امتیاز کیفیت کلمات کلیدی

#36 دوره آموزش گوگل ادوردز – بررسی امتیاز کیفیت کلمات کلیدی

 

متن زیرنویس ویدئو:

حالا هر کلمه‌ی کلیدی در گروه‌های تبلیغاتی‌تان یک امتیاز یا نمره کیفیت (Quality Score) را منتسب به خودش دارد. این امتیاز بین 1 تا 10 است این امتیاز برآوردی از کیفیت تبلیغ، میزان ارتباط و کیفیت صفحه‌ی هدف برای هر کلمه‌ی کلیدی می‌باشد.

نمره کیفیت بالا بدین معناست که گوگل کلمه‌ی کلیدی و صفحه‌ی هدف را با تبلیغتان مرتبط می‌داند. نمره کیفیت بالاتر معمولاً منجر به قیمت پایین‌تر برای بردن مزایده و در نتیجه دستیابی به رتبه‌ی تبلیغ بهتر می‌شود، که در نهایت جایگاه‌تان را مشخص خواهد کرد. به عبارت دیگر اگر امتیاز کیفیت یک کلمه‌ی کلیدی 5 باشد مثلاً مجبورم که 1/5 دلار خرج کنم تا مزایده‌اش را برنده شوم، درحالی‌ که اگر امتیاز کیفیتش 10 باشد شاید با 75 سنت هم بتوانم همان مزایده را ببرم.

در بسیاری از موارد کلمات کلیدی دارای امتیاز پایین حتی قادر به نشان دادن تبلیغ نیستند، زیرا امتیازشان پایین است. به خاطر داشته باشید که هدف اصلی امتیاز کیفیت ایجاد یک شناخت عمومی از کلیت تبلیغات‌تان است و قرار نیست که تمامی عوامل واقعی نظیر عبارات جستجوشده‌ی فرد، در واقعیت موقعیت مکانی یا زمان را به حساب بیاورد.

هر بار که یکی از تبلیغات‌تان در مزایده رقابت می‌کند ادوردز اندازه‌گیری‌های واقعی از نرخ کلیک قابل انتظار، میزان ارتباط با صفحه‌ی هدف و مواردی از این دست را محاسبه خواهد کرد و آن‌ها را به همراه قیمت مناقصه و سایر عوامل ترکیب می‌کند تا بتواند امتیازی تحت عنوان رتبه‌ی تبلیغ را محاسبه نماید. این مورد اندکی مبهم است زیرا نمره کیفیت و رتبه‌ی تبلیغ یکسان نیستند.

ببینید در زمان مزایده این رتبه‌ی تبلیغ در گوگل است که جایگاه شما را در صفحه تعیین می‌کند و نمره کیفیت در این میان نقشی ندارد. اما بدون برآورد امتیاز کیفیت به هیچ عنوان نمی‌توانید رتبه‌ی تبلیغ را درک کنید. پس بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید بررسی و محاسبه‌ی امتیاز کیفیت و تلاش برای بیشینه کردن آن است. پس کاری که باید انجام دهید مراجعه به هر کمپین یا گروه تبلیغاتی و سپس زدن بر روی زبانه‌ی کلمات کلیدی است که در بالای صفحه قرار دارد. وقتی که وارد قسمت کلمات کلیدی شدید می‌توانید اسکرول کرده و زیر ستون وضعیت این نقل قول را مشاهده خواهید کرد.

در این مورد گروه من متوقف شده متوقف شدن آن را در اینجا می‌بینیم. آن را نادیده گرفته و سراغ آن نقل‌قول بروید و در آنجا اطلاعاتی را مشاهده خواهید کرد. بلافاصله می‌بینید که یک پرچم قرمز با نوشته‌ی «NO» وجود دارد، که می‌گوید تبلیغات در حال حاضر نشان داده نمی‌شوند. اما پایین‌تر از آن نکته‌ی مدنظر ما وجود دارد و آن امتیاز کیفیت شماست در اینجا کلمه‌ی کلیدی دریافت آنلاین اجاره‌بها دارای امتیاز کیفیت هفت از ده است و این امر بدان معناست که نرخ کلیک قابل انتظار و میزان ارتباط بالاتر از متوسط هستند، اما تجربه‌ی صفحه‌ی هدف کمتر از متوسط می‌باشد.

به منظور بهبود امتیازکیفیت برای هر کلمه‌ی کلیدی باید صفحه‌ی هدف را بهتر کنم و این بدان معناست که باید این صفحه را با انتظارات کاربران موبایل هماهنگ کنم و از ترافیک موبایلی بهره بگیرم. می‌خواهم که متن صفحه‌ی هدف حتماً با تبلیغ، یعنی دریافت آنلاین اجاره‌بها مرتبط باشد و البته حتماً می‌خواهم که صفحه‌ی هدفم کاربرپسند و فاقد گزاف‌گویی باشد. به عبارت دیگر افرادی که به صفحه‌ی هدف می‌آیند باید مدتی در آن گردش کنند.

حال می‌توانم اسکرول کنم و به سراغ نقل‌قول دیگری بروم در این مورد یک امتیاز کیفیت بسیار نازل را می‌بینم دو از ده نرخ کلیک قابل انتظار کمتر از متوسط ارتباط تبلیغ متوسط و تجربه‌ی صفحه‌ی هدف کمتر از متوسط است. اگر یک کلمه‌ی کلیدی با نمره کیفیت پایین پیدا کردید، احتمالاً باید آن را از گروه تبلیغاتی مربوطه حذف کرده و آن را در گروه مرتبط دیگری بگذارید تا بتوانید تبلیغ مرتبط‌تر یا صفحه‌ی هدف هماهنگ‌تری را پیدا کنید.

با یافتن این کلمات کلیدی و اصلاح گروه‌های تبلیغاتی می‌خواهید گروه‌هایتان را به گونه‌ای چیدمان کنید که کلمات کلیدی داخلشان امتیاز کیفیت بالاتری داشته باشند. حتماً به گونه‌ای کار کنید که کلمات کلیدی دارای امتیاز پایین از بین بروند، حال اگر می‌خواهید چشم‌انداز متفاوتی را ببینید یک راه ساده‌تر برای بازبینی امتیاز کیفیت را به شما نشان می‌دهیم. از نمای مربوط به کلمات کلیدی استفاده کرده، منوی کشویی ستون‌ها و گزینه‌ی اصلاح ستون‌ها را انتخاب کنید. در این‌جا می‌توانید ستون‌های نمایش داده شده را عوض کنید پس به سراغ بخش ویژگی‌ها در سمت چپ می‌روم. گزینه‌ی معیار را انتخاب کرده و در اینجا امتیاز کیفیت را می‌بینم. اگر دو فلش به سمت راست را انتخاب کنم به نمای سمت راست منتقل خواهد شد و می‌توانید این را بکشید تا محل ظاهر شدن آن را تغییر دهید. پس می‌توانم آن را بالا کشیده و در جمع سه تای اول قرار دهم. گزینه‌ی ذخیره‌ی این مجموعه از ستون‌ها را انتخاب می‌کنم، می‌توانید آن را امتیاز کیفیت بنامید و بدین ترتیب همواره نشان داده خواهد شد و حتی اگر مجموعه‌های متفاوتی از ستون‌ها داشته باشم، می‌توانم آن را از منوی کشویی انتخاب کنم گزینه‌ی اعمال را انتخاب می‌کنم و حتی با انتخاب این عنوان می‌توانید موارد را با توجه به میزان امتیاز کیفیت‌شان چیدمان کنید. می‌بینید که بالاترین امتیازها در صدر و کمترین‌ها در قعر قرار دارند. معمولاً باید به دنبال امتیاز کیفیتی باشید که حداقل شش باشد من امتیاز کیفیت هفت و بالاتر را ترجیح می‌دهم تا بتوانم تاثیرگذاری را به بیشترین حد رسانده و از هزینه‌ها بکاهم.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.