لینک کانال یوتیوب و اکانت گوگل ادز

چرا و چگونه گوگل ادز را به کانال یوتیوب متصل کنیم؟

اگر یوتیوبر هستید و به فکر افزایش سریع بازدید هدفمند ویدیوهایتان هستید و یا اگر می‌خواهید در زمان کمتری مشترک یا سابسکرایبر (subscriber) زیادی بدست بیاورید، پیشنهاد می‌کنم حتما تبلیغات یوتیوب را امتحان کنید. تبلیغات در YouTube از طریق اکانت گوگل ادز انجام می‌شود و تبلیغاتِ ویدیویتان برای افراد علاقه‌مند به موضوع ویدیویتان و در کانال‌های مرتبط نمایش داده می‌شود.

برای شروع تبلیغات گوگل می‌توانید از سرویس تبلیغات مدیریت شده جی‌ادز استفاده کنید. در این حالت شما لیست ویدیوهایی که می‌خواهید تبلیغ کنید و همچنین اطلاعات مورد نیاز دیگر را در اختیار کارشناس خود قرار می‌دهید و تبلیغات شما تا 24 ساعت فعال می‌شود.

اگر با سیستم گوگل ادز آشنایی دارید، پیشنهاد می‌کنیم اکانت اختصاصی گوگل ادز تهیه کنید و خودتان کمپین تبلیغات ویدیویی تان را راه بیاندازید.

چرا باید اکانت یوتیوب را به اکانت گوگل لینک کنیم؟

برای تبلیغات ویدیوهای یوتیوب‌تان از طریق اکانت گوگل ادز خود نیازی به اتصال کانال یوتیوب به اکانت گوگل ادز نیست و با ایجاد کمپین ویدیویی می‌توانید هر یک از ویدیوهای خود یا دیگران که در یوتیوب آپلود شده‌اند را تبلیغ کنید. اما با لینک کردن اکانت گوگل ادز و کانال یوتیوب‌تان می‌توانید تبلیغات‌تان را براساس تعامل کاربران با ویدیوهای کانال‌تان اجرا کنید.

نحوه اتصال کانال یوتیوب به اکانت گوگل ادز

پس از لینک کانال یوتیوب به اکانت گوگل ادز امکان استفاده از قابلیت ریمارکتینگ ویدیوها و نمایش تبلیغات به افرادی که قبلا:

  • هر یک از ویدیوهای شما را مشاهده کرده‌اند،
  • یکی از ویدیوهای موردنظر شما را مشاهده کرده‌اند،
  • هر یک از ویدیوهای شما را (از طریق تبلیغات) مشاهده کرده‌اند،
  • یکی از ویدیوهای موردنظرتان را (از طریق تبلیغات) مشاهده کرده‌اند،
  • مشترک کانال یوتیوب‌تان شده‌اند،
  • هر یک از ویدیوهای شما را لایک کرده‌اند،
  • برای هر یک از ویدیوهایتان دیدگاه اضافه کرده‌اند.

همچنین متریک‌های بیشتری به گزارش‌های کمپین ویدیوی شما اضافه می‌شود. مانند:

  • Earned likes: تعداد لایک‌هایی که بینندگان ویدیوی تبلیغاتی شما تا 7 روز پس از آن به یکی از ویدئوهای کانال‌تان اضافه می‌کنند.
  • Earned shares: تعداد دفعاتی که بازدیدکنندگان ویدیوی تبلیغاتی شما تا 7 روز پس از آن، روی دکمه Share کلیک کرده و ویدیو را بازنشر می‌کنند.
  • Earned views: تعداد نمایش‌های ویدیوهای کانال یوتیوب شما، توسط بینندگان تبلیغات‌تان تا 7 روز پس از دیدن ویدیوی تبلیغاتی.
  • Earned playlist additions: دفعاتی که بینندگان آگهی ویدئویی شما تا 7 روز پس از مشاهده آن یکی از ویدیوهای کانال‌تان را به پلی‌لیست اضافه می‌کنند.
  • Earned subscribers: تعداد اشتراک‌ها در کانال توسط بینندگان آگهی شما. (تا 7 روز پس از مشاهده آگهی)
  • Video played to: 25%, 50%, 75%, 100%: اینکه چند درصد از بینندگان آگهی‌تان تا چه بخشی از آن را مشاهده کرده‌اند. مثلا 80٪ از آنها تا 25٪ ویدیو را مشاهده کرده‌اند.

با بررسی آمار مربوط به متریک‌های فوق می‌توانید بینش ارزشمندی درباره ویدیوی تبلیغاتی و همچنین تارگتینگ خود بدست آورید.

راهنمای لینک گوگل ادز و اکانت یوتیوب

برای اتصال اکانت گوگل ادز به کانال یوتیوب دو روش وجود دارد:

  • از طریق کانال یوتیوب
  • از طریق اکانت گوگل ادز

روش 1: لینک اکانت گوگل ادز به کانال یوتیوب از طریق اکانت گوگل ادز

برای اتصال اکانت گوگل ادز به کانال یوتیوب بایستی دسترسی شما به اکانت گوگل ادز ادمین باشد.

در اکانت گوگل ادز روی آیکون Tools & Settings کلیک کرده و سپس روی Linked accounts کلیک کنید. به بخش YouTube مراجعه کنید.

اتصال کانال یوتیوب به اکانت گوگل ادز

روی Details کلیک کنید و در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی Add Channel (اگر اولین بار است که لینک می‌کنید) و یا آیکون + (اگر قبلا کانالی لینک کرده‌اید) کلیک کنید.

در کادر مربوطه آدرس کانال یوتیوب‌تان را وارد کنید تا نام کانال‌تان ظاهر شود.

لینک کانال جی ادز

در این مرحله اگر با ایمیل اکانت گوگل ادز به کانال یوتیوب نیز دسترسی دارید، I own this channel را انتخاب کرده و روی دکمه Go to YouTube کلیک کنید. در این مرحله به صفحه لاگین ارجاع داده می‌شوید. پس از آنکه وارد اکانت یوتیوب خود شدید و نامی برای اتصال وارد کرده و روی Finish کلیک کنید تا لینک اکانت کامل شود.

اگر کانال یوتیوب توسط فرد دیگری مدیریت می‌شود و شما تنها وظیفه مدیریت و بهینه سازی تبلیغات گوگل را دارید، بر روی Someone else owns this channel کلیک کرده و ایمیل مدیر کانال یوتیوب را وارد کنید. سپس روی Send request کلیک کنید تا لینک تایید درخواست اتصال اکانت گوگل ادز برای صاحب کانال یوتیوب ارسال شود.

صاحب کانال یوتیوب فرد دیگری است

پس از بررسی درخواست اتصال و تایید آن توسط صاحب کانال یوتیوب، کانال یوتیوب به اکانت گوگل ادز لینک می‌شود.

لینک اکانت یوتیوب و گوگل ادز

روش 2: لینک کانال یوتیوب و اکانت گوگل ادز از طریق تنظیمات کانال یوتیوب

برای اتصال کانال یوتیوب به اکانت گوگل ادز از طریق کانال یوتیوب، وارد بخش YouTube Studio شوید.

YouTube Studio

در یوتیوب استودیو بر روی Settings کلیک کنید. در بخش Channel روی تب Advanced settings کلیک کنید.

در بخش Google Ads account linking روی لینک Link account کلیک کنید.

تنظیمات یوتیوب استودیو

نامی برای این لینک انتخاب کرده و کاستومر آی‌دی اکانت گوگل ادز مورد نظرتان را وارد کنید و در نهایت Done را زده و تنظیمات را Save کنید.

بهتر است همه دسترسی های View counts (اشتراک بازدیدهای ارگانیک ویدیوها با گوگل ادز)، Remarketing (امکان ایجاد لیست ریمارکتینگ بر اساس داده‌های یوتیوب در گوگل ادز) و Engagement (اشتراک اطلاعات مربوط به تعامل کاربر با کانال پس از مشاهده آگهی) را هنگام اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب (در هر دو روش) فعال کنید.

لینک یوتیوب و گوگل ادز

توجه داشته باشید که در صورتی که امکان ریمارکتینگ را فعال کنید، امکان نمایش تبلیغات کانال‌های دیگر برای بازدیدکنندگان ویدیوهای کانال شما از طریق اکانت گوگل ادز لینک شده نیز وجود خواهد داشت.

توجه داشته باشید که پس از تایید از طریق اکانت گوگل ادز لینک انجام خواهد شد و در این مرحله درخواست لینک در وضعیت Awaiting Approval قرار دارد.

در انتظار تایید لینک یوتیوب به گوگل ادز

برای تایید لینک کانال یوتیوب وارد اکانت گوگل ادز خود شوید و از بخش نوتیفیکیشن‌ها روی نوتیفیکیشن مربوطه کلیک کنید.

نوتیفیکیشن لینک کانال یوتیوب

پس از تایید ماحل لینک اکانت گوگل ادز و کانال یوتیوب به پایان می‌رسد.

مشاهده کانال لینک شده

با کلیک بر روی آیکون + می‌توانید کانال‌های یوتیوب بیشتری را به اکانت گوگل ادز خود اضافه کنید.

حذف اتصال اکانت گوگل ادز و کانال یوتیوب

در هر لحظه می‌توانید با کلیک بر روی لینک Unlink در گوگل ادز یا یوتیوب اتصال کانال یوتیوب و اکانت گوگل ادز را حذف کنید.

راهنمای ریمارکتینگ تبلیغات یوتیوب

حال که کانال یوتیوب را به اکانت گوگل ادزتان اضافه کرده‌اید، می‌توانید از قابلیت ریمارکتینگ در تبلیغات یوتیوب استفاده کنید.

روی آیکون Tools & Settings کلیک کرده و سپس روی Audience manager کلیک کنید. در این صفحه روی آیکون + کلیک کرده و YouTube Users را انتخاب کنید.

ویدیو ریمارکتینگ

برای لیست ریمارکتینگ خود نامی انتخاب کنید.

ریمارکتینگ یوتیوب در گوگل ادز

در بخش List Member انتخاب کنید که چه کسانی داخل این لیست قرار بگیرند.

اعضای لیست ریمارکتینگ

در صورتی که بازدیدکنندگان ویدیوی خاصی را بخواهید وارد لیست کنید، باکسی برای انتخاب ویدیو(ها)ی موردنظرتان باز می‌شود.

ریمارکتینگ یوتیوب انتخاب ویدیو

در صورتی که بیش از یک کانال یوتیوب را به اکانت گوگل ادز خود متصل کرده باشید در بخش YouTube channel می‌توانید کانال موردنظرتان را انتخاب کنید.

در بخش Pre-fill options می‌توانید انتخاب کنید که داده‌های قبلی کانال (تا 30 روز پیش) را نیز به لیست خود اضافه کنید یا تنها داده‌های مربوط به بعد از ایجاد لیست جمع‌آوری شود.

Membership duration هم تعداد روزهایی که می‌خواهید داده‌های کانال یوتیوب در این لیست‌تان ذخیره شود را انتخاب کنید. که می‌توانید بین 1 تا 540 روز ا با توجه به اهدافی که دارید انتخاب کنید.

پس از اعمال تنظیمات مورد نظرتان روی دکمه Create List کلیک کنید تا لیست‌تان ایجاد شود. می‌توانید لیست‌های بیشتری با تنظیمات موردنظرتان ایجاد کنید.

لیست‌های ریمارکتینگ یوتیوب

اکنون از طریق بخش Audiences می‌توانید لیست‌های ایجاد شده را به کمپین موردنظرتان اضافه کنید.

مزایای استفاده از ریمارکتینگ در تبلیغات یوتیوب

  • بهبود ROI: تبلیغات YouTube با استفاده از ریمارکتینگ، (با توجه به نمایش  تبلیغات ویدئویی به افرادِ علاقه‌مند به محصول یا خدمات شما) بازده سرمایه گذاری (ROI) بهتری دارند.
  • هدف‌گذاری دقیق‌تر: با توجه به گستردگی تبلیغات یوتیوب، با کمک ریمارکتینگ می‌توانید تبلیغات ویدیویی‌تان را به مشتریان بالقوه موجود در لیست مخاطبان ریمارکتینگ (Remarketing) نمایش دهید.
  • هزینه مناسب: برای تبلیغات لیست ریمارکتینگ‌تان در یوتیوب نسبت به ریمارکتینگ، در نتایج جستجوی گوگل هزینه کمتری پرداخت می‌کنید و می‌توانید به شکل مناسب‌تری پیام تبلیغاتی خودتان را به مخاطبان هدف‌تان برسانید.
  • انعطاف‌پذیری: در لیست‌های ریمارکتینگ وب‌سایت شما بر اساس بازدید صفحات سایت‌تان افراد را به لیست‌تان اضافه می‌کنید. اما در لیست‌های ریمارکتینگ مربوط به یوتیوب، بر اساس بازدید ویدیوئی خاص، لایک یا بازنشر ویدیوها و … افراد را می‌توانید به لیست‌های ریمارکتینگ خود اضافه کنید.

امیدوارم این آموزش برایتان مفید بوده باشد. در صورتی که دیدگاه، پیشنهاد و سوالی در رابطه با موضوعات مطرح شده داشته باشید، خوشحال می‌شوم از طریق بخش دیدگاه‌های این صفحه با ما در میان بگذارید.


سوالات متداول

خیر. برای تبلیغات ویدیویی در گوگل ادز هیچ الزامی برای اتصال کانال یوتیوب به اکانت گوگل ادز وجود ندارد. با این حال با لینک کانال یوتیوب به گوگل ادز امکانات بیشتری برای هدفگیری مخاطبان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

از طریق یوتیوب (روش دوم) برای اتصال کانال یوتیوب به اکانت گوگل ادز اقدام کنید.

بلی. برای انجام این کار لیست ریمارکتینگی برای بازدیدکنندگان 30 روز گذشته کانال یوتیوب‌تان ایجاد کنید و آن را از بخش Audiences اکسکلود کنید.

برای اینکه بتوانید از لیست ریمارکتینگ خود در کمپین‌های سرچ و ویدیو استفاده کنید، لیست‌تان بایستی حداقل 1000 مشترک فعال داشته باشد.

بلی. شما می‌توانید از همه لیست‌های ریمارکتینگ خود برای کمپین‌های دیسپلی، سرچ، ویدیو و کمپین دیسکاوری استفاده کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.