بهبود سئو سایت با آپدیت مطالب قدیمی + 5 نکته کاربردی

بهبود سئو سایت با آپدیت مطالب قدیمی + 5 نکته کاربردی

اگر از یک کارشناس سئو سوال کنید که چه فاکتورهایی در بهبود رتبه سئو موثر هستند؛ احتمالا پاسخ‌های متعددی دریافت کنید. از لینک ‌سازی مناسب برای صفحات سایت گرفته تا انتشار محتوای باکیفیت و یا حتی سن دامنه؛ گزینه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا رتبه سئو سایت خود را برای موتور جست‌وجو گوگل بهبود دهید.

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در بهبود رتبه سئو، آپدیت مطالب قدیمی سایت می‌باشد که می‌تواند محتوای سایت شما را به روز نگه داشته و موجب افزایش رتبه آن در صفحه نتایج شود. در مقاله امروز از وبلاگ جی ادز تصمیم گرفته‌ایم به بررسی این موضوع پرداخته و همچنین نکاتی را برای به روز رسانی مطالب سایت در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید مطالب قدیمی سایت را آپدیت کنیم؟

آپدیت مطالب قدیمی نه تنها باعث بهبود رتبه سئو سایت شما می‌شود؛ بلکه این امکان را برای کاربران به وجود می‌آورد تا همچنان با محتواهای شما تعامل برقرار کنند. چراکه پوشش بهتر یک موضوع همواره چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین دلایل برای آپدیت محتواهای قدیمی سایت می‌پردازیم.

افزایش نرخ کلیک

ممکن است محتوایی قدیمی داشته باشید که در آپدیت جدید آن، تیتر جذاب‌تری برایش بنویسید. عکس بهتری را انتخاب کرده یا توضیحات متا قدیمی را با توضیحات متا غنی‌تر جایگزین کنید. همه این اقدامات به جذابیت محتوا و سایت شما کمک کرده و روی نرخ کلیک شما تاثیر خواهد گذاشت. این گونه مخاطب می‌داند که شما به ترند روز، اخبار و اطلاعات جدید حوزه فعالیت خود مسلط هستید، محتوای معتبر تولید می‌کنید و در کار خود دقت دارید.

افزایش اعتبار نزد گوگل

شما با هر بار آپدیت کردن مطالب قدیمی سایت به ربات‌های گوگل می‌فهمانید که برای کاربران خود و سوالات آن‌ها ارزش قائل هستید. محتوایی دارید که قبل از شما وجود نداشته یا دارای نکته خاصی است که کسی به آن شکل به آن اشاره نکرده است.

از طرفی دیگر، آپدیت محتواهای قدیمی سایت موجب بهبود عملکرد خزنده‌های گوگل برای سایت شما می‌شود. هر بار که دیتای جدیدی را به محتواهای سایت خود اضافه می‌کنید؛ این خزنده‌ها سیگنال‌های جدیدی از معتبر بودن سایت شما دریافت می‌کنند.

افزایش تعداد دفعات اینکدس شدن توسط گوگل

یکی از شرایط ایندکس کردن صفحات و سایت برای گوگل میزان به‌ روز بودن و آپدیت مداوم سایت است. وقتی سایت مرتبا به‌روز رسانی می‌شود؛ تعداد دفعاتی که ربات‌های گوگل به وبسایت شما سر می‌زنند بیشتر شده و شانس ایندکس شدن صفحات نیز افزایش می‌یابد.

چه محتواهایی نیاز به بروزرسانی دارند؟

هرچند به صورت کلی برای بهبود سئو سایت روی آپدیت مطالب قبلی تاکید می‌شود؛ اما این قاعده ثابت نبوده شما باید بدانید کدام محتواها را بروزرسانی کنید. در غیر این صورت زمان شما بدون نتیجه صرف شده است.

آپدیت مطالب قدیمی سایت

در ادامه برخی از محتواهایی که باید برای آپدیت آن‌ها زمان بگذارید را باهم بررسی می‌کنیم:

  1. محتواهایی با کیفیت کم: محتواهایی که از سمت کاربران بازخورد خوبی نگرفته‌اند، نرخ کلیک و یا ایمپرشن پایینی دارند؛ می‌توانند با آپدیت شدن جذابیت بیشتری پیدا کرده و توسط افراد بیشتری دیده شوند.
  2. موضوعاتی که در رابطه با آن‌ها اطلاعات جدید منتشر شده است: به منظور پوشش دادن تمام ابعاد یک موضوع، در صورتی که دیتای جدیدی در آن موضوع منتشر شود؛ شما نیاز دارید تا محتوای مرتبط به آن را آپدیت کنید.

چگونه مطالب قدیمی سایت را آپدیت کنیم؟

مراحل آپدیت مطالب قدیمی سایت در اصول ابتدایی شبیه به هم هستند اما مقداری که در این کار عمیق‌تر شویم؛ بنابر استراتژی هر سئوکار متفاوت می‌شوند. برای آپدیت مطالب سایت:

  • مطالب قدیمی سایت را چک کرده و محتواهایی که به آپدیت نیاز دارد را مشخص کنید.
  • کلمات کلیدی این مطالب را در آورده و سپس مطمئن شوید این کلمات هنوز هم سرچ می‌شوند.
  • محتواهایی را که انتخاب کردید در دسته‌بندی‌های مختلف و مرتب قرار دهید و مشخص کنید هر کدام از آپدیت‌ها از چه نوعی است: آپدیت تصویر، متن، آمار یا… .

یک نمونه استراتژی آپدیت مطالب قدیمی سایت برای بهبود رتبه سئو

هنگام بررسی محتوای سایت خود احتمالا به این دو دسته محتوا برخورد می‌کنید:

  • محتوایی با ترافیک بالا اما نرخ تبدیل کم
  • محتوایی با ترافیک کم اما تبدیل زیاد

توجه داشته باشید که هر کدام از این دسته‌ها متفاوت بوده و برای آپدیت محتواهای هر دسته، نیاز دارید تا از استراتژی متفاوتی استفاده کنید. به همین منظور برای هر کدام از دسته‌ها استراتژی مخصوصی را به شما معرفی می‌کنیم:

  • محتوایی با ترافیک بالا اما نرخ تبدیل کم: احتمالا کلمه کلیدی جدیدی دارید و هنوز رقبای شما برای آن تولید محتوا نکرده‌اند. برای همین شما ترافیک بالایی می‌گیرید؛ اما چون به تمام سوالات خواننده پاسخ نداده‌اید نرخ تبدیل پایینی دارید. بهترین استراتژی در این مورد تکمیل محتوا با شناسایی دقیق نیار کاربران و پاسخ به سوالات شکل گرفته در ذهن آن‌ها است. برای مثال می‌توانید از سوالات متداول استفاده کنید تا خواننده متوجه تغییر محتوای شما بشود.
  • محتوایی با ترافیک کم اما تبدیل زیاد: این محتوا احتمالا محتوایی است که در حقش کوتاهی شده؛ یعنی احتمالا محتوای غنی و به درد بخوری است اما چون سئو قوی نداشته یا از تیتر جذابی برخوردار نبوده و یا حتی با کلمه کلیدی دقیقی بالا نیامده است؛ ترافیک کمی نسبت به رقبای خود دارد. در این شرایط روی جذاب نوشتن عنوان، اضافه کردن عدد یا کلمات کلیدی گیرا به تیتر و یا استفاده از عکس‌های جذاب تمرکز کنید.

توجه داشته باشید که این موارد تنها مثال و بخشی از انواع استراتژی هستند که شما می‌توانید برای بروزرسانی محتوای خود و بهبود رتبه سایت در نظر بگیرید.

ترفندهای آپدیت محتواهای قدیمی سایت

برای آپدیت مطالب قدیمی سایت حتما لازم نیست چرخ را از نو اختراع کنید. برخی از ترفندها به شما کمک می‌کنند که بدون زحمت زیادی با اجرای آن‌ها به بهبود رتبه سئو سایت خود کمک کنید.

آمار جدیدی ارائه دهید

فرض کنید محتوایی دارید که در آن آمار تصادفات جاده‌ای را به تفکیک ماه نوشته‌اید. حالا مدتی از این محتوا گذشته و قصد دارید به گوگل نشان دهید که این محتوا هنوز ارزشمند است. این بار آمار را ویرایش کنید و آن را به تفکیک فصل نمایش دهید. در این حالت شما آماری جدید ارائه دادید که هم در سایت خودتان به‌روز است و هم در هیچ سایت دیگری پیدا نمی‌شود.

روی تولید محتوای چند رسانه‌ای تمرکز کنید

یکی از ترفندهای جذاب آپدیت مطالب قدیمی سایت تولید محتوای چندرسانه‌ای است. برای این ترفند می‌توانید عکس محتوا را تغییر دهید؛ یا برای مراحل آن عکس اضافه کنید. می‌توانید اگر از عدد و رقم استفاده کرده‌اید حالا عکس نمودار جدولی یا دایره‌ای آن ارقام را لا به لای پاراگراف‌ها جای دهید. حتی ممکن است امکانات بیشتری در اختیار داشته باشید و برای محتوا ویدئو یا پادکست تهیه کنید. هر یک از این فعالیت‌ها تکنیکی است که می‌تواند رتبه سئو سایت را بهبود دهد.

غلط املایی و گرامری از خود بگیرید

محتوا را بازخوانی کنید. وقتی مطالب قدیمی سایت را بخوانید ممکن است متوجه اشتباهات گرامری یا املایی خود شوید. حتی ممکن است دوست داشته باشید برخی از ساختارهای ادبی خود را تغییر دهید؛ طور دیگری جمله بندی کنید، تشبیه دیگری بیاورید یا مثال‌هایتان را کوتاه‌تر کنید. همه این ترفندها به بهبود رتبه سایت شما خواهند انجامید.

لینک‌های شکسته را پیدا و حذف کنید

لینک‌های شکسته یا broken link همان لینک‌هایی هستند که ارور 404 می‌دهند. ممکن است برخی از لینک‌هایی که قبلا در محتوا ایجاد کرده‌اید به هر دلیلی دیگر کار نکنند.

پیدا کردن لینک های شکسته سایت و رفع ارور 404

به دنبال پیدا کردن لینک‌های شکسته رفته و آن‌ها را با لینک‌های جدید به روز رسانی کنید. نبودن لینک خراب در متن به بهبود رتبه سئو شما کمک شایانی خواهد کرد.

از پلتفرم‌های سوشال مدیا کمک بگیرید

یکی از ترفندهای آپدیت مطالب قدیمی سایت این است که از محتوای وبلاگ یک پست آموزشی برای پلتفرم‌های سوشال مدیا خود بسازید. بعد از انتشار پست با لینک دادن به محتوا برای آن ترافیک ایجاد کنید. می‎‌توانید اسلایدها را در قالب آلبوم نیز به محتوای وبلاگ خود اضافه کنید.

سخن پایانی

آپدیت محتواهای قدیمی سایت همواره به عنوان روشی شناخته شده است که تعامل از دست رفته سایت شما را باز گردانده و به ربات‌های گوگل سیگنال ارزشمند بودن مطلب را ارسال می‌کند. در نظر داشته باشید که امروزه آپدیت محتواهای قدیمی به عنوان یک ضرورت برای هر سایتی در نظر گرفته می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم راهنمای کاملی از آپدیت مطالب قدیمی سایت، تاثیر آن بر نتایج سئو و ترفندهای کلیدی برای به روز رسانی بهتر محتواها را در اختیار شما قرار دهیم. امیدوار هستیم از نکات عنوان شده در این مقاله به خوبی استفاده کرده و بتوانید کیفیت مطالب قدیمی سایت خود را افزایش دهید.

منبع

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.