آموزش تبلیغات در گوگل

آموزش راه اندازی کمپین گوگل ادز در 8 مرحله ساده

همه ما افرادی را در کنار خود داریم که کسب و کارهای مختلفی را اداره می کنند. به محض اینکه چنین کسب و کارهایی شروع به کسب درآمد می کنند به فکر سرمایه گذاری در زمینه های مختلف می افتند. برخی از آن ها دوست دارند در زمینه املاک سرمایه گذاری کنند و برخی نیز دوست دارند جزو سرمایه گذاران فرشته باشند. خوب اگر از من بپرسید که چه نوع سرمایه گذاری برای کسب وکارها مفید است پاسخ جالبی می شنوید: “کمپین گوگل ادز”.

افرادی که کسب وکارهای بزرگی دارند و محصولات خود را به طیف وسیعی از مشتریان می فروشند، چه کاری با سرمایه خود انجام می دهند؟ بیشتر چنین کسب و کارهایی هزینه و سرمایه خود را به جز کسب و کار خودشان در هر جایی صرف می کنند. آن ها به تنها چیزی که فکر نمی کنند کسب وکار خودشان است. در ادامه به طور کامل آموزش راه اندازی کمپین گوگل ادز را به شما عزیزان توضیح می‌دهیم.

فایده های کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

چرا صاحبان کسب و کارها به دنبال فروش بیشتر محصولات خود نیستند؟ به جای اینکه سرمایه موجود در حوزه ای صرف شود که هیچ ارزشی برای کسب و کار مربوط ندارد، بهتر است فروش افزایش پیدا کند. کمپین گوگل ادز اینکار را برای صاحبان کسب و کارها بسیار ساده تر کرده است. اگر دوست من بخواهد سرمایه خود را 10 برابر کند قادر است:

  • 1000 ساعت از زمان خود را بر روی سرمایه گذاری فرشته صرف نماید و همه چیز را در این شرایط بیاموزد.
  • همین کار را در  حوزه املاک و مستغلات انجام دهد و سعی نماید آپارتمان یا ملکی را بخرد و سپس به فروش برساند.
  • 100 ساعت از زمان خود را صرف یادگیری گوگل ادوردز نماید و حدود 50.000 دلار از سرمایه خود را بر روی کمپین ادوردز سرمایه گذاری کند و فروش 500.000 دلاری داشته باشد.

فکر می کنید کدام یک از گزینه های بالا مقرون به صرفه تر و منطقی تر است؟ بی شک پاسخ شما گزینه سوم خواهد بود. امروز قصد داریم نحوه استفاده بهینه از تبلیغات در گوگل را بیان کنیم و به شما نشان دهیم چگونه می توانید کار خود را آغاز کنید و مسیر موفقیت خود را مهندسی معکوس نمایید.

اگر هزینه و حاشیه سود محصولات خود را به خوبی می دانید کمپین گوگل ادز کار را برای شما ساده تر کرده است و اغلب می تواند بازگشت سرمایه گذاری را افزایش دهد. اگر نمی دانید معنای بازگشت سرمایه گذاری چیست بهتر است مثال زیر را مرور کنید:

اتفاق عادی در کمپین گوگل ادز

فرض کنید 100 دلار بر روی تبلیغات خود هزینه صرف کرده اید. این تبلیغ توانسته است فروش 330.40 دلاری برای شما داشته باشد.  اگرچه چنین بازگشت سرمایه گذاری در ادوردز زیاد رایج نیست اما می توان به کمک آن بازگشت سرمایه گذاری خوبی ایجاد کرد. خوب اجازه دهید کار خود را آغاز کنیم.

تعاریف در حوزه تبلیغات در گوگل:

قبلا در مقالات مختلف واژه PPC را مورد بررسی قرار داده ایم. افرادی که در این مورد اطلاعاتی ندارند باید بدانند که واژه PPC به معنای پرداخت هزینه به ازای هر کلیک است و گوگل ادوردز از این سیستم استفاده می کند.

بازاریابی در موتورهای جستجو (SEM) زیر مجموعه ای از PPC است. با اینکه شما می توانید تبلیغات خود را در سایر موتورهای جستجو و شبکه نمایش نیز اجرا کنید، اما گوگل گوی رقابت را از سایر افراد دزدیده است. به همین خاطر زمانی که صحبت از بازاریابی در موتورهای جستجو به میان می آید منظورمان گوگل ادوردز است.

آموزش راه اندازی کمپین گوگل ادز

این ها تبلیغاتی هستند که در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شوند.  از هر 3 دلاری که بر روی تبلیغات آنلاین هزینه می شود گوگل صاحب 1 دلار از آن است. تبلیغات یکی از بزرگترین منابع درآمدی گوگل محسوب می شود. بیش از 95 درصد درآمد 60 میلیارد دلاری آن ها از طریق تبلیغات در گوگل ادوردز به دست می آید.

حالا این موضوع را با این حقیقت در نظر بگیرید که بیش از 1 میلیون کسب و کار مختلف از ادوردز استفاده می کنند. گوگل ادوردز یک بازار رقابتی است که در آن شرکت های مختلف برای رتبه بندی سایت های خود در نتایج برتر موتورهای جستجو هزینه ای را پرداخت می کنند. این رتبه بندی بر اساس کلیدواژه های انتخابی کسب و کارهاست.

همانطور که می دانید این پلتفرم بر اساس مزایده کار می کند. گوگل برای هر کلیک مزایده ای بر پا می کند. اما به خاطر داشته باشید که همیشه مزایده های بالاتر برنده نخواهند بود. گوگل فاکتور پول و کیفیت را با هم ترکیب می کند تا بتواند بهترین تجربه را در اختیار کاربران خود بگذارد:

کیفیت تبلیغ + مزایده = برنده شدن

این یک صنعت بزرگ است و اگر شما اطلاعات کافی در مورد آن نداشته باشید مطمئنا آن را دوست نخواهید داشت. کمپین گوگل ادز کاربرد بسیار ساده ای دارد اما آسان نیست و باید زمانی بر روی آن صرف شود.

برای اینکه بتوانید بر روی همه جوانب آن تسلط داشته باشید به زمان نیاز خواهید داشت. بیشتر شرکت ها هزینه های خود را در این پلتفرم از دست می دهند، زیرا صبر و حوصله کافی برای به دست آوردن نتایج مدنظر از تبلیغ PPC را ندارند. در این مقاله سعی می کنیم کار با گوگل ادوردز را برای شما ساده تر کنیم. قبل از اینکه کار خود را آغاز کنیم باید سه کاری که در ادامه بیان می کنیم را به درستی انجام دهید:

  • هزینه زیادی را در روزهای اول بر روی ادوردز صرف نکنید: سعی کنید بودجه ثابتی برای آغاز کار در نظر بگیرید. این هزینه ممکن است کمتر از 25 دلار باشد اما همین مقدار کافی است.
  • زیاد سخت نگیرید: رابط گوگل ادوردز کمی پیچیده است و ممکن است در ابتدای کار، استفاده از آن کمی دشوار باشد. اما سعی کنید آن را ساده بگیرید.
  • صبور باشید: این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 99 درصد از افراد در همان مراحل ابتدایی کار، پول خود را در کمپین گوگل ادز از دست می دهند. پس صبور باشید. موفقیت در ادوردز به زمان نیاز دارد.

خوب اجازه دهید کار خود را با اصول بنیادین آغاز کنیم.

مرور اجمالی بر تبلیغات گوگل:

در ادامه برخی از واژه های اصلی را که باید بدانید با هم مرور می کنیم:

کلمه کلیدی کلمه یا عبارتی است که کاربر در موتور جستجو به دنبال آن می گردد و در نهایت تبلیغ شما را مشاهده می کند. تبلیغ شما تنها برای کلیدواژه هایی که قبلا انتخاب کرده اید نمایش داده می شود. گوگل تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغ شما می شود را می شمارد و بر اساس هر کلیک هزینه ای را دریافت می نماید.

همچنین آن ها تلاش می کنند تعداد بازدیدهای انجام شده از تبلیغ را نیز محاسبه کنند که در اصل تعداد بازدید کنندگانی است که از تبلیغ بازدید کرده اند.

اگر کلیک های خود را بر اساس بازدید تقسیم بندی کنید، نرخ کلیک یا CTR را دریافت خواهید کرد. نرخ کلیک در واقع درصد کاربرانی است که از صفحه تبلیغ شده بازدید کرده اند. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا موثر بودن یا نبودن تبلیغ را نشان می دهد.

همانطور که در بخش های قبلی مقاله نیز ذکر کردیم گوگل ادوردز همانند یک سیستم مزایده عمل می کند. شما باید بودجه و مزایده ای را تنظیم کنید. مزایده ای که تنظیم می کنید مقدار هزینه ای است که دوست دارید برای هر کلیک پرداخت نمایید.

به عنوان مثال اگر حداکثر مزایده شما  2 دلار باشد، گوگل تنها زمانی تبلیغ شما را به سایر افراد نشان می دهد تبلیغ کنندگان دیگر سرمایه گذاری بیشتری بر روی آن کلیدواژه نکرده باشند.

گوگل هم به عنوان یک کسب و کار مستقل دوست دارد درآمد خود را افزایش دهد بنابراین تلاش می کند اولویت بیشتری برای تبلیغ افرادی که سرمایه بیشتری بر روی آن صرف کرده اند قائل شود.

مزایده ها تغییر کرده‌اند!
مزایده ها تغییر کرده‌اند!

با اینحال اگر افرادی که بر روی کلیدواژه انتخابی شما سرمایه گذاری کرده اند اندک باشد، کمپین گوگل ادز حداکثر مزایده شما را صرف نمی کند. این موضوع بازدید و مزایده را بهینه می سازد.

هزینه به ازای هر کلیک (CPC) می تواند پایین تر از حداکثر مزایده شما باشد به خصوص اگر تبلیغ امتیاز کیفیت بالاتری دارد. این معیار بر اساس تجربه ای است که کاربر از صفحه فرود، مرتبط بودن سایت و تبلیغ واقعی شما به دست می آورد.

گوگل همیشه هم تبلیغی که مزایده بیشتری دارد را نشان نمی دهد. آن ها مراقب تجربه کاربران خود هستند و دوست دارند صفحات مرتبط و مناسب را در اختیار کاربران خود قرار دهند. اگر نتوانید نرخ تبدیل خوبی از تبلیغ خود به دست آورید هیچ کدام از مواردی که بیان کردیم مهم نخواهد بود.

نرخ تبدیل در اصل فروش و تبدیل بازدید کننده به مشتری است. در برخی از موارد شما دوست دارید مشتری در ایمیل شما مشترک شود یا اطلاعات شخصی اش را در اختیارتان بگذارد. این موارد نیز جزو نرخ تبدیل محسوب می شوند. شرکت ها اغلب به سرعت هزاران دلار از سرمایه خود را در ادوردز به هدر می دهند و این موضوع باعث ناامیدی آن ها می شود.

فرض کنید 10 کمپین مختلف را برای کلیدواژه های مختلف راه اندازی کرده اید و بودجه روزانه هر کدام حدود 10 دلار است. اگر اجازه دهید این کمپین ها به مدت یک ماه اجرا شود و توجهی به پرداخت های انجام شده نداشته باشید، در پایان ماه مجبور خواهید بود 3000 دلار به گوگل بپردازید.

به همین خاطر است که باید نرخ تبدیل و فروش را مدنظر داشته باشید تا بتوانید به سرعت پولی را که در کمپین گوگل ادز صرف کرده اید به دست آورید. برای اینکه بتوانید پولی را از طریق تبلیغ خود به دست آورید باید محصول یا خدماتی را به فروش برسانید.

در ادامه نحوه راه اندازی اکانت، پیگیری نرخ تبدیل و نرخ کلیک را با هم مرور خواهیم کرد. برای تبلیغات معکوس گوگل ادوردز آماده شوید.

مرحله صفر: تنظیم و راه اندازی

این بخش بسیار ساده است. به سایت گوگل ادوردز بروید و گزینه Start now را بزنید. سپس آدرس ایمیل و آدرس صفحه اصلی سایت را وارد کنید. در نهایت گوگل از شما می خواهد اولین کمپینتان را راه اندازی کنید.

زمانی که برای اولین بار وارد گوگل ادوردز می شوید ممکن است سردرگم شوید. اما نگران نباشید. این راهنما برای شما نوشته شده و می‌تواند کار را برایتان ساده تر کند. تب موجود را در مرورگر خود باز بگذارید و ماشین حساب رایانه را به کار بگیرید.

شروع تبلیغات در گوگل - آموزش راه اندازی کمپین گوگل ادز

مرحله اول: محاسبه بودجه

شما می توانید اینکار را با ریاضی درجه چهارم انجام دهید. بری اینکه بدانید چه هزینه ای برای شما مفید است، باید به عقب برگردید. فرض کنید در حال فروش آجر هستید. برای کار با ادوردز به دو بخش نیاز خواهید داشت: سودی که از هر فروش به دست می آید و نرخ تبدیل.

اگر بسته آجری که به فروش می رسانید 200 دلار قیمت داشته باشد و از این 200 دلار، 100 دلار سود کنید، همین 100 دلار سود شما به ازای هر فروش خواهد بود. نرخ تبدیل درصد افرادی است که سفارشی را ثبت کرده اند.

اگر به ازای هر 1000 بازدیدی که از صفحه شما انجام می شود 10 نفر خرید کنند، نرخ تبدیل حدود 1 درصد خواهد بود. از آنجایی که تبلیغ در گوگل هزینه بر است، بهتر است مراقب همه جوانب باشید. دوست دارید به ازای هر فروشی که انجام می دهید چقدر به گوگل هزینه پرداخت کنید؟

اگر فکر می کنید 70 دلار به ازای هر فروش خوب و عادلانه است پس 30 درصد کمیسیون باید به ازای هر فروش موفق به گوگل پرداخت کنید. اگر همه مواردی که تا به حال توضیح دادیم را کنار هم بگذارید به CPC ماکزیموم دست پیدا می کنید:

CPC ماکزیموم = سود شما * کمیسیونی که برای هر X نرخ تبدیل به گوگل پرداخت می کنید.

در این مثالی که بیان کردیم ماکزیموم CPC حدود 0.30 دلار خواهد بود. این موضوع بدین معنی است که به ازای هر کلیک در کمپین گوگل ادز حدود 0.30 دلار باید هزینه کنید.

حالا می توانید ماکزیموم CPC خود را مقیاس بندی کنید تا بودجه روزانه را تعیین نمایید. یکی از تصورات غلطی که در این مورد وجود دارد این است که شما برای ارزیابی هر چیزی به کلیک های زیادی نیاز دارید. این موضوع اصلا درست نیست.

برای آغاز کار به کلیک های اندکی نیاز دارید. اگرچه وجود داده های بیشتر می تواند از لحاظ آماری مفید تر باشد اما این حجم از داده ها در طول زمان به دست می آید. اگر هر روز 20 کلیک به دست می آورید همین مقدار کافیست. در ماکزیموم CPC ای که هر روز 6 دلار برای شما هزینه دارد می توانید کمپینی را به مدت 10 روز اجرا کنید و تنها 60 دلار هزینه نمایید.

مرحله دوم: انتخاب کلمات کلیدی

خوب حالا که می دانید به دنبال کلمات کلیدی 3 دلاری هستید، باید این کلیدواژه ها را به دقت انتخاب نمایید. سری به ابزار کیورد پلنر گوگل بزنید و کار جستجو را آغاز نمایید. خود را به جای مشتریان بگذارید. اگر به دنبال خرید آجر به صورت آنلاین هستید، چه کلماتی را در گوگل وارد می کنید؟

گوگل کیورد پلنر

اگر بتوانید کلمات کلیدی مناسب پیدا کنید قادر خواهید بود طبقه بندی محصول را نیز تنظیم نمایید. همچنین زبان و کشور را باید تنظیم کنید. برای گوگل تنها گوگل را انتخاب کنید و سایر شبکه ها را مستثنی نمایید. حالا دکمه Get idea را بزنید.

گوگل کیورد پلنر

بعد از اینکه به تب keyword ideas رفتید، حجم جستجوی ماهانه برای آن کلیدواژه را در منطقه مدنظر خواهید دید. همچنین میانگین CPC برای هر کلیدواژه وجود دارد. از این بخش، می توانید تنها 10 فردی که در ایالت متحده به دنبال خرید آجر ارزان قیمت بودند را مشاهده کنید.

آموزش گوگل ادوردز

قبل از اینکه بخواهید بر روی این کلمات کلیدی تصمیم گیری کنید باید نگاهی به رقابت موجود در آن ها بیندازید.

مرحله سوم: بررسی رقابت ها

شاسایی رقبا و کارهایی که انجام می دهند به شما کمک می کند اطلاعات زیادی به دست آورید. به خاطر داشته باشید که کمپین گوگل ادز کیفیت را نیز مدنظر قرار می دهد. تبلیغاتی که کیفیت بهتری داشته باشند برنده خواهند بود. این موضوع با عنوان هوش رقبا (competitor intelligence) شناخته شده است.

به سایت Spyfu.com بروید و کلمه کلیدی خود را وارد کنید. در این مثال ما به دنبال آجر ارزان قیمت هستیم. این سایت میانگین CTR و تعداد شرکت هایی که بر روی این کلیدواژه در عرض سه ماه سرمایه گذاری و تبلیغ کرده اند را نشان خواهد داد.

spyfu

همچنین به کمک این سایت می توانید سایر کلمات کلیدی که  نتیجه خوبی در ادوردز داشته اند را مشاهده کنید. اگر بر روی گزینه Advertiser history کلیک کنید، می توانید تبلیغات واقعی که رقبا از آن استفاده کرده اند را مشاهده کنید.

یکی از فاکتورهای مرتبط بودن این است که تبلیغ شما برای کلیدواژه انتخابی نشان داده می شود یا خیر. خوب حالا بودجه مورد نظر خود را انتخاب کردیم و کلمات کلیدی را نیز تعیین نموده ایم. حالا زمان تبلیغات در گوگل برای کلمات کلیدی انتخاب شده فرا رسیده است. درسته؟ نه! یک مرحله دیگر نیز پیش روی خود داریم.

مرحله چهارم: اطمینان حاصل کردن از صفحه فرود

برای اینکه بتوانید ترافیک خوبی به دست آورید باید پول خرج کنید. در این شرایط باید اطمینان حاصل کنید که همه چیز را به درستی درک کرده اید. در حقیقت شما هزینه پرداخت می کنید تا بازدید کننده وارد سایت شود. تبدیل بازدید کننده به مشتری هنوز وظیفه شماست.

این موضوع بدین معناست که اگر صفحه فرود یا همان لندینگ پیج‌تان مناسب نباشد همه هزینه‌هایی که برای تبلیغ در گوگل ادوردز اختصاص داده بودید از بین خواهد رفت.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد کسب و کارها به ازای هر 92 دلاری که برای به دست آوردن مشتری صرف می کنند 1 دلار به دست می آورند. خوب این موضوع به خود شما بستگی دارد. اگر افرادی که وارد صفحه فرود شما می شوند از آن راضی نباشند، حتما سایت را  ترک خواهند کرد.

اطمینان حاصل کنید که هر کاری که از دستتان بر می آید را برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری انجام داده اید. اگر 1000 نفر را از طریق تبلیغات گوگل ادودرز به صفحه فرود خود ارسال کنید و نرخ تبدیل 1 درصد باشد، برای یک محصول 100 دلاری، 1000 دلار به دست می آورید. حالا فرض کنید نرخ تبدیل تا 2 درصد افزایش پیدا کند.

بلافاصله درآمد شما دوبرابر می شود. اگر همه چیز به درستی انجام شود، گوگل ادوردز اثر مثبتی خواهد داشت. اما باز هم صفحه فرود (Landing page) باید بتواند بازدید کننده را به مشتری تبدیل نماید. این سایت بعد از صرف میلیون ها دلار برای بهینه سازی نرخ تبدیل، پیشنهادات خسته کننده ای در اختیار مشتریان خود قرار داده است:

لندینگ پیج مناسب

این سایت نوعی حساب بانکی را پیشنهاد می کند اما هیچ مزیتی نسبت به سایر کسب و کارها ندارد. بدتر از همه این است که آن ها به دنبال وارد کردن اطلاعات زیاد از طرف مشتریان خود هستند.

بهینه سازی صفحه فرود

برای بهینه سازی صفحه فرود خود بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • طراحی ساده ای داشته باشید: صفحه خود را با فایل های ویدئویی، انیمیشنی و طراحی های فانتزی زیاد پر نکنید. اینکار باعث می شود سرعت بارگذاری صفحه کندتر شود.
  • سرتیتر قدرتمندی بنویسید و آن را متمایز سازید: سرتیتر اولین چیزی است که افراد به مطالعه آن می پردازند. بهتر است آن را خوب بنویسید.
  • متن شفافی برای صفحه فرود خود بنویسید: سعی نکنید به کمک واژه های بسیار پیچیده خود را باهوش تر جلوه دهید. همان طور که صحبت می کنید متن خود را بنویسید. تا جایی که می توانید پیشنهادات خود را واضح و شفاف بیان کنید.
  • از بولت پوینت، تصاویر و سایر عناصر بصری استفاده کنید: در این مورد هم نباید زیاد افراط کنید. این عناصر به منظور کمک به خواننده مورد استفاده قرار می گیرند و به او کمک می کنند پیام شما را درک کند.

اگر به دنبال یک صفحه فرود خوب هستید سایت Lyft را بررسی کنید.

نمونه لندینگ پیج خوب

این صفحه طراحی ساده، سرتیتر واضح و شفاف و دستورالعمل های ساده‌ای دارد.

نمونه لندینگ پیج خوب

نمونه خوب دیگری که در این حوزه وجود دارد Codecademy است. صفحه اصلی این سایت بلافاصله به شما می گوید که چه چیزهایی قرار است به دست آورید. بعد از اینکه صفحه فرود خود را آماده کردید می توانید به فرآیند تنظیم تبلیغ بازگردید.

مرحله پنجم: تنظیم اولین کمپین

بعد از اینکه بودجه روزانه خود را تنظیم کردید، زمان هدف قرار دادن موقعیت مناسب فرا رسیده است. اگر کسب و کار شما تنها در یک ناحیه خاص فعالیت می کند بهتر است همان ناحیه را انتخاب کنید.

محدود کردن تبلیغات برای یک کشور خاص

زیر بخش Networks، گزینه display network را غیر فعال کنید. شما تنها می‌خواهید تبلیغتان بر روی نتایج جستجوی دسکتاپی دیده شود و در سایر سایت ها به نمایش در نیاید.

غیرفعال کردن شبکه نمایش

حالا کلیدواژه مدنظر خود را وارد کنید و مزایده را بر روی مقدار موردنظر تنظیم نمایید.

تنظیمات مزایده تبلیغات در گوگل

مرحله ششم: نوشتن اولین تبلیغ

خوب حالا سوال اینجاست که برای نوشتن یک تبلیغ خوب و مناسب چه مواردی را باید رعایت کنیم؟ به موارد زیر توجه کنید:

صبور باشید: به خاطر داشته باشید که فضای زیادی برای بیان کردن عقاید خودتان ندارید. پس پیام خود را خلاصه بنویسید. داشتن یک گزاره ارزشی منحصر به فرد کمک کننده و مفید خواهد بود. همانطور که می دانید گزاره ارزشی یک توضیح یک خطی در مورد مزایای محصولات و خدمات‌تان است. شعار شرکت دومینو را به یاد دارید:

تحویل پیتزای تازه و سریع زیر 30 دقیقه

نوشتن متن تبلیغات خوب

زمانی که می خواهید پیتزای مورد علاقه خود را سفارش دهید به چه چیزی فکر می کنید؟ بله تحویل سریع و داغ بودن آن بسیار مهم است. زمانی را برای درک تفاوت های خودتان با سایر شرکت هایی که در این حوزه کار می کنند اختصاص دهید.

محصولات و خدمات شما چه مزایایی نسبت به سایر رقبا دارد؟ بر روی آن سرمایه گذاری کنید. قرار دادن Call to action نیز بسیار مهم است. ساده ترین روش برای جذب کلیک مشتریان، درخواست از آن ها برای انجام اینکار است. بدون داشتن یک Call to action واضح و شفاف، نرخ کلیکتان دچار آسیب می شود. به این تبلیغ نگاه کنید.

تبلیغات گوگل

این تبلیغ برای کلیدواژه آجرهای ارزان است. این افراد نه تنها کلمات کلیدی را به درستی به کار نبرده اند، بلکه هیچ فعالیتی را از مشتریان خود نمی خواهند. به عنوان مثال استفاده از مواردی همچون 12 سال تجربه نمی تواند کمکی به مشتری نماید.

یکی دیگر از فاکتورهای کلیدی، URL نمایشی است. این مورد لینک سبز رنگی است که زیر عنوان نمایش داده می شود. شما می توانید از هر چیزی که دوست داشتید استفاده کنید اما دامنه باید با دامنه صفحه فرود منطبق باشد.

همیشه باید کلمات کلیدی خود را به منظور برجسته تر شدن بیشتر تبلیغ وارد کنید. بعد از اینکه فاکتورهای بیان شده را به خاطر سپردید می توانید تبلیغ خود را ایجاد کنید.

به این تبلیغ نگاه کنید:

تبلیغات جی ادز در گوگل - راه اندازی یک کمپین گوگل ادز

سعی کنید در بخش URL از عبارات مرتبط با تبلیغ تان استفاده کنید.

سرتیتر:

سرتیتر از دو بخش تشکیل شده است که هر بخش 30 کاراکتر است.

در این سرتیتر ما بر روی کلیدواژه اصلی تکیه کرده ایم و سعی کرده‌ایم آن را زیاد پیچیده نکنیم و پیام خود را سریع برسانیم.

URL نمایشی:

همانطور که گفتیم بهتر است از عبارات مرتبط با تبلیغ تان استفاده کنید تا به افزایش ارتباط آگهی شما با کلمات کلیدی و لندینگ پیج تان کمک کند. ما نیز همین کار را کرده ایم و عبارت Google / Adwords را به انتهای آن افزوده ایم. بنابراین این آدرس برجسته تر شده است.

بخش توضیحات تبلیغ:

شما اینجا 80 کاراکتر در اختیار دارید تا درباره خدمات/محصولات خود توضیح دهید و به مشتریان احتمالی اطلاعات بیشتری درباره لندینگ پیج خود ارائه کنید.

Call to action:

سعی کنید در عنوان یا متن آگهی خود عبارتی تحریک برانگیز قرار دهید تا کاربر روی آگهی کلیک کند.

مرحله هفتم: جزییات را بهبود ببخشید

حال برای اولین بار در داشبورد خود خواهید بود. قبل از هر کاری، کمپین ادوردز را متوقف کنید.

متوقف کردن آگهی

اگر بر روی کمپین کلیک کنید می توانید داخل آن را مشاهده کنید. گوگل به صورت خودکار یک گروه تبلیغاتی برای شما ایجاد کرده است. زمانی که یک تبلیغ واحد دارید گروه تبلیغاتی زیاد مهم نخواهد بود. اما زمانی که می خواهید کمپین های بزرگی با چندین کلمه کلیدی راه اندازی کنید، تقسیم آن ها به گروه های تبلیغاتی باعث مدیریت بهتر موارد مشابه می شود.

وضعیت آگهی در گوگل

اگر بر روی آن کلیک کنید، به سطح تبلیغ می روید و از آن جا کلمات کلیدی خود را مشاهده خواهید کرد.

کلمات کلیدی

بر روی کلمه کلیدی کلیک کنید و آن را بر روی انطباق عبارت (phrase match) تنظیم نمایید.

کلمات کلیدی phrase

گوگل به طور پیش فرض این مقدار را بر روی انطباق گسترده (Broad match) تنظیم می کند. متاسفانه این گزینه زیاد مفید نیست. اگر فردی به دنبال نحوه ساخت و تهیه آجر در منزل باشد و تبلیغ شما را مشاهده نماید این موضوع هیچ ارزشی برای شما نخواهد داشت. انطباق دقیق نیز بسیار هدفمند است.

این گزینه تنها عبارت دقیق را مجاز می داند و تنها زمانی تبلیغ را نشان می دهد که کاربر عبارت دقیق مدنظر شما را وارد نماید. معمولا انطباق عبارت گزینه مناسب تری است. زیرا باید در برگیرنده کلمه کلیدی شما به عنوان یک عبارت ثابت باشد.

اما می تواند واژه های دیگری را نیز در اطراف خود بگنجاند. به عنوان مثال اگر کاربری در موتور جستجو به دنبال عبارتی همچون کجا می توان آجر ارزان قیمت خرید؟ باشد، تبلیغ شما نشان داده خواهد شد. خوب حالا که همه مراحل را به خوبی انجام دادیم باید آخرین گام را برداریم.

مرحله هشتم: تنظیم پیگیری تبدیل

همانطور که در بخش های قبلی مقاله نیز ذکر کردیم، تمامی این مراحل بدون وجود نرخ تبدیل بی فایده خواهد بود. به همین خاطر باید هر کدام از این موارد را مورد ردیابی قرار دهیم. گوگل چگونه اینکار را انجام می‌دهد؟

برای اینکار باید کد کوچکی را در صفحه ای که کاربر از آن بازدید می کند قرار دهید. بعد از اینکه کاربر با موفقیت از سایت خرید کرد، کمپین گوگل ادوردز می تواند این موضوع را ثبت کند. برای تنظیم و راه اندازی پیگیری تبدیل، به قسمت Tools و سپس  Conversions بروید.

آموزش ایجاد کمپین گوگل ادز

بر روی + Conversion کلیک کنید.

پیگیری نرخ تبدیل

حالا باید Website را انتخاب نمایید.

پیگیری نرخ تبدیل

اطلاعات خود را وارد کنید.

پیگیری نرخ تبدیل - آموزش راه اندازی کمپین گوگل ادز

در نهایت save and continue را بزنید. حالا می توانید کد مورد نظر را کپی کنید و در صفحه خود وارد نمایید.

کد پیگیری ادوردز

در داشبورد سایت بعد از وارد کردن کد، ممکن است برای چند ساعت تایید نشده باقی بماند. اما این موضوع به زودی تغییر پیدا می کند.

پیگیری وریفای نشده

بعد از اینکه آن را راه اندازی و تنظیم کردید به تب کمپین بروید و آن را اجرا نمایید. تبریک می گوییم. کار شما تمام شده است.

حالا چه اتفاقی خواهد افتاد؟

گوگل تبلیغ شما را قبل از نشان دادن آن به کاربران مرور می کند. به همین خاطر بهتر است تبلیغات زیادی به یکباره ایجاد نشود. زمانی که روز بعد به اکانت خود سر می زنید، مشاهده خواهید کرد که تبلیغتان تایید شده است.

راه اندازی کمپین گوگل ادز

شما می توانید تبلیغ خود را با کپی کردن تبلیغ اصلی ایجاد کنید.

آموزش تصویری تبلیغات در گوگل

اینکار به شما کمک می کند فرایند موجود را به سرعت انجام دهید. به تب Ads بروید. تبلیغ خود را انتخاب نمایید و بر روی Edit و سپس Copy کلیک کنید. سپس بر روی paste کلیک نمایید.

آموزش تصویری تبلیغات در گوگل

تبلیغ را Paste کنید و هر دو جعبه را تیک بزنید. حالا می توانید بر روی تبلیغ کپی شده کلیک کنید و آن را اصلاح نمایید. سرتیتر و متن را تغییر دهید.

آموزش تصویری تبلیغات در گوگل - کمپین گوگل ادز

برای اینکه بتوانید موفقیت بیشتری در ادوردز به دست آورید باید تبلیغات مختلفی را امتحان کنید. اگر تنها یک تبلیغ دارید، نتایج خوبی به دست نخواهید آورد و نمی دانید چه روشی برای شما کارساز است. به همین خاطر است که باید حداقل تبلیغ دوم را نیز ایجاد کنید.

حالا می توانید بنشینید و منتظر نتایج بمانید. تبلیغ دوم خود را آغاز کنید. به خاطر داشته باشید که به دست آوردن نتیجه در کمپین گوگل ادز به زمان نیاز دارید. پس باید صبور باشید.

همه چیز را بررسی کنید. تبلیغات بیشتری ایجاد نمایید و اولین گروه  تبلیغاتی خود را آغاز کنید. داده ها را مطالعه کنید. هیچ چیزی بدون وجود نرخ تبدیل خوب مفید نخواهد بود. اگر نرخ کلیک بالایی داشته باشید می توانید خوشحال باشید، اما بدون تبدیل بالا تمامی این موارد بی نتیجه خواهد بود.

مشاهده نتایج در ادوردز ممکن است به یک ماه زمان نیاز داشته باشد. تبلیغ خود را دنبال کنید و داده های به دست آمده را تجزیه و تحلیل نمایید. اگر تبلیغی برایتان موثر نبود آن را خاموش کنید. کلمات کلیدی بیشتری بیفزایید و بر روی تبلیغاتی که مفید بوده اند سرمایه گذاری بیشتری کنید.

امیدواریم که از آموزش راه اندازی کمپین گوگل ادز لذت برده باشید. در صورتی که تجربه های بهتری برای ایجاد یک کمپین دارید، می توانید با ما و سایر کاربران نیز به اشتراک بگذارید.

منبع: neilpatel

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.