روش ثبت آگهی در گوگل

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم: راهنمای سریع ثبت آگهی در گوگل

همانطور که می دانید گوگل پرکاربردترین موتور جستجو در دنیای وب است. این موتور جستجو با بیش از 2 میلیارد جستجو در روز می تواند بهترین روش برای به دست آوردن مشتری و نشان دادن محصولات و خدمات شما باشد. خب در کنار تلاش هایی که برای بهبود سئوی خود می کنید، چرا از قدرت تبلیغات در گوگل بهره مند نمی شوید و افرادی که در گوگل به جستجو می پردازند را به مشتریان بالقوه (Lead) و جدید تبدیل نمی کنید؟ اما سوال اصلی این است که چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟

این مقاله راهنمای کلی درباره نحوه تبلیغ سایت در گوگل است. برای شروع ثبت آگهی در گوگل، ابتدا باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید تبلیغات را خودتان مدیریت کنید، یا مدیریت تبلیغات‌تان را به آژانس تبلیغاتی جی‌ادز بسپارید.

در صورتی که با گوگل ادز آشنایی دارید و می‌خواهید خودتان تبلیغات گوگل را مدیریت کنید، بایستی اکانت گوگل ادز به همراه اعتبار داشته باشید. برای سفارش ساخت اکانت گوگل ادز کلیک کنید.

در صورتی که می‌خواهید مدیریت تبلیغات گوگل خود را به کارشناسان باتجربه جی‌ادز بسپارید و خودتان نظاره‌گر رشد کسب و کارتان باشید، پیشنهاد ما سرویس تبلیغات مدیریت شده گوگل ادز است.

گزینه های مختلفی برای داشتن یک کمپین تبلیغ هدفمند وجود دارد اما همین تعداد می‌تواند باعث سردرگمی کاربران و بازاریابان شود. زیاد نگران نباشید. بعد از مطالعه دقیق این پست، قادر خواهید بود کمپین جستجوی پولی خود را به راحتی اجرا کنید. پس همراه ما باشید تا درباره اینکه چگونه در گوگل تبلیغ کنیم، قدم به قدم جلو برویم.

چگونه سایت خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

بسیاری از کاربران وب سایت جی ادز از ما می‌پرسند که چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؟

چگونه سایت خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

در این راهنمای آموزشی قصد داریم به طور کامل پاسخ به این سوال را ارائه کرده تا کاربران بتوانند به راحتی در گوگل تبلیغ کنند. قبل از هرچیزی باید بدانیدکه در حال حاضر، دامنه های IR اجازه تبلیغ در گوگل را ندارند. بنابراین برای این کار نیاز است که یک دامنه بین المللی تهیه نمائید.

مرحله اول ثبت آگهی در گوگل: لیست مناسبی از کلمات کلیدی خود ایجاد کنید

قبل از اینکه وارد رابط تبلیغات گوگل ادوردز شوید، باید خود را با لیست مناسبی از کلمات کلیدی مجهز سازید تا بتوانید تلاش های خود را به شیوه مناسبی هدایت نمایید. در مورد کلمات کلیدی که مشتریان از آن استفاده می کنند خوب فکر کنید.

مهم ترین مشکل مشتریان شما چیست؟ چگونه محصولات و خدمات شما می‌تواند این مشکلات را برطرف سازد؟ به عنوان مثال فرض کنید شرکت شما تراکتورهایی را به فروش می‌رساند که با انرژی خورشیدی کار می‌کند. ممکن است مشتریان شما به دنبال واژه هایی همچون تراکتورهای دوست دار محیط زیست باشند.

در چنین شرایطی اگر کمپین شما در مورد عباراتی همچون تراکتورهای انرژی خورشیدی باشد هرگز تبلیغ‌تان دیده نخواهد شد. توصیه می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله انواع کلمات کلیدی گوگل ادز را مطالعه نمائید.

درک تفاوت بین کلمات کلیدی عمومی و خاص:

بسته به اینکه هدف شرکت یا سازمان شما از تبلیغات در گوگل چیست می‌توانید در مورد استفاده از کلمات کلیدی عمومی یا خاص تصمیم بگیرید. به عنوان مثال اگر شرکت شما تنها در فروش تراکتورهای خورشیدی تجاری تخصص و تبحر دارد، ممکن است بخواهید از کلمات کلیدی بلند یا اصطلاحا Long Tail استفاده کنید که برای آن نیاز در نظر گرفته شده است.

به این موضوع خوب فکر کنید. اگر از عبارت عمومی همچون تراکتور استفاده کنید، از جستجو کنندگانی ترافیک به دست می‌آورید که به دنبال تراکتورهای الکتریکی تجاری، تراکتورهای گازی اختصاصی و تراکتورهای خورشیدی تجاری و صنعتی هستند. اما به خاطر داشته باشید افرادی که به تراکتورهای الکتریکی یا تراکتورهای گازی علاقه مند هستند و بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند و درنتیجه بودجه تبلیغاتی شما را نابود خواهند کرد.

زیرا این افراد بخشی از مخاطبان هدف شما نیستند. برای اینکه بتوانید با چنین مشکلی مبارزه کنید، بهتر است لیستی از کلمات کلیدی منفی را ایجاد نمایید که نشان می‌دهد تبلیغ شما برای چنین کلماتی نباید ظاهر شود.

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم - انتخاب صحیح کلمات برای ایجاد آگهی در گوگل

انتخاب کلیدواژه ها بر اساس منطقه جغرافیایی:

اگر بیزینس شما تنها در یک منطقه خاص فعالیت می کند باید از هدف گیری جغرافیایی در کمپین های تبلیغات گوگلی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت خاص در تهران فعالیت می کند، به دست آوردن مشتریان بالقوه از این ناحیه از کشور بسیار ارزشمند خواهد بود.

برای اینکه هزینه خود را بر روی کلیک های نامطلوب به هدر ندهید، بهتر است از کلمات کلیدی مناسب به همراه موقعیتی استفاده کنید که مخاطبان خاص شما را هدف قرار می دهد. به عنوان مثال طراحی سایت در تهران.

انتخاب کلیدواژه ها بر اساس منطقه جغرافیایی می‌تواند یکی از استراتژی های مهم در روش ثبت آگهی در گوگل به شمار رود. حتما این موضوع را در نظر بگیرید.

استفاده از ابزار کیورد پلنر در ادوردز:

اگر نمی‌توانید کلیدواژه های مدنظر خود را برای کسب و کار موجود پیدا کنید، می‌توانید از ابزار کیورد پلنر گوگل ادوردز بهره مند شوید. این ابزار ایده هایی را در مورد کلمات کلیدی ارائه می‌کند. زمانی که در این ابزار قرار دارید، لیستی از کلمات کلیدی که می خواهید از آن برای تولید ایده بیشتر استفاده کنید را تایپ نمایید.

به عنوان مثال، اگر کار شما فروش مبلمان است بهتر است کار خود را از واژه های عمومی همچون صندلی یا مبل آغاز کنید. بعد از اینکه بر روی Search کلیک کردید، گوگل سایر کلمات کلیدی مشابه را تولید می کند. در ستون بالا و سمت چپ، می توانید سه واژه وارد شده را مشاهده کنید.

یافتن انواع کلمات کلیدی گوگل ادز - مثال کیورد پلنر
مثالی از ابزار کیورد پلنر با کلمه تبلیغات گوگل

ستون دوم نشان دهنده سطح رقابت کلمات کلیدی است. رقابت به این معنی است که چه تعداد تبلیغ کننده بر روی این کلمه سرمایه گذاری کرده اند. کلمات کلیدی با رقابت بالا رتبه بندی بسیار دشوارتری خواهند داشت. ستون سوم و چهارم نشان دهنده جستجوهای جهانی و ماهانه برای هر کلیدواژه است.

این مقدار نشان دهنده میانگین جستجو در 12 ماه گذشته برای هر کلیدواژه خاص است. جستجوهای محلی نیز به زبان و کشور مرتبط هستند. اگر کسب و کار شما تنها به یک ناحیه خاص محدود شده است این اعداد و ارقام را به دقت مطالعه کنید. در نهایت CPC تقریبی در ستون آخر نشان دهنده CPC تخمین زده شده برای آن کلیدواژه است.

هر چقدر تعداد متغیرهایی که برای کلیدواژه خود انتخاب می کنید بیشتر باشد، دسترسی به مشتریان نیز بیشتر خواهد بود.

استفاده از کلمات کلیدی منفی:

همانطور که در بخش های قبلی مقاله نیز بیان کردیم، کلمات کلیدی منفی به شما اجازه می دهد کلیدواژه های خاصی را از کمپین خود مستثنی کنید. در چنین شرایطی تبلیغ شما در گوگل برای آن واژه نشان داده نخواهد شد.

مثالی از استفاده کلمات کلیدی منفی در تبلیغات گوگل ادز
مثالی از کلمات کلیدی منفی در اجرای تبلیغات گوگل ادز

اگر کسب و کار شما نام یکسانی با محصولات یا خدمات نامرتبط دارد، این ابزار شما را  مطمئن می‌سازد که تبلیغ‌تان برای افراد مرتبط نمایش داده می شود و در نهایت نرخ تبدیل افزایش پیدا می کند. درباره بهینه سازی و افزایش نرخ تبدیل بیشتر بخوانید.

استفاده از ابزار Traffic Estimator:

بعد از اینکه کلمات کلیدی مدنظر خود را انتخاب کردید، از این ابزار استفاده کنید تا بودجه بهینه و CPC مناسب را برای به دست آوردن بهترین نتیجه از کمپین خود تعیین نمایید. زمانی که در ابزار Traffic Estimator قرار گرفتید، کلمه کلیدی مدنظر خود را وارد کنید و بر روی Get Estimates کلیک نمایید.

در این بخش تا زمانی که ماکزیموم CPC و بودجه روزانه را وارد نکرده اید داده ای مشاهده نخواهید کرد. این موضوع به بودجه شرکت شما بستگی دارد، اما ابزار Traffic Estimator به شما اجازه خواهد داد بودجه بهینه و CPC را برای تعداد بازدیدها یا کلیک هایی که به دنبالش هستید تعیین نمایید.

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم

با مانیتور کردن کمپین های تبلیغاتی در گوگل، می توانید سرمایه خود را با کلمات کلیدی مناسب منطبق کنید. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که صندلی که شما به فروش می‌رسانید 50 دلار سود خواهد داشت و بعد از آغاز کمپین متوجه شوید که کلمه کلیدی مبلمان به ازای هر 50 نفری که بر روی تبلیغ کلیک می‌کنند یک فروش برای شما داشته است، باید ماکزیموم CPC خود را زیر 1 دلار تنظیم کنید تا سود موجود از دست نرود.

فرض کنید بودجه روزانه 600 دلاری برای فروشگاه مبلمان خود دارید. خوب واضح است که دوست ندارید بیشتر از این بودجه را صرف تبلیغات خود کنید. کار خود را با ماکزیموم CPC دو دلاری آغاز می کنید. این کمپین  کلیک 532-650 را در روز برایتان خواهد داشت. شما به خوبی می‌دانید که هر 20 کلیک، 50 دلار فروش برای شما به ارمغان می آورد و 10 دلار سود خواهد داشت.

در مثال پایین، نمودار بالا تعداد کلیک هایی که برای قیمت‌های مختلف تخمین زده شده است را نشان می‌دهد. زمانی که به تدریج  CPC خود را افزایش می دهید، تعداد کلیک ها کاهش پیدا می‌کند.

روش ثبت آگهی در گوگل

همچنین می‌توانید بازدید و کلیک روزانه را نیز تخمین بزنید. با تطبیق ماکزیموم CPC یا بودجه روزانه می‌توانید به بهترین نتیجه مورد نظر دست یابید.

بعد از اینکه تعداد کلیک ها و بازدیدهای کلی را مشاهده کردید، نگاهی به موقعیت میانگین تبلیغ خود داشته باشید. موقعیت میانگین (Avg. Pos.) به شما می‌گوید که در صفحه نتایج جستجوی گوگل در چه موقعیتی قرار دارید و تبلیغ شما در کجای لیست ظاهر خواهد شد.

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم - نحوه ثبت آگهی در گوگل

موقعیت اول بالاترین موقعیتی است که تبلیغ در نتایج موتورهای جستجو به نمایش در می آید. موقعیت 1 تا 8 معمولا در صفحه اول نمایش داده می‌شوند و به صورت مکرر توسط بازدید کنندگان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

برای بهبود موقعیت تبلیغ می‌توانید مزایده خود را افزایش دهید یا امتیاز کیفیت Quality Score تبلیغ را بهبود ببخشید. در این مقاله درباره امتیاز کیفیت بیشتر بخوانید. نرخ کلیک نیز به درصد افرادی که تبلیغ شما را در موتورهای جستجو دیده و بر روی آن کلیک کرده اند اطلاق می‌شود. اگر نرخ کلیک شما زیاد بالا نیست نگران نباشید.

معمولا نرخ کلیک میانگین حدود 2% است. اما شما می توانید این مقدار را بر اساس صنعت و شرکت خود تغییر دهید. نرخ کلیک برای صنایع مختلف را در این پست ببینید. بعد از اینکه تعیین کردید چه کلمه کلیدی بهترین کارکرد را برای اهداف شما دارد باید کمپین تبلیغات در گوگل خود را ایجاد کنید. آماده هستید؟ اجازه دهید این فرایند را در ادامه کار با هم مرور کنیم.

مرحله دوم ثبت آگهی در گوگل ادز: کمپینی را در گوگل ادز ایجاد کنید

روش ثبت آگهی در گوگل به این صورت است که شما می‌توانید کمپین های مختلفی را ایجاد کنید. هر کمپین در برگیرنده گروه های تبلیغاتی است. هر گروه تبلیغاتی نیز از کلیدواژه هایی تشکیل شده است که به موضوعات مشابه مرتبط اند و می‌توانند در برگیرنده تبلیغات مختلفی باشند.

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم - نحوه ایجاد کمپین در گوگل ادز

تنظیم و راه اندازی کمپین در گوگل ادوردز:

بعد از اینکه وارد گوگل ادوردز شدید، بر روی گزینه Create your first campaign کلیک نمایید. حالا باید تصمیم بگیرید که چه نوع کمپینی می خواهید. گزینه های مختلفی وجود دارد که باید از بین آن ها بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه مهم ترین نکاتی که برای کمپین آنلاین شما وجود دارد را بیان می‌کنیم.

انواع کمپین های گوگل ادز - روش ثبت آگهی در گوگل

سرچ (Search): در صورتی که این گزینه را انتخاب کنید، تبلیغات شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده خواهد شد. به طور کلی در هر صفحه از نتایج، چند جایگاه برای آگهی های متنی درنظر گرفته شده که اگر این کمپین را انتخاب کنید، می‌توانید در آن جایگاه ها قرار بگیرید.

کمپین دیسپلی یا نمایشی: با استفاده از این گزینه تبلیغ شما در یکی از سایت های همکار تبلیغاتی گوگل نمایش داده می‌شود. اصطلاحا به مجموع این سایت ها و اپلیکیشن ها شبکه نمایش گوگل گفته می‌شود. کمپین دیسپلی به تبلیغ دهنده اجازه می‌دهد آگهی خود را در قالب یک بنر در سایت ها و اپلیکیشن های معتبر از نظر گوگل ایجاد کند.

کمپین خرید Shopping: عملا تبلیغات shopping از دسترس کاربران ایرانی خارج است و آگهی های ایجاد شده در آن با آی‌پی ایران نمایش داده نمی‌شود. این شرایط به دلیل تحریم های گوگل ایجاد شده و در حال حاضر نیز این وضعیت ادامه دارد.

روش ثبت آگهی در گوگل - کمپین خرید یا شاپینگ
مثالی از تبلیغات شاپینگ گوگل ادز

کمپین ویدیو: این گزینه برای ایجاد تبلیغات یوتیوب و سایر سایت هایی که بخشی از شبکه نمایش گوگل هستند نشان می دهد. لازم است بدانید که چندین نوع متفاوت برای نحوه تبلیغ در گوگل از طریق ویدیو وجود دارد.

کمپین اپلیکیشن App: تبلیغات نصب اپلیکیشن به این منظور ایجاد شده تا توسعه دهندگان برنامه های موبایلی این امکان را داشته باشند تا غیر از روش ارگانیک، روش دیگری برای افزایش نصب برنامه خود در اختیار داشته باشند. این شیوه تبلیغاتی از طریق 2 روش قابل اجراست.

موقعیت ها و زبان‌ها:

خوب حالا باید موقعیتی که تبلیغ قرار است ظاهر شود را تعیین کنید. اگر محصول یا خدمات شما در همه جا به فروش می رسد می توانید دسترسی گسترده (broad reach) همچون All Country and Territories یا United States and Canada را انتخاب کنید.

اگر محصولی دارید که به موقعیت خاصی مرتبط است، می توانید جایی که تبلیغ باید نمایش داده شود را تعیین کنید. استفاده از این گزینه و هدف گیری جغرافیایی، می تواند تبلیغ شما را بهینه سازد و آن را تنها برای افرادی که در بازار هدف شما قرار دارند نمایش دهد.

حالا می توانید نتایج خود را با وارد کردن موقعیت هایی که  می خواهید از جستجوی خود مستثنی سازید مشخص کنید. این موضوع بدین معنی است که افرادی از نواحی خاص، هرگز تبلیغ شما را مشاهده نخواهند کرد.

سپس می توانید زبانی که مشتریان مورد استفاده قرار می دهند را انتخاب کنید. این گزینه تبلیغ شما را به زبان های دیگر ترجمه نمی کند اما تبلیغ را در جایی قرار می دهد که افراد زبان مرتبط با آن را  به عنوان زبان اصلی خود انتخاب کرده اند.

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟ تنظیمات موقعیت مکانی و زبان در گوگل ادز

شبکه و دستگاه ها:

شما می توانید شبکه و دستگاه های موجود را نیز بر اساس نیاز خود سفارشی سازی نمایید. زمانی که از کمپین پیش فرض استفاده می کنید همه دستگاه ها و شبکه ها انتخاب خواهد شد. شما می توانید بر اساس اولویت های موجود این گزینه ها را تغییر دهید. در ادامه گزینه هایی که می‌توانید به هنگام انتخاب شبکه و دستگاه داشته باشید را با هم مرور می کنیم.

Google Search (نتایج جستجوی گوگل): در این گزینه تبلیغات شما تنها در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شود.

Search Partners:  این گزینه تبلیغات شما را در نتایج جستجوی گوگل و شرکای جستجو همچون مپ، shopping و غیره نشان می دهد. این انتخاب زمانی مفید خواهد بود که تبلیغ شما به این طبقه بندی ها مرتبط باشد.

Display Network (شبکه نمایش) : این گزینه تبلیغات شما را در سایر سایت هایی که با گوگل همکاری می کنند نشان می دهد.

Broad Reach (Within Display Network) : این گزینه تبلیغ شما را زمانی نشان می دهد که کلمه کلیدی خریداری شده با کلمه کلیدی وبسایت منطبق باشد. این موضوع می تواند دسترسی شما به مخاطبان را افزایش دهد.

Specific Reach (Within Display Network) : این گزینه تنها زمانی تبلیغ شما را نشان می دهد که کلمه کلیدی شما منطبق باشد و سایتی که کاربر در آن قرار دارد، همان سایتی باشد که به عنوان بخشی از هدف گیری جای دهی خود انتخاب کرده اید. به عنوان مثال اگر محصول خاصی همچون کوکی برای گیاهخواران دارید می توانید تبلیغ خود را زمانی نمایش دهید که کاربر به دنبال کوکی های تهیه شده برای گیاهخواران می گردد.

Devices (دستگاه ها) : بسته به محصول خود، می توانید تبلیغ خود را بر روی دسکتاپ، لپ تاپ، دستگاه های موبایلی و تبلت نشان دهید.

مزایده و بودجه:

زمانی که گزینه های مزایده را انتخاب می کنید می توانید در مورد هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل تصمیم گیری کنید. در این شرایط قادر هستید برای هر کلیک مزایده ای را تنظیم نمایید یا از ادوردز بخواهید مزایده شما را تنظیم کند تا تعداد کلیک ها افزایش یابد.

در گوگل ادوردز، هزینه کلیک در طول روز بر اساس حجم تبلیغ کنندگانی که بر روی آن واژه سرمایه گذاری کرده اند تغییر می کند. گزینه های زیر را برای مزایده در نظر بگیرید:

  • هزینه به ازای کلیک CPC: این گزینه هزینه به ازای هر کلیک است. تنها زمانی هزینه پرداخت می‌شود که فردی بر روی تبلیغ شما کلیک کند. این گزینه زمانی مناسب خواهد بود که بخواهید بر روی افزایش ترافیک سایت خود تمرکز کنید.
  • هزینه به ازای 1000 نمایش CPM: این گزینه هزینه به ازای هر هزار بازدید است و در شبکه نمایش به کار می‌رود. این گزینه زمانی مفید خواهد بود که بخواهید تبلیغ و برند خود را در معرض بیشترین مشتری احتمالی قرار دهید.
  • هزینه به ازای اقدام CPA: این گزینه به معنای هزینه به ازای هر دستیابی است. زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که فرد کلیک کننده بر روی تبلیغ به مشتری تبدیل شود و در نهایت خریدی را انجام دهد. این گزینه را می‌توان با مواردی همچون پیگیری تبدیل و سایر برنامه ها به کار برد.
  • I’ll manually set my bids for clicks (تنظیم دستی مزایده برای کلیک) : این گزینه به شما اجازه می‌دهد ماکزیموم CPC را برای هر کلمه کلیدی انتخاب کنید. این موضوع زمانی مفید خواهد بود که بخواهید کلمات کلیدی و مزایده خود را کنترل و مدیریت کنید. معمولا این شیوه، آزادی عمل زیادی را برای هدف قرار دادن چیزهایی که شرکت می‌خواهد در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال، اگر تجهیزات ورزشی می‌فروشید اما می‌خواهید این ماه بر روی اسباب مرتبط با بیس بال تمرکز کنید، می‌توانید بودجه خود را بیشتر بر روی کلمات کلیدی مرتبط با بیس بال تنظیم کنید.
  • AdWords will set my bids to help maximize clicks within my target budget: این گزینه به ادوردز اجازه می دهد CPC را برای کلمات کلیدی شما تنظیم نماید و در عین حال بودجه تان را به گونه ای مدیریت کند که بیشترین کلیک را برای هر روز دریافت نماید. این گزینه زمانی مفید خواهد بود که بودجه ای در اختیار دارید و می خواهید به طور مستمر به مشتریان احتمالی دست پیدا کنید و زمان لازم برای مدیریت زمان را ندارید.
چگونه در گوگل آگهی ثبت کنیم؟ استراتژی های قیمت گذاری

الحاقات تبلیغ یا افزونه های تبلیغاتی:

قابلیت الحاق یا افزونه تبلیغات (ad extensions) را می توان در صورت مرتبط بودن آن به کسب وکار، زیر تبلیغ قرار داد.

موقعیت: این قسمت آدرس شما را زیر تبلیغ نشان می دهد. این موضوع برای کسب وکارهای محلی و فیزیکی بر روی نقشه گوگل و دستگاه های موبایلی مفید خواهد بود.

Sitelinks: این موضوع به شما اجازه می دهد لینکی را به محتوای عمیق تر و مرتبط تر در سایت خود قرار دهید. این کار می تواند کمپین تبلیغی شما را هدف قرار دهد و به شما کمک کند مشتریان خاصی را پیدا کنید.

Call (تماس ها) : شماره تلفن شما زیر تبلیغ نشان داده خواهد شد. اگر کاربر از طریق موبایل خود با شما تماس بگیرد و معیارهای تماس به خوبی تنظیم شده باشد، می توانید تعداد تماس هایی که از طریق تبلیغ تولید شده است را محاسبه نمایید.

Social: این گزینه اکانت گوگل پلاس را به تبلیغ متصل می کند و هنگامی که حضور پر رنگی در گوگل پلاس دارید مفید خواهد بود. (این گزینه دیگر برای تبلیغات در گوگل فعال نیست)

Mobile App: این گزینه لینکی را زیر تبلیغ شما اضافه می کند و می تواند مشتری را به اپلیکیشن موبایلی بیاورد.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، توصیه می‌کنیم مقاله افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز را مطالعه نمائید.

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟ افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز

تنظیمات پیشرفته روش های ثبت آگهی در گوگل:

شما می‌توانید کمپین خود را سفارشی سازی کنید تا بتوانید بازار خود را هدف قرار دهید. اینکار از طریق تنظیمات پیشرفته قابل اجراست. خوب اجازه دهید قبل از هر کاری قابلیت زمانبندی را تجزیه و تحلیل کنیم و به قسمت های کوچک‌تر تقسیم نماییم.

در بخش Schedule می‌توانید زمانی که می‌خواهید تبلیغتان اجرا شود را سفارشی سازی نمایید. همچنین قادر خواهید بود زمان آغاز و پایان را تنظیم کنید و ساعت هایی که دوست دارید تبلیغتان نمایش داده شود را تغییر دهید. بر روی گزینه Edit در بخش زمانبندی کلیک کنید تا بتوانید زمان و روزی که در طول هفته تبلیغ اجرا می‌شود را تغییر دهید.

شما می‌توانید زمانبندی کمپین را بر اساس روز و زمانی که بیشتر از همه به محصول یا خدماتتان مرتبط است تغییر بدهید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که از ساعت 8 تا 10 شب در روزهای تعطیل بیشترین کلیک را دریافت می‌کنید.

برای بهینه سازی کمپین، می‌توانید مزایده خود را برای این زمان افزایش دهید. گزینه بعدی که باید مدنظر داشته باشید ارائه تبلیغ، چرخش تبلیغ و تکرار آن است. این تنظیمات به شما اجازه می‌دهد نحوه نمایش تبلیغ توسط گوگل را سفارشی سازی نمایید. در این بخش می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • بهینه سازی برای کلیک: گوگل تبلیغاتی را نشان خواهد داد که می تواند کلیک بیشتری برای پیشنهاد شما ایجاد نماید. این گزینه زمانی مفید است که به دنبال جذب ترافیک برای سایت خود باشید.
  • بهینه سازی برای تبدیل: این گزینه به گوگل ادز اجازه می‌دهد تبلیغاتی را نشان دهد که نرخ تبدیل بالایی دارند. این گزینه برای کسب وکارهایی که به دنبال تبدیل بیشتر هستند بسیار مفید خواهد بود.
  • چرخش به طور مساوی: شما می‌توانید تمامی تبلیغات خود را به صورت مساوی نشان دهید و برای هر کدام یک زمان خاص را تنظیم نمایید. این کار برای تست بهترین زمان ممکن برای تبلیغ عالی است.
  • Frequency Capping: این گزینه تعداد زمان هایی که یک کاربر خاص تبلیغ شما بر روی شبکه نمایش را می‌بیند محدود می‌سازد. این موضوع از نمایش یک تبلیغ به صورت چند باره برای یک کاربر خاص جلوگیری می کند.

شما همچنین می‌توانید تنها تبلیغ خود را برای جمعیت خاصی نمایش دهید. این گزینه اجازه می‌دهد افرادی را انتخاب کنید که برایتان مهم هستند و سایر افراد را از لیست موجود حذف نمایید. به خاطر داشته باشید که این گزینه تنها برای کمپین هایی در دسترس است که از شبکه نمایش استفاده می کنند.

چنین موضوعی برای شرکت هایی که محصولی دارند و این محصول تنها به یک جنسیت یا گروه سنی خاص مرتبط است بسیار مفید خواهد بود. به کمک این گزینه می توانید درصد کل بازدیدهایی که از جمعیت خاص به دست آمده اند را نشان دهید. همانطور که در بخش های قبلی مقاله نیز ذکر کردیم، شما می‌توانید گوگل پلاس را با کمپین ادوردز خود ادغام نمایید.

در بخش تنظیمات Social دکمه +1 را بر روی تبلیغ خود در شبکه نمایش قرار دهید. اینکار به شما و کسب و کارتان کمک می کند حضور پر رنگ تری در شبکه های اجتماعی داشته باشید. همچنین استفاده از آن به بازدیدکنندگان کمک می کند محصولات یا خدمات شما را در پروفایل اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

در نهایت گزینه ‘Keyword Matching Options‘ به شما اجازه می دهد متغیرهای جمع، املاهای نزدیک به کلمات کلیدی و غلط های املایی را مدنظر قرار دهید. اگر می خواهید تبلیغ‌تان تنها برای عبارات دقیق نمایش داده شود، می توانید گزینه انطباق دقیق یا همان exact match را انتخاب کنید.

ایجاد گروه های تبلیغاتی:

خوب حالا که کمپین تبلیغاتی شما ایجاد شده می‌توانید گروه های تبلیغاتی را نیز بسازید و کار خود را با عناوین مرتبط آغاز نمایید. در مرحله بعدی باید متن تبلیغ خود را بنویسید.

گزینه های تبلیغ در برگیرنده تبلیغ متنی، تبلیغ تصویری و تبلیغ بر روی موبایل است. Display ad builder ابزاری بر روی گوگل است که به شما اجازه خواهد داد تبلیغ خود را ایجاد کنید و از میان قالب ها و تصاویر آماده یکی را به دلخواه انتخاب نمایید. همچنین می توانید محتوای خاصی برای تبلیغ ایجاد کنید.

برای ایجاد تبلیغ متنی، باید عنوان داشته باشید. عنوان تبلیغات در گوگل از دو بخش 30 کاراکتری تشکیل یافته است. همچنین 80 کاراکتر نیز برای درج توضیحات برای تبلیغ در اختیار دارید. بهترین تبلیغ در برگیرنده موارد زیر است:

  • مرتبط بودن کلمات کلیدی: هر چقدر متن تبلیغ به کلمات کلیدی و صفحه فرود مرتبط تر باشد، امتیاز کیفیت بالاتری خواهید داشت. این موضوع باعث می‌شود رتبه تبلیغ در نتایج جستجو بالاتر رود.
  • call to action: آیا تبلیغ شما می‌تواند به بازدیدکننده بگوید چه انتظاری دارید و می‌خواهید چه کاری برایتان انجام دهند؟
  • Value: تبلیغ شما باید به مشتری نشان دهد که محصول یا خدمات شرکت ارزشی برایشان خواهد داشت. اینکار را می‌توان به کمک تخفیف، پیشنهاد استفاده رایگان از محصول یا خدمات، کیفیت بالاتر یا هر چیزی که آن‌ها در مورد محصول شما می‌خواهند انجام داد.

گوگل وارد کردن متن تبلیغ را ساده تر کرده است. می‌توانید فیلدهای فرم را پر کنید و به راحتی فرایند نوشتن متن را به پایان ببرید.

در این مقاله درباره اینکه چگونه در گوگل تبلیغ کنیم، به موارد مهم و کاربردی اشاره کردیم. اگر در رابطه با روش ثبت آگهی در گوگل به کلمات یا عباراتی برخوردید که معنی آنها را ندانستید می‌توانید به واژه نامه تخصصی تبلیغات در گوگل مراجعه کنید.


سوالات متداول

این کار بسیار ساده است. شما می‌توانید از طریق تبلیغات گوگل سایت خود را به افراد متعددی در زمینه فعالیت خود معرفی کنید.

مزایای متعددی از تبلیغ در گوگل بدست خواهید آورد. به عنوان مثال، این نوع تبلیغات ارزان هستند و با سرمایه گذاری های اندک می‌توانید فعالیت خود را شروع کنید. مهم تر اینکه آگهی های گوگل هدفمند هستند و با توجه به جستجو و نیاز کاربران به آنها نمایش داده می‌شود. بنابراین احتمال خرید آنها از محصولات یا خدمات شما زیاد است.

متاسفانه پاسخ به این سوال خیر است. در حال حاضر دامنه های IR توسط گوگل تحریم شده اند و امکان تبلیغ برای آنها وجود ندارد. لازم است برای تبلیغ از دامنه های بین المللی استفاده نمائید.

این کاملا به صنعت فعالیت شما بستگی دارد. به طور کلی هزینه به ازای هر کلیک در ایران بین 3 تا 8 سنت متغییر است. اما ممکن است با توجه به شرایط مختلف این هزینه افزایش یابد.

منبع: hubspot

16 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام دوستان
از g-ads.org بخاطر این مقاله خوب تشکر میکنم

خوشحالیم از اینکه آموزش ها برای شما مفید بودن. ممنون از نظر مثبتتون دوست عزیز

سلام , از اطلاعاتتون ممنون , اما خیییلی پیچیده و سخت هست , گیج شدم , میخوام تبلیغ کسب و کارم رو تبلیغ کنم ولی واقعا برام سخت شد این همه کار رو انجام بدم از طرفی کسی دور و برم نیست ک بتونه , میشه راهنمایی اسونتری بکنین , کارشناس گرافیک هستم. میخواستم رایگان تبلیغاتم رو در گوگل بذارم و جذب فالوو کنم , اما فوق العاده سخته درکشون..

سلام من خیلی دوس دارم تبلیغاتمو اینجا انجام بدم اما خیلی سخته برام درکش یکم پیچیده هست و زیاد سر درنمیارم یعنی جوری هست که باید کسی برام انجام بده لطفا اگه میشه بیشتر راهنمایم کنین..ممنون

سلام هزینه یک آگهی چقدر میشه

سلام آگهی ثبت کردم هزینه هم پرداخت شده
ولی قابل مشاهده نمیباشد
لطفا مساعدت فرمایید

سلام دوست عزیز. لطفا با واحد پشتیبانی جی ادز تماس حاصل فرمائید

من میخواهم محصولات خودم را در گوگل تبلیغ کنم

سلام جناب عسگری. لطفا از طریق شماره تماس 02166565000 با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ایا میتوان بازاری واسه محصولات خود به وجود اورد برای تبلیغ

ببخشید منظور شما را درست متوجه نشدم. شما میتونید کمپین‌ها و ادگروپ‌هایی ایجاد کنید که محصولات مختلف شما در قالب تبلیغ به مشتریان بالقوه نمایش داده شوند.

چگونه در گوگل تبلیغ انجام دهم ؟

با سلام خدمت شما دوست عزیز؛
میتونید با استفاده از لینک زیر با کارشناس‌های ما در ارتباط باشید تا شما رو راهنمایی کنن:
ارتباط با کارشناسان

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.