استراتژی های لینک بیلدینگ

استراتژی های لینک بیلدینگ کلاه سفید و کلاه سیاه در سئو

استراتژی های لینک بیلدینگ کلاه سفید در برابر استراتژی های سئوی کلاه سیاه

حتما تا به حال شنیده اید که سئوکاران در مورد کلاه سفید و کلاه سیاه (و یا چیزی بین این دو که کلاه خاکستری نامیده می‌شود.) صحبت می‌کنند. این بحث‌ها معمولا زمانی مطرح می شود که استراتژی های لینک بیلدینگ مطرح گردد. این مقاله تفاوت های موجود را برجسته می‌کند و مزایا و معایب هر کدام از رویکردها را  پوشش می‌دهد. پس همراه ما باشید.

استراتژی های کلاه سفید

استراتژی های کلاه سفید آن هایی هستند که خطر کمتری برای سایت دارند و در محدوده راهنمایی‌های گوگل و بینگ قرار می‌گیرند. استفاده از تکنیک های کلاه سفید به این معناست که شما زیاد دچار دردسر نخواهید شد و ترافیک خود را از دست نمی‌دهید. در ادامه برخی از تاکتیک های سئوی کلاه سفید را با هم مرور می‌کنیم:

  • تولید محتوای منحصر به فرد، با کیفیت و غنی
  • ایجاد جامعه تعاملی و هوشمند برای تعامل با سایت ها و سایر افراد
  • ترویج و تبلیغ سایت به  شیوه شخصی و هوشمند به افراد مرتبط. اینکار معمولا از طریق نوشتن پیام های شخصی سازی شده حاصل می شود.

مزیت استفاده از استراتژی کلاه سفید این است که دیگر در مورد جریمه های مرتبط با اسپم دستی یا خودکار نگران نخواهید بود. استراتژی های کلاه سفید برای کاربران واقعی عالی است و می تواند دارایی های طولانی مدتی ایجاد کند که بسیار قدرتمند هستند و احتمال یک شبه از دست دادنشان بسیار اندک است. البته این نوع استراتژی نیز معایب خاص خود را دارد.  معایب استراتژی کلاه سفید این است که باید بر روی اهداف طولانی مدت تمرکز شود. سئوی کلاه سفید در برخی از موارد برای اینکه تاثیر بزرگی بر روی درآمد یا ترافیک داشته باشد به زمان زیادی نیاز دارد.

استراتژی های کلاه سیاه

عبارت کلاه سیاه در واقع برای توصیف هکرهای رایانه استفاده می‌شود. استراتژی های کلاه سیاه برای توصیف تکنیک هایی که به طور مستقیم قوانین و راهنمایی های موتورهای جستجو را نقض می‌کنند نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنیک ها به دنبال سوء استفاده از ضعف‌های الگوریتم‌های موتورهای جستجو هستند و دوست دارند از این روش برای رتبه بندی بالاتر سایت ها استفاده کنند. چند نمونه از تاکتیک های کلاه سیاه در برگیرنده موارد زیر است:

  • کلاکینگ: در این شیوه محتوایی که به موتورهای جستجو نشان داده می شود با چیزی که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد متفاوت است.
  • تزریق لینک‌های پنهان در سایت‌هایی که دچار مشکلات امنیتی هستند.
  • متن پنهان در صفحه که تنها برای موتورهای جستجو قابل مشاهده است و کاربران نمی‌توانند آن را مشاهده نمایند. این  متن معمولا پر از کلمات کلیدی است که می خواهید رتبه ای برای آن داشته باشید.

این تاکتیک ها در طولانی مدت کارساز و موثر نخواهند بود، زیرا موتورهای جستجو همیشه به دنبال روشی برای متوقف کردن چنین جریاناتی هستند. این موضوع بدین معنی است که ترافیک و رتبه بندی ممکن است یک شبه افت کند.

استراتژی های لینک بیلدینگ کلاه سفید

چرا استراتژی های لینک بیلدینگ کلاه سفید مستمر و پایدار از اهمیت بالایی برخوردار است؟

شما کسب و کار خود را به صورت آنلاین بنا می‌کنید. دوست دارید سال ها در دنیای آنلاین با سایر افراد به رقابت بپردازید. اگر واقعا چنین هدفی در ذهن دارید باید تاکتیک هایی را انتخاب کنید که خطر کمتری داشته باشند. در همه کسب وکارها (حتی کسب و کارهای آفلاین) برخی تاکتیک ها خطراتی در پی دارند. به عنوان مثال کسب و کار آفلاین ممکن است از یک روش خاص روابط عمومی برای افزایش آگاهی از برند استفاده کند که می‌تواند تاثیر منفی بر روی برند بگذارد و مشتریان احتمالی را از آن دور سازد.

به عنوان یک کسب و کار، شما باید مزایا و خطرات هر کدام از فعالیت های بازاریابی را بسنجید. به همین خاطر است که استراتژی های کلاه سفید از اهمیت به‌سزایی برخوردارند. اینگونه روش ها خطر بسیار کمی برای کسب و کار شما دارند و احتمال جریمه شدن از طرف گوگل بسیار اندک است. مهم تر از همه این است که استراتژی های کلاه سفید بر روی افزودن ارزش به اینترنت، صنعتی که در آن فعال هستید و تجربه مشتریان‌تان تمرکز دارند. اگر می خواهید مشتریان وفاداری ایجاد کنید که نه تنها از شما خرید کنند، بلکه شما را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد نمایند، باید بر روی تاکتیک هایی تمرکز داشته باشید که تجربه کاربری خوبی در اختیار آن ها قرار می دهد.

فراهم آوردن محتوای مفید و ارزشمند یک روش برای رسیدن به چنین هدفی است. در رابطه با استراتژی‌های کلاه سیاه، روشی که امروزه سودمند است ممکن است فردا کارساز نباشد. بیشتر روش های کلاه سیاه روش های قبلی خود را با تکنیک های دیگر جایگزین می‌کنند و این چرخه دوباره آغاز می شود. مشکل این است که چنین موضوعی برای کسب و کار شما اصلا خوب نیست. بیشتر کسب و کارها نمی توانند چنین خطراتی را برای سایت خود بپذیرد یا به طور مداوم به دنبال فرار از دست موتورهای جستجو باشند و در نهایت نیز به دام بیفتند. اگر سئوی کلاه سیاه را با تکنیک های کلاه سفید مقایسه کنید متوجه خواهید شد که شما به یک رابطه طولانی مدت نیاز دارید که نتایج بهتری به دنبال داشته باشد.

خرید بک لینک

نکاتی در مورد خرید بک لینک

لینک بیلدینگ می تواند کمی دشوار باشد، به خصوص اگر در روزهای اولیه قرار داشته باشید و سعی کنید شهرت و اعتباری را برای خود ایجاد نمایید. این موضوع قابل درک است که سئوکاران به دنبال میانبرهایی هستند که به راحت شدن این فرایند کمک کند. یکی از این میانبرها خرید بک لینک است.

خرید لینک به طور مستقیم نقض یکی از مواردی است که در راهنمای وبمستران گوگل بیان شده است:

خرید یا فروش لینک برای بالا بردن رتبه سایت و صفحه: این موضوع دربرگیرنده تبادل پول برای لینک ها یا پست های در برگیرنده لینک؛ تبادل کالا با خدمات برای لینک‌ها و ارسال محصولات رایگان در عوض نوشتن متنی حاوی لینک نیز می‌شود.

گوگل بسیار به این موضوع توجه می‌کند، زیرا خرید لینک می‌تواند نحوه نشان دادن نتایج جستجو به کاربران را تغییر دهد.  موتورهای جستجو دوست دارند شرکت‌ها به خاطر کارهای مثبتی که انجام می‌دهند در نتایج جستجو حضور داشته باشند نه به خاطر اینکه بودجه بالایی دارند و می توانند لینک بخرند.

گوگل صریحا اعلام کرده است لینک‌هایی که صرفا برای بالا بردن رتبه به دست می آیند، را بررسی می‌کند. اینجا دقیقا همان جایی است که تفاوت بین خرید لینک و خرید تبلیغ واضح و روشن می‌شود. خرید تبلیغاتی که در آن ها لینک وجود دارد بسیار خوب است و می تواند تمرین عالی برای افزایش آگاهی از کسب و کار شما باشد. با اینحال گوگل بیان می‌کند اگر قصد دارید چنین کاری را انجام دهید مطمئن شوید که تبلیغات شما باعث کسب رتبه از طریق دریافت لینک نشود. روش هایی برای انجام اینکار وجود دارد:

  • اضافه کردن صفت nofollow به لینک
  • درست کردن لینک به صورت جاوا اسکرپیت تا گوگل نتواند آن را دنبال کند.
  • استفاده از صفحه ریدایرکتی که در فایل robots.txt مسدود شده است.

این تکنیک‌ها کمک می‌کند تا تبلیغات بر روی پیج رنکی که سایت دریافت می‌کند، تاثیر نگذارد و بر روی نحوه نمایش سایت در نتایج طبیعی گوگل بی‌اثر است. به طور کلی، خرید لینک یک کار پرخطر محسوب می‌شود و بیشتر شرکت‌ها دوست ندارند چنین ریسکی کنند. دستاوردهای کوتاه مدت اغلب در برابر دستاوردهای طولانی مدت بسیار ناچیز هستند. اگر می‌خواهید کسب و کاری رو به رشد ایجاد کنید و از نتایج طبیعی گوگل برای به دست آوردن مشتری استفاده کنید، خرید بک لینک شما را دچار دردسر بزرگی خواهد کرد.

جریمه سئو

جریمه ها و سئوی کلاه سیاه

اگر راهنما و دستورالعمل وبمستر را نقض کنید، احتمال دارد توسط موتورهای جستجو جریمه شوید. بسته به اینکه چقدر قوانین را نقض کرده اید، جریمه یا پنالتی اعمال شده بر روی سایت می تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد یا اینکه تا زمان حل شدن مشکل ادامه داشته باشد. نمونه های عمومی در مورد شرکت های خیلی بزرگ وجود دارد که به خاطر نقض قوانین گوکل جریمه شده اند.

JC Penney یکی از خرده فروشان بزرگ ایالت متحده آمریکا در سال 2011 به خاطر خرید حجم وسیعی از لینک هایی که کلیدواژه خاصی را هدف قرار می‌داد جریمه شد. چند ماه طول کشید تا اوضاع به حالت عادی بازگشت و آن ها مجبور شدند برای از بین بردن تاثیر منفی لینک‌های خریداری شده هزینه هنگفتی صرف نمایند.

نمونه دیگر چند هفته بعد رخ داد. زمانی که Overstock به خاطر تخفیفی که برای تبادل لینک به دانشگاه‌ها داده بود جریمه شد. آن ها نیز مجبور شدند چندین ماه منتظر بمانند. نمونه مشهوری که در انگلستان جریمه شد florist Interflora بود که جریمه آن‌ها تنها چند روز طول کشید. تمامی این نمونه ها به سرتیتر اخبار تبدیل شدند، زیرا شرکت‌های بزرگ و مشهوری بودند. در واقعیت گوگل تلاش می‌کند، همه رفتارها را تحت نظر داشته باشد. گوگل چند مورد از جریمه ها را بیان کرده است که در ادامه به طور مختصر آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم:

جریمه های دستی

در این شرایط عضوی از تیم مراقبت از اسپم در وب، بعد از اینکه نقض قوانینی را مشاهده کرد، به صورت دستی جریمه ای را بر علیه سایت اعمال می‌کند. این نقض راهنما و دستورالعمل ممکن است هر چیزی همچون خرید لینک یا کلاکینگ باشد. برای  حذف این پنالتی، باید درخواست تجدید نظر را برای گوگل ارسال کنید و موارد زیر را در آن بگنجانید:

  • کارهایی که برای حل مشکل انجام داده اید.
  • برنامه هایی که برای تعامل نداشتن در این فعالیت های غیر قانونی دارید.
  • شواهد واضح و روشن در هر دو مورد.

گوگل به صورت دستی در مورد حذف کردن یا نکردن پنالتی تصمیم گیری می‌کند.  آن‌ها ممکن است با شما تماس بگیرند و بگویند کارهای کافی برای حل مشکل انجام نداده اید. نمونه روشنی از این نوع جریمه زمانی است که لینک بیلدینگ کم کیفیتی انجام داده باشید و در حال حاضر لینک های کم کیفیت را به اندازه کافی حذف نکرده باشید.

اگر می خواهید ببینید جریمه دستی شده اید یا خیر می توانید بخش جریمه های دستی در گوگل وبمستر تولز را بررسی کنید.

جریمه های الگوریتمی

در این شرایط، گوگل به صورت خودکار مشکلی را در سایت پیدا می‌کند و به خاطر آن سایت را جریمه می‌نماید. معمولا چنین مشکلاتی مربوط به خود سایت است و باید قبل از برداشته شدن جریمه به طور کامل برطرف گردد. در این نوع جریمه، در برخی از موارد برطرف کردن مشکل به تنهایی می تواند جریمه را بردارد .در برخی از موارد نیز باید درخواست تجدید نظر را برای گوگل بفرستید.

خرید و فروش بک لینک

چرا تبادل لینک استراتژی خوبی نیست؟

سال های قبل تبادل لینک با سایر سایت‌ها روش خوبی برای به دست اوردن لینک بود. این گزینه با عنوان لینک‌های دوطرفه نیز شناخته شده است. با اینحال این گزینه نیز همانند سایر تاکتیک های لینک بیلدینگ دچار سوء استفاده شد. بیشتر سئوکاران به جای اینکه با سایت های مرتبط و با کیفیت تبادل لینک کنند با هر کسی که می‌توانستند ارتباط برقرار کردند. به همین خاطر  برخی از سایت ها از آن به عنوان تجارت استفاده کردند. همین امر موجب شد سایت‌ها، صفحاتی را برای تبادل لینک ایجاد نمایند. این صفحات آدرس مشابهی با www.example.com/links.html داشتند. چنین صفحاتی فهرست عظیمی از لینک به سایت ها را در خود داشتند که معمولا به خود سایت ربطی نداشت و بیشتر اوقات بی‌کیفیت بود. به همین خاطر گوگل به دنبال بی‌ارزش کردن چنین لینک هایی رفت. در چنین شرایطی اگر گوگل متوجه شود سایت بیش از حد به تبادل لینک پرداخته است آن را جریمه می‌کند. آن ها بخشی در راهنمای وبمستر خود دارند که چنین مضمونی دارد:

از تبادل لینک بیش از حد (منو لینک کن، من هم لینکت می‌کنم) بپرهیزید.

زمانی که صحبت از لینک بیلدینگ به میان می آید، گوگل دوست دارد لینک‌هایی که شما به دست آورده اید را ببیند. آن ها دوست دارند بدانند این لینک ها چگونه کسب شده اند و چه کیفیتی دارند. آن ها می‌خواهند افراد به خاطر محتوای با کیفیت به شما لینک بدهند نه به خاطر تبادل لینک. گوگل با سایت‌هایی که به طور قانونی به هم لینک می‌دهند مشکلی ندارد.  این موضوع بیشتر در سایت هایی همچون BBC و CNN رخ می‌دهد. ممکن است خبری در BBC به مطلبی در CNN اشاره کند و چند روز بعد این ماجرا برعکس شود. اینکار به طور فنی لینک متقابل محسوب می‌شود، اما فکر می‌کنید گوگل سایت ها را به خاطر آن جریمه می کند؟ نه، چون دلایل خوبی برای لینک دادن این سایت ها به هم وجود دارد. اینگونه لینک دهی برای کاربران نیز خوب است. اینکار را با صفحه ای مقایسه کنید که هزاران لینک در خود دارد و همه آن‌ها به سایت‌های نامرتبطی اشاره دارند. این گونه لینک دهی مورد پسند گوگل نیست.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/what-is-link-building/” target=”_self” position=”right”]1لینک بیلدینگ چیست و چرا مهم است؟[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/types-of-backlinks/” target=”_self” position=”right”]2انواع بک لینک (خوب و بد)[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/start-link-building-campaign/” target=”_self” position=”right”]3راهنمای شروع کمپین لینک بیلدینگ[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/link-building-tactics/” target=”_self” position=”right”]4تاکتیک‌ها و روش‌های لینک بیلدینگ[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/link-building-metrics” target=”_self” position=”right”]5معیارهای ایجاد بک لینک[/button-brown]
[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]6استراتژی های لینک بیلدینگ[/button-blue]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/link-building-tips-and-tricks” target=”_self” position=”right”]7نکات و ترفندهای پیشرفته بک لینک سازی[/button-brown]
[button-red url=”https://g-ads.org/blog/learn-seo/” target=”_self” position=”right”]*آموزش سئو[/button-red]
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.