کلمات کلیدی در کمپین‌های گوگل ادز

انواع کلمات کلیدی گوگل ادز – راهنمای انتخاب عبارات تبلیغاتی

از چه کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز استفاده کنیم؟ بهترین کلمات برای تبلیغات چه هستند؟ اینها برخی از سوالاتی هستند که مشتریان از ما می‌پرسند. ما در این راهنمای انتخاب عبارات تبلیغاتی به طور کامل این موارد را توضیح می‌دهیم.

پیدا کردن عبارات تبلیغاتی یکی از اصلی ترین کارهایی است که باید قبل از اجرای کمپین انجام دهید. در صورتی که زمان کافی برای این کار نگذارید و روی آن دقت نکنید، ممکن است سرمایه گذاری خود را هدر دهید.

ما توصیه می‌کنیم هر چقدر که می‌توانید برای این کار زمان بگذارید. لیست خود را تکمیل تر کرده و کلمات مربوط به نیاز تبلیغاتی خود را جمع آوری کنید. اما سوال اصلی اینجاست که چگونه کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنیم؟

از آنجایی که جی ادز در زمینه تبلیغات گوگل فعالیت دارد، این راهنما را منتشر کردیم تا بهترین روش ها برای انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادز را پیدا کنید. ویدیو زیر خلاصه ای از موارد این صفحه را ارائه می‌کند.

چگونگی انتخاب کلمات کلیدی تبلیغاتی

ابزارهای مختلفی برای انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادز وجود دارند. شما می‌توانید با استفاده از آنها بهترین عبارات مورد نظرتان را پیدا کنید. برخی از این ابزارهای کارآمد پولی هستند، اما شما می‌توانید از خدمات چند روزه رایگان آنها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش ثبت آگهی در گوگل ادز

موارد بسیار مهمی از کلمات کلیدی را بدست می‌آورید که با توجه به آنها می‌توانید کمپین های خود را اجرایی کنید. وب سایت ها و ابزارهای مختلفی وجود دارند که ما سعی کرده ایم بهترین آنها را به شما معرفی کنیم.

لازم است بدانید که اکثر آنها از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند که برای ما بسیار عالی است.

گوگل کیورد پلنر (Keyword Planner) – ابزار انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادز

کیورد پلنر یکی از بخش های جذاب اکانت گوگل ادز است که برای انتخاب عبارات کلیدی تبلیغاتی عالی است. کار با این ابزار بسیار راحت بوده و برای شروع ابتدا باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید.

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی گوگل ادز در کیورد پلنر:

از طریق تنظیمات گوگل ادز گزینه Keyword Planner را انتخاب کنید.

نحوه وارد شدن به بخش کیورد پلنر گوگل ادز

سپس برای پیدا کردن عبارات جدید روی Discover New Keywords کلیک کنید.

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی گوگل ادز در کیورد پلنر

در این بخش می‌توانید کلمه مورد نظرتان را وارد کرده و عبارات مترادف آن را دریافت کنید. مانند تصویر زیر.

یافتن انواع کلمات کلیدی گوگل ادز - مثال کیورد پلنر

دقت کنید که در منوی بالا، هیچ کشوری را در قسمت Location انتخاب نکنید و تنظیمات Language را روی Persian ذخیره کنید.

علاوه بر دریافت کلمات مشابه، تعداد سرچ هرکدام از آنها به صورت ماهانه را می‌بینید. همچنین پیشنهادهای گوگل برای هزینه هر یک از عبارات به صورت بیشترین و کمترین پیشنهاد در سمت راست صفحه مشخص هستند.

اگر قصد دارید در گوگل ادز تبلیغ کنید، این ابزار بهترین کلمات کلیدی ممکن را ارائه می‌کند.

انواع ابزارهای یافتن کلمات کلیدی

علاوه بر کیورد پلنر ابزارهای دیگری برای پیدا کردن کلمات کلیدی تبلیغاتی مناسب هستند. اما چیزی که باید به آن توجه کنید، این است که بدون پرداخت هزینه، ویژگی های کامل آنها را دریافت نمی‌کنید. عموما نسخه های پرو آنها امکانات بسیار جذابی ارائه می‌کنند.

در حال حاضر پرداخت هزینه های دلاری برای دریافت عبارات کلیدی خیلی مناسب نیست. بنابراین ما از ابزارهای رایگان استفاده می‌کنیم. البته استفاده از آنها می‌تواند مفید باشد و ایده های مختلفی به شما ارائه می‌کنند. در صورت تمایل، می‌توانید از نسخه های پرو ابزارهای معرفی شده استفاده نمائید.

ابزار کیورد پلنر جی ادز

با توجه به اهمیت کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل و همچنین عدم نمایش نتایج دقیق در استفاده از ابزارهای خارجی، همواره نیاز به یک کیورد پلنر فارسی برای انتخاب کلمات کلیدی در میان کاربران احساس شده است.

کیورد پلنر جی ادز ابزار کاربردی و البته رایگان است که دیتا مناسبی در رابطه با انتخاب کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تنها حوزه فعالیت خود را وارد کرده و پس از آن از میان نتایجی که به شما نشان داده می‌شود؛ لیستی از کلمات کلیدی مناسب برای کمپین‌های خود ایجاد کنید.

کیورد پلنر فارسی

ابزار kwfinder

به عقیده من Kwfinder یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی ارگانیک و تبلیغاتی است. از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و علاوه بر وارد کردن عبارت مورد نظر، از جستجوی کلمات دامنه نیز پشتیبانی می‌کند.

پیدا کردن کلمات کلیدی گوگل ادز در ابزار Kwfinder

اطلاعات مهمی از قبیل تعداد جستجو، هزینه هر کلیک تبلیغات و میزان سختی و آسانی کلمه را مشخص می‌کند. جدای از تمام این گزارش ها، اطلاعات صفحه اول نتایج گوگل را ارائه می‌کند تا رقبای خود در این کلمه را بشناسید. در صورتی که موارد دقیقی از کلمه مورد نظرتون برای گوگل ادز نیاز دارید، KWfinder می‌تونه یکی از بهترین گزینه ها باشد.

با ایجاد یک حساب کاربری می‌توانید از خدمات 10 روزه رایگان آن نهایت استفاده را ببرید. علاوه بر کلمات کلیدی گوگل ادز، امکاناتی همچون بررسی سئو سایت، تجزیه و تحلیل لینک ها و چند موارد دیگر را در اختیار دارید.

ابزار رایگان Ubersuggest

Ubersuggest تنها یک ابزار پیدا کردن عبارات کلیدی نیست. توسط آن می‌توان وضعیت وب سایت، مشکلات داخلی سایت، تعداد بک لینک ها، عملکرد سایت و … را مورد بررسی قرار داد. اما در این مقاله ما بخش کلمات آن را معرفی می‌کنیم.

تنها کافیه وارد وب سایت Neilpatel شوید. سپس وارد حساب کاربری خودتون شده و در بخش Menus روی Keywords Ideas کلیک کنید. سپس در نوار بالا کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد کرده تا موارد مشابه را دریافت کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی گوگل ادز در ابزار ubersuggest

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، میزان جستجوی تقریبی انجام شده و میزان هزینه گوگل ادز نیز ارائه می‌شود. علاوه بر آن، اطلاعاتی از نتایج صفحه اول با این کلمه را می‌بینید. این موارد می‌توانند برای طراحی استراتژی مناسب باشند.

ابزار یافتن کلمات کلیدی گوگل ادز –  MOZ Keyword Suggestion

ابزار ماز پرو برای پیدا کردن کلمات کلیدی گوگل ادز موارد مشابه بی شماری معرفی می‌کند. در حال حاضر شما می‌توانید به صورت رایگان و به مدت 30 روز از Moz Pro استفاده کنید. بخش Keyword Suggestion آن کلمات متعددی در اختیار شما قرار می‌دهد.

ابزار moz keyword suggestion برای پیدا کردن کلمات کلیدی

باید بدانید که این سیستم از زبان فارسی پیشتیبانی نمی‌کند. اما جای هیچ نگرانی نیست. چون کلمات پیدا شده را می‌توانید به معادل فارسی تبدیل کرده و لیست کلمات کلیدی خود را کامل کنید.

ابزار Ahref keyword Explorer

باید بدانید که از Ahref Keyword Explorer نمی‌توان به صورت رایگان استفاده کرد. مدت زمان استفاده 7 روزه از این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی گوگل ادز 7 دلار هزینه خواهد داشت. در صورتی که قصد کسب درآمد از بیزینس یا کسب و کار خود را دارید، این یکی از بهترین برنامه های پولی است.

پیدا کردن کلمات کلیدی تبلیغاتی گوگل با ابزار ahref

استفاده از آن اطلاعات بسیار مفیدی درباره عبارات کلیدی ارائه می‌کند. مانند تعداد جستجو در کشورهای مختلف، تعداد جستجو و میانگین کلیک های انجام شده کاربران، سختی یا آسان بودن کلمه و بسیاری موارد دیگر.

ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی semrush

Semrush یکی از فوق العاده ترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی است. فقط کافیه برای خودتون یک حساب کاربری ایجاد کنید. از منوی سمت چپ روی Keyword Overview کلیک کرده تا بتوانید عبارات مورد نظرتون رو پیدا کنید.

یافتن کلمات کلیدی با semrush

بعد از وارد کردن کلمه مورد نظر، اطلاعات بسیار مفیدی همانند تصویر بالا مشاهده می‌کنید. استفاده از این ابزار رایگان بوده، اما نمی‌توانید کشور ایران را انتخاب کنید. اما کلمات کلیدی فارسی را با این ابزار پیدا خواهید کرد. همچنین برای یافتن جستجوهای سوالی نیز بی نظیر است.

یافتن کلمات کلیدی تبلیغاتی گوگل ادز با ابزار longtail pro

ابزار Longtail Pro از کلمات کلیدی فارسی پشتیبانی می‌کند، اما امکان انتخاب آن و کشور ایران وجود ندارد. باید بدانید که استفاده از آن به صورت ماهانه هزینه ای به همراه دارد. اگرچه می‌توانید از مدت 7 روزه رایگان آن استفاده کنید.

ابزار longtail pro برای پیدا کردن کلمات کلیدی

برای این کار لازم است یک کردیت کارت معتبر داشته باشید. بعد از ساخت اکانت وارد قسمت Keyword Research شده و کلمه مورد نظرتان را تایپ کنید. سپس ابزار به شما عبارات مشابه و پرجستجو را نشان می‌دهد. تعداد جستجو و هزینه هر کلیک انواع تبلیغات گوگل ادز به همراه سایر موارد اطلاع رسانی می‌شوند.

ابزار majestic

به طور کلی نمی‌توان از ابزار Majestic به صورت رایگان استفاده کرد. هزینه های آن هم برای ما ایرانی ها سنگین است. اما در صورتی که به یک لیست کامل از کلمات کلیدی نیاز دارید، مجستیک می‌تواند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهد.

ابزار Magestic برای یافتن کلمات کلیدی پرجستجو

به صورت ماهانه هزینه آن بیش از 40 دلار است که با شرایط فعلی معقول به صرفه نیست. کلمات کلیدی را به خوبی از موتورهای جستجوی گوگل و بینگ پیدا می‌کند و آمارهای جذاب و مفیدی را به مصرف کننده ارائه می‌کند.

ابزار keyword tool

به صورت رایگان می‌توانید از Keyword Tool استفاده کنید، اما تنها برای مشاهده کلمات کلیدی مرتبط! برای دیدن اطلاعاتی مانند تعداد جستجو، هزینه به ازای کلیک و سایر موارد لازم است از نسخه پرو آن استفاده نمائید.

کلمات کلیدی گوگل ادز با Keyword Tool

برای پیدا کردن کلمات کلیدی گوگل ادز از طریق Keyword Tool، کافیست این عبارت را در گوگل جستجو کرده و بعد از وارد شدن به سایت کلمه مورد نظرتان را وارد کنید. همینه! بعد از چند ثانیه عبارات جستجو شده را نمایش می‌دهد. از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و در بخش زبان، می‌توانید Afghanistan/Persian را انتخاب کنید.

یافتن کلمات کلیدی گوگل ادز در ابزار Alexa Pro

Alexa Pro یکی دیگر از بهترین ابزارهایی است که می‌توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی گوگل ادز استفاده کنید. همانطور که می‌دانید برای استفاده از این ابزار باید مبلغ ماهانه ای به وب سایت الکسا پرداخت کنید. شما می‌توانید وارد حساب کاربری خود شده و در بخش منوی سمت چپ روی گزینه Keyword Difficulity Tool کلیک کنید.

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی تبلیغاتی گوگل ادز در الکسا پرو

با وارد کردن عبارت مورد نظر خود، می‌توانید کلمات مشابه، میزان ارتباط آنها به هم، محبوبیت و میزان رقابت هرکدام از کلمات کلیدی را مشاهده کنید. الکسا پرو نیز همانند سایر ابزارها می‌تواند اطلاعات مفید و جذابی برای پیدا کردن کلمات تبلیغاتی ارائه کند.

ابزارهای دیگری نیز برای پیدا کردن کلمات کلیدی تبلیغاتی وجود دارند، اما بیشتر آنها یا از جستجوی فارسی پشتیبانی نمی‌کنند یا اینکه امکان ثبت نام رایگان ندارند. با موارد ذکر شده در این مقاله می‌توانید عبارات موردنظرتان را پیدا کنید.

اگر ابزار دیگری می‌شناسید که در اینجا به نام آن اشاره ای نشده، حتما در قسمت نظرات اعلام کنید تا به صفحه اضافه شود.

کدام کلمات برای تبلیغات گوگل ادز مناسب هستند؟

تا به اینجا متوجه شدید که چگونه کلمات کلیدی گوگل ادز را پیدا کنید. اکنون قرار است به شما بگوییم کدام کلمات کلیدی تبلیغاتی مناسب هستند. شاید برایتان یکم غیر منطقی به نظر برسد، چون شما می‌خواهید با تمام عبارات ممکن تبلیغ کنید! این کار کاملا اشتباه است.

در ادامه توضیح می‌دهیم.

فرض کنید می‌خواهید “لوازم یدکی موتور سیکلت” بفروشید. با این حال، اصلا منطقی نیست که تبلیغات خود را با کلمه موتور سیکلت نمایش دهید. چون با این جستجو هدف کاربر مشخص نیست. آیا اون میخواد موتور بخره؟ فقط میخواد راجع به موتور بخونه؟ میخواد عکسای موتور رو نگاه کنه؟ و …

اگرچه گاهی اوقات می‌تواند حدس زد که هدف کاربر از جستجوی انجام شده چیست، اما در این شرایط هیچگاه نمی‌توان از آن مطمئن شد. ما با این مثال قصد داشتیم بگوییم که هدف گذاری در تبلیغات گوگل ادز بسیار مهم است. چون باعث می‌شود آگهی شما با جستجوهای نامرتبط نمایش داده نشوید.

به این ترتیب قدم بلندی برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه گذاری خود انجام داده اید.

هدف گذاری در کلمات کلیدی مناسب

هدف قرار دادن عبارات کلیدی مناسب در گوگل ادز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به این مورد اهمیت ندهید، هزینه های تبلیغات شما بسیار زیاد می‌شود و علاوه بر آن نرخ تبدیل نیز کاهش می‌یابد. دلیل آن کاملا مشخص است. هدف گذاری درستی انجام نداده اید.

مثلا دیگری می‌زنیم. فرض کنید که سایت فروشگاهی دارید و می‌خواهید با کلمه “پلی استیشن 5” یک کمپین تبلیغاتی گوگل ایجاد کنید. اگر با همین کلمه در گوگل ادز تبلیغ کنید، تعداد کلیک های بسیاری دریافت خواهید کرد، اما قرار است همه آنها به مشتری تبدیل شوند؟ خیر!

ممکن است کاربری بخواهد درباره این کنسول اطلاعاتی کسب کند و قصد خرید نداشته باشد. در این صورت ممکن است روی آگهی شما که اولین لینک نتایج جستجو است کلیک کند. خب، شما که صفحه فروش محصول را به مخاطب معرفی کرده اید، اطلاعات زیادی در اختیار او قرار نداده و کاربری که احتمالا قصد خرید ندارد، صفحه شما را ترک می‌کند. به همین راحتی چند سنت از دست دادید و رتبه تبلیغاتی شما به دلیل خارج شدن سریع کاربر تحت تاثیر قرار گرفته است.

به همین دلیل است که می‌گوییم هدف گذاری درست در کلمات کلیدی گوگل ادز بسیار تاثیر گذار است. اما سوال اصلی این است که چطور این کار را انجام دهیم؟ با مرور چند مرحله به پاسخ این سوال خواهید رسید.

انواع مختلف کلمات کلیدی گوگل ادز

اگر قصد دارید از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید، حتما باید انواع مختلف کلمات کلیدی آن را بشناسید. به طور کلی 4 انطباق کلمه کلیدی در گوگل ادز وجود دارد. هرکدام از آنها شرایط متفاوتی را برای آگهی شما ایجاد می‌کنند.

هدف گذاری در کلمات کلیدی بدون این انطباق ها غیر ممکن است و حتما باید یکی از آنها را برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید. مثلا می‌توانید بگویید که آگهی شما با چه عبارتی نمایش داده شود و با چه عبارتی نشان داده نشود.

در ادامه هر آنچه که درباره آنها باید بدانید را توضیح می‌دهیم. اما قبل از آن، بهتر است یک لیوان چای یا فنجان قهوه خود را پر کنید؛ چون می‌دانم خواندن متن کمی خسته کننده است.

1. انطباق Broad Match – عبارات گسترده

این انطباق به صورت پیش فرض برای تبلیغات گوگل ادز انتخاب شده است. یعنی اگر شما کمپینی ایجاد کنید، نوع کلمات آن به صورت Broad Match است. این گزینه بزرگ‌ترین مخاطبان ممکن را برای آگهی شما به ارمغان می‌آورد.

وقتی از عبارات گسترده استفاده کنید، تبلیغات شما مجاز است که با هر کلمه ای که کاربر جستجو کرده و با کلمات کلیدی شما ارتباط دارد نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر شما از کلمه “تعمیر خودرو” استفاده کرده باشید، ممکن است با کلمات تعمیرات ماشین، تعمیر خانه، تعمیر قایق و … نمایش داده شوید. بنابراین ممکن است تعداد زیادی ایمپرشن (نمایش در صفحه جستجو) و کلیک نامرتبط دریافت کنید.

هدف گذاری اشتباه در تبلیغات گوگل ادز با انطباق broad Match
هدف گذاری اشتباه تبلیغات با انطابق Broad Match

حتی ممکن است آگهی شما در برخی جستجوها که با کلمات انتخاب شده شما مرتبط نیستند نیز نمایش داده شود. به خاطر اینکه انطباق گسترده برای دسترسی به بیشترین کاربر ممکن ایجاد شده، احتمالا کاربران با جستجوهای انجام شده روی تبلیغات شما آگاهانه یا ناآگاهانه کلیک می‌کنند. این می‌تواند هزینه ها را به طور غیر معمولی افزایش دهد. علاوه بر آن، احتمال تبدیل شدن کاربر به مشتری محدود است.

بنابراین اگر از این روش برای دریافت کلیک های بالا استفاده می‌کنید، جستجوهای انجام شده را مشاهده کنید تا مطمئن شوید ترافیک نامرتبط دریافت نمی‌کنید. معمولا برای فروش بیشتر از این روش استفاده نمی‌شود. اما می‌توانید برخی از نمایش های نامرتبط را از بین ببرید.

این کار با استفاده از کلمات کلیدی منفی انجام می‌شود. شما می‌توانید از اسکریپت کلمات کلیدی منفی جی ادز استفاده نمائید. این عبارات منفی از نمایش غیر مرتبط آگاهی جلوگیری می‌کنند. به عنوان مثال، اگر فروشگاه اینترنتی شما تنها محصولاتی مخصوص آقایان یا خانم ها می‌فروشد، می‌توانید با کلمات منفی مردان یا زنان از نمایش جستجوهای نامرتبط جلوگیری کنید.

مثالی از استفاده کلمات کلیدی منفی در تبلیغات گوگل ادز

2. انطباق Modifier Broad Match – عبارات گسترده اصلاح شده

کلمات کلیدی Modifier Broad Match گوگل ادز به عنوان حد وسط بین Broad و انطباق هایی که بعدا معرفی می‌کنیم، قرار دارند. در صورتی که از این انطباق استفاده کنید، نمایش آگهی های شما مرتبط تر خواهند بود.

به عنوان مثال، اگر ما بخواهیم تبلیغی با کلمه “کلاه” انتخاب کنیم، می‌توانیم با این انطباق و یک اِلِمان + کلمه زنانه را به آن اضافه کنیم. به این ترتیب اگر یک کاربر “کلاه” را جستجو کند، تبلیغ نمایش داده نمی‌شود. لازم است کلمات مشخص شده ما (کلاه + زنانه) در جستجو باشند تا آگهی به کاربران نشان داده شود. جستجوهای با غلط های املایی نیز شامل این انطباق هستند.

انطباق modifier broad match در گوگل ادز

استفاده از Modifier در تبلیغات گوگل ادز بسیار مناسب است؛ چون کاربران را با جستجوی متفاوت و آن چیزی که خودتان می‌خواهید بدست می‌آورید.

3. انطباق Phrase Match Type – کلمات مطابق

این انطباق برخی از خصوصیات عبارت گسترده را دارد، اما همانند Modifier کنترل بیشتری روی کمپین ارائه می‌کند. آگهی تبلیغاتی شما با جستجوی کلمه کلیدی نمایش داده می‌شود؛ اگرچه ممکن است برخی کلمات قبل یا بعد از آنها وجود داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی گوگل ادز شما “ماسک صورت” باشد، با عباراتی همون ماسک صورت، خرید ماسک صورت، قیمت ماسک صورت و موارد دیگر نمایش داده می‌شوید. اما با عباراتی همچون خرید ماسک، یا قیمت ماسک، آگهی شما نشان داده نمی‌شود.

انطباق Phrase Match در گوگل ادز

به دلیل اینکه عبارات اضافی قبل یا بعد از کلمه کلیدی تبلیغاتی شما قرار می‌گیرند، ممکن است ترافیک چشم‌گیری را از دست بدهید. اما باید بدانید که این کار هدف گیری دقیق تری را به همراه دارد. انطباق Phrase Match Type می‌تواند یکی از بهترین هدف گذاری هایی باشد که برای جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری استفاده کرده اید.

4. انطباق Exact Match – عبارات کاملا دقیق

عبارات کاملا دقیق به عنوان محدودکننده ترین انطباق شناخته می‌شوند. به قول ما Exact Match با کلمه ای شوخی نداره! در صورتی که عبارت کلیدی شما “ویزای تحصیلی کانادا” باشد، کمپین تبلیغاتی شما دقیقا با جستجوی این کلمه نمایش داده خواهد شد. بنابراین با عباراتی همچون ویزای کانادا، ویزای کاری کانادا، تحصیل در کانادا و … آگهی نمایش داده نمی‌شود.

انطباق کاملا دقیق کلمات کلیدی گوگل ادز - Exact Match

این انطباق در شرایطی مناسب است که از تمامی کلمات کلیدی که کاربران برای ورود به سایت استفاده می‌کنند اطلاع داشته باشید. البته با تغییراتی که در گوگل ادز انجام شده، ممکن است آگهی شما با انطباق Exact Match در برخی از کلمات مشابه نیز نمایش داده شوند.

نمایش کلمات مشابه با آگهی های انطباق Exact گوگل ادوردز
منبع: Wordstream

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این امکان وجود دارد که انطباق Exact Match نیز با کلمات مرتبط نمایش داده شوند. عبارات کاملا دقیق ممکن است جستجو و ورودی تبلیغاتی کمی داشته باشند، اما با توجه به میزان ارتباطی که دارند نرخ تبدیل آنها بسیار بالا است.

شما می‌توانید از کمک کارشناسان جی ادز استفاده کنید تا نسبت به صنعت فعالیت خود، بهترین انطباق را انتخاب نمائید.

بهترین کلمات کلیدی تبلیغات گوگل ادز کدامند؟

این یک سوال بسیار مهم و البته تکراری است. اجازه دهید یکبار برای همیشه به آن پاسخ دهیم. انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای تبلیغات به چند عامل بستگی دارد. مهم ترین آنها میزان ارتباط عبارت با صنعت فعالیت شماست.

عبارت کلیدی انتخاب شده باید با صنعت فعالیت همخوانی داشته باشد، در غیر این صورت عملا هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. تنها ترافیک ورودی سایت را افزایش می‌دهد. با استفاده از ابزارهایی که در بالا معرفی شدند، می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به صنعت خود را شناسایی کرده و با توجه به آنها کمپین های تبلیغاتی خود را اجرا کنید.

به عنوان یک مشتری فکر کنید

خیلی مهم است که شما به عنوان صاحب کسب و کار خود را به جای مشتریان بگذارید. مثل آنها فکر کنید. به عنوان مثال، اگر شما بخواهید یک “ساعت مچی” بخرید، چه کلمه ای را جستجو می‌کنید؟ در زمان وارد شدن به صفحه، انتظار چه اطلاعاتی را دارید؟ اول عکس محصول، اطلاعات، یا قیمت را می‌خواهید ببینید؟ نسبت به این موارد فکر کنید و بهترین تجربه ممکن را به کاربر ارائه دهید.

همانند مشتری خود فکر کنید - پیدا کردن کلمات کلیدی گوگل ادز

لیست فروش خود را همانطور که کاربران به آن نیاز دارند طراحی کنید. مطمئن شوید وقتی که وارد صفحه تبلیغاتی شما می‌شوند، به آسان ترین شکل ممکن موارد مورد نیاز را پیدا کنند. به عنوان مثال، اگر شما “لوازم ورزشی” می‌فروشید بهتر است دسته بندی های محصولات مختلف را در ابتدای صفحه قرار دهید. به گونه ای آنها را طراحی کنید تا به خوبی دیده شوند.

با این روش ممکن است که درست عمل کنید، اما عقیده ها با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین شما نمی‌توانید تنها با قرار گرفتن در جای مشتری بهترین کمپین ممکن را اجرا کنید. علاوه بر آن، شما همه مخاطبین یا مشتریان خود را نمی‌شناسید. در این شرایط لازم است تحقیق کنید. بهترین توصیه ما این است که از گوگل آنالیتیکس یا گوگل تگ منیجر استفاده نمائید.

لیست کلمات مناسبی برای آگهی انتخاب کنید

انتخاب لیست مناسب به این معنی است که کلمات پرجستجو و مرتبط با آگهی خود را جمع آوری کنید و با آنها گروه های تبلیغاتی ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر شما “لوازم اداری” می‌فروشید می‌توانید از عباراتی مانند مجموعه لوازم اداری، چسب نواری، تخته وایت برد، کلاسور، منگنه و … را انتخاب کنید.

با توجه به فعالیتی که انجام می‌دهید، می‌توانید با یک جستجوی ساده برخی از عباراتی که به فکرتان نمی‌رسد را پیدا کنید. لیست کاملی از کلمات کلیدی گوگل ادز را برای صفحه تبلیغاتی خود انتخاب کنید. آنها را چند بار بررسی کنید تا از مرتبط بودن آنها مطمئن شوید.

هرچه کلمات مرتبط بیشتری پیدا کنید، با جستجوهای مختلف نمایش داده می‌شوید و شانس کلیک بیشتری خواهید داشت. دقت داشته باشید کلماتی انتخاب نکنید که تنها ترافیک به سایت شما هدایت کنند، به فروش محصولات خود نیز بیاندیشید.

کلمات کلیدی مشابه را در ادگروپ گوگل ادز وارد کنید

برخی عبارات کلیدی گوگل ادز هستند که کاملا مشابه به هم بوده و از لحاظ معنی با یکدیگر یکسان هستند. توصیه می‌کنیم این کلمات را در یک ادگروپ وارد نمائید. ساختار اکانت گوگل ادز به شما اجازه می‌دهد در زمان ایجاد کمپین از ادگروپ استفاده کنید. در هر ادگروپ امکان ایجاد 2 تبلیغ را دارید که هر کدام از آنها شامل چند کلمه کلیدی می‌شوند. مانند تصویر زیر.

ساختار اکانت گوگل ادز

همانطور که می‌بینید شما می‌توانید کلمات مشابه را در ادگروپ هایی که ایجاد کرده اید وارد کنید. به این ترتیب نیازی نیست که با هر کلمه یک تبلیغ ایجاد کنید، بلکه می‌توانید عبارات مختلف را در قالب یک ادگروپ به مخاطبین نمایش دهید.

به عنوان مثال، اگر شما در زمینه خرید و فروش یخچال، کولر یا موارد دیگر فعالیت دارید، می‌توانید کلمات مربوط به یک برند را در ادگروپ قرار دهید. مثلا می‌توانید کولر سامسونگ و کولر Samsung را در یک ادگروپ ایجاد کنید.

تعداد جستجوی ماهانه کلمات را در نظر بگیرید

به این معنی نیست که هرچه کلمه سرچ بیشتری داشت آن را برای تبلیغ انتخاب کنیم! نه منظور ما این نیست. منظور ما این است که بعد از اینکه کلمات خود را انتخاب کردید، تعداد جستجوی آنها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید با کلمه “دیجیتال مارکتینگ” تبلیغ کنید، عبارت “بازاریابی دیجیتال” را در نظر داشته باشید.

ترندز دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال

کاملا منطقیه که کلمه دیجیتال مارکتینگ سرچ بیشتری از بازاریابی دیجیتال دارد، اما به این معنی نیست که شما نباید از هر دو عبارت استفاده کنید. می‌توانید ادگروپ خود را به گونه ای ایجاد کنید که با هر دو کلمه نمایش داده شوند. تصویر زیر را ببینید.

مثالی از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ در گوگل ادز
در تصویر می‌بینید که تبلیغ وبسایت با کلمه دیجیتال مارکتینگ فعال است، اما با بازاریابی دیجیتال هیچ نتیجه ای ندارد.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، تبلیغ تنها برای کلمه دیجیتال مارکتینگ اجرا شده و شامل بازاریابی دیجیتال نمی‌شود. حال اگر من به عنوان یک کاربر کلمه بازاریابی دیجیتال را برای جستجو انتخاب کنم، این تبلیغ را نمی‌بینم و سایت تبلیغ کننده شانس دریافت کلیک را از دست می‌دهد.

جمع بندی

در زمان اجرای تبلیغات گوگل ادز اطمینان حاصل کنید که از موارد این صفحه استفاده کنید. مثل انطباق های کلمات کلیدی گوگل ادز که می‌توانند هزینه ها را کاهش دهند، ترافیک مرتبط وارد سایت کنند و از همه مهم تر نرخ تبدیل را بهبود ببخشند.

توصیه می‌کنیم که در اجرای کمپین های تبلیغاتی آزمایش های متفاوتی انجام دهید. یا به اصطلاح از تست A/B استفاده کنید. این یکی از بهترین شیوه هایی است که می‌توانید عملکرد بهترین عبارات تبلیغاتی را بسنجید. بنابراین با اجرا کردن چند کمپین تجربه خوبی بدست آورده و برای آگهی های آینده حرفه ای تر خواهید شد.

تنها به ترافیک ورودی فکر نکنید. ترافیکی که هیچ سودی برای شما نداشته باشد ارزش هزینه کردن ندارد. مطمئن شوید کلمات کلیدی انتخاب شده در ادگروپ ها به فروش بیشتر منجر شوند.

امیدواریم که با انتشار این مقاله دانش شما عزیزان در زمینه گوگل ادز را افزایش داده باشیم. فراموش نکنید که نظرات خود را در انتهای صفحه اعلام نمائید. همچنین اگر سوالی در ذهنتان ایجاد شد، حتما در بخش نظرات بپرسید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.