تغییر ارز اکانت گوگل ادز

نحوه تغییر ارز پایه اکانت ادوردز

وقتی که اکانت گوگل ادز می سازیم تنظیمات زیادی را هنگام ساخت اولیه اکانت انجام می دهیم. مانند ارز مورد استفاده، منطقه زمانی، بودجه اکانت، آدرس سایت موارد دیگر. نحوه تغییر ارز اکانت ادوردز اهمیت بسیاری دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

سه بخش از تنظیمات اولیه بعد از ساخت اکانت قابل تغییر نخواهند بود؛ واحد پولی اکانت، کشور و منطقه زمانی اکانت تنظیماتی هستند که دیگر قابل تغییر نیستند و باقی تنظیمات را هر وقت بخواهیم می توانیم از قسمت تنظیمات اکانت تغییر دهیم.

بنابراین اگر هنگام ساخت اکانت آن را با لیر ترکیه شارژ کرده باشیم و بعد بخواهیم آن را به دلار آمریکا تغییر دهیم، چاره ای جز ساخت یک اکانت دیگر با دلار آمریکا نخواهیم داشت. در این مقاله می‌خواهیم به شما یاد دهیم چگونه در کمتر از چند دقیقه تمامی اطلاعات تغییر ارز اکانت ادوردز را انجام داده و از آن استفاده کنید.

1- ساخت اکانت جدید با ارز دلخواه شما

اگر خودتان قرار است اکانت جدیدتان را شارژ کنید می توانید با مشاهده ویدیوی آموزش ساخت اکانت ادوردز نحوه ساخت اکانت را فرا گیرید و اکانت تان را بسازید. اگر هم قرار است از طریق پارتنرهای گوگل ادز در ایران، شارژ اکانت تان را انجام دهید، از آن شرکت بخواهید اکانت را با ارز دلخواه شما بسازد و به شما دسترسی دهد.

2- کپی تمام اطلاعات اکانت قبلی در اکانت جدید:

ابتدا باید هر دو اکانت جدید و قدیمی را در نرم افزار گوگل ادز ادیتور باز کنید و سپس کل کمپین های اکانت قدیمی را کپی و در اکانت جدید Paste کنید. ویدیوی آموزش گوگل ادز ادیتور کامل این مراحل را به شما آموزش می دهد.

3- تغییر ارز اکانت ادوردز و بودجه کمپین ها با ارز جدید:

وقتی که شما اطلاعات اکانت را با استفاده از گوگل ادز ادیتور به اکانت جدید منتقل می کنید، تمامی اعداد و قیمت ها بدون تغییر ارز اکانت ادوردز جدید کپی خواهند شد و شما باید تمامی اعداد و قیمت های جدید را خودتان تغییر دهید.

حال اگر تعداد کلمات کلیدی زیادی در اکانت‌تان با بیدهای مختلف داشته باشید و باید دنبال راهی باشید که بیدها را به صورت دسته ای به ارز جدید تبدیل کنید.

برای این کار شما می توانید در پنل گوگل ادز تمامی کلمات کلیدی را انتخاب کنید و سپس از بخش Edit گزینه Change max. CPC bids را بزنید. در صفحه باز شده شما نحوه تغییر اعداد و قیمت ها را به گوگل می دهید و سپس Apply را می زنید. با این کار تمامی بیدها به ارز جدید تغییر پیدا خواهند کرد.

افزایش بید گوگل ادز

نحوه تنظیمات این صفحه برای تغییر ارزهای مختلف در ادامه توضیح داده خواهد شد. همچنین اگر قبلا بودجه اکانت شما مثلا 100 لیر بود، اکنون 100 دلار است! بایستی بودجه روزانه کمپین‌های خود را نیز با توجه نرخ تبدیل ارز تغییر دهید.

تنظیمات تغییرات قیمت ها در تغییر ارز ادوردز

همانطور که در عکس بالا می بینید شما تنها می توانید درصدی به اعداد قبلی کم یا زیاد کنید و شما باید با این کم و زیاد کردن درصد، کار تغییر ارز اکانت ادوردز را انجام دهید.

اگر ما می توانستیم اعداد جدید را با ضرب اعداد قبلی در عددی دیگر بدست آوریم خیلی راحت می توانستیم این عدد را نرخ تبدیل دو ارز انتخاب کنیم و به راحتی کار تغییر ارز را انجام دهیم. استفاده از روش کم و زیاد کردن درصد به اعداد قبلی کمی نیاز به محاسبات ریاضی دارد که ما آن را به شما یاد می دهیم.

فرض کنید شما می خواهید اکانت خود را از ارز 1 به ارز 2 تغییر دهید و نرخ تبدیل ارز 1 به ارز 2 برابر b باشد. اگر ارز 1 ارزش بیشتری از ارز 2 داشته باشد b بزرگتر از 1 است و در حالتی که ارز 2 ارزش بیشتری داشته باشد، b کوچکتر از 1 خواهد بود.

در صورتی که b بزرگتر از 1 است شما باید (b-1)*100  را به عدد قبلی اضافه کنید و در صورتی که b کوچکتر از 1 بود (1-b)*100 را از عدد اول کنید. در جدول زیر برای تغییر ارزهای رایج راهنمایی آورده شده است.

لیر به دلار Decrease (1 – TRY to USD rate)*100 با نرخ تبدیل لیر به دلار 0.17 باید قیمت ها را 83 درصد کاهش دهید
دلار به لیر Increase (USD to TRY rate -1)*100 با نرخ تبدیل دلار به لیر 5.73 باید قیمت ها را 473 درصد افزایش دهید.
درهم به دلار Decrease (1 – AED to USD rate)*100 با نرخ تبدیل درهم به دلار 0.27 باید قیمت ها را 73 درصد کاهش دهید
دلار به درهم Increase (USD to AED rate -1)*100 با نرخ تبدیل دلار به درهم 3.67 باید قیمت ها را 267 درصد افزایش دهید.
لیر به درهم Decrease (1 – TRY to AED rate)*100 با نرخ تبدیل لیر به درهم 0.64 باید قیمت ها را 36 درصد کاهش دهید
بت تایلند به دلار Decrease (1 – Baht to USD rate)*100 با نرخ تبدیل بت تایلند به دلار 0.033 باید قیمت ها را 96.7 درصد کاهش دهید
بت تایلند به درهم Decrease (1 – Baht to AED rate)*100 با نرخ تبدیل بت تایلند به درهم 0.12 باید قیمت ها را 88 درصد کاهش دهید

برای یافتن نرخ تبدیل ارزها آن را در گوگل جستجو کنید. در اولین نتیجه گوگل، نرخ تبدیل ارز را در آن لحظه پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال: برای یافتن نرخ تبدیل لیر ترکیه به دلار آمریکا عبارت ” TRY to USD ” را در گوگل جستجو کنید، نتیجه مشابه عکس زیر خواهد بود.

جستجوی نرخ تبدیل ارزها

امیدواریم که توانسته باشیم با انتشار مقاله تغییر ارز اکانت ادوردز به شما عزیزان کمک کنیم. فراموش نکنید که نظرات و تجربیات خود را در انتهای این صفحه اعلام نمائید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.