یافتن کلمات کلیدی منفی

پژوهش کلمات کلیدی منفی برای تبلیغات در گوگل ادوردز

اضافه کردن کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords) به کمپین گوگل ادوردز بهترین روش برای بهبود مرتبط بودن تبلیغ به کوئری های جستجو شده توسط کاربران است.

این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی نرخ کلیک تبلیغ در گوگل داشته باشد. اینها در اصل کلماتی هستند که به هنگام وارد شدن کوئری جستجوی مرتبط، تبلیغ شما را نمایش نمی‌دهند.

اینگونه کلمات باید به اکانت گوگل ادوردز اضافه شود و بر روی کمپین های خاصی اعمال گردد. این کار می تواند از نمایش تبلیغ برای چنین کلمات کلیدی جلوگیری نماید.

واضح است که پژوهش و کاوش کلمات کلیدی مناسب برای قرار دادن در کمپین های تبلیغاتی از اهمیت زیادی برخوردار است. اینکار شما را مطمئن می سازد که تبلیغ مورد نظر برای محصولات و خدماتی که فراهم می کنید نمایش داده می شود. اما پژوهش کلمات کلیدی منفی نیز به اندازه کلمات کلیدی مهم است.

در این مقاله روش هایی را برای استفاده از Negative Keywords و نحوه قرار دادن آن در اکانت گوگل ادوردز بیان خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.

اضافه کردن کلمات کلیدی منفی به کمپین

شاید بتوان گفت رایج ترین روش برای اضافه کردن کلمات کلیدی منفی به کمپین ادوردز از طریق گزینه ای به نام Shared Library است. این گزینه به شما اجازه می دهد لیست سازمان یافته ای از این کلمات ایجاد کنید و آن را به کمپین خاصی اعمال نمایید.

یافتن کلمات کلیدی منفی

گزارش کلمات جستجو شده

گزارش کلمات جستجو شده (search terms) در داخل گوگل ادوردز بهترین مکان برای آغاز کاوش کلمات منفی برای کمپین است. این گزارش در برگیرنده برخی از کلمات کلیدی دقیق و عباراتی است که با جستجوی آن تبلیغ شما نمایش داده می شود.

اطمینان حاصل کنید که این گزارشات را به صورت مرتب مورد بررسی قرار می دهید و عبارات نامرتبط را به لیست کلمات کلیدی خود اضافه می نمایید.

زمانی که بخش keywords را در کمپین خود مورد بررسی قرار می دهید می توانید گزارش کوئری های جستجو شده را در آن مشاهده کنید. کافیست به این بخش بروید و سپس ‘Search Terms’ و گزینه All را از منوی کشویی Details انتخاب نمایید.

پژوهش درباره کلمات Negative

کیورد پلنر ادوردز

با وارد کردن کلمه کلیدی اصلی خود که دوست دارید در کمپینتان بگنجانید، کیورد پلنر برخی از عبارات را که به کسب و کارتان مرتبط نیستند ارائه می کند.

پیدا کردن عبارات کلیدی منفی

کیورد پلنر فارسی

کیورد پلنر فارسی یکی دیگر از ابزارهای کاربردی لیست ما است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند نام بیزینس خود را وارد کرده و سپس لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود داشته باشند.

ابزار کیورد پلنر

این ابزار به طور انحصاری توسط جی ادز طراحی شده و با قرار دادن اطلاعاتی همچون هزینه تبلیغ برای هر کلمه در اختیار تبلیغ‌دهندگان، این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا با استفاده از دیتاهای کاربردی، تجربه خوبی از تبلیغات در پلتفرم گوگل ادز داشته باشند.

جستجوهای پیشنهادی گوگل

یافتن کلمات کلیدی منفی

سعی کنید به سایت گوگل بروید و کلمه کلیدی اصلی خود را در آن جستجو کنید. نگاهی به کوئری های پیشنهاد شده (Google Suggested Searches) بیندازید. این کوئری‌ها به صورت خودکار در نوار جستجوی گوگل نشان داده می شود. برخی از کلمات محبوب ممکن است به عنوان لینک در انتهای صفحه نتایج جستجو، زیر سرتیتر جستجوهای مرتبط قرار گرفته باشد.

یافتن کلمات کلیدی منفی

کوئری‌های جستجو شده منطبق در گوگل آنالیتیکس

گزارش کوئری های منطبق در گوگل آنالیتیکس به شما اجازه می دهد عبارات جستجو شده را که کاربر در گوگل تایپ کرده و بر اساس آن تبلیغ پولی را مشاهده نموده است ببینید. این قابلیت برخی از عبارات کلیدی منفی برای کمپین ادوردز را نیز فراهم می کند.

چگونگی پیدا کردن عبارات منفی در گوگل آنالیتیکس

کوئری های جستجو شده در سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول ابزار عالی دیگری برای کاوش کوئری هایی است که توسط کاربران جستجو شده است. این ابزار نیز می تواند ایده‌ای در مورد کلمات کلیدی منفی برای ادوردز فراهم آورد.

کلمات جستجو شده در سرچ کنسول گوگل

تفکر خلاقانه

اگر بدانید برخی از جستجوهای نامرتبط باعث آغاز کمپین های تبلیغاتی و نمایش تبلیغ شده اند شگفت زده و متعجب خواهید شد. زمانی که صحبت از کلمه های کلیدی منفی به میان می اید، شما نمی توانید به کمک روش های قدیمی با این موضوع مبارزه کنید.

تنها به کمک تفکر خلاقانه می توانید چنین کلمات کلیدی منفی با ارزشی را بیابید و از آن به نفع خود استفاده نمایید. روش های متعدد دیگری برای پیدا کردن عبارات منفی وجود دارد. به دنبال این روش ها بگردید و مناسب ترین مورد را برای کمپین خود بیابید.

منبع: hallaminternet

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کامل با توضیحات کلیدی کوتاه، ممنون از زحماتتون

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.