امکانات جدید گوگل ادوردز

پیش نمایشی از تغییرات و رابط جدید گوگل ادوردز

من پارسال در اجلاس عملکرد گوگل شرکت داشتم. این اجلاس علاوه بر اینکه موارد متعددی در مورد تغییرات جدید و قابلیت‌هایی که قرار است به زودی در ادوردز ایجاد شود اطلاعات زیادی به من داد. همینطور کمک کرد رابط جدید گوگل ادوردز را که در سال 2017 منتشر خواهد شد را امتحان کنیم.

در این اجلاس، گوگل دموهای زیادی را از قابلیت‌های جدید ادوردز به نمایش گذاشت. حاضران در آن جلسه می توانستند سوال های زیادی در مورد قابلیت و رابط جدید از مدیران محصول در گوگل بپرسند.

در حال حاضر نیمی از این رابط جدید (همچون فرصت ها (opportunities)، کتابخانه اشتراکی (shared library) و سایر موارد) ایجاد شده اما هنوز برخی از امکانات به آنها افزوده نشده است. با اینحال این رابط جدید به اندازه کافی تکمیل شده است که بتوانیم در مورد نحوه کارکرد آن صحبت کنیم. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله مرور سریعی درباره رابط جدید گوگل ادوردز  داشته باشیم. پس همراه ما باشید.

اصول طراحی رابط جدید ادوردز

اصول طراحی رابط جدید گوگل ادوردز

گوگل و تیمش بیان کرده اند که این رابط جدید بر اساس سه اصل طراحی شده است. این سه اصل عبارتند از:

  • داده در دستان کاربر: این اصل در مورد ساده تر کردن و راحت تر کردن بینش های موجود در مورد داده هاست و می تواند استفاده از گوگل ادوردز را عملی تر و راحت تر کند.
  • تمرکز بر روی کسب و کار کاربر: هدف از این اصل راحت تر کردن بهینه سازی کمپین بر اساس اهداف تجاری خاص است.
  • قدرتمند و در عین حال ساده: طراحی جدید به گونه ای است که می تواند سادگی و در عین حال قدرتمند بودن را در کاربر القا کند. استفاده از این رابط جدید بسیار راحت تر شده است.

داشبورد بصری جدید گوگل ادوردز

در رابط جدید گوگل ادوردز زمانی که اپلیکیشن را آغاز می کنید می توانید داشبورد بصری را نیز مشاهده کنید که در آن کلیدواژه های برتر، مرور اجمالی بر روی کمپین، مرور اجمالی بر روی دستگاه، مرور اجمالی بر روی زمان و تاریخ و سایر موارد گنجانده شده است. در حال حاضر تنها سه یا چهار داشبورد به کار گرفته شده است اما گوگل در نظر دارد داشبوردهای زیادی را ایجاد کند. بنابراین شما می توانید از میان داشبوردهای مختلف یکی را به دلخواه انتخاب کنید. به عنوان مثال قادر خواهید بود از نمودار برای مانیتور کردن کلیدواژه هایی با نرخ کلیک بالا یا پایین استفاده نمایید. شکل زیر ظاهر این رابط را نشان می دهد:

رابط جدید گوگل ادوردز

سیستم ناوبری جدید

تب کلیدواژه ها، گروه های تبلیغاتی، تنظیمات و الحاقات که قبلا در امتداد نوار بالای صفحه نمایش قرار داشت در حال حاضر به  سمت چپ صفحه نمایش انتقال یافته است. تب Opportunities که قبلا یک ناحیه جداگانه در ناوبری بود در حال حاضر در هر ad group/campaign در ناوبری سمت چپ قرار گرفته است. این موضوع در شکل زیر به خوبی نشان داده شده است.

منوی جدید گوگل ادوردز

همانطور که در شکل مشاهده می کنید، مواردی همچون تبلیغات و الحاقات در یک تب یکسان گنجانده شده است زیرا این گزینه ها به هم مرتبط هستند و بیشتر کاربران دوست دارند به هر دوی این موارد در یک زمان واحد دسترسی داشته باشند. این تغییر بصری تر است. به طور مشابه، کلیدواژه ها، کلیدواژه های منفی (negative keywords) و واژه های جستجو شده (search terms) همگی در یک بخش گنجانده شده اند:

عبارات کلیدی در اینترفیس جدید ادوردز

خداحافظی با تب Dimensions؟

تب ابعاد (Dimensions) همیشه عجیب ترین گزینه در رابط گوگل ادوردز بوده است. در حال حاضر گوگل تلاش کرده است برخی از گزارشات محبوب را از تب ابعاد بگیرد و این اطلاعات را به طور مستقیم در سطح گروه های تبلیغاتی و کمپین ها قرار دهد.

تب dimensions در رابط جدید گوگل ادوردز

به عنوان مثال، خلاصه دستگاه ها که یک نوع گزارش در تب ابعاد بود در رابط جدید گوگل ادوردز تنها با فشردن کلیدهای موجود در کیبورد قابل دسترس خواهد بود. به طور مشابه، خلاصه موقعیت (location summary) به شما نشان می دهد که کلیک های هر کمپین  و گروه تبلیغاتی از کجا آمده اند. قبلا برای به دست آوردن داده ها و اطلاعات مورد نیاز خود مجبور بودید گزارشی را در تب ابعاد (dimensions) اجرا کنید. به نظرم این تغییر، استفاده از رابط را بسیار راحت تر می کند زیرا در رابط فعلی افراد درک درستی از این عملکردها را ندارند.

ویزارد ایجاد کمپین جدید در گوگل ادوردز

زمانی که دکمه + را برای ایجاد یک کمپین جدید فشار می دهید (که در شکل زیر نشان داده شده است) ویزارد جدیدی ظاهر می شود که برای ایجاد کمپین های جدید هدف محور است. همانطور که می توانید انواع مختلفی از کمپین ها در گوگل ادوردز وجود دارد که به خاطر سپاری همه این موارد بسیار دشوار خواهد بود. به همین خاطر گوگل تلاش کرده است کار تبلیغ کنندگان را ساده تر کند.

ویزارد ایجاد آگهی جدید ادوردز

تصویر نشان داده شده زیاد واضح نیست اما زمانی که می خواهید کمپین جدیدی ایجاد کنید سوالات زیر از شما پرسیده می شود:

آیا قصد دارید فعالیتی را از طرف کاربران داشته باشید؟ چه نوع فعالیتی مدنظر شماست؟ بازدید از فروشگاه؟ افزایش نصب اپلیکیشن؟ فروش؟ پاسخ شما به این سوالات می تواند نوع کمپینی که قصد دارید ایجاد کنید را مشخص نماید. زیاد نگران این موضوع نباشید. اگر به خوبی می دانید که قصد ایجاد چه نوع کمپینی را دارید می توانید کلا این ویزارد را کنار بگذارید و از آن عبور کنید.

سخن نهایی در مورد رابط جدید گوگل ادوردز

به طور کلی، رابط جدید ظاهر آشنایی دارد. اگرچه گوگل ادوردز شلوغ و پیچیده است اما من سال هاست که از آن استفاده می کنم و به خوبی می دانم قابلیت های مورد نیازم در چه موقعیتی قرار گرفته اند. گوگل در طول سال ها، قابلیت ها و  عملکردهای زیادی به ادوردز اضافه کرده است. فکر می کنم یکی از موارد مهمی که گوگل می تواند انجام دهد ساده تر کردن رابط موجود است. همانند سایر موارد جدیدی که وارد بازار می شود، این رابط جدید نیز برای کاربرانی که اطلاعات کافی در مورد گوگل ادوردز دارند بسیار عالی خواهد بود. افراد مبتدی به احتمال زیاد ظاهر شیک آن را دوست خواهند داشت اما باید منتظر ماند و دید که رابط جدید گوگل ادوردز آیا واقعا می تواند از پیچیدگی های گوگل ادوردز را بکاهد یا تنها یک نوع تغییر ظاهری است.

منبع: WordStream

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.