دوره آموزش گوگل ادوردز - شبکه نمایش گوگل

#4 دوره آموزش گوگل ادوردز – تبلیغات گوگل کجا نمایش داده می‌شود؟

متن زیرنویس ویدئو – شبکه نمایش گوگل:

به عنوان یک تبلیغ دهنده ادوردز احتمالا می خواهید بدانید که تبلیغات گوگل شما دقیقا در کجا به نمایش در خواهد آمد. برای درک آنکه تبلیغ شما کجا به نمایش در خواهد آمد و چطور به آنجا می رسید بهتر است از ابتدا شروع کنیم. زمانی که از ادوردز استفاده می کنید شما به چیزی که شبکه نمایش گوگل (Google Network) نامیده می شود، دسترسی پیدا خواهید کرد.

این شبکه شامل هزاران جستجو و وبسایت های شبکه و همچنین خود موتور جستجوی گوگل می باشد. شبکه گوگل در حال حاضر به بیش از هشتاد درصد کاربران اینترنت در بیش از سی زبان و صد کشور دسترسی دارد شبکه گوگل به دو ناحیه بزرگ شبکه جستجوی گوگل و شبکه نمایش گوگل تقسیم شده است.

شبکه جستجو (Search Network) شامل تبلیغات متنی آشنا در نتایج جستجو می باشد، ما به این نوع تبلیغات در ویدئوی قبلی نگاه انداختیم، اما این تبلیغات متنی همچنین می توانند در نقشه گوگل (Google Map)، بخش خرید (تبلیغات Shopping) آن و وبسایتهایی که همکار جستجو هستند به نمایش در آیند.

همکاران جستجو شامل صد ها سایت بغیر از گوگل مانند ای او ال می باشد. برای گسترش این مورد، تبلیغات که بخشی از شبکه جستجو هستند، کلمات کلیدی را به کلمات یا عبارتی که کسی جستجو می کند پیوند می دهند.

تنظیمات آن بسیار ساده است و شما تقریبا مطمئن خواهید بود که مشتریانی که جستجو کرده اند با قصد و علاقه این کار را انجام داده اند. دوباره به مثال عینک فکر کنید من قصد داشتم که قاب عینک خود را تعمیر کنم، بنابراین شبکه جستجو یک مکان ارزشمند برای تبلیغ می باشد.

فعالیت تبلیغاتی در شبکه نمایش گوگل

حالا، شبکه نمایش گوگل (Display Network) معمولا به عنوان ترکیب با جلب توجه بصری به کار می رود. اگرچه که همچنان می توانید با تبلیغات متنی کار خود را ادامه دهید. تبلیغات نمایشی معمولا به صورت بنر می باشند که احتمالا در سراسر وب به آنها برخورده اید تبلیغات متنی طور دیگری کار می کنند.

به جای هدف گیری بر اساس کلمات کلیدی، گوگل تبلیغات شما را با وبسایتهایی تطبیق خواهد داد که محتوای مرتبط به اهداف شما را دارند.

اگر شما یک وسیله جدید آشپزی را می فروشید شما احتمالا تبلیغ خود را در سایتی که شامل بررسی های لوازم آشپزی هست یا سایت دستورات غذایی نشان خواهید داد. کاربر علاقه ای به موضوع نشان نداده است ولی آنها ممکن است با اطلاع از محصول شما به آن علاقه مند شوند؛ که این کار با توجه به نمایش تبلیغ شما خواهد بود.

به صورت پیش فرض، کمپین های جدید هر دو شبکه را هدف می گیرند تا نمایش بهتری از تبلیغات را ارائه دهند. اما شما می توانید هر یک را انتخاب کنید. من در ادامه این آموزش در انتخاب هر یک به شما کمک خواهم کرد بیایید به صورت خلاصه دلایل استفاده از جستجو یا نمایش را مرور کنیم.

شبکه جستجو از تبلیغات متنی بهره می‌گیرد و در دو زمینه سودمند است:

  1. برتری نسبت به نتایج طبیعی موتور جستجو
  2. دست یابی به مشتریانی که در دائما در حال جستجو سرویس ها یا محصولات شما هستند

شبکه نمایش از رسانه غنی به همراه تبلیغات متنی استفاده می کند. در چهار زمینه کمک می‌نماید:

  1. رسیدن به بازه وسیعی از مشتریان با علایق گسترده
  2. ساخت برند و وفاداری مشتریان
  3. افزایش مراوده با کاربران و شما
  4. امکان هدفگیری دقیق‌تر مکان نمایش تبلیغ خود و مخاطبان خود را تعیین کنید.

زمانی که شروع به ساخت تبلیغات واقعی کردیم، در مورد هر یک از این دو شبکه تبلیغات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

حرف آخر

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. در این مطلب توضیحاتی درباره شبکه نمایش گوگل ارائه کردیم و امیدواریم که برای عزیزان مفید واقع شده باشد.

پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکس را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام مطلب مفیدی بود نمیدونستم گوگل اینقدر هوشمند عمل میکند

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.