تبلیغات در گوگل

#35 دوره آموزش گوگل ادوردز – نکات کلیدی بهینه سازی ادوردز

 

متن زیرنویس ویدئو:

حالا که مبانی تنظیمات حساب ادوردز را می‌دانید زمان آن فرا رسیده تا راه هایی را برای بهبود در زمان گسترش کار خود، یاد بگیرید. ما درباره بهینه سازی ادوردز در چهار موضوع صحبت خواهیم کرد:

  • بهبود بازگشت سرمایه
  • بهبود کلیدواژه
  • بهبود نوشتار تبلیغات
  • بهبود Bids (پیشنهادات مزایده)

بیایید با چگونگی بهبود بازگشت سرمایه (ROI) آغاز کنیم: اگر میبینید که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان شما کلیک می‌کنند ولی خرید نمی‌کنند، زمان آن فرا رسیده تا چند قدم در جهت بهبود بازگشت سرمایه خود برداریم. ابتدا به صفحه فرود خود نگاه کنید وقتی مشتریان شما روی تبلیغ گوگل کلیک می‌کنند، انتظار دارند که دقیقا در صفحه‌ای قرار گیرند که اطلاعات آن در تبلیغ توصیف شده است. اگر آنچه به آنها قول داده اید را دقیقا پس از کلیک نیافتند، احتمالا سایت را بدون خرید و یا ثبت نام ترک خواهند کرد.

بنابراین مطمئن باشید که صفحه فرود شما کاملا مرتبط و کاملا بهینه شده باشد. شما بایست از کلیدواژه های مرتبط استفاده کنید. اگر از کلیدواژه ها و متن تبلیغ کلی استفاده می‌کنید، ممکن است مشتری شما انتظار سرویسی را داشته باشد که شما آن را پیشنهاد نمیدهید.

کلیدواژه ها و متن های هدف دار باعث اطمینان شما از اینکه تبلیغات به جستجوهای مرتبط نشان داده میشود، میگردد. سپس بایست روی افزایش پیشنهادات روی کلیدواژه های دارای سود، تمرکز کنید. اگر متوجه شدید که دارای کلیدواژه ای هستید که عملکرد خوبی دارد و همچنان بازگشت سرمایه خوبی را مشاهده می‌کنید، به افزایش پیشنهاد ادامه دهید تا نمایش تبلیغ شما افزایش یابد و روی کلیدواژه هایی که کار می‌کنند، ترافیک بیشتری ایجاد کنید.

در مقابل، اگر دیدید که برخی از کلیدواژه ها کار نمی‌کنند بایست پیشنهادات خود را پایین بیاورید و یا به فکر حذف کردن آنها باشید. همچنین در هنگام گسترش ورود به display network را توصیه میکنم. میتوانید از برگه placements در تمام صفحات، نرم افزارها و ویدئوهایی که تبلیغ شما نمایش می‌دهد استفاده نمایید. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام سایت به خوبی کار میکند.

خب، بیایید راجع به بهبود عملکرد کلیدواژه ها صحبت کنیم. بزرگترین کاری که برای بهبود کلیدواژه ها بایست انجام دهید شروع یا ادامه استفاده از هدایت کلیدواژه ها می باشد. هدایت کلیدواژه ها در فیلتر کردن جستجوها زمانی که محصول یا سرویسی جستجو میگردد و یا جستجوهایی که مرتبط به وبسایت شما نیستند، کارایی دارند. کلمات کلیدی مانند free, course, class که مرتبط به محصول یا یا سرویس شما نیستند، بایست حذف شوند. همچنین بایست کلیدواژه های تکراری را حذف نمایید.

گوگل تنها یک تبلیغ به ازای یک تبلیغ دهنده روی یک کلیدواژه خاص نمایش میدهد. بنابراین نیاز نیست که کلیدواژه های مشابه را در گروه های تبلیغی یا کمپین های مختلف بکار ببرید از آنجاییکه کلیدواژه دارای عملکرد مناسب تبلیغ شما را بیشتر نمایش میدهد، بنابراین کلیدواژه های تکراری که عملکرد بدی دارند را حذف نمایید. البته اگر مکان های مختلف را هدف میگیرید استفاده از کلیدواژه های تکراری مشکلی ایجاد نمی‌کند. همچنین بایست کلیدواژه هایی که عملکرد خوبی ندارند را بهینه کنید. همه کلیدواژه های شما بایست خوب عمل کنند. نمیخواهید که چند کلیدواژه بد تلاش کلی شما را نابود کند؟ بنابراین باید درمان اصلی را انجام دهید ما این کار را در زمان بررسی گزارشات انجام خواهیم داد. شما بایست کلمات کلیدی با عملکرد ضعیف را حذف کنید تا کل کمپین شما را پایین نکشند.

بیایید راجع به تبلیغات متنی صحبت کنیم. در اولین قدم بایست بدانید که مشتریان شما در زمان مشاهده تبلیغ شما در چه مرحله ای هستند. آیا به دنبال اطلاعات بیشتر هستند، در حال تحقیق هستند و یا آماده خرید می‌باشند. اگر آن مسائل انگیزشی و آن لحظاتی که در ابتدای این دوره راجع به این موضوع صحبت کردیم را بیاد دارید، باید بدانیم که آنها کجا هستند و چه چیزی نیاز دارند. سپس از آن کلیدواژه ها برای تمیز دادن و جدا کردن آنچه مردم میخواهید، استفاده کنید.

بنابراین اگر در مرحله خرید حضور دارند بسیار خب، پس دکمه هدایت به عمل یا call to action شما بایست آنها را به صفحه  خرید، هدایت کند. اگر در مرحله اطلاعات هستند دکمه هایی مانند بیشتر بدانید به آنها کمک خواهد کرد و به همین ترتیب برای دیگر موارد نیز این موضوع صادق است.

از این دکمه های call to action برای برآوردن انگیزه های خریداران خود استفاده کنید. همچنین واجد شرایط بودن ترافیک با نوشتار تبلیغ را از پیش تعیین کنید. همانطور که پیش از این صحبت کردیم. اگر قیمت، پیشنهاد ویژه یا تخفیف دارید آن را بطور مستقیم در متن تبلیغ ذکر کنید. همانطور که دیدیم، افزونه های تبلیغ در برابر عملکرد کلی بسیار با ارزش هستند. که واقعا بهتر است آن ها را افزایش دهید.

از افزونه های پیوند به سایت برای اضافه کردن لینک به سایت استفاده کنید. از افزونه تماس برای اجازه به مشتریان در جهت تماس با شما استفاده کنید. از افزونه مکان استفاده کنید تا افراد نزدیک شما، بتوانند شما را بیابند در نهایت بیایید راجع به بهبود پیشنهادات صحبت کنیم. من به شدت توصیه می‌کنم که پیشنهادات مختلف را آزمایش نمایید. بودجه و پیشنهادات مختلف را آزمایش کنید و تاثیرگذاری آنها را مشاهده نمایید. پیشنهادات خود را می‌توانید برای سودآوری آزمایش کنید و می‌توانید بودجه خود را آزمایش کنید و ببینید که چه مقدار دلار بیشترین نمایش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

همچنین میتوانید از expriment که پیش از این درباره آن صحبت کردیم برای کمک به شما در این زمینه، استفاده کنید. از آنجا، بایست بودجه خود را بر پایه عملکرد توزیع نمایید. بایست مطمئن شوید که بودجه مناسبی برای هر کمپین در اختیار دارید. برای کلیدواژه هایی که سود آوری دارند و میخواهید که همیشه به نمایش درآیند بودجه کمپین باید به قدری بالا باشد که کمپین با محدودیت بودجه مواجه نشود. اگر به دنبال این هستید که یک کلیدواژه خاص بیشترین ترافیک را کسب کند مطمئن شوید که در کمپینی قرار دارند که هزینه روزانه آنها همواره از بودجه آنها تجاوز نمی‌کند. اگر هزینه شما بالا رفته است ولی بازگشت سرمایه خوبی مشاهده می‌کنید زمان آن فرا رسیده تا بودجه خود را افزایش دهید. همچنین بایست به بخش bid adjustments نیز نگاهی بیندازید. تنظیمات را بر اساس کلیدواژه، زمان بندی و یا حتی کاربر موبایل یا دسکتاپ بودن بازدیدکننده تغییر دهید با اتمام این بخش، اینها موارد کلیدی بهینه سازی ادوردز بودند که در هنگام رشد باعث ایجاد عملکرد بهتر شما در ادوردز خواهند شد.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.