تبلیغات متنی خوب برای ادوردز

7 پیشنهاد برای ایجاد تبلیغات متنی گسترش یافته در گوگل ادز

تبلیغات متنی گسترش یافته از ژانویه 2017 در اختیار کاربران گوگل ادوردز قرار گرفته است و همه تبلیغ کنندگان می توانند از طریق رابط ادوردز خود چنین تبلیغاتی را ایجاد کنند. در این نوع تبلیغات متنی امکان افزودن یک عنوان 50 کاراکتری افزوده شده است و تبلیغ کنندگان باید به دنبال روشی باشند تا بتوانند از 50 کاراکتر اضافی خود بهترین استفاده را ببرند.

خوشبختانه ما دو ماه از زمان خود را بر روی تست و بررسی متن آگهی متنی گسترش یافته صرف کرده ایم. در این میان توانسته ایم 7 مورد از بهترین پیشنهادات را برای این فرمت تبلیغات متنی گسترش یافته بیابیم. خوب در این مقاله همراه جی ادز باشید تا بتوانیم این موارد را با هم مرور کنیم.

1- تبلیغات جدیدی در گوگل ادوردز بنویسید. از کاراکترهای اضافی برای بیان مطالب جدید استفاده کنید. تنها به فکر پر کردن سرتیتر دوم نباشید.

من درک می‌کنم که شما برای نوشتن تبلیغات فعلی خود زمان زیادی صرف کرده‌اید. در چنین شرایطی دوست دارید همان آگهی قبلی خود را بردارید و آن را با چند خط نوشته و توضیح جدید ترکیب کنید، سرتیتر دوم را به آن بیفزایید و بنشینید و منتظر درخشیدن آگهی خود بمانید. حتی گوگل نیز زمانی که می خواست این قابلیت را معرفی کند. البته این فقط مربوط به شما نمی‌شود! تبلیغات متنی گسترش یافته Guitar Center را بر همین اساس ایجاد کرد.

آگهی متنی در گوگل

اما مشکلی که در مورد این تاکتیک وجود دارد این است که شما تنها از کلمات بیشتر برای بیان موثر همان موضوع استفاده می کنید. Guitar Center سرتیتر دیگری به تبلیغات گوگل خود اضافه کرد. این سرتیتر چنین می‌گفت: “مقصدی برای دوستداران موسیقی”

این متن نمی‌تواند تبلیغات موجود را به یک تبلیغ قانع کننده تبدیل کند و قادر نیست آن را بهبود ببخشد. اگرچه بیشتر تبلیغ کنندگان می‌توانند حداقل 28 درصد نرخ کلیک بیشتری از طریق تبلیغات متنی گسترش یافته کسب کنند، اما بیشتر این افراد تنها سرتیتر دوم را به تبلیغ موجود اضافه کرده اند و با کاهش CTR مواجه شده اند. زمانی که می خواهید تبلیغ متنی گسترش یافته بنویسید از کاراکترهای اضافی خود برای تکمیل پیشنهادات فعلی و Call to Action خود استفاده کنید و گزاره های ارزشی بیشتری در آن قرار دهید.

اگر بخواهیم متن گسترش یافته جدیدی را بنویسیم و از ابتدا تبلیغ جدیدی طراحی کنیم و بر روی موارد منحصر به فرد محصول تمرکز نماییم، آن را برای احساسات کاربر جذاب سازیم و Call to action (متنی که کاربر را برای اقدام فرامی‌خواند) جدیدی را در آن بررسی نماییم ممکن است به تبلیغی شبیه شکل زیر دست یابیم:

تبلیغ متنی گوگل گسترش یافته
تبلیغ گوگل قدیمی

یکی از مشتریان ما در این چالش شرکت کرده و تبلیغ مشابهی را برای نرم افزار های HR خود تکمیل کرده و دوباره نوشته است. شکل زیر یک تبلیغ یا فرمت قدیمی را نشان می دهد:

در شکل پایین نیز تبلیغ متنی گسترش یافته که بر روی آن کار شده را مشاهده می کنید:

تبلیغ گوگل جدید

نتایج به دست آمده همه چیز را مشخص می کند. تبلیغ جدید CTR بالاتر از 400 درصد نسبت به تبلیغ قدیمی داشته است.

2- مهم ترین پیام خود را در سرتیتر تبلیغات بگنجانید.

اگرچه توضیح 80 کاراکتری جدید فیلد بزرگی در تبلیغات متنی گسترش یافته است اما باز هم ممکن است توجه اندکی را به خود جلب نماید. پیام دو سرتیتر در تبلیغ متنی گسترش یافته در بهبود نرخ کلیک تبلیغات بسیار موثر خواهد بود. به همین خاطر بهتر است بیشتر زمان خود را بر روی بررسی متن تبلیغ جدید اختصاص دهید و بیشتر از هر چیز دیگری به سرتیترها بیندیشید.  در چنین شرایطی می توانید سرتیترهایی را بیابید که باعث بهبود نرخ کلیک می شود. شایان ذکر است که هیچ یک از سیاست های تبلیغ در گوگل ادوردز و مدیریت اکانت گوگل ادز در مورد آنچه که شما می توانید و نمی توانید در سرتیتر خود بگنجانید تغییر نکرده است. مهم‌ترین موضوع در این زمینه این است که  هنوز نمی توانید علامت تعجب و دیگر علایم نگارشی را در سرتیترهای خود قرار دهید!

3- به خاطر داشته باشید که سرتیتر اولی آگهی بسیار مهم تر از سرتیتر دومی است.

سرتیتر دوم تبلیغ متنی گوگل

اگرچه هر دو سرتیتر از لحاظ فنی بیش از 30 کاراکتر طول خواهند داشت اما هیچ ضمانتی در مورد نشان داده شدن یا نشدن سرتیتر دوم وجود ندارد. سرتیتر دوم ممکن است طول سرتیتر اول را گسترش دهد:

سرتیتر دوم ممکن است پس از خط اول ظاهر شود:

سرتیتر دوم تبلیغ متنی گوگل

یا اینکه ممکن است گوگل سرتیتر دوم شما را کوتاه تر نماید:

سرتیتر تبلیغ متنی گوگل

با کمک ابزار پیش نمایش تبلیغات، می توانید نشان داده شدن یا نشدن سرتیترهای خود را مورد بررسی قرار دهید. اما باید به خاطر داشته باشید که باز هم تضمینی برای نشان داده شدن سرتیتر دوم به گونه ای که شما تمایل دارید وجود ندارد. به همین خاطر بهتر است از قرار دادن اطلاعات ضروری همچون Call to action در سرتیتر دوم اجتناب کنید.

4- بلافاصله تبلیغات قدیمی خود را متوقف نکنید.

تبلیغ متنی گسترش یافته برای نشان دادن همه کلیدواژه ها در گروه تبلیغاتی شما در همه زمان ها مناسب است اما بهتر است از متوقف کردن تبلیغات قدیمی خود برای مدتی منصرف شوید. همانند سایر مواردی که در جستجوی پولی وجود دارد، تنها به خاطر اینکه تبلیغ متنی گسترش یافته یک مبحث جدید است، لازم نیست تبلیغات قدیمی خود را متوقف کنید. برخی از تبلیغ کنندگان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از تبلیغ گسترش یافته برای بار اول نرخ کلیک کمتری نسبت به تبلیغ قدیمی داشته است. زمانی که اولین تبلیغ متنی گسترش یافته خود را ایجاد می کنید، آن را در کنار تبلیغات قدیمی خود اجرا کنید. اگر عملکرد این تبلیغ به اندازه تبلیغ قدیمی مناسب نبود، می توانید تبلیغ گسترش یافته دیگری را امتحان کنید. زمانی که عملکرد تبلیغ متنی گسترش یافته بهتر از تبلیغ قدیمی بود می توانید تبلیغ متنی قدیمی و سنتی خود را متوقف سازید.

5- تبلیغات متنی ادوردز را برای کاربران تمامی دستگاه ها بنویسید.

از آنجایی که بیش از نیمی از جستجو های گوگل بر روی دستگاه های موبایلی انجام می شود، مهم است که تبلیغ شما نیز در  تمامی دستگاه ها همچون دسکتاپ، موبایل و تبلت به خوبی نشان داده شود. تبلیغ گسترش یافته گوگل برای تمامی جستجوکنندگان در دستگاه های مختلف به خوبی نشان داده می‌شود. 90 درصد از این افراد قبل از تکمیل هدف نهایی خود، از دستگاه های متعدد استفاده می کنند.

رفتار کاربران گوگل

در گذشته تبلیغ کنندگان تنها قادر بودند آگهی ارجح برای موبایل ایجاد کنند که برای تبلیغات مختلف در جستجوهای موبایلی به کار می رفت. با اینحال تبلیغ متنی گسترش یافته هیچ اولویت دستگاهی ندارد. این موضوع بدین معنی است که پیام ها در دسکتاپ، تبلت و موبایل به یک شیوه یکسان نمایش داده می شود. حتی اگر تبلیغ کننده آگهی قدیمی برای موبایل در گروه تبلیغاتی خود داشته باشد باز هم تبلیغ متنی گسترش یافته آن پیام را در نتایج جستجوی موبایل نشان می دهد. به همین خاطر باید اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد و call to action شما معنی دار است و می‌تواند در دستگاه های مختلف نشان داده شود.

6- کلیدواژه های برتر خود را در فیلد مسیر قرار دهید.

تبلیغ متنی گسترش یافته گوگل به طور خودکار دامنه خود برای URL شما را از URL نهایی به دست می آورد. به همین خاطر لازم نیست افراد هر بار دامنه را مشخص کنند. این موضوع از بروز کارهای اضافی در شرکت های کوچک و متوسط می کاهد. تبلیغ کنندگان می توانند به صورت اختیاری دو فیلد مسیر 15 کاراکتری را برای الحاق به URL خود اضافه کنند. اگرچه این موضوع اختیاری است اما به شدت توصیه می شود از این فیلدهای اضافی در تبلیغ جدید گسترش یافته استفاده کنید. اینکار نه تنها جستجو کنندگان را مطمئن می سازد که تبلیغ شما آن ها را به صفحات فرود مرتبطی که به آن علاقه مند هستند هدایت می کند بلکه می تواند نرخ کلیک و CVR را افزایش دهد. مهم تر از همه این ها، قرار دادن کلیدواژه های برتر در مسیر URL باعث می شود تبلیغات تان به کلیدواژه هایی که افراد به دنبال آن هستند مرتبط تر باشد. همین امر موجب می شود نمره کیفیت تبلیغ افزایش یابد و در نتیجه CPC کمتر شود.

7- افزونه های آگهی خود را به روز نگه دارید.

شرکت های کوچک و متوسط همیشه از افزونه های تبلیغاتی (مانند سایت‌لینکها، کالوت یا نوشته های راهنما، شماره تماس و … که همراه آگهی نمایش داده می‌شود.) برای ترویج پیشنهادات جایگزین و برجسته تر کردن گزاره های ارزشی مهم که در متن آگهی قرار نگرفته است استفاده می‌کنند. همه ما به خوبی می دانیم که قرار دادن افزونه تبلیغاتی برای ظاهر شدن در کنار تبلیغات در گوگل می تواند نرخ کلیک و نمره کیفیت را بهبود ببخشد. با اینحال زمانی که تبلیغ گسترش یافته جدید ایجاد کرده اید و جزییات زیادی را به پیشنهادات خود در داخل بدنه تبلیغ اضافه نموده اید ممکن است بیشتر افزونه های تبلیغ قدیمی اضافی باشند. اگر افزونه های تبلیغ شما تنها برای تکرار متنی به کار رود که در حاضر در متن تبلیغ وجود دارد گوگل از آن استفاده نخواهد کرد. پس اطمینان حاصل کنید که تبلیغ و افزونه های آن را به‌روزرسانی می کنید.

تبلیغ کنندگان برای بررسی قابلیت جدید که با عنوان تبلیغ متنی گسترش یافته شناخته شده است هیجان زده هستند دوست دارند هر چه سریع تر به بررسی آن بپردازند. اما فراموش نکنید که باید کار خود را به عنوان بازاریاب به درستی انجام دهید و متن عالی برای تبلیغ خود بنویسید.

اگر هنوز تبلیغات در گوگل را برای وب سایت خود شروع نکرده اید، همین حالا می توانید با ما تماس بگیرید و درخواست تان برای تبلیغات در گوگل را برایمان ارسال کنید. کارشناسان ما پس از بررسی سایت‌تان در کمتر از 4 ساعت کاری با شما تماس می‌گیرند.

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خيلي عالي بود

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.