افزودن مکان در گوگل مپ

راهنمای ثبت مکان کسب و کار در نقشه Google Maps

احتمالا شما هم هنگام جستجو در گوگل با چنین صفحه‌ای مواجه شده‌اید:

افزودن کسب و کار در گوگل مپ

و یا چیز شبیه این که موقعیت مکان‌های مرتبط با نتیجه جستجو را در نقشه نمایش می‌دهد.

افزودن مکان جدید در گوگل مپ

در واقع گوگل با شناسایی مکان‌های مختلف، سعی می‌کند در نتایج جستجوهای مرتبط، آنها را نمایش دهد. گوگل برای شناسایی مکان‌های مختلف بر روی سرویس Maps خود از کاربران کمک می‌گیرد. شما نیز می‌توانید برای بهبود سرویس گوگل ادز، مکان‌های جدیدی را بر روی نقشه ثبت کنید و یا توضیحات مربوط به مکان‌های قبلی را بروزرسانی کنید.

اگر کسب و کار محلی مانند آرایشگاه، رستوران، سوپرمارکت، کافی‌نت، کتاب‌فروشی و … دارید و می‌خواهید کسب و کار خود را به نقشه گوگل اضافه کنید، می‌توانید با کمک راهنمای زیر این کار را انجام دهید.

چگونه مکانی را به نقشه اضافه کنیم؟

سوال متداولی که زیاد از ما پرسیده می‌شود،‌ این است که: چگونه می توانم مکانی را به گوگل مپ اضافه کنم؟ برای این منظور می‌توان از طریق ابزارهای مختلف، مانند کامپیوتر، دستگاه اندرویدی و دستگاه iOS استفاده کرد.

راهنمای افزودن مکان به نقشه در کامپیوتر

  • وارد سایت گوگل مپ شوید.
  • بر روی نقشه مکانی که می‌خواهید اضافه کنید را بیابید.
  • بر روی مکان مورد نظر راست کلیک کرده و بر روی گزینه «افزودن یک مکان جا افتاده» یا «Add a missing place» کلیک کنید.
افزودن مکان جدید به گوگل مپ

اطلاعات مربوط به مکان موردنظرتان را وارد کنید و در نهایت فرم را ارسال کنید. پس از تایید اطلاعات توسط مشارکت‌کنندگان دیگر مکانی که ثبت کرده‌اید در گوگل مپ نمایش داده می‌شود.

راهنمای افزودن مکان به نقشه در دستگاه‌های iOS و Android

  • در موبایل یا تبلت خود اپلیکیشن Google Maps را باز کنید. روی دکمه Contribute و سپس گزینه Add place تپ کنید.
  • اطلاعات موقعیت مکانی مورد نظرتان را وارد کرده و فرم را ارسال کنید.
افزودن موقعیت در گوگل مپز

نکات مهم در هنگام افزودن مکان به نقشه گوگل

دسته بندی مکان در گوگل مپ
  • در انتخاب دسته‌بندی مکان موردنظرتان دقت کنید. مثلا اگر می‌خواهید فروشگاه کفش طبی را به نقشه اضافه کنید، می‌توانید دسته بندی با همین عنوان را پیدا کنید.
  • هنگام افزودن مکان جدید هر چه جزئیات بیشتری (مانند شماره تماس، آدرس سایت و زمان فعالیت) اضافه کنید، احتمال اینکه سریع‌تر تایید شود بیشتر می‌شود.
  • حتما سعی کنید عکس‌های واقعی از مکان مورد نظرتان را به نقشه اضافه کنید.
ویرایش مکان در نقشه گوگل
  • اگر موقعیت مکانی کسب و کار شما در نقشه تغییر کرده است، موقعیت قبلی را بر روی نقشه پیدا کرده و روی گزینه پیشنهاد ویرایش (Suggest an edit) کلیک کنید. سپس می‌توانید موقعیت مکان و آدرس و شماره تماس و اطلاعات دیگر را تغییر دهید.
  • اگر تا چند روز مکان مورد نظرتان به نقشه اضافه نشد، دوباره درخواست خود را ارسال نکنید، صبر کنید، گاها این پروسه تا چند هفته طول می‌کشد.
  • هر چه سطح شما به عنوان راهنمای محلی در گوگل مپس بالاتر باشد، درخواست افزودن موقعیت مکانی مورد نظرتان زودتر تایید می‌شود.

مشارکت در گوگل مپ به عنوان راهنمای محلی

به عنوان راهنمای محلی (Local Guides) با افزودن مکان‌های جدید به نقشه و همچنین با نوشتن بررسی‌های خود درباره مکان‌های موجود و امتیاز دادن به آنها امتیاز دریافت می‌کنید و هر چه امتیاز شما بیشتر شود، سطح شما نیز بالاتر می‌رود و می‌توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

مشارکت در بهبود گوگل مپس

برای مشاهده امتیاز خود در بخش مشارکت‌کنندگان گوگل مپ اینجا کلیک کنید و یا از طریق منوی گوگل مپس روی گزینه مشارکت‌های من (Your contributions) کلیک کنید.


سوالات متداول

می‌توانید لینک مکان کسب و کارتان در گوگل مپ را برای مشتریان‌تان ارسال کنید تا نظرات و بررسی‌های خودشان را همراه با امتیاز به آن اضافه کنند.

برای اینکه آدرس کسب و کارتان هنگام جستجوی نام آن نمایش داده شود پیشنهاد می‌کنیم تعداد ریویوهای مثبت را در نقشه کسب و کارتان افزایش دهید. همینطور قرار دادن نقشه کسب و کارتان در سایت‌تان نیز می‌تواند به نمایش نقشه هنگام جستجوی کسب و کارتان کمک کند.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام خسته نباشید، سازمان ما دارای دو ساخمان فنی و مرکزی است که ادرس های متفاوتی دارند . ادرس ساختمان مرکزی قبلا بر روی گوگل مپ ثبت شده است اما برای ثبت ادرس ساختمان فنی، گوگل قبول نمیکنه و درخواست را رد میکند.شما چه پیشنهادی دارید؟

سلام دوست عزیز. شما باید به عنوان کاربر یک مکان گم شده (Missing place) را ثبت کنید. پیشنهاد میکنیم روی آدرس نقشه شرکت که ثبت شده این کار را انجام دهید که از طریق همون آدرس بتونید مراحل ثبت رو انجام بدید.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.