دوره آموزش گوگل ادوردز

#11 دوره آموزش گوگل ادوردز – تعیین انتظارات واقع بینانه

 

متن زیرنویس ویدئو:

ادوردز جذاب است. گوگل ادوردز یک پلتفرم قابل دسترس است. به صورت نسبتاً آنی عمل می‌کند و فرصتی برای نشان دادن سریع کمپانی‌تان محسوب می‌شود. اما احتمالش زیاد است که در اولین مرحله از کارتان نتیجه‌ی قابل توجهی نگیرید. هر کسب‌وکار ویژگی‌های خودش را دارد .بنابراین یک رویکرد جامع و یکسان برای تمامی حرفه‌ها نداریم.

کمپین‌های ادوردز موفق نیاز به پافشاری دارند. باید پول خرج کنید. به داده‌ها نگاه بیاندازید. کمپینتان را اصلاح کنید. پول بیشتری خرج کنید. دوباره به داده‌ها نگاه کنید. و همینطور تکرار و تکرار…

در واقع امکان دارد ماه اول کارتان ناامیدکننده باشد. کلیک‌های بدون هدف، تماس تلفنی کم، فروش ضعیف. امکان دارد به پنل ادوردز خود نگاه کنید و همه چیز را زیر سوال ببرید. خبر خوب این است که فقط شما این‌گونه نیستید. به عنوان یک بازاریاب حرفه‌ای من هم تقریباً در تمامی کمپین‌هایی که شروع می‌کنم، به همین مشکل برمی‌خورم. می‌خواهم به شما یاد بدهم که انتظارات واقع‌گرایانه‌ای را برگزینید، تا بدانید که در مسیر موفقیت هستید. تا بدانید که چه زمانی برای پیشرفت فشار وارد کنید و تمامی حس‌های آزاردهنده و تسلیم شدن را کنار بگذارید.

یک کمیپین ادوردز به سه ماه زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسد و البته دلیل هم دارد در ماه اول ما حدس‌های آگاهانه زده و به جمع‌آوری داده می‌پردازیم. شما کمپین‌تان را برپا کرده و پس از آن باید به پرسیدن سوال بپردازید. نرخ کلیک من چگونه است؟ قیمت مناقصه‌ام چه‌طور؟ آیا پولمان تمام شده؟ با این کار تمام بودجه‌مان را خرج نمی‌کنیم؟

شما تغییراتی را اعمال کرده و عملکردتان را بازبینی می‌کنید؛ تا درک بهتری از بازار مخصوص خودتان به دست بیاورید. کاملاً طبیعی است که در ماه اول تبلیغات ضرر مالی داشته باشید. هیچ نرم‌افزار مخصوص، برنامه، رمز یا گوی جادویی وجود ندارد که راز موفقیت را به شما بگوید. صرفاً باید حدس‌های آگاهانه‌ای بزنید و از نحوه‌ی تفسیر داده‌ها نیز آگاه باشید.

در ماه دوم باید بهبود را ببینید تا اینجا شما داده‌های چند هفته را در اختیار دارید و البته تعدادی آزمون هم انجام داده‌اید. اگر در پنل خود فعال باشید، داده‌ها را شخم بزنید و نسبت به تغییرات انجام شده حساس باشید به احتمال زیاد اطلاعات بیشتری را در مورد بازار و موارد کارآمد کسب خواهید کرد. به همین دلیل برای ادوردز باید صبور باشید اگر پول خرج کنید و به اندازه‌ی کافی صبور نباشید، امکان دارد قبل از وقوع تغییرات از کار دست بکشید.

در ماه دوم بگذارید داده‌ها نشست کنند و کم‌کم می‌توانید شکاف‌ها را پر کنید. شاید هدفتان کنترل ترافیک بوده باشید و تا ماه دوم آن را راه انداخته باشید. اما هنوز ترافیک برایتان گران تمام شود. حالا حداقل می‌دانید که توان گرفتن ترافیک را دارید. پس این ماه را صرف ایجاد تغییرات کرده تا بتوانید کم‌کم به قیمت ایده‌آل برسید. شاید کلمات کلیدی را متوقف کنید. قیمت پیشنهادی را پایین بیاورید. متن تبلیغ را عوض کنید. صفحات هدف مختلف را امتحان دهید و کارهای دیگری را امتحان کنید.

داده‌های گوگل آنالیتیکز را مرور کنید و برای شناسایی هدف و گرایشات و باورهای مخاطبینتان مصر باشید. معمولاً حوالی ماه سوم است که می‌توانید تکانی را در سرمایه‌گذاری مشاهده کنید آن هم با توجه به داده‌ها، ترفندها و توجهی که به مخاطبین‌تان اعطا کرده‌اید و کارها کم‌کم روی غلتک می‌افتند. از این‌جا دیگر از صحبت از مقیاس‌گذاری و ایجاد KPI های بزرگ‌تر است.

حال فرقی نمی‌کند که صد دلار یا ده هزار دلار برای فرایند خرج کرده باشید. تصمیم بگیرید چه قدر می‌خواهید هزینه کنید تا دانش موردنیازتان را به دست بیاورید. چه چیزهایی را می‌توانید در ماه اول از دست دهید و هنوز هم از خروجی کار راضی باشید.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.