ایمیج اکستنشن

افزونه تصاویر (image extensions) در گوگل ادز – آنچه باید بدانید

احتمالا در جستجو‌های موبایلی گوگل، نتایجی که دارای تصویر هستند را دیده‌اید. این تصاویر کمک می‌کنند که ارتباط بیشتری با نتایج جستجوهای گوگل برقرار کنید. خبر خوب اینکه گوگل تصمیم گرفته است در راستای یکسان‌سازی بیشتر نتایج تبلیغاتی با نتایج ارگانیک، این تصویر را در قالب افزونه‌ای با نام image extension به نتایج جستجوی پولی (تبلیغ در گوگل) نیز اضافه کند.

تصاویر در نتایج جستجوهای گوگل

افزونه تصویر در گوگل ادز چیست؟

افزونه تصویر یا image extension یکی از افزونه های گوگل ادز است که به تبلیغ دهندگان این امکان را می‌دهد که تصاویر مرتبطی را به آگهی‌های متنی خود اضافه کنند.

افزونه تصویر می‌تواند با نمایش تصاویر جذاب از محصولات یا خدمات، قدرت تبلیغات متنی را افزایش داده و عملکرد تبلیغ کنندگان را بهبود بخشد.
نمونه افزونه تصویر در گوگل ادز
افزونه تصویر با افزایش نرخ کلیک تبلیغات می‌تواند به بهبود کوالیتی اسکور تبلیغات سرچ گوگل کمک کند.

افزونه تصاویر در تبلیغات گوگل چگونه کار می‌کنید؟

وقتی پسوند تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود، مشتریان بالقوه علاوه بر تیترهای آگهی، توضیحات آگهی و آدرس اینترنتی شما، تصویری که اضافه کردید را نیز مشاهده می‌کنند.

برای استفاده از ایمیج اکستنشن چه کنیم؟

برای استفاده از ایمیج اکستنشن، مطمئن شوید که:

  • سابقه مطابقت تبلیغات‌تان با قوانین گوگل خوب باشد.
  • تبلیغات شما در حوزه‌های حساس (مانند محتوای جنسی، الکل و قمار) نباشد.
  • بیش از 90 روز از ایجاد اکانت گوگل ادز شما گذشته باشد.

نکات مهم درباره افزونه تصاویر

  • برای ارائه بهتر محصولات و خدمات خود، می‌توانید حداکثر 20 تصویر متنوع و با کیفیت بالا را که مربوط به کلمات کلیدی شما هستند، بارگذاری کنید.
  • فرمت تصاویر بایستی PNG, JPG و یا GIF غیرمتحرک باشد.
  • حتما باید یک تصویر مربعی با حداقل اندازه 300 x 300 داشته باشید. همچنین می‌توانید تصاویر با نسبت 1.91×1 را با حداقل اندازه 600 x 314 اضافه کنید.
  • حداکثر سایز هر تصویر می‌تواند 5 مگابایت (5120 کیلوبایت) باشد.
  • محتوای مهم خود را در مرکز تصویر قرار دهید.
  • با ایجاد ایمیج اکستنشن، شما تأیید می‌کنید که کلیه حقوق قانونی تصویر را در اختیار دارید و اجازه دارید تصویر را با گوگل به اشتراک بگذارید تا از طرف شما برای تبلیغات یا سایر اهداف تجاری استفاده کند.

از چه نوع تصویری می‌توانیم در افزونه تصاویر استفاده کنیم؟

  • تصویر نباید متحرک باشد.
  • نباید از تصاویری با پس‌زمینه فتوشاپ شده (که پس‌زمینه بخشی از تصویر اصلی نیست) استفاده کرد.
  • لوگو نباید روی تصویر اضافه شود. البته استفاده از تصاویری که لوگو بخشی از آن است (مانند عکس ماشین که دارای لوگو هست یا عکس کارت اعتباری که دارای لوگو هست) قابل قبول است.
  • نباید روی عکس متن و نوشته باشد.
  • استفاده از تصاویر کلاژ شده (تصویری که از کنار هم قرار گرفتن چند تصویر ایجاد شده باشد) مجاز نیست.
  • استفاده از تصاویری که مشابه دیگر تصاویر استفاده شده در همان آگهی هستند و یا تصاویری که تفاوت جزئی دارند، قابل قبول نیست.

هزینه کلیک بر روی افزونه تصویر

همانند سایر افزونه‌های قابل کلیک (افزونه سایت لینک – افزونه تماس – افزونه ارسال پیام – افزونه فرم لید – افزونه اپلیکیشن) کلیک بر روی افزونه تصویر نیز، همانند کلیک بر روی عنوان آگهی در نظر گرفته می‌شود و هزینه آن بر اساس هزینه کلیک مشخص شده است.

بهترین روش‌ها برای ایجاد افزونه تصویری موثر

امکان ایجاد افزونه تصاویر در سطح کمپین و سطح ادگروپ وجود دارد، موقع ایجاد افزونه تصویری در اکانت گوگل ادز خود ساختار اکانت‌تان را در نظر بگیرید. افزودن افزونه تصویر در سطح ادگروپ کمک می‌کند تا هدفمندی بیشتری ایجاد کنید. ایجاد افزونه تبلیغاتی در سطح کمپین باعث تسریع در اه اندازی کمپین می‌شود.

پیشنهاد می‌شود حداقل 3 تصویر منحصر به فرد و مرتبط در سطح ادگروپ و یا کمپین خود اضافه کنید. همچنین بهتر است علاوه بر تصویر مربعی (که الزامی است) از تصویر با نسبت 1.91×1 نیز استفاده کنید.

مطمئن شوید که تصاویری که در بخش افزونه‌های تصویر اضافه می‌کنید، مرتبط با لندینگ پیج تبلیغات‌تان باشد.

از تصاویر با سبک‌های مختلف استفاده کنید و کارایی هر یک را در تبلیغات خود بررسی کنید، تا به بهترین افزونه تصویری برای تبلیغات خود دست یابید.

راهنمای افزون افزونه تصویر (image extensions)

برای افزودن افزونه تصویر به آگهی خود وارد اکانت گوگل ادز خود شده و کمپین سرچ مورد نظرتان را برای افزودن افزونه تصویر انتخاب کنید.

از منوی سمت چپ وارد منوی Ads & Extensions و سپس زیرمنوی Extensions شوید.

روی دکمه آبی رنگ + (Add Extension) کلیک کرده و Image extension را انتخاب کنید. همچنین در لیست پایین می‌توانید روی دکمه Create در بخش افزونه Image کلیک کنید.

افزونه تصویر در گوگل ادز

برای افزودن افزونه تصویر، کمپین یا ادگروپ(های) مورد نظرتان را انتخاب کنید. در بخش Extension می‌توانید:

  • Create new را انتخاب کنید و تصویر جدید اضافه کنید.
  • Use existing را انتخاب کنید و از تصاویر قبلی انتخاب کنید.
افزودن افزونه تصویر در گوگل ادز

حداکثر 20 تصویر برای هر ادگروپ یا کمپین می‌توانید اضافه کنید. در نهایت پس از انتخاب تصاویر مورد نظرتان روی دکمه Save کلیک کنید.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و با کمک آن این افزونه بتوانید کارایی کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهبود دهید. در صورتی که سوالی درباره این افزونه یا سایر ویژگی‌های اکانت گوگل ادز دارید خوشحال می‌شویم با ما در ارتباط باید. همچنین در صورتی که هنوز اکانت گوگل ادز ندارید، می‌توانید از بخش ساخت اکانت گوگل ادز اقدام کنید.


سوالات متداول

این قابلیت در نسخه بتا قرار دارد و تنها برای برخی از افراد قابل استفاده است. به زودی این قابلیت برای همه اکانت‌های گوگل ادز فعال می‌شود.

بلی. هیچ محدودیت برای استفاده از افزونه تصاویر در زبان‌های مختلف وجود ندارد.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی بود و کامل، ممنون از توضیحاتتون.

خواهش میکنیم دوست عزیز، امیدواریم که از وقت گذراندن در وبلاگ ما لذت برده باشید.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.