آموزش تبلیغات در گوگل

#18 دوره آموزش گوگل ادوردز – انتخاب و ایجاد کمپین مناسب

 

متن زیرنویس ویدئو

در چند ویدئوی بعدی می‌خواهیم نگاهی به ایجاد کمپین برای هتل لاندون بیاندازیم. حال وارد حسابی شده‌ایم که پیش‌تر آن را ساخته‌ایم و همان‌طور که می‌بینید کاملاً خالی است در حساب ادوردز به زبانه کمپین‌ها بروید و اگر اولین بار است یک کمپین می‌سازید باید این دکمه‌ی سمت چپ و بالای صفحه را بزنید که نوشته اولین کمپین‌ تبلیغات گوگل را بسازید. بر روی آن کلیک می‌کنم پس از انتخاب این دکمه چنین منویی ظاهر خواهد شد. اما کاری که می‌خواهم انجام بدهم نشان دادن شکل این صفحه است. پس از این‌که به پیش آمده و اقدام به ساخت اولین کمپین کردید، حال اگر بخواهید کمپین‌های بیشتری بسازید می‌دانید که چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

بدین منظور می‌خواهم سریع یک کمپین درست کنم و سپس شما را دوباره به پنل کمپین بازمی‌گردانم وقتی که سراغ ساخت کمپین می‌روید شرایط این‌گونه خواهد بود. باز هم در زبانه‌ی کمپین‌ها هستم همان‌طور که می‌بینید ما یک کمپین بسیار عمومی به نام کمپین 1 ساختیم. اینجا در سمت چپ صفحه یک دکمه‌ی قرمز است که پس از انتخاب گزینه‌های متفاوتی از طریق یک منوی کشویی ظاهر می‌شود. این‌ها انواع کمپین هستند نوع کمپین می‌تواند مواردی نظیر محل نشان دادن تبلیغات به مشتریان و استفاده از قالب‌هایی نظیر متن یا ویدئو در کمپین را مشخص کند. رایج‌ترین انواعی که برای کمپین استفاده می‌شوند کمپین‌های شبکه‌ی جستجو، کمیپین‌های شبکه‌ی نمایش و شبکه‌ی جستجو با انتخاب نمایش هستند. اگر کمپین شبکه‌ی جستجو بسازید کمپینتان از طریق سایت‌های موجود در شبکه‌ی جستجوی گوگل ظاهر می‌شود یادتان هست که جستجوی کلمه‌ی کلیدی‌مان را چگونه انجام دادیم.

کمپین شبکه‌ی جستجو عبارات یا کلمات مورد استفاده توسط کاربران را به کلمات کلیدی که برای تبلیغات هدف‌گذاری کرده‌اید نسبت می‌دهد. به خاطر داشته باشید، اگر می‌خواهید به کاربرانی که در جستجوی محصولات یا خدماتتان هستند، متصل شوید، این کمپین گزینه‌ی مفیدی خواهد بود گزینه‌ی زیر آن کمپین شبکه‌ی نمایش است. این کمپین تبلیغات متنی، تصویری یا ویدئویی شما را به وبسایت‌های مرتبط متصل می‌کند.

اگر خاطرتان باشد کمپین شبکه‌ی نمایش تبلیغ‌تان را بر روی صفحاتی قرار می‌دهد که محتوایی مرتبط با هدف‌گذاری شما دارند و گزینه‌ای که در این بالا وجود دارد شبکه‌ی جستجو با انتخاب نمایش است که قدرت‌های هر دو شبکه را به صورت همزمان در اختیار دارد گوگل می‌خواهد که به صورت پیش‌فرض شبکه‌های جستجو با انتخاب نمایش را برگزینید.

درهرحال پیشنهاد من این است که برای اولین کمپینتان شبکه‌ی جستجو را انتخاب کنید. من آن را از این منوی کشویی انتخاب کرده و به سمت صفحه‌ای می‌روم که پیش‌تر آن را دیده‌ایم و در این صفحه از گزینه‌های اصلاح و برقراری تنظیمات کمپین بهره می‌گیریم.

در بالا گزینه‌ای داریم که نام کمپین را مشخص می‌کند پایین‌تر از آن می‌توانیم نوع کمپین را تایید کنیم در سمت راست می‌توانیم نوع زیرگروه کمپین را انتخاب کنیم. معمولاً کار را با نام‌گذاری شروع می‌کنیم اما در نمای تمام‌صفحه وقتی که زیرگروه را تنظیم می‌کنید، گوگل بخش مربوط به نام را حذف خواهد کرد. پس ابتدا در مورد این زیرگروه‌های کمپین صحبت خواهم کرد و دوباره به عقب رفته و در مورد نام کمپین صحبت می‌کنم. به صورت پیش‌فرض در نمای استاندارد از وِیژگی‌ها هستید و آن‌ها را تنظیم می‌کنید.

پیشنهاد من این است که بر روی “تمام ویژگی‌ها” بزنید تا تعدادی گزینه‌ی اختیاری در حین تنظیمات کمپین برایمان ظاهر شود برخلاف کمپین‌های استاندارد، کمپین‌های جستجوی تمام ویژگی‌ها به شما اجازه می‌دهند تمامی ویژگی‌های ادوردز موجودر در شبکه‌های جستجو را برگزینید که شامل تنظیمات موبایل، روش‌های رساندن تبلیغ و افزونه‌های تبلیغ می‌شود. بدین ترتیب فرصت‌های زیادی برای تنظیم تبلیغ‌تان به شکل دلخواه فراهم می‌شود.

در زیر تمامی این ویژگی‌ها ما تعدادی زیرگروه کمپین متنوع داریم. آن‌ها شامل ابزارهای موبایلی می‌شوند که در این آموزش در موردشان صحبت نمی‌شود. پایین‌تر از آن تبلیغات جستجوی دینامیک داریم که به شما اجازه می‌دهند کل فرایند انتخاب کلمات کلیدی یا یکدیگر را نادیده بگیرید. اگر این زیرگروه از کمپین را انتخاب کنید گوگل به محتوای وب‌سایت شما نگاه می‌کند و هدف‌گذاری مربوط به شما را معین می‌کند.

تبلیغات در گوگل

اگر وبسایت تجارت الکترونیکی را به همراه تعداد زیادی محصول دارید، کمپین جستجوی دینامیک مفید خواهد بود می‌توانید تبلیغتان را به شکل بهینه‌تری مقیاس‌بندی کنید زیرا دیگر نیازی نیست برای تبلیغ تک‌تک صفحات محصولات وب‌سایتتان کلمه‌ی کلیدی تعیین کنید.

نمی‌خواهم در این آموزش این موضوع را بشکافم اما می‌توانید خودتان این بخش را امتحان کنید. پایین‌تر از آن تبلیغات صرفاً تماسی را داریم. در شرایطی از آن استفاده می‌کنید که فقط می‌خواهید تماس‌های تلفنی را کنترل کنید و کلیک نمی‌خواهید در این‌جا شما دنبال ترغیب مشتری هستید تا بلافاصله با شماره‌ی مدنظر شما تماس بگیرد.

من یک عامل انگیزاننده‌ی کوتاه برای این نوع تبلیغ را در مجموعه‌ی هفتگی نکات بازاریابی‌ام آورده‌ام. پس اگر علاقه دارید می‌توانید به سراغ آن بروید. خب من خیلی جلو رفتم و نوع تمام ویژگی‌ها را انتخاب کردم پس بگذارید برگردم و راجع به نام کمپین صحبت کنم. این‌جا گوگل نام کمپین 2 را پیشنهاد داده زیرا دومین کمپینی است که می‌خواهم با این حساب بسازم این یک اسم مزخرف است. اصلاً توصیفی نیست و چیزی به ما نمی‌گوید و اجرای تبلیغات بزرگ‌مقیاس در آن ابهام‌انگیز خواهد بود.

پیشنهاد من این است که اهداف خود را مدنظر داشته و بر همان اساس نام کمپین را انتخاب کنید. در این مورد کار را با نوع کمپین آغاز می‌کنم که از نوع جستجو خواهد بود و آن را می‌نویسم دوست دارم که از نماد فاصله استفاده کنم. تا تمایزی میان بخش‌های مختلف اسم کمپین ایجاد شود. اما هر چیزی که به نظرتان منطقی می‌رسد را انتخاب کنید در ادامه هدفم را می‌نویسم.

در این مورد می‌خواهم کمپینی برای تخفیف تابستانی هتل لاندون بسازم بنابراین هدف ما رزرو آنلاین است. یک فاصله‌‌ی دیگر اضافه می‌کنم و دوست دارم اهدافم را بنویسم این‌ها می‌توانند افراد، سایت‌ها یا مناطقی باشند که تحت هدف من هستند در این مورد فرضاً می‌خواهیم سان فرانسیسکو در آمریکا را هدف قرار دهیم. امکان دارد بپرسید چرا سان فرانسیسکو را هدف قرار دادی. این نام را گذاشتم چون مردم آمریکایی که هدفشان سفر به سان فرانسیسکو است را به عنوان اهداف کلمات کلیدی مدنظر دارم. در ادامه تلاش‌های این تبلیغ که ارائه‌ی تخفیف تابستانی می‌باشد را قرار می‌دهم. اگر دوست دارید می‌توانید جزئیات دیگری را اضافه کنید. مثلاً می‌توانید بگویید این کمپین صرفاً موبایلی است. زبان را بیافزایید افزونه‌های مورد استفاده برای تبلیغ را ذکر کنید و غیره من انگلیسی را اضافه می‌کنم. این یک روش برای ساختاردهی به نام کمپینتان است.

آن چیزی که به نظرتان منظقی می‌رسد را برای سازماندهی استفاده کنید وقتی که به شیوه‌ی نام‌گذاری فکر می‌کنید احتمال پالایش این کمپین‌ها در آینده را مدنظر داشته باشید. امکان دارد بخواهم وارد فهرست کمپین‌هایم شوم و کمپین‌هایی که نام رزرو آنلاین دارند را پالایش کنم و مواردی از این دست.

در ادامه اسکرول کرده و به قسمت شبکه‌ها می‌روم می‌توانید شبکه‌های کلمه را این‌جا در سمت چپ صفحه مشاهده کنید خود گوگل پا پیش گذاشته و شبکه‌ی جستجوی گوگل و گزینه‌های افزودن همیاران جستجو یا سرچ پارتنرز (search partners) را انتخاب کرده. افزودن همیاران جستجو بدین معناست که تبلیغ شما می‌تواند در سایر ویژگی‌ها و خدمات گوگل نظیر مپ یا تبلیغات شاپینگ و سایر سایت‌ها نظیر ویرجین و اِی.او.اِل نمایش داده شود. معمولاً بهترین روش برای شروع کار عدم استفاده از شبکه‌ی همیاران (search partners) است. پس این تیک را برداشته و این بدین معناست که فقط از شبکه‌ی جستجوی گوگل استفاده خواهیم کرد.

وقتی که کمپینتان را تنظیم کردید می‌توانید بعدها همیاران را اضافه کنید تا کارتان گسترش پیدا کند. پایین‌تر شما عناوین وسائل مختلف را می‌بینید و مشاهده می‌کنید که گزینه‌ای برای آن وجود ندارد. تا همین اواخر می‌توانستید کمپین‌تان را محدود کنید به گونه‌ای که فقط موبایل یا تبلت یا کامپیوتر رومیزی آن را ببیند و حتی می‌توانستید نوع سیستم‌عامل نظیر اندروید و آی او اس را مشخص کنید. یعنی کمپین‌های اختصاصی برای موبایل یا تبلت ایجاد می‌شد. اما این به معنای کار بیشتر برای مدیریت این کمپین‌های جداگانه بود. از آن‌جایی که اخیرا گوگل ویژگی کمپین‌های ارتقایافته را معرفی کرده کمپین‌ها به صورت پیش‌فرض برای تمامی وسائل هدف‌گذاری می‌شوند و بعدها در داخل کمپین از تنظیمات مناقصه‌ای استفاده کرده و به صورت پویا قیمت‌مان را برای هر وسیله کاهش و افزایش می‌دهیم.

باز هم ویدئویی دیگر خواهیم داشت و در مورد ویژگی تنظیمات مناقصه‌ای صحبت می‌کنیم. این تغییر جدید می‌گوید گوگل بسیار مصر است که کاربران موبایل را به عنوان یک لازمه برای تبلیغ‌کننده‌ها مطرح کند. آن‌ها تمامی کمپین‌ها را به صورت پیش‌فرض برای دسترسی موبایل برپا می‌کنند و برای اکثر تبلیغ‌کنندگان دسترسی بدین طریق افزایش پیدا می‌کند.

پس توانستیم نحوه‌ی ایجاد یک کمپین جدید را ببینیم و تعدادی از تنظیمات پایه‌ی این کار را مرور کردیم وقتش رسیده سراغ تنظیمات هدف‌گذاری جغرافیایی و زبانی برویم در ویدئوی بعدی به سراغ انجام این کار می‌رویم.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.