تبلیغات در گوگل

گران قیمت ترین کلمات کلیدی در تبلیغات ادوردز

گوگل درآمد خود را از چه طریقی کسب می کند؟ با توجه به اعلام سود شرکت گوگل در هفته گذشته، تصمیم گرفتیم روش های درآمدزایی گوگل و گران قیمت ترین کلمات تبلیغاتی را شناسایی می‌کنیم. به همین خاطر به بررسی کلیدواژه هایی پرداختیم که هزینه به ازای کلیک بالایی دارند و بسیار رقابتی هستند.

از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق سود شرکت گوگل از تبلیغات ادوردز است؛ این طبقه بندی کلیدواژه ها با CPC (هزینه به ازای کلیک) بالا می تواند بخش بزرگی از درآمد و سود شرکت گوگل را تامین کند.

گران قیمت ترین کلمات تبلیغاتی

20 مورد از گران قیمت ترین کلمات تبلیغاتی با حجم جستجوی بالا و هزینه به ازای کلیک بالا بیشترین سود را برای گوگل در پی داشته اند. این طبقه بندی ها عبارتند از :

1- بیمه (نمونه کلمات کلیدی که در این گروه جای می گیرد در برگیرنده خرید آنلاین بیمه ماشین و برآورد آنلاین قیمت بیمه ماشین است.)

2- وام (نمونه کلمات کلیدی در این طبقه بندی شامل وام دانشجویان کارشناسی ارشد و ارزان ترین وام برای صاحبان منزل است.)

3- وام مسکن (نمونه کلمات کلیدی در این دسته بندی در برگیرنده وام رهن منزل و گرفتن وام بدون ضامن است.)

4- وکیل مدافع (نمونه کلمات کلیدی در این طبقه بندی شامل وکیل مدافع، آسیب های شخصی و وکیل مدافع DUI است.)

5- اعتبار (نمونه کلمات کلیدی در این بخش در برگیرنده خرید منزل با سرمایه کم است.)

6- وکیل (نمونه کلمات کلیدی در این بخش دربرگیرنده وکیل آسیب های شخصی؛ وکیل مدافع در بخش جنایی است.)

7- اهدا (نمونه کلمات کلیدی در این بخش در برگیرنده مراکز اهدای خودرو و اهدای خودروهای کارکرده است.)

8- مدرک (این بخش در برگیرنده کارشناسی عدالت جنایی آنلاین و کارشناسی روانشناسی آنلاین است.)

9- میزبانی (میزبانی ms exchange و راه حل های مدیریت شده میزبانی وب در این بخش قرار می گیرد.)

10- ادعا (ادعای آسیب شخصی و ادعای تصادف در این طبقه بندی است.)

11- تماس کنفرانسی (بهترین سرویس های تماس کنفرانسی و تماس کنفرانسی به صورت رایگان در این بخش قرار دارد.)

12- تجارت (نمونه کلمات کلیدی در این بخش در برگیرنده تجارت آنلاین ارزان و تجارت سهام به صورت آنلاین است.)

13- نرم افزار (نرم افزارهای CRM و نرم افزار help desk رایگان در این بخش قرار می گیرد.)

14.بازیابی (بازیابی اطلاعات سرور و بازیابی اطلاعات هارد دیسک لپ تاپ در این بخش قرار می گیرد.)

15- انتقال مالی (انتقال اعتبار بدون کارمزد در این بخش قرار می گیرد.)

16- گاز/برق (مقایسه قیمت های برق تجاری و تامین کننده های برق و گاز در این بخش قرار دارد.)

17- دوره آموزشی (کلاس های آنلاین عدالت جنایی و کلاس های آنلاین مدیریت تجاری در این بخش قرار می گیرد.)

18- توانبخشی (مراکز توانبخشی معتادان به الکل، مراکز توانبخشی معتادان به کرک.)

19- درمان (نمونه کلمات کلیدی در این طبقه بندی در برگیرنده گزینه های درمانی مزوتلیوما و مراکز درمان اعتیاد است.)

20- خون بند ناف (کلمات کلیدی در این بخش شامل بانک خون بند ناف و مراکز خون بند ناف است.)

بعد از انجام پژوهش های فراوان به این نتیجه رسیدیم که بیش از 97 درصد درآمد گوگل، حاصل تبلیغاتی است که در سایت های این شرکت به نمایش در می آید. تنها در 4 ماه گذشته، درآمد گوگل از راه تبلیغات ادوردز بیش از 32.2 میلیارد دلار بوده است.

پرداخت به ازای کلیک گوگل: گران قیمت ترین کلمات تبلیغاتی گوگل ادز

تبلیغات ادوردز یک بازار پویا و مزایده محور است که در آن تبلیغ کنندگان برای رقابت بر روی موقعیت های برتر بر روی کلیدواژه های مناسب سرمایه گذاری می کنند. حداقل مزایده به ازای هر کلیدواژه تنها 5 سنت است اما تحقیق انجام شده نشان می دهد که در طبقه بندی بسیار رقابتی، گوگل می تواند به ازای هر کلیک بیش از 50 دلار دریافت نماید.

علی رغم نمونه کارهای متنوعی که از محصولات وجود دارد، تبلیغات ادوردز یکی از بزرگترین منابع درآمدی این شرکت محسوب می شود. کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا می توانند مشتریان خوبی برای کسب و کار موجود فراهم آورند.

این صنایع برای به دست آوردن مشتریان جدید باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. گران قیمت ترین کلمات تبلیغاتی در برگیرنده کسب و کارهایی همچون پرونده های حقوقی، برنامه های وام مسکن و میزبانی است. برخی از کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا CPC پایینی دارند زیرا تبلیغ کنندگان بودجه احتیاطی کمتری برای توسعه در پلتفرم تبلیغاتی ادوردز دارند.

گران قیمت ترین کلمات کلیدی: روش شناسی مطالعه

ما داده های مورد نیاز خود را از پایگاه کلمات کلیدی و ابزار کیورد گوگل به دست آوردیم. این داده ها برای تعیین 100 مورد از گران قیمت ترین کلمات کلیدی در دوره 90 روزه مورد استفاده قرار گرفت.

این لیست از کلمات کلیدی سپس بر اساس موارد متعدد به طبقه بندی هایی همچون بیمه سازمان دهی شدند. بزرگترین طبقه بندی کلمات کلیدی بر اساس تعداد این کلمات در هر طبقه بندی و نیز حجم جستجوی تخمین زده شده ماهانه و CPC میانگین برای هر کلیدواژه تعیین گردید.

نکات و ترفندهایی در مورد سرمایه گذاری بر روی کلیدواژه های گران قیمت و بسیار رقابتی:

اگر شما یا مشتریان‌تان به دنبال رقابت در طبقه بندی کلیدواژه هایی با حجم بالا و CPC بالا هستید؛ بهترین تمرینات و شیوه های موجود یکسان خواهد بود. در چنین شرایطی می توانید نکات و ترفندهای زیر را مدنظر داشته باشید:

  • امتیاز کیفیت: امتیاز کیفیت بالا می تواند هزینه شما را پایین تر بیاورد. یک لیست هدفمند به شما کمک می کند متن تبلیغاتی مناسب و هدفمندی ایجاد کنید و صفحات فرودی بسازید که می تواند مرتبط بودن و امتیاز کیفیت (Quality Score) را بهبود ببخشد.
  • خاص باشید: 3 الی 5 کلیدواژه خاص را هدف قرار دهید. از ابزارهای کلمات کلیدی برای ایجاد ایده های ناب در مورد این کلمات استفاده کنید و از match type کلمات کلیدی برای اطمینان حاصل کردن از سرمایه گذاری مناسب استفاده نمایید.
  • از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید: از ابزار کلمات کلیدی منفی برای کمک به یافتن کلمان کلیدی استفاده کنید که به کسب وکار شما مرتبط نیست و می تواند سرمایه شما را به هدر بدهد.
  • مرتبط باشید.
  • بهینه سازی صفحات فرود: نرخ تبدیل متوسط برای هر چیزی در تبلیغات ادوردز حدود 2 درصد است. اما برخی از صفحات فرود در محدوده 20 یا 30 درصد کار می کنند. نکته کلیدی برای بهینه سازی صفحات فرود امتحان کردن انواع مختلفی از پیشهادات و نحوه پاسخگویی افراد به این تغییرات است.
  • اکانت ادوردز خود را به صورت رایگان درجه بندی کنید: از ابزار AdWords Grader برای بررسی سریع اکانت ادوردز خود استفاده کنید تا ببینید اکانت گوگل ادوردز موجود می تواند در میان رقبا شما را متمایز سازد یا خیر.

بهتر است کمپین های خود را با استفاده از کلمات ارزان تری اجرا کنید. گران قیمت ترین کلمات تبلیغاتی همیشه به عنوان کمپین خوبی درنظر گرفته نمی‌شود.

منبع: Wordstream

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.