عدم موفقیت تبلیغات گوگل

10 رویکردی که مانع موفقیت تبلیغات ادوردز می‌شود!

دنیای پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای بیشتر کسب و کارهای کوچک تا متوسط می تواند یک سفر خسته کننده باشد. این نوع طرز فکر که سرمایه گذاری در این روش می تواند باعث هدر رفتن بودجه بازاریابی شود به تنهایی برای ناامید کردن صاحبان کسب و کارها کافیست. شما در این مطلب مانع موفقیت تبلیغات گوگل ادوردز را خواهید شناخت.

کسب و کارهای زیادی هستند که به سمت بازاریابی کلیکی (پرداخت به ازای هر کلیک) روی آورده اند، اما به خاطر نداشتن بازگشت سرمایه گذاری مثبت آن را رها کرده اند.

عدم موفقیت تبلیغات گوگل

بهینه سازی کمپین های PPC نیازمند مجموعه ای از مهارت ها و تجربیات است. در این مقاله سعی می کنیم مواردی را بیان کنیم که باعث نابودی کمپین PPC شما می شود. با اجتناب از چنین مواردی قادر خواهید بود بازاریابی خود را بهبود ببخشید. پس همراه ما باشید.

1- از هدف گیری جغرافیایی گسترده اجتناب کنید

اگر کسب وکار محلی دارید از هدف گیری نواحی بزرگی همچون کشورها، استان ها یا ایالت ها خودداری کنید. بهتر است دسترسی خود را تنها به مخاطبان محلی مرتبط محدود نمایید.

2- کمپین های غیرمتمرکز شبکه نمایش

این‌گونه تبلیغات (تبلیغات بنری گوگل ادوردز) را می‌توان برای طیف وسیعی از مخاطبان نمایش داد، اما ممکن است باعث از دست دادن و تلف شدن کلیک ها توسط افرادی شود که فکر می کنند بر روی برند یا کسب و کار متفاوتی کلیک می کنند.

3- گروه های تبلیغاتی طبقه بندی نشده

داشتن گروه تبلیغاتی عمومی در تبلیغات گوگل با طیف وسیعی از کلیدواژه ها و عبارات نامرتبط می تواند هزینه و سرمایه برند شما را نابود کند. این گروه به عنوان اصلی ترین مانع موفقیت تبلیغات ادوردز شناخته می‌شود.

4- امتیاز کیفیت پایین در صفحات فرود

هدایت تبلیغات کلیکی به صفحات فرودی که مرتبط با تبلیغ شما نیست می تواند به طور کلی بودجه شما را از بین ببرد. بدتر از همه این است که تبلیغ به صفحه اصلی یا صفحه ایندکس اشاره کند و امید داشته باشید که مشتری خودش همان چیزی که به دنبال ارائه آن هستید را بیابد!

5- مزایده های CPC نامحدود

پرداخت خودکار بررسی نشده (Unchecked auto-spend) بدون وجود محدودیت در هزینه به ازای هر کلیک می تواند بودجه شما را از بین ببرد. لازم است به این مانع موفقیت تبلیغات ادوردز توجه خاصی داشته باشید. این کار ممکن است سرمایه شما را هدر دهد.

6- استفاده از عبارات گسترده

به جای تمرکز بر عبارات کلیدی کوتاه با انطباق گسترده بر روی کلیدواژه های طولانی تمرکز داشته باشید. کلمات کلیدی گسترده، بسیار کلی هستند و معمولا گران قیمت اند. تنظیم کلمات کلیدی بر روی انطباق گسترده بهترین روش برای نابود کردن پول و هزینه سرمایه گذاری شده در تبلیغات گوگل ادوردز است. پس، از انجام اینکار نیز پرهیز کنید.

7- استفاده نکردن از کلمات کلیدی در تبلیغات

نداشتن کلمات کلیدی مرتبط در متن تبلیغ می تواند امتیاز کیفیت را پایین تر بیاورد و هزینه به ازای تبلیغ را بیشتر کند. با استفاده نکردن از کلمات کلیدی مانع موفقیت تبلیغات ادوردز خود خواهید شد. حتما لیستی از عبارات را قبل از اجرای کمپین در اختیار داشته باشید.

8- لیست عظیمی از کلمات کلیدی

اجازه ندهید کلیدواژه هایی با عملکرد پایین یا کلماتی با match type مختلف بخشی از کمپین شما باشد. اطمینان حاصل کنید که جلوی اینکار را می گیرید.

9- نبود کلمات کلیدی منفی

اگر از هیچ کلیدواژه منفی (Negative Keywords) استفاده نکنید، اجازه می دهید جستجوکننده های نامرتبط بر روی تبلیغ شما کلیک کنند و هزینه شما را به هدر بدهند. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی خود را با دقت بررسی می کنید. به دنبال کلیدواژه های منفی بگردید، تا جلوی اتلاف هزینه را بگیرید.

10- اجرای کمپین تبلیغات گوگل بدون پیگیری نرخ تبدیل

این موضوع در واقع هزینه PPC شما را هدر نمی دهد اما می تواند هزینه های بیشتری بر روی کسب و کارتان تحمیل نماید. پیگیری نرخ تبدیل به شما کمک می کند بازگشت سرمایه گذاری تبلیغ را بسنجید. بدون داشتن نرخ تبدیل، بررسی مفید بودن کمپین تبلیغاتی جدید بسیار دشوار خواهد بود.

فراموش نکنید که تجربیات خود که مانع موفقیت تبلیغات ادوردز شما شده است را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. اینگونه ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا کمپین موفق تری داشته باشید.

منبع: techwyse

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.