آموزش تبلیغات در گوگل ادوردز

#41 دوره آموزش گوگل ادوردز – سفارشی‌سازی لندینگ پیج برای کلمات کلیدی

 

متن زیرنویس ویدئو:

همان‌طور که احتمالاً به خاطر می‌آورید هر کلمه‌ی کلیدی در گوگل ادوردز از یک امتیاز کیفیت بهره می‌گیرد. یکی از موارد تعیین‌کننده‌ی نمره کیفیت ارتباط آن با لندینگ پیج است.

امکان دارد شما گروهی حاوی یک یا دو تبلیغ را اجرا کنید که به گروهی از کلمات کلیدی اشاره می‌کنند و به جای تنظیم صفحه‌ی هدف برای هر تبلیغ، تمایل دارید که هر کلمه‌ی کلیدی لندینگ پیج مختص خودش را داشته باشد. امکان دارد تفاوت‌های اندکی میان زبان مورد استفاده برای هر یک از صفحات هدف وجود داشته باشد و با اینکه کلمات کلیدی داخل یک گروه قرار دارند، شاید احساس کنید که هریک از آن‌ها به صفحه‌ی مقصد خودشان نیاز داشته باشند.

این کار نسبتاً آسان است؛ کاری که باید انجام دهید مراجعه به یک کمپین یا گروه تبلیغاتی انتخاب زبانه‌ی کلمه‌ی کلیدی و سپس تعیین کلمه‌ای است که می‌خواهید آن را اصلاح کنید. من کلمه‌ی کلیدی را از فهرست انتخاب می‌کنم که در این مورد دریافت بهای اجاره از مستاجرین است. از منوی کشویی عبارت ویرایش را انتخاب کرده و گزینه‌ی تغییر URLهای نهایی (Change final URLs) را انتخاب می‌کنم حال می‌توانم URL لندینگ پیج نهایی را برای این کلمه‌ی خاص انتخاب کنم. پس به عنوان مثال می‌توانم www.mysite.com/collect-rent-tenants, را انتخاب کنم و در نهایت بر روی گزینه‌ی اعمال تغییرات بزنم.

این کار لندینگ پیج نهایی برای آن کلمه‌ی خاص را اصلاح خواهد کرد. سپس می‌توانید به سراغ اصلاح کلمه‌ای دیگر بروید. می‌توانید چند کلمه انتخاب کنید و از همین الگو پیروی کرده و یو.آر.ال‌های نهایی را تغییر دهید. در این مورد هر سه کلمه‌ی منتخب را اصلاح می‌کنم. در اینجا گزینه‌ی لغو را انتخاب کرده و روش دیگری را برای مشاهده‌ی اطلاعات نشان می‌دهم. از منوی کشویی ستون‌ها گزینه‌ی اصلاح ستون‌ها را انتخاب می‌کنم. اینجا در سمت چپ گزینه‌ی ویژگی‌ها را انتخاب می‌کنم. URL نهایی را انتخاب کرده و با زدن بر روی دو فلش به سمت راست آن را به آن سمت هدایت می‌کنم. سپس می‌توانم آن را در فهرست بالا بکشم تا اولین مورد در ردیف ستون‌ها باشد. گزینه‌ی اعمال را انتخاب می‌کنم و مشاهده می‌کنید URL نهایی تنظیم شده است.

مشاهده می‌کنید کلمات کلیدی باقی‌مانده خالی هستند، زیرا آن‌ها می‌خواهند لندینگ پیج نهایی خود را با توجه به تبلیغ مربوطه اختیار کنند. در این مورد می‌توانید هنگام رفتن به سمت URL نهایی آیکون مداد را انتخاب کرده و برای هر مقصد آن را اصلاح نمایید. اگر از هرگونه پارامتر رهگیری استفاده می‌کنید، می‌توانید رهگیری سفارشی هر URL را برای تک‌تک کلمات کلیدی به صورت جداگانه انجام دهید.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.