مشکل دسترسی گوگل ادز

مشکل ارسال دسترسی اکانت گوگل ادز + راهکار

یکی از قابلیت‌های مهم گوگل ادز، بخش ارسال دسترسی (Account Access) است. برای اینکه فردی بتواند اکانت گوگل ادز ما را مشاهده کند و یا تغییراتی در آن ایجاد کند، می‌توانیم دو انتخاب داشته باشیم:

  • ارسال ایمیل و رمزعبور ایمیلی که با آن اکانت گوگل ادز را ایجاد کرده‌ایم. (این روش اصلا توصیه نمی‌شود.)
  • ارسال دسترسی با سطح دسترسی Read only (تنها مشاهده اکانت) Standard (امکان ایجاد کمپین و تغییرات)

برای آشنایی بیشتر در این زمینه می‌توانید ویدیوی راهنمای سطوح دسترسی گوگل ادز که توسط پایگاه دانش جی ادز تهیه شده را مشاهده کنید. اخیرا ارسال دسترسی برای اکانت‌های گوگل ادز با مشکل مواجه شده است که در این پست به این موضوع می‌پردازیم.

account access

راهنمای ارسال دسترسی به اکانت گوگل ادز

مراحل ارسال دسترسی اکانت Google Ads به شرح زیر می‌باشد:

  1. در اکانت گوگل ادز خود وارد بخش Account Access شوید.
  2. آدرس ایمیلی که می‌خواهید به آن دسترسی دهید، را وارد کنید.
  3. سطح دسترسی مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  4. روی دکمه Send invitation کلیک کنید.
  5. در این مرحله ایمیلی حاوی لینک تایید برای آدرس ایمیلی که وارد کرده بودیم، ارسال می‌شود که بایستی روی آن کلیک کنیم.

ایمیل دسترسی

مشکل ارسال دسترسی اکانت گوگل ادز

جمعه گذشته کارشناسان جی ادز متوجه شدند که ایمیل‌هایی که از طرف گوگل برای تایید دسترسی به آدرس ایمیل مشتریان ارسال می‌شود، حاوی لینک تایید دسترسی نیستند! (مرحله پنجم برای ارسال دسترسی)

در حال حاضر مشکل ارسال دسترسی در اکانت گوگل ادز رفع شده است و می‌توانید با کمک مراحلی که در بالا ذکر شد دسترسی جدیدی به همکاران خود ارایه دهید.

پس از جستجویی که در این زمینه انجام دادیم، متوجه شدیم که این مشکل اساسی گریبان‌گیر همه کاربران گوگل ادز شده است. این تاپیک انجمن گوگل ادز را ببینید.

با مشکل ارسال نشدن لینک تایید ادوردز چه کنیم؟

همانطور که گفتیم این مشکل مربوط به محصول گوگل ادز است و کارشناسان گوگل در حال پیگیری موضوع برای رفع مشکل هستند. اما تا زمان رفع مشکل ارسال دسترسی ادوردز چه باید کنیم؟ در حال حاضر ما به عنوان پارتنر گوگل ادوردز که روزانه ده ها اکانت برای مشتریان خود ایجاد می‌کنیم و دسترسی مستقیم به آنها می‌دهیم، از این دو راهکار برای ارسال دسترسی به مشتریان خود استفاده می‌کنیم:

  • ساخت اکانت گوگل ادز توسط مشتریان

در حال حاضر لینک تایید دسترسی برای درخواست‌هایی که از بخش Account Access ارسال می‌شود، وجود ندارد. اما کاربران می‌توانند درخواست‌های دسترسی که از طریق MCC (اکانت منیجر) ارسال می‌شود را تایید کنند.

برای این منظور از مشتریان جی ادز خواستیم تا خودشان اکانت گوگل ادز جدید ایجاد کرده و سپس Customer ID خود را برای ما ارسال کنند تا ما برای شارژ اکانتی که مشتری ساخته و به آن دسترسی دارد درخواست دسترسی ارسال کنیم.

  • ساخت اکانت MCC توسط مشتریان

همان‌طور که گفتیم امکان ارسال دسترسی برای اکانت‌های MCC وجود دارد. پس مشتریان جی ادز در صورتی که اکانت ام‌سی‌سی داشته باشند، می‌توانند دسترسی به اکانت‌های استاندارد داشته باشند.

راهنمای ساخت اکانت MCC گوگل ادز (Google Ads Manager Accounts)

برای ساخت اکانت ام سی سی نیاز به اکانت گوگلی دارید که با آن اکانت گوگل ادزی ایجاد نکرده باشید.

در اکانت گوگل خود لاگین شده و سپس وارد لینک ساخت اکانت MCC شوید.

ساخت اکانت MCC

در این صفحه نامی برای اکانت MCC خودتان انتخاب کنید و کشور پرداخت و واحد پولی خود را انتخاب کنید. این اطلاعات برای هر کدام از اکانت‌های شما می‌تواند متفاوت باشد و اطلاعات را می‌توانید مانند شکل فوق (کشور عمان و واحد پولی دلار) تکمیل کنید.

ساخت اکانت ام سی سی

تبریک می‌گوییم، اکانت MCC شما ایجاد شد.

customer id

در بالای صفحه سمت راست عدد 10 رقمی را مشاهده می‌کنید که Customer ID اکانت ام سی سی شما است و برای اتصال اکانت‌تان به ام سی ‌سی دیگر و همچنین ارتباط با گوگل استفاده می‌شود.

روی دکمه آبی رنگ Explore Your Account کلیک کنید تا وارد بخش مدیریت اکانت MCC شوید. منوی سمت چپ صفحه روی Accounts کلیک کنید. در اینجا می‌توانید اکانت هایی که متصل به MCC شما هستند را مشاهده کنید.

ساخت اکانت MCC

برای وصل کردن اکانت جدید به ام سی سی تان باید کاستومر آی‌دی اکانت مورد نظر را داشته باشید. روی دکمه آبی + و سپس روی link existing account کلیک کرده و در کادری که باز می‌شود کاستومر آی‌دی اکانتی که می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید را وارد کرده و روی دکمه Send Request کلیک کنید.

لینک اکانت جدید

پس از ارسال درخواست دسترسی، بایستی با ادمین اکانت مربوطه تماس بگیرید تا دسترسی اکانت به ام سی سی شما را تایید کنند.

برای تایید دسترسی‌های ارسال شده از MCC بایستی به بخش Account Access و تب Managers بروید و با بررسی کاستومر آی‌دی MCC نسبت به تایید آن اقدام کنید.

تایید دسترسی گوگل ادز

در صورتی که درباره ارسال دسترسی در گوگل ادز سوالی داشتید خوشحال می‌شویم از بخش دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.