فیلم آموزش تبلیغات در گوگل

#26 دوره آموزش گوگل ادوردز – مرحله پایانی درج تبلیغات

متن زیرنویس فیلم آموزشی – درج تبلیغات:

ما اضافه کردن کلمات کلیدی را به پایان رساندیم و اگر به سمت پایین اسکرول کنم، اینجا گزینه‌ای برای مدیریت پیشنهادات داریم. اگر تصمیم گرفتید که پیشنهادات خود را به صورت دستی در بخش نمایش کمپین مدیریت کنید، اینجا می‌بینید که می‌توانید تنظیمات پیشفرض پیشنهاد کمپین را تغییر دهید. در ادامه مطلب چگونگی درج تبلیغات گوگل را به شما توضیح می‌دهیم.

این مورد برای تمامی کلمات کلیدی موجود در این گروع تبلیغی استفاده میشود. اما البته می‌توانید آن را به میل خود در سطح کلمه کلیدی نیز تغییر دهید و من در ویدئوهای آینده آن را به شما نشان خواهم داد.

حالا، اگر از پیشنهاد دهی خودکار استفاده می‌کنید، این گزینه را نخواهید دهید و اگر هنوز اطلاعات مالی خود را وارد نکرده‌اید شما بایست مستقیما اطلاعات کارت اعتباری جزئیات مالی را وارد نمایید.

در گوشه سمت چپ، پایین، گزینه ذخیره و ادامه به صورت حساب را مشاهده می‌کنید. اگر اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را وارد نکرده‌اید این گزینه را خواهید دید و زمانی که آن را انتخاب می‌کنید به مرحله بعد خواهید رفت؛ جاییکه می‌توانید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد نمایید.

در این‌باره، هر زمان که حاضر هستید این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید گزینه بعدا را انتخاب کنید که گروه تبلیغی را ایجاد خواهد کرد و من این کار را خواهم کرد و به این شکل ما اولین کمپین و اولین گروه تبلیغی خود را ایجاد کردیم.

شما در بالای صفحه می‌توانید ببینید که ما در کمپین خود هستیم. جستجو، رزرو آنلاین، اقامت سانفرانسیسکو آمریکا تخفیف تابستانی و ما در گروه تبلیغ هستیم. بیست و پنج درصد تخفیف، اقامت در هتل ما را به صفحه کلمات کلیدی خواهد برد و پایین‌تر اسکرول نمایید. گوگل به سرعت اطلاعاتی در مورد وضعیت این کلمات کلیدی به شما خواهد داد.

اینجا می‌بینید که گوگل به من اجازه می‌دهد که بدانم که هتل سانفرانسیسکو و دیگر موارد پایین تر از آن کمتر از پیشنهادات صفحه نخست هستند. به این معنی که حداکثر مبلغ 1.66 دلاریِ من به ازای هر کلیک، برای صفحه نخست کافی نیست. همچنین مشاهده می‌کنید که کلمه کلیدی با تطبیق دقیق من فروش هتل‌ها در سانفرانسیسکو جستجوی کمی را داشته است که گوگل این موضوع را به من اطلاع می‌دهد که به این معنی است که من کلیک چندانی را دریافت نخواهم کرد و احتمالا ارزش داشتن در این گروه تبلیغی را ندارد.

امکاناتی که در زمان اجرای تبلیغات گوگل ادز در اختیار دارید

اگر میخواهید هزینه در ازای هر کلیک را روی یک کلیدواژه بخصوص تغییر دهید به آسانی روی علامت دلار روی ستون بیشینه CPC بروید، رویش کلیک کنید و آن را بروزرسانی نمایید. تخمین پیشنهاد صفحه اول 2.75 دلار است.

خب شاید بهتر باشد سه دلار انتخاب کنیم و گزینه ذخیره را انتخاب کنیم. در این مورد، این مقدار بیش از حد تعیین شده من برای CPC می‌باشد.

اما برخی اوقات برای فهمیدن نرخ تبدیل بهتر است این کار را انجام دهیم. من نمیتوانم 1.66 دلار خرج کنم به این خاطر که گوگل حتی تبلیغ من را در وهله نخست نشان نخواهد داد و من سپس میتوانم گزینه بعدی را انتخاب کنم و پیشنهاد خود را بروز کنم.

شما همچنین گزینه ای را در گوشه سمت چپ بالا دارید تا چندین کلیدواژه را با هم انتخاب کنید و سپس از منوی ویرایش در کنار دکمه کلیدواژه‌ها، می‌توانید بیشترین مقدار CPC را تغییر دهید و این به طور کلی تمای بیشینه‌های CPC را برای هر کلیدواژه که انتخاب کرده‌اید، تغییر می‌دهد.

بنابراین, اگر برای مثال آن را روی 3.65 دلار تنظیم کنیم و سپس گزینه انجام تغییرات را انتخاب کنید می‌بینید که بیشترین مقدار CPC بروز شده تا اطلاعات را شامل شود.

به بخش بالایی اسکرول می‌کنم، بیایید به برگه تبلیغات خود نگاه کنیم. آن برگه را انتخاب می‌کنم و تبلیغی را که ایجاد کرده‌ایم، خواهیم دید. اینجا، شما هتل لندون را می‌بینید.

بیشترین امتیاز گوگل می‌گوید که شرایط آن مطلوب است نوع کمپین را به عنوان فقط شبکه جستجو تایید می‌کند و همانطور که اطلاعات وارد می‌شود ما میتوانیم کلیک‌ها تاثیرات و دیگر موارد را ببینیم.

اگر بخواهید یک تبلیغ اضافی اضاقه کنید منوی کشویی را در اینجا در جایی که علامت +Ad وجود دارد، انتخاب کنید و نوع تبلیغ را انتخاب کنید و مراحل را مانند زمانی که یکی در گروه تبلیغ خود ایجاد کردیم، ادامه دهید.

من میخواهم دوباره امتحان کنم. ایده خوبی است که سه یا چهار تبلیغ ایجاد کنید، اما نه بیش از این شما واقعا نمیخواهید که بیش از چهار تبلیغ در یک زمان معین آزمایش کنید. یک نکته دیگر که بایست به آن اشاره کنم این است که برگه تنظیمات در گوشه بالا سمت چپ می‌باشد.

بیاد داشته باشید که تمامی تنظیمات، تنظیمات کمپین شما را به ارث خواهند برد. بنابراین در اینجا کار چندانی ندارید. گزینه‌ای برای انتخاب دستگاه دارید و اینجاست که می‌توانید پیشنهادات خود را روی وسایل مختلف خود تغییر دهید و ما در این مورد در ویدئوی بعد صحبت می‌کنیم.

اما مهم است که بیاد داشته باشیم که همه تنظیمات از کمپین به ارث رسیده است و شما زمانی که بالای صفحه را نگاه کنید، تا سلسله مراتب را ببینید، متوجه خواهید شد که در کمپین هستید.

خب به این ترتیب شما اولین کمپین ادوردز را راه اندازی کرده‌اید و در حال جمع‌آوری اطلاعات هستید. نگران نباشید که اگر کمپین شما کار خود را آرام آغاز کرده است. به طور معمول یک زمان محدود انتقال وجود دارد. برخی اوقات ممکن است روزها و هفته‌ها طول بکشد.

درج تبلیغات در گوگل

گوگل شروع به آزمایش و نمایش تبلیغات و کمپینهای شما می‌کند سپس شروع به جمع آوری اطلاعات برای رنک و امتیاز دادن به تبلیغ شما می‌کند و درخواهد یافت که چند وقت یک بار بایست تبلیغات شما را نشان دهد و هر چه زمان می‌گذرد.

به این معنی است که تبلیغات شما به طور معمول نمایش داده می‌شود و چیز دیگری که باید اشاره کنم این است که هر زمان قصد توقف هر بخش از کمپین، تبلیغ یا گروه تبلیغی خود را دارید؛ میتوانید به آن بخش مراجعه کنید که در این مورد تبلیغات می‌باشد و آیکون سبز، دایره سبز را مشاهده کنید.

اگر آن را انتخاب کنید، تبلیغ خود را متوقف می کنید و یا اگر در بخش نمایش کمپین باشید آن را از سمت چپ انتخاب می‌کنم و سپس از منوی بالا، گروه تبلیغ را انتخاب می‌کنم سپس می‌توانید گروه تبلیغی را متوقف کنید در اینجا هم می‌توانید گروه تبلیغی را متوقف کنید و یا تبلیغ درون گروه تبلیغی را متوقف کنید.

حتی می‌توانید وارد کلیدواژه شوید و در این مورد ما همه کلیدواژه ها را نگاه می‌کنیم که با کمپین وابسته است و شما می‌توانید هر کدام از کلیدواژه‌ها را متوقف کنید.

حرف آخر

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید.

پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکس را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.