دوره آموزش گوگل ادوردز - مروری بر گوگل ادز

#3 دوره آموزش گوگل ادوردز – مروری بر گوگل ادز

متن زیرنویس ویدئو – مروری بر گوگل ادز:

افراد میلیاردها بار در روز به گوگل سر می زنند تا جواب سوالات خود را بیابند. مکان جدیدی را برای سفر بیابند، راه حل هایی را برای مشکلات خود بیابند و به دنبال محصولاتی برای خرید باشند.

گوگل این موارد را چنین نامگذاری کرده است:

  • من میخوام بدانم
  • من میخواهم بروم
  • من میخواهم انجام دهم
  • من میخواهم بخرم

البته من ترجیح میدهم که اینها را تصور ذهنی مشتریان بنامم. هر کسب و کاری یک یا چندین تصور ذهنی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

اگر یک مشتری به دنبال دانستن است، می‌توانید به آنها یاد دهید. اگر می خواهند جایی بروند، می‌توانید آنها را ببرید. اگر می خواهند کاری انجام دهند، می‌توانید روش انجام آن را بیاموزید. و اگر می خواهند بخرند، می‌توانید به آنها بفروشید. اکنون بیایید مروری بر گوگل ادز داشته باشیم.

در این لحظات شما میتوانید با کمک پلتفرم تبلیغات گوگل ادوردز در این لحظات به آنها بگویید:

  • من می توانم بگویم
  • من می توانم شما را ببرم
  • من می توانم به شما نشان دهم
  • و یا به شما بفروشم

پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز

گوگل ادوردز به شما کمک می‌کند تا در زمان مناسب و با پیام مناسب در برابر مشتریان بالقوه قرار بگیرید. این کار را انجام خواهید داد زمانی که آنها در شرایط ذهنی مطلوبی [برای دریافت پیام] قرار دارند، شما تبلیغاتی را برای کسب و کار خود ایجاد می کنید و مشخص می کنید که چه زمانی گوگل آنها را به نمایش در آورد یا در کنار چه نتایجی به نمایش در آیند.

مفهوم نسبتا ساده است: شما کلمات مرتبط به محصول یا سرویس خود را شناسایی می کنید و سپس ادوردز تبلیغ شما را زمانی که شخصی این عبارت یا کلمات مشابه را جستجو نماید نمایش خواهد داد.

بیایید این سناریو را با هم بررسی کنیم من وارد سایت گوگل می شوم و به دنبال تعمیر عینک هستم. اگر ویدیوی های دیگر من را دیده باشید، می دانید که من عینکی هستم چیزی را که نمی‌دانید این است که من به شکستن عینک مشهور هستم!

بنابراین در این مورد من واقعا به دنبال مکانی برای تعمیر عینک خود هستم. پس زمانی که روی جستجو کلیک میکنم, گوگل در میلیاردها صفحه، بلاگ و لیست برای یافتن مرتبط ترین نتیجه به تعمیر عینک، جستجو خواهد کرد. همچنین گوگل مکان حضور من را می داند و برایش مشخص شده که پیدا کردن مکانی در مجاورت محل حضور من بسیار مهم خواهد بود.

بعضی از این نتایج را در بالای صفحه می بینید. مثلا سایت سانتا باربارا. این نتایج علامت تبلیغ را در کنار خود ندارند که نشان می دهد که به صورت ارگانیک این مکان را کسب کرده اند آنها برای حضور در اینجا پولی پرداخت نکرده اند. در سمت راست آیکون زردی را با نام تبلیغ (Ads) مشاهده می کنید که اینها مکان های تبلیغات پولی هستند.

حالا، به این شماره در بالای صفحه نگاه کنید. 716.000 نتیجه. زمانی که به این مقدار زیاد از نتایج فکر می کنید درخواهید یافت که تنها بخش کوچکی از میان کسانی که کار تعمیر عینک انجام می دهند در میان چند صفحه اول خواهند بود و اینجاست که ادوردز وارد عمل می‌شود!

با گوگل ادوردز بهترین نتیجه را کسب کنید!

ادوردز کسب و کار شما را در معرض دیده شدن قرار خواهد داد حتی اگر در میان نتایج اولیه قرار نداشته باشید ادوردز به کسب و کار شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در برابر مشتریان بالقوه خود قرار بگیرید. افرادی که مشتری تصادفی نیستند، بلکه مشتری مناسب شما خواهند بود.

در این مثال من آماده ام تا برای تعمیر عینک خود کمک دریافت کنم و اینجا در سمت راست تبلیغی که نظرم را جلب کرده ممکن است این باشد که می گوید: اگر ما نتوانیم تعمیر کنیم کسی نمیتواند, پنج دلار در اولین تعمیر تخفیف بگیرید!

خب, بسیار عالی به نظر می رسد و آنها یک پیشنهاد عالی نیز برای من دارند. بنابراین ممکن است من ترغیب به کلیک روی این تبلیغ شوم و تمامی نتایج سمت چپ را نادیده بگیرم که در بخش کناری آورده شده اند.

این تبلیغ دهنده با ایجاد این پیام کار را بخوبی انجام داده است. آنها حالات مختلفی از این تبلیغ و تیترها را برای یافتن بهترین ترکیب آزمایش کرده اند تا به این مورد برسند و این چیزی است که ما در این دوره خواهیم آموخت:

چطور تبلیغی مانند این مورد را ایجاد کنیم که درست در برابر مخاطبان مورد نظر قرار گیرند و به همراه پیام درست و قابلیت دنبال کردن داشته باشد، تا شاهد ارزش کامل تلاش‌های خود باشید. بنابراین یک کاربر که جستجو می کند روی تبلیغ شما کلیک خواهد کرد و اگر کار خود را به درستی انجام داده باشید آنها مشتری شما خواهند شد. اما این مطلب مربوط به مروری بر گوگل ادز است تا به خوبی با این پلتفرم آشنا شوید.

من به شما نشان دادم که ادوردز چطور در دسکتاپ به نمایش در می آید اما یک چیز را قبل از ادامه تمایل دارم که با شما در میان بگذارم و آن اینکه این روزها مشتریانی که از طریق موبایل اقدام به جستجو می کنند در حال افزایش هستند. در واقع بیشتر جستجوهای گوگل در ده کشور از طریق گوشی انجام می پذیرد تا از طریق کامپیوتر که این لیست شامل ژاپن و آمریکا می باشد.

این مسئله فرصت بزرگی را برای بازاریابان فراهم می کند تا از راه های جدیدی که برای سفارشات مشتریان ایجاد شده بهره بگیرند و به آنها دسترسی داشته باشند. با توجه به این موضوع, من بخش قابل ملاحظه ای از توجه خود را معطوف به چگونگی استفاده از بازار موبایل در طول این دوره خواهم نمود.

حرف پایانی

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید.

پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

اکنون که با مطلب مروری بر گوگل ادز آشنایی کافی با این پلتفرم را بدست آوردید، توصیه می‌کنیم سایر مقالات دوره را مطالعه کنید تا توانایی اجرای کمپین های تبلیغاتی خود را داشته باشید. فراموش نکنید که سوالات و نظرات خود را در انتهای این صفحه اعلام نمائید.

7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
وقتتون بخیر
بنده رضایی هستم، مهدی رضایی
مدیر سایت مژگان حیدری، وکیل حقوقی در شیراز

از مطالب مفیدتون خیلی ممنون هستم
آرزوی مفید برای شما دارم

سلام. درسته که اگه گوگل بفهمه که سایتتون مال ایرانه ممکنه جریمه بشید و نتایج گوگل به ضرر شما خواهد بود؟

سلام امکانش هست متن زیر نویس رو به صورت یک فایل پی دی اف در بیارید برای مرور

با سلام میخاستم بدونم تعرفه های کلیک در گوگل ادوردز به چه صورت هست چرا هر شرکتی که تو این زمینه فعالیت داره تعرفه هاشون با هم متفاوت هستش؟
اگر بخایم تبلیغات کارمون رو در ادوردزبه صورت رایگان انجام بدیم میشه؟به چه صورت است؟

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.