اسکریپت بودجه روزانه

مدیریت بودجه روزانه کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

هنگام ساخت کمپین جدید، می توانید بودجه روزانه کمپین را انتخاب و مدیریت کنید. بعدا از بخش تنظیمات کمیپن می‌توانید این مقدار را تغییر دهید. مدیریت بودجه گوگل ادز فعالیت ساده ای نیست و لازم است که برای انجام این کار برای خود تجربه ای کسب کنید.

با توجه به شرایط تبلیغ در گوگل، این امکان وجود دارد که در برخی روزها کمپین تبلیغاتی شما 200٪ پول بیشتری مصرف کند. البته در طول ماه میانگین مصرف بودجه روزانه شما بیشتر از حد تعیین شده نخواهد بود.

در صورتی که نمی‌خواهید مصرف هزینه روزانه شما بیشتر از مقدار تعیین شده باشد، بایستی کمپین‌هایتان را پس از رسیدن به حدنصاب سرمایه روزانه متوقف کنید. برای این کار می‌توانید به بخش Scripts گوگل ادز مراجعه کنید و اسکریپتی برای توقف کمپین‌های گوگل ادز در هنگام رسیدن به حدنصاب روزانه ایجاد کنید.

مدیریت بودجه گوگل ادز

با بخش اسکریپت‌های گوگل ادز گوگل آشنایی ندارید؟ راهنمای اسکریپت گوگل ادز را بخوانید.

اسکریپت محدود کردن مصرف بودجه روزانه

https://gist.github.com/g-ads-org/978c59bbfccfdde872e928b4f8c2cb5a

اسکریپتی برای همه کمپین‌های اکانت گوگل ادز شما

این اسکریپت مدیریت بودجه گوگل ادز شما را بررسی می‌کند و در صورتی که کمپینی بیشتر از بودجه روزانه مصرف کند، آن را متوقف و مدیریت می‌کند.

در صورتی که می‌خواهید تنها بر روی کمپین‌های خاصی در اکانت‌تان اعمال شود می‌توانید، به اکانت‌های مورد نظرتان Label جدیدی اضافه کنید و در اسکریپت بالا خط 22 ام را از وضعیت کامنت خارج کنید (حذف // ابتدای خط) و لیبلی که ایجاد کرده اید را به جای Active وارد کنید.

نگران فعال شدن کمپین‌های متوقف شده نباشید، ولی مراقب باشید!

این اسکریپت با بررسی هزینه مصرفی (Cost) هر کمپین در طول روز کار می‌کند. در صورتی که هزینه مصرف شده کمپین برای امروز برابر یا بیشتر از بودجه روزانه تعیین شده باشد، کمپین متوقف می‌شود و در غیر این صورت کمپین فعال می‌شود!

پس مراقب باشید که در صورتی که از Label استفاده نکرده باشید، همه کمپین‌هایی که متوقف کرده‌اید، فعال خواهند شد. همچنین در ابتدای روز بعدی کمپین‌های متوقف شده با توجه به اینکه هزینه مصرفی صفر است، کمپین فعال شود.

محدودیت اسکریپت محدود کردن بودجه روزانه کمپین‌ها

پس از افزودن این اسکریپت به اکانت خود زمان اجرای آن را برای هر یک ساعت (Frequency را بر روی Hourly) قرار دهید. با توجه به اینکه اسکریپت هر یک ساعت یک بار اجرا می‌شود و امکان انتخاب بازه زمانی کوتاه تری وجود ندارد، این امکان وجود دارد که کمپین‌هایتان کمی بیشتر از بودجه روزانه تعیین شده مصرف کنند.

مثلا اگر سرمایه روزانه اکانت خود را 100 دلار قرار داده باشید و موقع اجرای اسکریپت، مصرف روزانه آن 99.5 دلار باشد، کمپین متوقف نمی‌شود و احتمالا ساعت بعد که کمپین بررسی می‌شود، مصرف کمپین 105 دلار شده باشد و در نتیجه کمپین متوقف می‌شود. با این حال به نظر می‌‌رسد این بهتر از مصرف 200 دلاری کمپین‌تان در یک روز است!

در صورتی که مصرف نکردن حتی چند دلار بیشتر از بودجه روزانه برایتان مهم است، می‌توانید مقدار سرمایه تبلیغاتی روزانه‌تان را چند دلار کم کنید! یا اینکه در خط 30 ام کد متغیر budget را مثلا منهای 5 کنید. در این صورت اگر بودجه روزانه را 100 دلار تعیین کرده باشید، در صورتی که پول مصرفی روزانه کمپین‌تان به 95 دلار برسد، کمپین‌تان متوقف می‌شود.

ریش و قیچی را به گوگل ادز بسپارید!

همانطور که گفتیم هزینه تبلیغات گوگل شما در طول ماه بیش از سرمایه ماهانه شما نخواهد بود. اگر محدودیتی برای ارایه خدمات یا محصولات خود ندارید (مثلا اگر یک فروشگاه فایل دارید) پیشنهاد می‌کنیم نگران افزایش مصرف بودجه روزانه نباشید!

به جای آن برای بهینه سازی کمپین‌های خود وقت بیشتری اختصاص دهید تا بتوانید مدیریت بودجه گوگل ادز خود را عملی نمائید. در این صورت افزایش میزان بودجه مصرفی روزانه شما برابر با افزایش فروش شما خواهد بود.

ما در جی ادز اکانت‌های شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های بزرگی را مدیریت می‌کنیم و خوشحالیم که توانسته‌ایم سهمی در رشد آنها داشته باشیم. در صورتی که شما هم نیاز به مدیریت حرفه‌ای کمپین‌های گوگل ادز خود دارید، می‌توانید از کارشناسان جی ادز به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.