آژانس تبلیغات اینترنتی جی ادز

آیا شرکت‌ های تبلیغات کلیکی (PPC) با شما صادق هستند؟

اگر کسب و کار کوچکی داشته باشید برای انجام تبلیغ در رسانه های پولی به کمک نیاز خواهید داشت. همانطور که می دانید شرکت های تبلیغات کلیکی زیادی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند. اما فکر می‌کنید آنها با شما صادق هستند؟

برخی از آن ها آژانس تبلیغات اینترنتی، برخی فراهم کننده نرم افزار و برخی نیز فراهم کننده راه حل های مفید هستند و می‌توانند طیف وسیعی از نیازهای بازاریابی و تبلیغاتی شما را برآورده سازند.

در چنین شرایطی، باید صداقت شرکت ها مشخص شود. معمولا شرکت ها برای انجام چنین فعالیت هایی بودجه زیادی از شما درخواست می‌کنند.

باید از کار کردن با شرکت‌هایی که با شما صادقانه رفتار نمی‌کنند، کلا اجتناب کنید. برخی از شرکت ها سعی می کنند یکی از تاکتیک های غیرصادقانه موجود را مورد استفاده قرار دهند و متاسفانه برخی از آن ها نیز تلاش می کنند از تمامی شیوه های موجود بهره مند شوند.

برخی از شرکت هایی که در این حوزه فعالیت دارند تلاش می کنند از کسب وکارهای کوچک سوء استفاده کنند. این راه حل های تبلیغات کلیکی که توسط  آنها ارائه می‌شود، اصلا راه حل نیستند. آن ها بیشتر از هر چیزی باعث ایجاد دردسر می شوند.

شرکت های تبلیغات کلیکی

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که به کمک آن می‌توانید از شرکت خود محافظت کنید و از بودجه خود مراقبت نمایید. قبل از اینکه بخواهید از شرکت های فراهم کننده خدمات تبلیغات کلیکی (PPC) کمک بگیرید اطمینان حاصل کنید که پاسخ سوالات زیر را به خوبی می دانید.

چه کسی صاحب اکانت شماست؟

یکی از مواردی که می تواند دردسر ساز باشد این است که شرکت های تبلیغات کلیکی تلاش می کنند مالک اکانت شما شوند و آن را در اختیار خود بگیرند.

اگر خودتان مهارت کافی برای کنترل و مدیریت اکانتتان را نداشته باشید، مجبور خواهید شد به چنین افرادی اعتماد کنید. زمانی که قرارداد خود را با این شرکت ها لغو می کنید، چیزی در دست نخواهید داشت.

پس مجبورید دوباره با آن ها وارد کار شوید و از کمکشان استفاده نمایید. این نوع مدل کسب و کار برای فراهم کنندگان خدمات PPC بسیار عالی است اما برای شما و کسب وکارتان وحشتناک خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که همیشه روش های بهتری وجود دارد. باید به دنبال شرکایی باشید که به شما اجازه می دهد مالکیت اکانتتان را داشته باشید. شما صاحب اکانت و کمپین های خود هستید. از خودتان بپرسید آیا من می توانم وارد اکانت گوگل ادوردز، بینگ؛ فیس بوک شوم؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است دچار دردسر بزرگی شده اید.

مراقب شرکت هایی که می گویند همیشه می توانید کنترل اکانت خود را به دست بگیرید باشید. این موضوع نیز به این معنی است که شما صاحب اصلی اکانت خود نیستید. اگر روزی تصمیم گرفتید کار خود را با این شرکت ها قطع کنید باید قادر باشید اکانت واقعی تان را در دست داشته باشید.

زمانی که رابطه خود را با آن ها قطع کردید نباید مجبور شوید تبلیغات PPC خود را از همان ابتدا آغاز نمایید. همانطور که می دانید اکانت های ادوردز و فیس بوک شما بخشی از  کسب و کارتان است. هیچ کس حق ندارد مالک این اکانت ها باشد.

آیا فراهم کننده شما هزینه های تبلیغات را بالاتر می‌برد؟

ماشین جمع آوری اطلاعات مشتریان یکی از نام های زیبا برای شرکت های تبلیغات کلیکی است. اما در برخی از موارد چنین شرکت هایی تلاش می کنند هر روز به بهانه های مختلف هزینه های موجود را افزایش دهند. اجازه دهید کمی واضح تر صحبت کنیم. ما موارد زیر را در اختیار داریم:

این شرکت ها تنها باید برای تبلیغ در این چهار بخش از شما پول دریافت کنند. ما معتقدیم مدل بهتری برای اینکار وجود دارد.  شما تنها برای چیزی هزینه می کنید که خودتان دوست دارید. هیچ افزایش قیمتی نباید وجود داشته باشد.

واقعا برای چه چیزی هزینه می کنید؟

برخی از شرکت ها قیمت گذاری واضح و شفافی در این حوزه ندارند. به عنوان مثال ممکن است با این تبلیغ مواجه شوید. 2000 دلار در ماه بپردازید و در ماه X کلیک یا مشتری بالقوه به دست آورید.

اما سوال اینجاست که در برابر هزینه های صرف شده برای رسانه های مختلف، چه مقدار بر روی خدمات و نرم افزارهای آنان هزینه می کنید؟ آیا فکر می کنید تمامی کلیک هایی که آن‌ها قولش را می دهند محقق خواهد شد؟ آیا ترافیک واقعی به سمت سایت جذب خواهد شد؟

اگر مرور و نظرات مشتریان را باور داشته باشید متوجه خواهید شد که این شرکت ها 60 درصد از هزینه های پرداخت شده را برای خدمات خود دریافت می کنند و تنها 40 درصد از این هزینه را صرف تبلیغات شما می کنند. این مثال را در نظر بگیرید:

اگر ماهانه 2000 دلار به این شرکت ها پرداخت کنید، به احتمال زیاد 800 یا 1000 دلار آن صرف رسانه های پولی می شود. متاسفانه بیشتر شرکت های کوچک و بزرگی که از خدمات این شرکت ها راضی هستند نمی دانند که با همین هزینه صرف شده می توانند دو برابر مشتری بیشتری وارد شرکت کنند.

هرگز گول شرکت های تبلیغات کلیکی را نخورید:

اگر فکر می کنید تنها برای تبلیغات PPC پول خرج می کنید سخت در اشتباهید. برخی از این شرکت ها، هزینه های رسانه های اجتماعی، مدیریت هزینه ها، هزینه لایسنس نرم افزار و سایر خدمات را با هم ترکیب می کنند و به صورت یک بسته واحد عرضه می نمایند.

شما هرگز متوجه نخواهید شد که این هزینه ها برای چه چیزی است. از چک لیست زیر استفاده کنید تا متوجه شوید کسب وکار شما در خطر است یا خیر:

  • آیا می توانید از سایت آژانس تبلیغات اینترنتی بازدید کنید و اطلاعات شفاف و قابل درکی از قیمت های آن به دست آورید؟
  • آیا شما صاحب اکانت خود در هر کدام از پلتفرم ها هستید؟ آیا می توانید به طور مستقیم وارد اکانت گوگل ادوردز، فیس بوک، بینگ و سایر پلتفرم ها شوید؟
  • اگر تصمیم گرفتید همکاری خود را با شرکت قطع کنید می توانید اکانت خود را به همراه داشته باشید؟ آیا تمامی کمپین ها و بهبودهایی که در طول سال ها بر روی آن سرمایه گذاری کرده اید را خواهید داشت؟
  • آیا برای خدمات دسته ای هزینه پرداخت کرده اید؟ قیمت هر کدام از خدمات را می دانید؟

این بهترین روش است. به دنبال شفافیت باشید.

منبع: wordstream

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.