بهبود Quality Score

امتیاز کیفیت یا Quality Score چیست و چگونه بر تبلیغات گوگل تاثیر می گذارد؟

اگر می خواهید بر روی تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز تسلط داشته باشید باید درک درستی از امتیاز کیفیت (Quality Score) داشته باشید. این موضوع بدین خاطر است که امتیاز کیفیت تاثیر زیادی بر روی هزینه و موثر بودن کمپین تبلیغاتی شما دارد. امتیاز کیفیت گوگل بر روی عملکرد تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC شما در گوگل ادوردز تاثیر می گذارد و مقدار هزینه ای که باید برای هر کلیک پرداخت نمایید را مشخص می کند.

امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل

امتیاز کیفیت یا Quality Score در گوگل ادوردز چیست؟

امتیاز کیفیت رتبه بندی گوگل در مورد کیفیت و مرتبط بودن کلیدواژه ها و تبلیغات PPC گوگل است. این امتیاز برای تعیین هزینه به ازای کلیک مورد استفاده قرار می گیرد و در حداکثر مزایده ضرب می شود تا رتبه تبلیغات در فرایند مزایده را تعیین نماید. امتیاز کیفیت شما به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. این فاکتورها عبارتند از:

  • نرخ کلیک یا همان CTR تبلیغات شما (روش های افزایش کلیک گوگل)
  • مرتبط بودن هر کدام از کلیدواژه ها به گروه تبلیغاتی خود
  • کیفیت و ارتباط صفحات فرود. (روش های بهبود صفحات فرود)
  • مرتبط بودن متن تبلیغات
  • سابقه عملکرد اکانت گوگل ادوردز

هیچ کس به جز خودِ گوگل در مورد ارزش و اهمیت هر کدام از فاکتورهای ذکر شده در الگوریتم امتیاز کیفیت چیزی نمی داند اما ما به خوبی می دانیم که نرخ کلیک مهم ترین بخش از این الگوریتم محسوب می شود. زمانی که افراد زیادی تبلیغات شما را می بینند و بر روی آن کلیک می کنند گوگل متوجه می شود که این تبلیغ مرتبط بوده و توانسته است به کاربر کمک کند. در نتیجه، گوگل با موارد زیر به تبلیغ خوب شما جایزه می دهد:

  • رتبه بندی بالاتر برای تبلیغ
  • هزینه پایین تر

مزایای بهبود امتیاز کیفیت گوگل ادوردز

با تجزیه و تحلیل هزاران اکانت گوگل ادوردز، ما در حال حاضر می دانیم که امتیاز کیفیت ارتباط مستقیمی با موفقیت کمپین شما دارد. با بهینه سازی امتیاز کیفیت، خود را برای بازگشت سرمایه گذاری بیشتر و بالاتر آماده می کنید. به همین خاطر است که امتیاز کیفیت بالاتر با هزینه پایین تر به ازای هر تبدیل ربط دارد. هزینه به ازای تبدیل از هزینه به ازای کلیک متفاوت است. این مقدار نشان دهنده هزینه ای که  به ازای هر کلیک پرداخت می کنید نیست. هزینه به ازای تبدیل  زمانی رخ می دهد که فردی فعالیت مورد نظر شما  همچون ثبت نام در خبرنامه یا خرید محصول را انجام می دهد. از آنجایی که هر کلیکی به تبدیل منجر نمی شود، هزینه به ازای تبدیل عموما بیشتر از هزینه به ازای کلیک است. خوشبختانه، امتیاز کیفیت قوی می تواند هزینه به ازای کلیک و هزینه به ازای تبدیل را کاهش دهد.

امتیاز کیفیت در گوگل ادوردز

عموما، هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد، هزینه ای که برای هر تبدیل پرداخت می کنید کمتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که امتیاز کیفیت بالاتر به گوگل نشان می دهد که کمپین PPC شما توانسته است نیازهای مشتریان را برآورده کند. هر چقدر کمپین شما در رفع نیازهای مشتری احتمالی مفیدتر باشد، هزینه برای هر کلیک پایین تر می آید.

چگونه می توانید امتیاز کیفیت خود را افزایش دهید؟

از آنجایی که امتیاز کیفیت تعیین می کند تبلیغات شما کجا و چقدر ظاهر شود، باید بتوانید رتبه بندی خود را با کار مداوم بر روی اکانت افزایش دهید. این کار را می توان با تمرکز بر روی تلاش های انجام شده در چند ناحیه کلیدی انجام داد. این نواحی کلیدی عبارتند از:

  • پژوهش کلیدواژه: باید بتوانید کلمات کلیدی مرتبط و جدید برای کمپین خود پیدا کنید. فرصت های مرتبط با کلیدواژه های درم دراز را نیز که می تواند در ترافیک کلی سایت دخیل باشد را در نظر بگیرید.
  • سازماندهی کلیدواژه: کلمات کلیدی خود را به گروه های سازمان یافته ای تقسیم کنید که استفاده از آن در کمپین های تبلیغاتی فردی موثر باشد.
  • تصحیح متن تبلیغات: باید متن تبلیغات گوگل ادوردز خود را مورد بررسی و ازمایش قرار دهید و متنی را بنویسید که به گروه تبلیغاتی شما مرتبط است. هر چقدر متن تبلیغات موثرتر باشد، نرخ کلیک افزایش می یابد. این روش یکی از بهترین روش های موجود برای بهبود امتیاز کیفیت است.
  • بهینه سازی صفحه فرود: بهترین تمرینات مرتبط با صفحات فرود را دنبال کنید تا بتوانید صفحاتی را ایجاد کنید که به طور مستقیم با گروه تبلیغات مرتبط است و تجربه منسجمی را در اختیار بازدید کننده قرار می دهد.
  • اضافه کردن کلیدواژه های منفی: به طور مداوم کلید واژه های نامرتبط را مورد پژوهش قرار دهید، شناسایی نمایید و آن را از کمپین خود خارج کنید. همین امر موجب می شود جلوی تلف شدن هزینه و زمان گرفته شود.

همانطور که مشاهده کردید، امتیاز کیفیت در اصل اندازه گیری و سنجش مرتبط بودن است و بهبود امتیاز کیفیت کلیدواژه با ساختار بندی کمپین های گوگل ادوردز به گروهی از کلیدواژه های سازمان یافته و کوچک ایجاد می شود. پژوهش بهتر کلیدواژه و سازماندهی آن نیز به طور طبیعی کیفیت و ویژگی تبلیغات و محتوای سایت شما را بهبود خواهد باشید. این موضوع اجازه می دهد مخاطبان واقعی را هدف قرار دهید که به دنبال پیشنهادات شما هستند.

امتیاز کیفیت تا حد زیادی توسط نرخ کلیک تعیین می شود. به همین خاطر نوشتن تبلیغ قدرتمندی که بتواند توجه افراد را به خود جلب کند بسیار مهم است.

امتیاز کیفیت پایین در درجه اول نتیجه نبود ارتباط قوی و موثر بین کلیدواژه ها، گروه های تبلیغاتی، متن تبلیغ و محتوای صفحه فرود است. امتیاز کیفیت بالا به طور طبیعی زمانی رخ می دهد که اکانت ادوردز شما در برگیرنده کلیدواژه های سازمان یافته در گروه کلمات  مناسب؛ متن تبلیغ مرتبط با گروه تبلیغاتی خاص و صفحات فرودی است که با محتوای ارائه شده تبلیغ مرتبط است. اگرچه پاسخ ساده و بدون خطایی برای بهبود فرمول امتیاز کیفیت وجود ندارد اما توجه کافی به مرتبط بودن عناصری که در بالا ذکر شد می تواند به شدت امتیاز شما را بهبود ببخشد.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آیا جدولی از ارتباط Quality Score و هزینه کلیک وجود دارد؟
اینکه در هر سطح از Quality Score چه هزینه ایی قرار دارد

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.