آمورزش تبلیغات در گوگل

#31 دوره آموزش گوگل ادوردز – نرخ بازگشت سرمایه (ROI) چیست؟

 

متن زیرنویس ویدئوی نرخ بازگشت سرمایه

به هر دلیلی که از ادوردز استفاده می‌کنید محاسبه‌ی بازگشت سرمایگذاری تان (ROI) مهم است. دانستن بازگشت سرمایه‌گذاری به شما کمک می‌کند تا ارزیابی کنید که آیا پولی که برای تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کرده اید با اهداف تبلیغات‌تان همخوانی دارد یا نه.

بیایید راجع به بازگشت سرمایه گذاری (ROI) صحبت کنیم. بازگشت سرمایه گذاری (نسبت سود خالص به هزینه هایتان) یکی از مهمترین معیارهای شماست. چرا که تاثیر واقعی تلاش هایی که شما برای کسب و کارتان انجام داده اید را نشان می‌دهد. اگر بازگشت سرمایه گذاری مثبت بود، می‌توانید بودجه کمپین های تبلیغاتی‌تان را افزایش دهید. اگر بازگشت سرمایه گذاری منفی بود، زمان آن است که دریابیم اشکال کار در کجاست؟

راه های گوناگونی برای محاسبه بازگشت سرمایه گذاری وجود دارد. ولی رایج ترین راه آن، کم کردن میزان درآمد از هزینه فروش اجناس و تقسیم آن بر هزینه‌ی فروش اجناس است. برای مثال در هتل ها فرض را بر این می‌گیریم که برای مشتری ای که یک شب در هتل میماند، صورت حسابی 300 دلاری صادر می‌کنیم و هزینه‌های تدارک هتل 200 دلار است، پس بازگشت سرمایه گذاری ما میشود 300-200/200 که به ما پنجاه درصد سرمایه گذاری میدهد. یعنی برای هر یک دلار خرج، یک و نیم دلار دریافت میکنیم.

حال برای تولیدات فیزیکی هزینه ی فروش اجناس برابرست با هزینه ی تولید تمام موادی که فروخته اید + هزینه ی تبلیغات‌تان و درآمد شما مقداریست که از طریق فروش آنها بدست آورده اید. اگر کسب و کارتان رونق پیدا کند، هزینه ی فروش اجناس‌تان تنها هزینه‌ی تبلیغات و سود شما مجموعه ایست که از طریق یک معامله نوعی بدست می آورید.

برای مثال اگر بصورت نمونه از بین هر ده معامله یک فروش داشته باشید و فروش معمول‌تان بیست دلار باشد هر معامله بطور میانگین دو دلار برای شما سود دارد. مجموع هزینه هایی که صرف یک معامله میشود بعنوان هزینه با ازای اکتساب (CPA) شناخته میشود. برای محاسبه بازگشت سرمایه گذاری ابتدا لازم به اندازه گیری تغییرات است؛ تغییراتی شامل فعالیت های مشتری که بر این باورید که ارزشمند اند. مانند: خریدها، ثبت نام ها، بازدید از سایت ها و یا معادلات و راجع به راه اندازی ردیابی تغییرات در بخش بعد صحبت خواهیم کرد. به محض اینکه شروع به اندازه گیری تغییرات کنید قادر خواهید بود تا بازگشت سرمایه گذاری خود را ارزیابی کنید. ارزش هریک از تغییرات بایستی بیشتر از مجموعی باشد که صرف دریافت تغییرات می‌شود.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.