تبلیغات گوگل ادوردز

چگونه می توان از گوگل ادوردز استفاده کرد؟

تبلیغات آنلاین با گوگل ادوردز یکی از موثرترین روش ها برای دستیابی به مشتریان جدید و رشد کسب وکار شماست. با این‌حال قبل از اینکه بخواهید استفاده از گوگل ادز را آغاز کنید باید بدانید چگونه می توانید به طور موثر از ادوردز استفاده کنید تا بازگشت سرمایه گذاری را به حداکثر برسانید و از بروز اشتباهات جلوگیری نمایید.

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز پلتفرم انلاین تبلیغاتی است که توسط گوگل اجرا و نگهداری می شود. این پلتفرم، بزرگترین شبکه تبلیغاتی آنلاین در جهان است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

میلیون ها کسب و کار مختلف از سرتاسر جهان، استفاده از گوگل ادز را در اولویت قرار داده اند. به کمک ادوردز شرکت خود را تبلیغ می کنند و از طریق آن به مشتریان جدید دست می یابند و کسب وکارشان را توسعه می دهند.

تبلیغ کنندگانی که تصمیم می گیرند از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنند، می توانند کاربران را از طریق دو شبکه اصلی هدف قرار دهند. یکی از این شبکه ها، شبکه جستجو (Search Network) و دیگری شبکه نمایش (Display Network) است.

استفاده از گوگل ادز

شبکه جستجو به تبلیغ PPC (پرداخت به ازای کلیک) اطلاق می شود که در آن تبلیغ کنندگان می توانند بر روی کلیدواژه هایی سرمایه گذاری کنند که به کسب و کارشان مرتبط است.

در این شرایط شانس نمایش تبلیغ برای افرادی که این کلیدواژه ها را در گوگل به عنوان بخشی از کوئری جستجو وارد می کنند بسیار بالاست. تبلیغ PPC به عنوان جستجوی پولی نیز شناخته شده است.

شبکه نمایش به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تبلیغات بصری با سبک بنری را در وب سایت هایی قرار دهند که بخشی از این شبکه است. شبکه نمایش گوگل تقریبا به 90 درصد از کاربران اینترنت دسترسی دارد که این طیف از مخاطبان بسیار بالاست.

اگرچه هر دو کمپینِ نمایش و جستجو توسط گوگل ادوردز مدیریت می شود اما واژه ادوردز معمولا برای شبکه جستجو به کار می رود. بازاریابان دیجیتال معمولا شبکه نمایش را با همین نام (Display) اطلاق می کنند.

چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم: تنظیم اکانت

قبل از اینکه بخواهید تبلیغ در گوگل ادوردز را آغاز کنید باید اکانت خود را تنظیم نمایید. تنظیم و راه اندازی یک اکانت جدید در گوگل ادوردز بسیار ساده و آسان است و تنها چند دقیقه زمان می برد. شما می توانید با اکانت فعلی که در گوگل دارید، یک اکانت ادوردز بسازید یا اکانت جدید مخصوص برای استفاده در گوگل ادوردز ایجاد کنید.

بعد از ایجاد اکانت باید برخی از موارد اصلی همچون موقعیت و ناحیه زمانی را مشخص نمایید. در نهایت، جزییات حساب را مشخص خواهید کرد. گوگل می تواند هر ماه صورت حساب را برای شما ایجاد کند.

چگونگی استفاده از گوگل ادز: ساختار اکانت

بعد از اینکه اکانت گوگل ادوردز خود را ایجاد کردید، باید در مورد ساختار خودِ اکانت فکر کنید. ساختار منطقی اکانت می تواند تاثیر خوبی بر روی معیارهای ضروری PPC همچون امتیاز کیفیت گوگل ادوردز داشته باشد. ساختار مناسب اکانت گوگل ادوردز مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. این مزایا عبارتند از:

  • ترافیک و کلیک مرتبط تر
  • نمره کیفیت بالاتر (هزینه به ازای کلیک کمتر)
  • بهینه سازی و نگهداری راحت تر اکانت

اگر در زمان استفاده از گوگل ادز قصد دارید تنها یک کمپین واحد اجرا کنید، ساختار اکانت شما به احتمال زیاد ساده خواهد بود. با اینحال اگر دوست دارید به صورت همزمان کمپین های متعددی را اجرا نمایید یا برنامه ای برای اجرای چنین کمپین هایی در آینده دارید، بهتر است ساختار بهینه را در نظر بگیرید.

اکانت ایده آل گوگل ادوردز در کمپین های منحصر به فردی ساخته شده است که هر کدام از آن ها گروه های تبلیغاتی خود را دارند. در مقابل هر کدام از گروه های تبلیغاتی کلیدواژه ها، متون تبلیغاتی منحصر به فرد و صفحات فرود خود را خواهند داشت. شکل زیر نشان می دهد که برای داشتن یک عملکرد بهینه، اکانت ادوردز چگونه باید تنظیم شود:

ساختار اکانت گوگل ادوردز

روش های متعددی وجود دارد که به کمک آن می توان ساختار اکانت را تعیین کرد. این موضوع به نیازهای خود شما بستگی دارد. به عنوان مثال شما می توانید اکانت گوگل ادوردز خود را بر اساس ساختار سایت، نوع محصولات یا خدماتی که تبلیغ می کنید، موقعیت جغرافیایی یا سایر موارد تعیین کنید.

چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم: درک کلیدواژه ها

خوب حالا که اکانت خود را راه اندازی کردید و ساختار آن را تعیین نمودید، زمان آن فرا رسیده است که واحد اصلی و بینادین کارکرد صحیح کمپین یعنی کلیدواژه (کلمات کلیدی) را مورد بررسی قرار دهید. همانطور که از نامش پیداست، کلیدواژه‌ ها، کلمات یا عبارات کلیدی هستند که کاربران به هنگام جستجو  در گوگل وارد می کنند.

گوگل ادوردز به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد بر روی کلید واژه هایی سرمایه گذاری کنند که به کسب وکارشان مرتبط است. در چنین شرایطی تبلیغات آن ها برای کاربرانی نمایش داده می شود که این کلیدواژه ها را وارد کرده اند.

تبلیغ کنندگان به جای اینکه چنین کلیدواژه هایی را یکجا و بلافاصله خریداری کنند، بر روی آن سرمایه گذاری می کنند. گوگل ادوردز کارکرد مشابهی با مزایده ها دارد.

ابزار ایجاد کلمات کلیدی گوگل - چگونگی استفاده از گوگل ادز

چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم: پژوهش کلیدواژه ها

قبل از اینکه بخواهید بر روی کلیدواژه ها سرمایه گذاری کنید باید بدانید چه واژه هایی ارزش سرمایه گذاری را دارند. این موضوع از طریق فاز پژوهش کلیدواژه ها مشخص می شود.

زمانی که کمپین جدیدی را در گوگل ادوردز آغاز می کنید، روش های متعددی برای انجام پژوهش کلیدواژه های PPC خواهید داشت. شما می توانید از ابزار رایگان سایت گوگل برای آغاز کار استفاده کنید. کافیست به سادگی و برای شروع کار یک واژه در این ابزار وارد کنید.

ابزار رایگان کیورد پلنر گوگل لیست کامل و جامعی از کلیدواژه های مرتبط با کلمه اصلی را تولید می کند. همچنین شما می توانید از طریق این ابزار داده های مربوط به فراوانی نسبی کلیدواژه های مرتبط، حجم جستجو و نیز رقابتی بودن آن ها را به دست آورید.

با کمک این ابزار می‌توانید ایده های جدیدی در مورد کلمات کلیدی بدست آورید، کلیدواژه های منفی را مشخص کنید و آن ها را از کمپین خود پاک کنید.

چگونگی استفاده از گوگل ادز: نوشتن متن قانع کننده

بعد از اینکه کلیدواژه های مرتبط با کسب وکار خود را پیدا کردید، باید یک متن تبلیغاتی قانع کننده و مناسب بنویسید که افراد را به کلیک تشویق کند. این یکی از مهم ترین موارد استفاده از گوگل ادز به شمار می‌رود.

اگرچه خودِ گوگل ادوردز طیف وسیعی از فرمت های تبلیغاتی را ارائه می کند. آگهی های متن محور هسته اصلی گوگل ادوردز را تشکیل می دهد. نوشتن متن تبلیغاتی یک چالش بزرگ است.

تبلیغ کنندگان ممکن است با محدودیت هایی مواجه باشند. به خاطر داشته باشید که شما فضای بسیار اندکی برای نوشتن پیام قانع کننده دارید که بتواند با مشتریان احتمالی صحبت کند و آن ها را به کلیک کردن بر روی تبلیغ تشویق نماید. زمانی که می خواهید یک متن تبلیغاتی موثر بنویسید باید عناصر زیادی را مدنظر قرار دهید.

زبانی که انتخاب می کنید بسیار مهم است (رسمی، محاوره ای، صمیمی و …) و می تواند تاثیر زیادی بر روی تبلیغات داشته باشد. برخی از  تبلیغات پاسخ های احساسی همچون ترس یا حتی خنده را ایجاد می کنند و باعث می شوند بازدید کننده بر روی آن کلیک کند. این در حالیست که برخی از تبلیغات تنها بر روی پیشنهادات خاص سرمایه گذاری می کنند.

قدرت اکانت گوگل ادوردز خود را ارزیابی کنید:

اختصاص زمان کافی برای تنظیم و بهینه سازی منظم اکانت یکی از موارد مهمی است که می توان به عنوان یک تبلیغ کننده انجام داد. با اینحال حتی اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید باز هم درک اینکه کمپین شما چقدر موثر بوده است کمی دشوار است.

به همین خاطر سایت WordStream ابزاری به نام AdWords Performance Grader را ایجاد کرده است. این ابزار در عرض 60 ثانیه یا کمتر از آن، اکانت شما را مورد بررسی قرار می دهد. بعد از اینکه به طور امن وارد اکانت اگوگل ادوردز شدید، این ابزار رایگان قدرت اکانت شما را بر اساس معیارهای PPC ضروری همچون موارد زیر بررسی و ارزیابی می کند:

  • بهینه سازی موبایل
  • صفحات فرود (Landing Pages)
  • هزینه های تلف شده
  • نرخ کلیک (CTR)
  • بهینه سازی تبلیغات متنی

اطلاعاتی که از طریق سایت WordStream بدست می‌آورید واقعا ارزشمند هستند و بینش جامعی برای مدیریت هر چه بهتر اکانت گوگل ادوردز به شما می‌دهند. برای یادگیری استفاده از گوگل ادز دوره آموزش گوگل ادوردز را مشاهده کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.