گوگل کیورد پلنر

آشنایی با 6 ویژگی جدید گوگل کیورد پلنر

گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) در چند سال گذشته در اختیار کاربران گوگل قرار گرفته است. این ابزار توانسته است بینش های ارزشمندی در مورد حدس کلمات کلیدی، متوسط جستجوهای انجام شده، تخمین مزایده های صورت گرفته و رقابتی بودن کلمات کلیدی فراهم آورد.

این ابزار را می توان به راحتی از طریق رابط گوگل ادوردز به دست آورد. کافیست سری به رابط ادوردز خود بزنید و سپس زیر تب ابزارها (Tools) آن را پیدا کنید. این ابزار گزینه های متفاوتی برای به دست آوردن ایده های ناب در مورد کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می دهد. قابلیت های جدیدی در مورد گوگل کیورد پلنر ایجاد شده و می تواند سطح عمیقی از بینش ها را در مورد رویاهای تبلیغ کننده فراهم آورد. در حال حاضر گوگل کیورد پلنر با 6 قابلیت و ویژگی جدید بروزرسانی شده است. اجازه دهید این قابلیت ها را با هم مرور کنیم:

مقایسه زمان :

نابغه‌های گوگل این توانایی را به رابط ادوردز اضافه کرده اند که بتوانید محدوده تاریخ را به نیازهای جستجوی کلیدواژه خود بیفزایید. آن ها همچنین دکمه مقایسه را به این رابط اضافه کرده اند. دکمه مقایسه چیزی است که ما به طور منظم در گزارش گیری عملکرد خود در گوگل ادوردز مورد استفاده قرار می دهیم.  استفاده از این گزینه به هنگام بررسی گرایش ها در کلیدواژه های جدید نیز می تواند بسیار عالی باشد. این ابزار به شما اجازه می دهد قابلیت مقایسه را به محدوده تاریخ مورد نیاز خود اضافه کنید و گرایش های سال به سال خود را در کنار هم مشاهده نمایید.

گوگل کیورد پلنر

گرایش حجم جستجو (Search Volume Trends) :

این قابلیت چیزی بیشتر از اولین موردی است که به هنگام باز کردن گوگل کیورد پلنر جدید به آن توجه خواهید داشت. زمانی که کیورد پلنر خود را باز می کنید بالای AdGroup & Keyword ideas با نمودار زیبا و جذابی مواجه خواهید شد که می تواند متوسط جستجوهای ماهانه را از سال قبل تا به امروز در اختیار شما قرار دهد. این قابلیت به شما اجازه می دهد گرایش های موجود را از سال گذشته مشاهده کنید و در مورد گرایش هایی که در ماه های آینده وجود دارد اظهار نظر نمایید.

حجم جستجو در گوگل کیورد پلنر

گرایشات موبایل :

در طول 12 ماه گذشته، جستجو در موبایل رشد بسیار خوبی داشته است. به همین خاطر درک اینکه افراد از چه دستگاه هایی برای جستجوهای خود استفاده می کنند برای داشتن کمپین موفق ضروری است. به همین خاطر است که گوگل گزینه های بعدی خود را در گرایشات موبایل معرفی کرده است. این جنبه از ابزار، نتایج تخمین زده شده نتایج جستجو را برای دستگاه های موبایلی نشان می دهد.

گرایشات موبایل در گوگل کیورد پلنر

تفکیک بر اساس دستگاه :

شما می توانید گرایشات موجود را بر اساس دستگاه نیز تفکیک کنید. اینکار اجازه می دهد به خوبی بدانید که چه نسبتی از جمعیت از چه دستگاه هایی استفاده می کنند. این موضوع در مزایده CPC در هر دستگاه به شما کمک می کند. همانطور که مشاهده می‌کنید جستجوها برای ‘جایگاه های سوخت’ بر روی دستگاه های موبایلی بیشتر از دسکتاپ بوده است. این موضوع نشان می دهد که  سرمایه گذاری بر روی جستجوی موبایلی ارزشمند خواهد بود.

حجم موبایل در گوگل کیورد پلنر

تفکیک بر اساس موقعیت :

گزینه نهایی در منوی کشویی نمودار، یک تفکیک بسیار ارزشمند بر اساس موقعیت است. این گزینه به شما اجازه می دهد ترافیک های تخمین زده شده را بر اساس موقعیت جستجو کنندگان تفکیک کنید.  شما می توانید این کار را به روش های متعددی انجام دهید. به عنوان مثال ما واژه اسباب عتیقه را بر اساس کشور جستجو کرده ایم. این موضوع به  تبلیغ کننده اجازه می دهد جایی که بیشترین ترافیک را داشته است شناسایی کند و بر اساس موقعیت و جغرافیای افراد سرمایه گذاری خود را انجام دهد.

موقعیت جغرافیایی گوگل کیورد پلنر

موقعیت جغرافیایی گوگل کیورد پلنر تخمین های بزرگ تر :

بعد از اینکه نحوه نمایش داده ها را تعیین کردید و کلمات کلیدی را در برنامه خود گنجاندید می توانید عملکرد این کلمات را به خوبی تخمین بزنید. شما می توانید اطلاعات مفیدی در مورد کلیک به ازای هر روز،نمایش به ازای هر روز، هزینه به ازای هر روز و نیز موقعیت تبلیغ را مشاهده کنید. با اینحال شما می‌توانید تخمین های خود را بر اساس فیلتر ثانویه نیز بخش بندی کنید. این بخش ها در برگیرنده استان، منطقه، کشور، شهر، کدپستی، دانشگاه، فرودگاه و موقعیت هدف قرار داده شده است. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید ما فیلتر استان را در ابزار خود اعمال کرده ایم:

راهنمای گوگل کیورد پلنر

به طور کلی گوگل کیورد پلنر جدید به نظر فوق العاده می رسد. گوگل تلاش می کند تبلیغات ادوردز شما را به دست افراد مناسب برساند و بهترین تجربه کاربری را در اختیار مشتریان بگذارد. به کمک این ابزار می توانید کمپین های خود را بر اساس موقعیت مناسب، افراد مناسب و دستگاه های مناسب ایجاد کنید.

منبع: Digital-clarity

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون بابت آموزش
گوگل کیورد پلنر دیگه نمودار نشون نمیده راه حلی برای این موضوع دارید ؟؟

سلام
میشه در رابطه با راه اندازی کمپین در ادوردز توضیح بدین و یا اگر پستی دارید لینک بفرمایید
با توجه به اینکه بدون کمپین اطلاعات کامل نمایش نمی دهد و یا ویژگی های جدیدی که در بالا ذکر کردین
آیا بدون داشتن کمپین هنوز معیار مناسب برای بررسی رقابت هست؟

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.