اسکریپت اگزکت مچ

اسکریپت گوگل ادز: ایجاد ادگروپ کاملا اگزکت

برخی از مشتریانی که با ما تماس می‌گیرند، تمایل دارند تا تبلیغات‌شان تنها برای لیست کلمات کلیدی که ارسال می‌کنند نمایش داده شود. تبلیغات گوگل تنها با کلمات کلیدی اگزکت محاسن زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به هدفمندتر بودن تبلیغات، نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالاتر اشاره کرد.

منظورمان از ادرگروپ کاملا اگزکت چیست؟!

همانطور که می‌دانید حتی اگر همه کلمات کلیدی شما اگزکت باشند، باز هم تبلیغات شما برای کلمات مشابهی نمایش داده می‌شود که در گوگل ادز با عنوان “close variant” شناخته می‌شوند. برای مشاهده لیست کلمات کلیدی مشابهی که با جستجوی آنها تبلیغات شما نمایش داده شده است در منوی Keywords روی Search Terms کلیک کنید و فیلتر Match Type: Exact match (close variant) را ایجاد کنید.

close variant search terms

منظورمان از ادگروپ کاملا اگزکت ادگروپی هست که در آن همه سرچ‌ترم‌های close variant به لیست کلمات کلیدی منفی (Negative Keyword) اضافه شود.

برای مثال هفته پیش در یکی از کمپین‌هایی که برای جی ادز ایجاد کرده بودم برای کلمه کلیدی اگزکت [تبلیغات اپلیکیشن] با سرچ ترم اپلیکیشن تبلیغات نیز ورودی داشتیم که این عبارت به عنوان نگاتیو کیورد اضافه شد.

این اسکریپت سرچ کوئری‌های 30 روز گذشته را بررسی می‌کند و عبارات جستجو شده‌ای که عینا به عنوان کلمه کلیدی اضافه نشده باشند را به لیست کلمات کلیدی منفی اضافه می‌کند.

چند نکته درباره کارکرد این اسکریپت گوگل ادز:

  • این اسکریپت تنها بر روی اکانت‌های کوچک (اکانت‌هایی با تقریبا کمتر از 10.000 کلمه کلیدی) کار می‌کند. اگر اکانت شما بزرگ‌تر است یا چندین اکانت مختلف دارید، پیشنهاد می‌شود از API گوگل ادز استفاده کنید.
  • این اسکریپت تنها با توجه به سرچ‌ترم‌های قبلی، کلمات کلیدی منفی را اضافه می‌کند، پس در آینده احتمال نمایش آگهی برای کوئری‌های مشابه وجود دارد. (که در اجرای بعدی اسکریپت به لیست کلمات کلیدی منفی اضافه می‌شوند.)
  • اسکریپت قابلیت آن را دارد که اعمال کلمات کلیدی منفی به صورت اتوماتیک را غیرفعال کنید و لیست کلمات کلیدی را تنها در ایمیل‌تان دریافت کرده و پس از بررسی به صورت دستی به ادگروپ یا کمپین‌تان اضافه کنید.
  • این اسکریپت تنها بر روی ادگروپ‌هایی که همه کلمات کلیدی تبلیغاتی آنها اگزکت باشد، اجرا می‌شود.

تنظیمات اسکریپت ایجاد ادگروپ کاملا اگزکت

قبل از اینکه اسکریپت زیر را به اکانت خود اضافه کنید، تنظیمات را بررسی کنید و مطمئن شوید که با خواسته‌های شما مطابقت دارد.

  1. campaignNameContains می‌خواهید اسکریپت تنها بر روی کمپین(‌های) خاصی اجرا شود، نام آن(ها) را در این آرایه اضافه کنید.
  2. campaignNameDoesNotContain اگر می‌خواهید اسکریپت بر روی کمپین(‌های) خاصی اجرا نشود، نام آن(ها) را در این آرایه اضافه کنید.
  3. اگر مقدار makeChanges برابر با True باشد، نگاتیو کیوردها بر روی ادگروپ‌های شما اعمال می‌شوند، اگر نمی‌خواهید به صورت اتوماتیک کلمات کلیدی منفی به ادگروپ شما اضافه شوند، مقدار آن را False قرار دهید.
  4. برای مقدار emailAddresses آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید تا نگاتیو کیوردهای جدید (یا پیشنهادهای نگاتیو کیورد) به صورت فایل CSV برایتان ارسال شود. در صورتی که تمایلی به دریافت ایمیل ندارید، مقدار آن را خالی بگذارید.

پس از یکبار اجرای موفقیت آمیز این اسکریپت و احساس رضایت از آن می‌توانید آن را برای اجرای خودکار هفتگی یا ماهانه زمان‌بندی کنید.

https://gist.github.com/g-ads-org/c5277e04c0c7b3d3db2365882b24ec43

در وبلاگ جی ادز می‌توانید با نحوه افزودن اسکریپت گوگل ادز به اکانت خود آشنا شده و سایر اسکریپت‌های گوگل ادز را بررسی کنید.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.