قصه گویی تکنیکی است که باید سعی کنید آن را به همه آگهی های تبلیغاتی خود تزریق کنید. در واقع، اگر شروع به ساختن داستان کلی برند خود نکرده اید، قطعا باید این کار را انجام دهید.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد داستان هایی که برند تجاری را ضروری، باورپذیر و یکپارچه نشان می‌دهند، برای جذب و تاثیرگذاری بر مصرف کنندگان از همه موثرتر هستند.

شرکت Dove از داستان سرایی با کمک Homefront استفاده می‌کند. داستان های واقعی پیوستن مردان نظامی و خانواده های آنها را نشان می‌دهد. این تبلیغات مستقیما محصولات Dove را تبلیغ نمی‌کند، اما داستان برند را بازگو می‌کند.

ترندهای تبلیغات در سال 2023

می‌توان گفت با ظهور تکنولوژی‌های مختلف، تبلیغات نیز شکل متفاوتی به خود گرفته و امروزه فاکتورهای مختلف و البته متفاوتی نسبت به سال‌های قبل باعث جلب توجه کاربران می‌شوند. در ادامه این مقاله به بررسی ترندهای تبلیغات در سال 2023 می‌پردازیم.

هوش مصنوعی استراتژی تبلیغات را شکل می‌دهد

امروزه نمی‌توان نقش مهم هوش مصنوعی و یا همان AI را در زندگی روزمره انسان‌ها دست کم گرفت. مبحث مارکتینگ و تبلیغات نیز از این موضوع مستثنی نبوده و در این حوزه نیز می‌توان از قابلیت‌های این فناوری استفاده کاربردی داشت.

شاید دیگر بتوان عنوان کرد که امروزه هوش مصنوعی عضو جدایی‌ناپذیر استراتژي‌های مارکتینگ بوده و در موارد مختلفی مثل صرفه‌جویی در زمان، مدیریت بهتر و استفاده بهینه از بودجه تبلیغات به کمک مارکترها آمده است.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مثل چت جی پی تی و یا مید جرنی این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که کارهای خود را بسیار سریع‌تر، آسان‌تر و با دقت بیشتر نسبت به گذشته پیش ببرند.

کمپین‌های موبایل محور به سلطه خود بر بازار ادامه خواهند داد

در سال‌های اخیر استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند افزایش یافته و امروزه کاربران می‌توانند تقریباً هر کاری را با استفاده از موبایل‌های خود انجام دهند. در سال 2023 شرکت‌های بزرگ نیز از این موضوع باخبر بوده و به خوبی می‌دانند برای اینکه بتوانند بخش بزرگی از مخاطبان را هدف قرار دهند؛ باید روی کاربران موبایلی تمرکز کنند.

یکی از کارهایی که مارکترها برای هدف قرار دادن کاربران موبایلی باید انجام دهند؛ طراحی ریسپانسیو سایت‌ها می‌باشد. به‌گونه‌ای که منوها و محتوا سایت کاملاً برای کاربرانی که از موبایل استفاده می‌کنند قابل مشاهده باشد.

توجه به رابط کاربری و تجربه‌ای که کاربران از سایت شما دارد نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. رابط کاربری آسان، آیکون‌ها و طراحی ساده و البته سرعت بالا لود شدن اطلاعات سایت، از فاکتورهای کلیدی هستند که می‌توانند در رقم زدن تجربه خوبی از بازدید سایت برای کاربران، نقش بسزایی داشته باشند.

انواع کمپین های تبلیغاتی به یاد ماندنی جهان

بهترین تبلیغات به عنوان بهترین آموزندگان شناخته می‌شوند. آگهی چه کپی رایت، طرح شده، آفلاین یا آنلاین و … باشد، همیشه می تواند چیزهایی جدیدی درباره موقعیت یابی به شما بیاموزد.

تبلیغات Westinghouse الکتریک را درنظر بگیرید. “ما می‌توانیم آن را انجام دهیم“.

چند کمپین وجود دارند که در تاریخ تبلیغات اثری قابل توجهی برجای گذاشته اند:

نایکی: فقط انجامش بده – Just Do It

در اواخر سال 1980 میلادی شرکت نایکی کمپین خود را با عنوان Just Do It آغاز کرد.

در آن زمان، Reebok فروش بیشتری از نایکی داشت و این شرکت برای رقابت در برابر مجتمع کفش ورزشی نیاز به اقدامی سریع داشت.

اما این فقط عبارت سه کلمه ای نبود که مورد توجه جهان قرار گرفت. کمپین تبلیغاتی جدید آنها به افراد واقعی متمرکز میشد که در حال زندگی کردن بودند و از محصولات نایکی استفاده می‌کردند.

فقط انجامش بده - انواع مختلف تبلیغات تاثیر گذار جهان

این ترکیب قدرتمند مردم به علاوه محصول باعث شده تا نایکی از 800 میلیون دلار در سال 1988، بعد از گذشت تقریبا 10 سال، به 9.2 میلیارد دلار دست یابد.

جالب اینجاست بدانید که فیل نایت موسس شرکت نایکی همیشه با استفاده از انواع تبلیغات مخالف بود و هیچگاه به این موضوع علاقه ای نداشت. اما با توصیه مشاوران و گروه های تبلیغاتی، او مجاب شد که سرمایه گذاری بیشتری به کمپین ها اختصاص دهد.

فولکس واگن: کوچک فکر کن – Think Small

اگرچه فولکس واگن رسما تولید Beetles را متوقف کرده است، اما کمپین نمادین Think Small یا کوچک فکر کن برای همیشه در تاریخ تبلیغات جاودانه خواهد ماند.

آژانس تبلیغاتی DDB می‌دانست که اگر می‌خواهد با رهبران صنعت رقابت کند، باید نظر مصرف کنندگان را تغییر دهد. بنابراین فولکس واگن اعتراف کرد که اگرچه Beetle در واقع بسیار کوچک بود، اما نیرویی حساب شده و ارزش خرید داشت.

کوچک فکر کن - راهنمای کامل تبلیغات 2021 و 2022

اصالت و صداقت تا حد زیادی در این کمپین کوچک حرف بزرگ و ارزشمندی اعلام کرد.

کوکا کولا: یک کوکا به اشتراک بگذارید – Share a Coke

برندهایی که اعتبار و ارزش بسیار بالایی دارند، برایشان سخت است که بخواهند کاری بزرگ انجام بدهند؛ چون آنها همانقدر بزرگ هستند. بنابراین کوکا کولا برای جلب نظر مردم چه کار کرد؟

این شرکت با قرار دادن نام هر فرد روی هر بطری، افراد بیشتری را به خود جلب کرد. اشتراک گذاری کوکا در سال 2011 و در استرالیا آغاز شد. زمانی که کوکا کولا هر بطری را با 150 نام محبوب در این کشور شخصی سازی کرد. این یکی از جذاب ترین انواع مختلف تبلیغات به شمار می‌رود.

یک کوکا به اشتراک بگذارید - جذاب ترین انواع مختلف تبلیغات

از آن زمان، ایالات متحده از این الگو پیروی کرده و نام های اصلی را از جلوی بطری ها و قوطی های خود با مارک کوکا چاپ می کند. حتی افراد می توانند بطری های سفارشی با نام مستعار یا آرم دانشگاه درخواست کنند.

این یک خلاقیت در سراسر صنعت بازاریابی و تبلیغات بود که بسیاری از مصرف کنندگان توسط آن مسحور شدند.

گوگل: سال جستجو – Year in Search

این قدیمی ترین یا شناخته شدن ترین تبلیغات در لیست ما نیست، اما با گذشت چند سال به قدرتمندترین کمپین ها تبدیل شده و همچنان نیز ادامه می دهد. به قدری حقیقی و واقعی که فراموش می‌کنید یک آگهی است.

Year in Search در سال 2009 با عنوان zeitgeist، گزارشی مکتوب از متداول ترین جستجوهای گوگل در 12 ماه گذشته آغاز شد. سال بعد، گوگل آن را در قالب یک ویدیو سه دقیقه ای منتشر کرد.

از آن زمان، سال جستجو این معنی را می‌دهد که ما برای کسب اطلاعات در مورد اخبار و رویدادهایی که باعث توقف دنیا می‌شوند، چقدر به Google وابسته هستیم.

شورای شیر کالیفرنیا: شیر دریافت کردید؟ – Got Milk

با توجه به تبلیغاتی که شورای شیر کالیفرنیا انجام داد، بعد از گذشت یک سال فروش شیر در این ایالت 7 درصد افزایش یافت. اما این تاثیر از مرزهای ایالات متحده عبور کرد و در بسیاری از کشورهای جهان تاثیر مثبت داشت.

البته باید توجه داشته باشید که این تبلیغ افرادی که را که شیر نمی‌نوشند را مورد هدف قرار نداده است؛ در عوض بر روی مصرف کنندگان این محصول متمرکز بود.

شیر دریافت کردید؟ بهره گیری از ابرقهرمان ها برای استفاده از انواع تبلیغات

با بهره گیری از قدرت ابرقهرمانان تلویزیونی این کمپین موفقیت مناسبی کسب کرد و توانست به بیشتر شدن مصرف شیر در بسیاری از کشورها کمک بسزایی کند.

اپل: یک مک بگیرید – Get a Mac

اپل تا به حال کمپین های بسیاری اجرا کرده، اما این مورد یکی از بهترین آنها است. بحث بین Mac و PC همیشه داغ و جذاب بوده است. ویدیو ساخته شده توسط این شرکت مربوط به ویروس نرم افزاری بوده و به این اشاره دارد که مک به هیچ عنوان ویروس دریافت نمی‌کند.

تبلیغات اپل بر علیه مایکروسافت - انواع تبلیغات سال 2021 و 2022

دو انسان که یکی از آنها با نام مک و دیگری به نام پی‌سی است در حال صحبت با یکدیگر هستند. پس از گذشت چند ثانیه پی‌سی سرفه های خفیفی می‌کند که ناشی از ویروس بوده و به مک می‌گوید به او نزدیک نشود. Mac خیلی طبیعی با موضوع برخورد کرده و اطمینان دارد هیچ گونه ویروسی وارد بدن او نمی‌شود.

این یکی از موفق ترین کمپین های شرکت اپل به شمار می رود. یک سال بعد از اجرا شدن این کمپین، شرکت اپل رشد 42 درصدی سهم بازار را تجربه کرد. این تبلیغات به روشی هوشمندانه همه آنچه را که مصرف کنندگان باید درباره محصول بدانند به آنها ارائه کرد.

با استفاده از انواع مختلف تبلیغات رشد کنید

تبلیغات به یک تاریخ متراکم و پویا مجهز بوده و ابزاری باورنکردنی برای افزودن ارزش به جعبه بازاریابی شماست.

از میان تبلیغات چاپی، حمایت مالی رادیویی، آگهی های تلویزیونی و رسانه های اجتماعی، فرصت های بی شماری برای شما و برند شما وجود دارند.

برای ارتباط بهتر با مخاطبان، با زبان خودشان صحبت کرده و احساسات آنها را جلب کنید. آنها را مشتاق کنید تا به انجمن شما بپیوندد و برایشان یک داستان تجاری واضح و معتبر ایجاد کنید.

روش های ذکر شده در این راهنمای کامل انواع تبلیغات را مورد استفاده قرار داده و به وسیله آنها برند مطمئنی ایجاد کنید. اگر این کارها را انجام دهید، نام تجاری شما به یک نام خانوادگی تبدیل می‌شود.

نظر شما درباره راهنمای کامل تبلیغات جی ادز چیست؟ اگر بخواهید از این روش ها استفاده کنید، اولویت شما کدام است؟ آگهی های بازرگانی، تبلیغات جستجوی پولی و یا تبلیغات سوشال مدیا؟

حتما نظرات و تجربیات خود را در انتهای صفحه اعلام کنید.

12 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
راهنمای خوبی بود
اگر قصد دارید در اینترنت تبلیغات کنید
یکی از راه‌ها درج آگهی است
شما می‌توانید در سایت آگهی سازه ثبت نام کنید

مقاله عالی بود، طبق تجربه من سایت بالتازار توی حوزه تبلیغات خیلی عملکرد خوبی داره پیشنهاد میکنم سر بزنید

سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم مجموعه شما باگ بانتی داره؟یعنی در قبال ارسال گزارش از آسیب پذیری امنیتی در بخش پرداخت و…. پاداش پرداخت میکنه؟

سلام وقت بخیر
در صورت ارسال گزارش معتبر با مستندات کامل؛
در خدمت شما هستیم .

سلام وقتتون بخیر راهنمایی خوبی بود

سلام
یکی از مهمترین راه های تبلیغات مجازی کاتالوگ دیجیتال هست که به شدت در حال رشد در کشور ما به شمار میاد البته شرکت های مختلفی دارن این کار رو انجام میدن ولی تنها شرکت *** به صورت تخصوصی روی این موضوع فعالیت میکنه جالبه بدونید که با داشتن این کاتالوگ نیازی به وب سایت ندارید و به صورت اورگانیک سئو میشه پیشنهاد میکنم حتما راجبش تحقیق کنید
با سپاس

سلام به نظر من اولین چیز تو کار انصاف کیفیت و قیمت مناسبه بعد تبلیغات اگه بخوام بگم بهترین نوع تبلیغی که من دیدم تبلیغ بدنسازی بود از آرنولد شوارتزنگر تو ویدیو انگیزشی و یه سری ویدیو های کوتاه که قسمت هایی از سرگذشتش رو بیان می کنه و همینطور نوع انگیزه هایی که به مخاطب میده که بدنسازی این قابلیت هارو داره و موفق شده و موفقیت رو برای همه ممکن به تصویر میکشه بعد از اون فیلم هایی مثل گرگ وال استریت که سرتاسر جذابیت هیجان داره و نوع به درآمد رسیدن فردی که وارد شغل و همینطور فیلم زندگی نامه استیو جابز و تاریخی که تاسیس کرد شرکتش رو و دوباره شرکت را بازسازی کرد و به تسخیر خود درآورد

خیلی عالی بود . سپاس

ممنون از نظرتون دوست عزیز

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.