بهترین و موفق ترین کمپین های تبلیغاتی ایران و جهان

بهترین و موفق ترین کمپین های تبلیغاتی ایران و جهان

قبل از هر چیزی باید بگوئیم که این کمپین های تبلیغاتی که معرفی می کنیم، مفید، تاثیر گذار و قابل اعتماد هستند. به همین دلیل شرکت ها دوست دارند آنها را کشف کنند و این موضوع باعث می شود که در رقابت متمایز شوند. کمپین های تبلیغاتی موفق برای کسب و کارها بسیار مهم هستند، چونکه با استفاده از آنها می توانند بیشترین تاثیر گذاری را در کاربران ایجاد کنند.

بهترین کمپین‌های تبلیغاتی

در این مطلب به برخی از بهترین کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران اشاره می کنیم. در صورتی که با کمپین تبلیغاتی آشنایی ندارید و نمی دانید که چه تاثیری روی کسب و کار شما خواهد داشت، توصیه می کنیم مطلب لینک شده را مطالعه کنید.

این روند یکی از راه های ایده آل برای تاثیر گذاری بر مخاطب و رهگیری درک و ذهن آنهاست. تبلیغ به عنوان موثرترین نوع بازاریابی در نظر گرفته می شود و راهی برای ارسال پیام به مخاطبان برای فروش محصول یا خدمات است. با توجه به آمارها، می توان گفت که تمامی شرکت های جهان هر ساله حدود 450 میلیارد دلار صرف تبلیغات می کنند.

بدون شک این رقم در سال های آینده افزایش می یابد، چون سازمان ها همیشه در جستجوی روش های جدیدی برای نفوذ در ذهن و مردم و بیشتر شناخته شدن هستند. اجرای یک طرح یا چندین کمپین تبلیغاتی مناسب به طور همزمان، به شرکت ها این امکان را می دهد تا توجه مشتریان احتمالی را جلب کنند.

اگر در مورد استراتژی ها کنجکاو هستید و می خواهید بدانید آنها دقیقا چه هستند، پس امروز روز شانس شماست! بنابراین توصیه می کنیم که فنجان قهوه خود را پر کرده و با دقت بهترین و موفق ترین کمپین های تبلیغاتی ایران و جهان را مطالعه کنید.

1- استفاده از رسانه چاپی برای انتقال پیام – روش ساده و در عین حال پر مخاطب

شاید فکر کنید که این کار منطقی نباشد و با گسترش اینترنت، در دنیای امروزی دیگر کسی روزنامه یا مجله نمی خواند. باید بگوییم که این طرز فکر درستی نیست؛ (اگر اینچنین بود، دیگر روزنامه ای در جلوی دکه ها وجود نداشت).

ممکن است خواندن این نوع رسانه ها کمتر شده باشد، اما هنوز هم مخاطبین خاص خود را دارند. اگر می خواهید میلیون ها نفر آگهی شما را بخوانند و اطلاعاتی نسبت به برند تجاری شما بدست آورند، پس استفاده از رسانه های چاپی روش تبلیغاتی موثری به شمار می رود.

مجله های تبلیغاتی

جالب است بدانید که تکنولوژی بخش عظیمی از زندگی مردم آمریکا را تشکیل می دهد. با این حال، هر ساله حدود 34 میلیارد دلار صرف تبلیغات بر روی روزنامه ها و مجله ها می شود. این هزینه تبلیغات سنگینی است که هر ساله فقط در آمریکا صورت می پذیرد. جالب است بدانید که سرمایه گذاری سالانه شرکت های آمریکایی بر روی رسانه چاپی تنها 10 میلیارد دلار از بودجه دفاعی سال 2019 کره جنوبی کمتر است!

تبلیغات چاپی به هیچ عنوان آزار دهنده نیستند، زیرا مردم می توانند تصمیم بگیرند که آن را بخوانند یا نادیده بگیرند؛ این بر خلاف سایر پلتفرم های رسانه ای است که مشتری در آن انتخابی جز مشاهده ندارد. همچنین به عنوان یک امتیاز، تبلیغات رسانه های چاپی برخلاف تصور مردم مبنی بر کسل کننده بودن، می توانند از نظر ماهیت بسیار خلاقانه باشند.

اگر شما و تیم خود می خواهید بیشترین میزان دیده شدن را تجربه کنید، اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق در رسانه چاپ ممکن است بهترین نوع سرمایه گذاری شما باشد.

تبلیغات چاپی امکان دسترسی گسترده به مخاطبین و بیشتر دیده شدن برند را فراهم می کند

2- استفاده از تابلوهای تبلیغاتی – تسخیر خیابان ها با بیلبورد های جذاب

جالبه بدانید که این روش در سال 1800 میلادی به عنوان یک نوع تبلیغات رقابتی شروع به کار کرد. یک تابلوی تبلیغاتی کنار جاده، روش استاندارد برای ساختن برند است. تقریبا همه شرکت ها چه کوچک و چه بین المللی از این بستر برای تبلیغ برند، خدمات یا محصول خود استفاده می کنند. شاید شما به عنوان بیننده تبلیغات بنری فکر کنید که این کار فقط سرمایه کسب و کارها را هدر می دهد. اما نتیجه این تبلیغ ها در جای دیگری نهفته است.

تبلیغات بیلبورد ایلیااستیل - زود جوش میاره - کمپین های تبلیغاتی موفق خیابانی
یکی از کمپین های تبلیغاتی موفق ایران

بگذارید با یک مثال این موضوع را برای شما شفاف کنیم. ممکن است در سفر به یک تابلو جذاب از شرکت میهن با عنوان “سفر با سالار بستنی ها” روبرو شوید. حتما با خود می گویید: تبلیغ جالبیه ولی به نظر من پولشو دور ریخته. وقتی که به محل مورد نظر خود رسیدید، ممکن است بخواهید یک خوراکی (بستنی) خریداری کنید؛ پس وارد یک سوپر مارکت می شوید. در یخچال بستنی ها با یکی از بهترین محصولات میهن (یعنی بستنی سالار) مواجه می شوید و با توجه به کمپین تبلیغاتی خلاقانه ای که دیده اید، به احتمال بسیار زیاد آن را انتخاب می نمائید.

تبلیغات بستنی سالار میهن - کمپین های تبلیغاتی موفق و تاثیر گذار

سازمان ها با موفقیت از تابلوهای تبلیغات استفاده کرده اند، زیرا این کمپین های تبلیغاتی خلاقانه، چشم نواز، تاثیر پذیر و از همه مهمتر برای مشتریان احتمالی رایگان است. (دیگر لازم نیست که آنها روزنامه یا مجله خریداری کنند). بررسی کنید که چگونه Coca-Cola در طی این سالها از تابلوهای تبلیغاتی و سایر کمپین های فضای باز برای تبلیغ برندهای خود استفاده کرده است.

تابلوهای تبلیغاتی در ذهن مخاطب ماندگار می شوند و نرخ تبدیل شدن افراد به مشتری را افزایش می دهند.

3- تبلیغ در ناوگان حمل و نقل

ناوگان حمل و نقل معمولا توسط کارفرماها برای تبلیغ برند مورد نظرشان به کار گرفته می شود. در حقیقت، هر وقت که به مرکز شهر مراجعه می کنید، متوجه خواهید شد که جاده ها و پل ها دارای چندین راهرو تبلیغاتی هستند. حتی دارایی رسانه های ترانزیت برای استفاده از اشخاص بسیار مفید است، زیرا به دلیل ضریب تحرک، موقعیت جغرافیایی گسترده تری را فراهم می کند.

تبلیغات آقای فرض در مترو تهران - کمپین های تبلیغاتی موفق ایران

تبلیغات در وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، قطار، تراموا و اتوبوس یا حتی در ایستگاه های راه آهن می تواند عرض درون شهر را برای شما فراهم کند. نمونه کمپین تبلیغاتی موفق ایران که تبلیغات خود را در ناوگان حمل و نقل شهری انجام داده “برند آقای فرش” است. تبلیغات آن تقریبا در تمام ایستگاه های مترو وجود دارد.

با تبلیغ در ناوگان حمل و نقل مخاطبان بسیاری را تحت تاثیر قرار می دهید و پیام شما به مدت طولانی نمایش داده می شود.

4- انجام کمپین ها یا فعالیت های انتخاباتی

اگر می خواهید ارقام فروش را رونق دهید و یک غوغا برای برند خود ایجاد کنید، باید کمپین ها یا فعالیت های انتخاباتی را به عنوان یکی از گزینه های اصلی در نظر بگیرید. مردم همیشه وقتی که می خواهند محصولی را بخرند یا خدماتی را دریافت کنند، به دنبال انگیزه ای برای انجام این کار هستند.

می توان گفت که کمپین های تبلیغاتی پیام کسب و کار را در دوره زمانی مناسب، با بودجه معقول به مخاطبان شناخته شده ارسال می کنند و مخاطبین را برای نزدیک شدن به اهداف کمپین، ترغیب می نمایند.

ارائه پیشنهادی متفاوت و سرگرم کننده که باعث جذب تعداد زیادی از مردم خواهد شد

5- کمپین های رادیویی برای صمیمیت

رادیو یکی از کانال های قدرتمند برای تبلیغ محصولات شما است. استفاده از این امواج می تواند برای شرکت شما سودمند باشد، زیرا به سرعت صدها نفر را درگیر خواهند کرد. افراد بسیاری تبلیغات رادیویی را صمیمی می دانند، زیرا روشی برای ارتباط مستقیم با مشتری است. حتی می توانید مسابقاتی برگزار کنید تا افراد بیشتر با برند شما ارتباط برقرار کنند.

به دلیل اهمیت این نوع تبلیغات، کسب و کارها به این فکر افتادند که از صداهای معروف و نکات طنزآمیز استفاده کنند. یکی از کمپین های تبلیغاتی موفق رادیویی ایران را می توان “کشک و بادمجان دلپذیر” دانست. نمی توان گفت که این تبلیغ رادیویی خیلی ایده آل است، اما وقتی به مصرف این غذا در شهر تهران نگاهی می‌اندازیم، متوجه می شویم که خالی از لطف نبوده است.

صمیمیت، نام تجاری را از سایر رسانه های دیگر ارزان تر ترویج می کند

6- بهره گیری از کیوسک های تبلیغاتی

شاید حتی اسم این نوع تبلیغات حتی یک بار هم به گوش کسی نخورده باشد، اما هر روزه این نوع تبلیغات را مشاهده می کنید! اینها همان تبلیغاتی هستند که در قسمت بالایی کیوسک ها یا دکه ها قابل مشاهده هستند. ابتدا این نوع بازاریابی در شهر تهران مخاطبین بسیاری پیدا کرد و با توجه به این رشد، در سراسر شهرهای ایران همه گیر شد.

بنابراین استفاده از ویژگی های تبلیغات کیوسک روشی بی نظیر برای تبلیغ محصول یا خدمات شما است. مطمئنا اگر این تبلیغات را در سطح کشور انجام دهید یک پیام معتبر را ارسال خواهید کرد. این نوع کمپین تبلیغاتی با یک طراحی جذاب می تواند تاثیر مثبتی بر ذهن مشتری شما بگذارد.

با هزینه های معقول می توانید باعث ایجاد آگاهی از برند و اعتماد در میان مشتریان شوید

7- طرح تبلیغات مراکز خرید

قرار دادن تبلیغی از کالای شما در یک مرکز خرید می تواند روش اصلی برای تبلیغ برند شما باشد. برخی از شرکت ها در مراکز خرید، تبلیغات خود را به نمایش می گذارند؛ به این امید که مشتری وقتی قصد خرید دارد کالای خود را انتخاب کند. شما می توانید آگهی ها را در پوستر، بیلبوردهای تبلیغاتی، تکمپین های تبلیغاتی خلاقانه و تصاویر پس زمینه لحاظ کنید. کوکا کولا یکی از موفق ترین کمپین های تبلیغاتی را در خارج از آمریکا و تقریبا در سراسر جهان اداره می کند.

تبلیغ در مراکز خرید

این نوع تبلیغات می توانند بسیار موثر عمل کنند و عموما برای هدف قرار دادن افرادی است که تبلیغات را از زندگی خود خارج کرده اند! بدین ترتیب اگر این مخاطبین وارد فروشگاهی شوند و قصد خرید داشته باشند، ممکن است تبلیغ قرار گرفته در مراکز خرید را ببینند. از آنجا که آگهی های مرکز خرید می تواند از انواع مختلفی برخوردار باشد، هزینه ها می تواند با توجه به فروشگاه مورد نظرتان تفاوت داشته باشد.

قبل از شروع خرید، آخرین کلمه را در ذهن مشتری قرار خواهید داد

8- تبلیغات در تلویزیون – بیشترین تاثیر در برند سازی

تبلیغات در تلویزیون را به این دلیل آخرین گزینه قرار داده ایم، چون هزینه آن به معنای واقعی سنگین است! شاید بهتر باشد که بدانید برای نمایش دادن 1 ثانیه از تبلیغ خود در تلویزیون لازم است 19 میلیون تومان هزینه کنید! البته همیشه تبلیغات تلویزیونی به این گرانی نیستند، و این مثال مربوط به یک تبلیغ 17 ثانیه ای بازی تیم ملی ایران در جام جهانی است. بنابراین، باید بدانید که زمان نمایش آگهی، مهم ترین عامل تاثیرگذاری بر قیمت است.

تبلیغات تلویزیونی تلاونگ - کمپین های تبلیغاتی موفق

حتما در نظر داشته باشید که تبلیغ تلویزیونی شما در نوع خود بهترین باشد، چون در غیر این صورت هزینه های هنگفتی که می پردازید بازدهی مناسبی نخواهند داشت. یکی از کمپین های تبلیغاتی موفق تلویزیونی ایران در سال 99 “سفیده مایع تخم مرغ تلاونگ” است که در مدت زمان کوتاهی مخاطبین بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است.

به طور همزمان توسط میلیون ها نفر دیده می شوید و مخاطبان با ارزش کسب می کنید

9- تبلیغات شبکه های اجتماعی با استفاده از فناوری AI

هوش مصنوعی AI یا اصطلاحا (Artificial Intelligence) یکی از خلاقانه ترین و مفیدترین فناوری های ساخته شده توسط انسان به شمار می رود. مردم از طریق سیری (هوش مصنوعی اپل)، الکسا (هوش مصنوعی آمازون) – کورتانا (دستیار مایکروسافت) که بر روی رایانه ها و تلفن های هوشمند ساخته شده، استفاده زیادی دارند. بنابراین یکی از موثرترین نوع کمپین به شمار می رود و سرمایه گذاری های بسیاری نیز در آنها انجام شده است.

کمپین های تبلیغاتی خلاقانه

امروزه استفاده از کمپین های تبلیغاتی خلاقانه بیش از پیش دارای اهمیت است. به دلیل اینکه ما هر روزه توسط تبلیغات بی کیفیت مورد بمباران قرار می‌گیریم. به عنوان مثال، آخرین زمانی که برای تماشای ویدیو در یوتیوب روی گزینه Skip کلیک نکردید رو به یاد میارین؟ برای من که خیلی کم پیش اومده.

با این حال، در چند سال گذشته شرکت های بزرگ و کوچک روی به استفاده از کمپین های جالب آورده اند که تاثیر بسیار خوبی روی مصرف کننده دارد. برخی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

شرکت blendtech

محصول معرفی شده توسط این شرکت یک مخلوط کن است. مصرف کنندگان به اندازه کافی تبلیغات این دستگاه را دیده اند و هیچ جذابیتی برایشان ندارد. اینجاست که خلاق بودن در کمپین ها موثر واقع می‌شود.

کمپین تبلیغاتی خلاقانه برای مخلوط کن

به جای اینکه چند خوراکی را داخل مخلوط کن بیندازند، وسیله های مورد علاقه انسان ها مانند تلفن همراه، تبلت، ساعت هوشمند، عروسک، لامپ های رنگی و بسیاری موارد دیگر را مورد استفاده قرار دادند.

تلسکوپ Orion

یکی از تبلیغات خلاقانه جهان با استفاده از یک تلسکوپ ساده طراحی شده است. از یک موضوع ساده و پیش پا افتاده، راهکاری برای فروش بیشتر و افزایش آگاهی از برند استفاده کرده اند.

تبلیغ جالب شرکت orion برای تلسکوپ

یک عکس جذاب که از سه بخش تشکیل شده و با زوم 800 برابر این امکان را به مصرف کننده می‌دهد که پرچم قرار گرفته در کره ماه را با کیفیت بالا مشاهده کند. برای معرفی یک تلسکوپ، این کمپین فوق العاده است.

کمپین خلاقانه فدکس

کمپین تبلیغاتی خلاقانه ای که توسط دو دانش آموزش در شهر هامبورگ و در مدرسه میامی طراحی شده است. این یک مسابقه برای شکست دادن فدکس نیست و به این اشاره دارد که این کمپانی همیشه اول است.

کمپین تبلیغات خلاقانه فدکس

درک این پیام ساده است و با ارزش های پیشنهادی شرکت نیز به خوبی همخوانی دارد.

تبلیغ جالب شرکت نایکی

استفاده از کفش های ورزشی برای تمامی مردم دنیا دارای جذابیت خاصی است. اما چیزی که آن را جذاب تر می‌کند کمپین های تبلیغاتی خلاقانه ای است که برای بیشتر فروخته شدن آنها طراحی می‌شود.

کمپین تبلیغاتی جالب نایکی

شرکت نایکی که با تولید بیش از 24 میلیارد کفش بزرگترین کمپانی در این زمینه به شمار می‌رود، یک کمپین جالب طراحی کرده است. در این کمپین، کفش ها به نقش ریه در بدن تشبیه شده اند و شعار نایکی این است که آنها شما را زنده نگه می‌دارند.

نتیجه گیری

اکنون برجسته ترین و بهترین کمپین های تبلیغاتی موفق را شناخته اید و می توانید با توجه به بودجه خود یک یا چند نوع از آنها را انتخاب نمائید. ما امیدواریم که بهترین ها را از بین این موارد انتخاب نمائید و تبلیغات برند خود را آغاز کنید. توصیه می‌کنیم که در زمان ایجاد کمپین های خود خلاق باشید و این شیوه جذاب را فراموش نکنید.

فراموش نکنید که یکی از مهم ترین روش های برند سازی، (یعنی تبلیغات آنلاین) را در نظر داشته باشید. در صورتی که قصد دارید بر روی وب سایت خود سرمایه گذاری کنید و اولین نتیجه گوگل را در اختیار داشته باشید، از خدمات تبلیغات در گوگل ما استفاده نمائید. اگر کمپین های تبلیغاتی موثرتری می شناسید و فکر می کنید که آنها نیز باید به این صفحه اضافه شوند، آنها را در بخش نظرات همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.