افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز: راهنمای کامل 2020

افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز: راهنمای کامل 2020

در این مقاله تمامی افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز را به شما معرفی می کنیم.

طبق مقاله ای که در وب سایت پشیتیبانی گوگل منتشر شده، به تاثیر مثبت افزونه ها در نرخ کلیک کاربران اشاره شده است.

در این راهنمای کامل شما افزونه تبلیغاتی گوگل ادز را خواهید شناخت و در ادامه به انواع و مزایای آن نیز اشاره می کنیم.

ادامه مطلب را از دست ندهید.

افزونه تبلیغاتی گوگل چیست؟

افزونه تبلیغاتی گوگل، امکانی است که این شرکت در اختیار کاربران قرار داده تا در تبلیغات استفاده شود. به عنوان مثال، شما می توانید علاوه بر قرار دادن تبلیغ اصلی، لینک های دیگری نیز در تبلیغات خود داشته باشید.

در حال حاضر تعداد زیادی از افزونه های تبلیغاتی گوگل منتشر شده اند و هر کدام از آنها به نحوی عملکرد تبلیغات گوگل ادز را بهبود می بخشد. در این راهنمای کامل 2020 تمامی آنها را به شما معرفی می کنیم.

ترافیک بیشتر با افزونه های تبلیغاتی

ترافیک بیشتر همه چیز نیست، اما یک عامل اصلی برای فروش و درآمد بیشتر است. بر اساس مقاله ای که گوگل منتشر کرده، استفاده از افزونه های تبلیغاتی ممکن است نرخ کلیک (CTR) را بین 10 تا 15 درصد بیشتر کند.

در نظر داشته باشید که ممکن است همیشه افزونه های تبلیغاتی شما نمایش داده نشوند. افزونه ها به غیر از هزینه به ازای هر کلیک، بر اساس رتبه آگهی، کیفیت تبلیغات و صفحه لندینگ نمایش داده می شوند. وقتی از افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز استفاده کنید، عموما می توانید با هزینه کمتر همان تعداد کلیک را دریافت کنید.

چگونگی ساخت افزونه تبلیغاتی و اضافه کردن آن به کمپین

وارد حساب گوگل ادز خود شوید.

کمپین سرچ یا جستجو را باز کنید.

روی صحفه Ads & Extensions وارد شوید.

سپس روی گزینه Extensions کلیک کنید.

ساخت افزونه تبلیغاتی

روی گزینه + آبی کلیک نمائید تا افزونه مورد نظرتان را بسازید.

اضافه کردن یک افزونه تبلیغاتی به کمپین

افزونه تبلیغاتی را از گزینه های “Create New” و “Use Existing” انتخاب کنید.

از بین سه گزینه حساب کاربری، گروه و کمپین تبلیغاتی یکی را انتخاب نموده و افزونه را به بخش مورد نظر اضافه کنید.

در صورتی که نتوانستید افزونه مورد نظر خود را اضافه کنید، از مقاله آموزش ساخت افزونه تبلیغاتی پایگاه دانش جی ادز کمک بگیرید.

انواع افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز

ترافیک بیشتری از تبلیغات می‌خواین؟ دوست دارین که نرخ کلیک بیشتری داشته باشین؟

باید افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز رو بشناسید و بدونید ازشون در چه نوع تبلیغاتی استفاده کنید.

ما راهنمای کامل 2020 افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز را برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا بدانید چگونه از آنها استفاده نمائید.

افزونه تماس – Call Extension

نمایش اطلاعات تماس در لینک های تبلیغاتی سرچ گوگل بسیار جذاب است. برای نمایش شماره تلفن شرکت، دفتر و … باید از افزونه تماس یا اصطلاحا Call Extensions استفاده کنید. شماره تماس در نتیجه تبلیغاتی شما نشان داده می شود. البته این مساله قطعی نیست و ممکن است گوگل شماره تماس را نمایش ندهد.

افزونه تماس تبلیغات گوگل

با توجه به اینکه استفاده از افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز ممکن است نرخ کلیک را افزایش دهد، اما این افزایش کلیک نسبت به افزونه تماس، ممکن است از سایر افزونه ها کمتر باشد.

به عنوان مثال، اگر نیاز به خدماتی همچون “تعمیر کولر گازی”، “قالیشویی”، “تعمیر خودرو” و … دارید، دیگر نیازی به کلیک روی تبلیغ نیست. با استفاده از شماره تلفن می توانید از خدمات کسب و کار استفاده کنید.

افزونه سایت لینک – Sitelink Extension

سایت لینک رایج ترین افزونه تبلیغاتی گوگل ادز به شمار می رود. اگر برای استفاده از خدمات، خرید، آموزش و … در شبکه سرچ گوگل جستجو کرده باشید، حتما با این افزونه روبرو شده اید.

افزونه سایت لینک در تبلیغات گوگل ادز

به عنوان مثال، اگر شما با جستجوی کلمه “آموزش بازاریابی” با تبلیغاتی روبرو شوید که افزونه سایت لینک دارد، اطلاعات دقیقی بدون کلیک روی نتیجه دریافت می کنید. سایت لینک ها (در این مثال) می توانند آموزش فروش، آموزش جذب مشتری، آموزش برندسازی و … باشند.

افزونه callout

افزونه Callout به شما اجازه می دهد کلمات جذاب و هیجان انگیز به تبلیغات گوگل اضافه کنید. هر Callout می تواند تا 25 کاراکتر ظرفیت داشته باشد و آنها در نتایج تبلیغاتی سرچ همانند سایت لینک نمایش داده می‌شوند، تنها با این تفاوت که لینکی به هیچ کدام از صفحات سایت ندارند.

افزونه Callout

تبلیغ کنندگان عموما از افزونه Callout استفاده می کنند تا مشتری احتمالی به جزئیات مهم محصول و امتیازات دریافت شده آن توجه کند. به عنوان مثال، پشتیبانی 24 ساعته، تضمین بازگشت وجه و … با استفاده از این افزونه در تبلیغات نمایش داده می شوند.

افزونه Structured snippet

افزونه Structured Snippet به شما امکان می دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه تجارت شما ارائه می‌دهد به تبلیغات گوگل خود اضافه کنید. این افزونه تبلیغاتی گوگل ادز تقریبا برای هر کسب و کاری مورد استفاده است؛ چون کاربران را با خدمات، دوره ها، انواع فعالیت ها و … آشنا می کند.

افزونه Structured Snippet

زمانی که وب سایت بزرگی در اختیار دارید استفاده از Structured Snippet کاملا منطقی به نظر می رسد. گزینه های شما عبارتند از امکانات، مارک ها، دوره ها، مقصد، پوشش بیمه، هتل های ویژه، محله ها، کاتالوگ خدمات و بسیاری موارد دیگر در این افزونه تبلیغاتی قرار می گیرند.

کاری که بهتر است انجام دهید، نشان دادن گزینه های مختلفی برای مشتری احتمالی است تا آنها بدانند بعد از کلیک روی این نتیجه چه گزینه ای در انتظار آنها خواهد بود. به عنوان مثال، یک دانشجو قبل از اینکه روی تبلیغات کلیک کند، می تواند از ارائه برنامه دانشگاهی مورد نظرش مطمئن شود.

افزونه موقعیت مکانی – Location Extension

افزونه موقعیت مکانی به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد موقعیت فیزیکی کسب و کارشان را در شبکه تبلیغاتی سرچ نشان دهند. کاربران می توانند روی لوکیشن کلیک کنند و وارد گوگل مپ شوند یا حتی مستقیما با تبلیغ کننده تماس برقرار کنند.

افزونه موقعیت مکانی تبلیغات گوگل ادز

افزونه موقعیت مکانی گوگل ادز به بهبود تبلیغات محلی کمک می کند. علاوه بر آن، یک لینک دارد تا به کاربران گوشی های موبایل موقعیت کسب و کار را نشان دهد. متاسفانه این افزونه تبلیغاتی برای کسب و کارهای ایرانی فعال نیست و نمی توان از این ویژگی منحصر بفرد استفاده نمود.

افزونه قیمت – Price Extension

این افزونه تبلیغات گوگل ادز، قیمت دقیق محصولات یا خدمات کسب و کار را نشان می دهد. برای تبلیغات دسکتاپ و تلفن همراه نیز نمایش داده می شود. مشتریان احتمالی می توانند روی گزینه های قیمت گذاری شده کلیک کنند و اطلاعات محصول یا خدمات را ببینند.

افزونه قیمت در تبلیغات گوگل

این افزونه، قیمت محصول یا خدماتی را که تبلیغ می کنید نشان می دهد. افزونه قیمت در زیر توضیحات تبلیغات و در بخش هایی نشان داده می شود که در موبایل، دسکتاپ و تبلت متفاوت هستند.

امکان اضافه کردن 8 محصول یا خدمات در این افزونه وجود دارد و کاربران امکان پیمایش چپ و راست را دارند تا تمامی موارد را ببینند.

قالب مورد استفاده افزونه قیمت متفاوت از سایر افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز به نظر می رسد. باید بدانید که افزونه قیمت در تبلیغات ایران فعال نمی باشد.

افزونه اپلیکیشن – App Extension

افزونه اپلیکیشن، تبلیغات مربوط به اپ را روی تلفن های همراه و تبلت نمایش می دهد. کاربران می توانند با دیدن تبلیغات به صورت مستقیم برنامه را دانلود کنند.

افزونه تبلیغات اپ

افزونه اپلیکیشن تنها روی دستگاه های موبایل نمایش داده می شود. لینک آن عموما زیر کلمات هر تبلیغ قرار می گیرد. بسته به دستگاهی که استفاده می شود، وقتی کاربر روی نصب کلیک می کند، به فروشگاه دانلود (گوگل پلی، اپل استور، مایکروسافت) هدایت می شود.

اگر هدف اصلی شما تبلیغات اپلیکیشن و افزایش نصب است، افزونه اپلیکیشن برای نیازهای شما بسیار مناسب خواهد بود.

افزونه تصویر – Image Extension

نمایش تصویر یکی از جدیدترین افزونه های گوگل ادز محسوب می شود. این افزونه تبلیغاتی آینده همچنان در حالت آزمایشی (Beta) قرار دارد و تنها برای تبلیغ کنندگان محدودی فعال شده است. تا به حال نمایش این افزونه در نتایج تبلیغاتی ایران دیده نشده است.

افزونه تصویر گوگل ادز

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، افزونه تصویر یک عکس کوچک را در کنار متن تبلیغاتی سرچ نشان می دهد. تصویر باعث می شود که تبلیغ شما جلب توجه کند.

افزونه Lead Form

برای تبلیغ کنندگانی مجاز است که از فرم های لید در تبلیغات‌شان استفاده می کنند. بازدیدکنندگان می توانند مستقیما از طریق آگهی گوگل و بدون مراجعه به سایت، فرم های لید را پر کرده و ارسال کنند.

افزونه Lead Form

زمانی که کاربری روی فرم ها کلیک می کند، مبلغی از حساب تبلیغ کننده کسر می شود. تبلیغ کننده باید نحوه نمایش افزونه Lead Form، نسخه آگهی، فرم و پیام نهایی ارسال را تنظیم کند.

افزونه Promotion

این افزونه تبلیغاتی گوگل ادز به شما اجازه می دهد تبلیغاتی که در حال حاضر اجرا می شوند را برجسته کنید. اگر معاملات با زمان محدود انجام می دهید، می توانید به راحتی آنها را در تبلیغات خود مشخص نمائید. کسب و کارها همیشه در حال تبلیغات هستند و به سختی می توانید تبلیغات خود را در معرض دید مخاطبین قرار دهید.

اگر مردم بدانند که می توانند حمل و نقل رایگان، تخفیف یا Promotion های دیگری از وب سایت شما دریافت کنند، احتمال خرید آنها بیشتر است. به همین دلیل است که باید از افزونه Promotion استفاده کنید.

افزونه Promotion در تبلیغات فارسی گوگل ادز

همچنین می توانید از “مناسبت ها” برای تبلیغات خود استفاده کنید. به عنوان مثال، برخی از مناسبت ها مانند روز مادر، روز پدر، روز ولنتاین و … برای این افزونه تبلیغاتی عالی هستند.

افزونه پیامک – Message Extension

افزونه پیامک گوگل ادز راه ارتباطی مستقیمی با مشتریان بود که سوال یا نظری نسبت به کسب و کار داشتند. از این افزونه تنها چند سال در شبکه تبلیغاتی گوگل استفاده شد.

طبق انتشار مقاله ای، از 27 ژانویه 2020 افزونه پیامک از دسترس کاربران خارج شده است. بعد از این زمان، تبلیغ کنندگان دیگر نمی توانند یک افزونه پیامک ایجاد کنند یا از نسخه ایجاد شده استفاده کنند.

تبلیغ کنندگان تا پایان سال 2020 می توانند عملکرد افزونه پیامک خود را مشاهده کنند یا در صورت نیاز آن دیتا را دانلود کنند.

افزونه موقعیت مکانی پیوسته – Affiliate Location Extension

افزونه های موقعیت مکانی پیپوسته، محصولات را در فروشگاه های نزدیک برای خرید مشتریان احتمالی به نمایش می گذارند. کاربران می توانند با این ویژگی، نزدیکترین مکانی که در حال فروش محصولات مورد نظرشان است را پیدا کنند. در حال حاضر این افزونه در ایران قابل استفاده نیست.

افزونه موقعیت مکانی پیوسته

این یکی از افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز است که برای مشاغلی که محصولات خود را از طریق زنجیره های خرده فروشی عرضه می کنند مناسب است. به عنوان مثال، اگر کسی برای خرید ابزارهای فنی اقدام می کند، تبلیغات به او لیستی از نزدیک ترین خرده فروشی ها را معرفی می کند.

این افزونه های تبلیغاتی گوگل که در بالا خواندید، در دسته بندی افزونه های دستی قرار گرفته اند. به همین دلیل است که شما باید آنها را ایجاد کنید.

افزونه های تبلیغاتی اتوماتیک گوگل ادز

مواردی که در ادامه این مطلب می خوانید در دسته افزونه های تبلیغاتی اتوماتیک گوگل ادز قرار گرفته اند.

زمانی که گوگل معتقد باشد که افزونه های تبلیغاتی اتوماتیک می توانند در بهبود تبلیغات موثر باشند، آنها را به تبلیغات شما اضافه می کند. البته این امکان در نسخه اکسپرس گوگل ادز در دسترس کاربران است. و در نسخه Expert گوگل ادز نمی توان از آن استفاده کرد.

در حالی که گوگل ادز افزونه های اتوماتیک را ایجاد می کند، شما همچنان باید در حساب خود افزونه های دستی را اضافه کنید.

انواع افزونه های تبلیغاتی اتوماتیک

به طور کلی 7 نوع افزونه اتوماتیک برای استفاده در گوگل ادز وجود دارند.

  1. افزونه تماس اتوماتیک
  2. افزونه سایت لینک داینامیک
  3. افزونه Structured Snippet داینامیک
  4. افزونه موقعیت مکانی اتوماتیک
  5. افزونه موقعیت مکانی پیوسته اتوماتیک
  6. افزونه امتیاز فروشندگان
  7. افزونه Callout داینامیک

مزایای استفاده از افزونه های تبلیغاتی

همانطور که در بالا اشاره داشتیم، افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز ممکن است نرخ کلیک تبلیغات را افزایش دهند. همچنین میزان کیفیت را افزایش می دهند و با افزایش رتبه بهتر در نتایج تبلیغات، هزینه شما نیز کمتر می شود.

مزایای استفاده از افزونه های تبلیغاتی به شرح زیر است:

  • افزایش نرخ کلیک
  • افزایش میزان کیفیت
  • کاهش هزینه به ازای هر کلیک
  • ارائه اطلاعات بیشتر به مشتریان احتمالی
  • بزرگ تر شدن محیط تبلیغات
  • افزایش آگاهی برای تبلیغ Promotion (مانند تخفیف، رایگان و …)

از افزونه های تبلیغاتی مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید

استفاده از افزونه های تبلیغاتی مرتبط با کسب و کار بسیار مهم است. اگر درآمدزایی شما از تماس تلفنی است، از افزونه تماس استفاده کنید. یا اگر کسب و کار شما صفحات لندینگ بسیاری دارد، از سایت لینک به خوبی بهره ببرید.

البته برخی افزونه ها برای هر کسب و کاری مفید است. به عنوان مثال، همه می توانند از افزونه سایت لینک، Callout و Structured Snippet استفاده کنند.
برای اینکه رتبه بندی تبلیغ و احتمال کلیک روی آن را افزایش دهید، توصیه می کنیم از افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز استفاده کنید. انجام این کار به شما اجازه می دهد اطلاعات بیشتری به مشتریان و مشتریان احتمالی بدهید.

به این ترتیب، آنها تصویری واضح و شفاف از محصول یا خدماتی که شما ارائه می کنید خواهند داشت.

نتیجه گیری

در این راهنمای کامل افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز متوجه شدیم که آنها در افزایش نرخ کلیک تاثیر گذارند. علاوه بر آن، افزونه های تبلیغاتی به رتبه دهی بهتر و کمتر شدن هزینه تبلیغات نیز کمک می کنند.

بنابراین توصیه می کنیم که در تبلیغات گوگل از آنها استفاده کنید. اگر این کار را انجام ندهید، رقبای شما مشتریان احتمالی بیشتری دریافت می کنند. برای اجرای کمپین تبلیغاتی توصیه می‌کنیم راهنمای کامل تبلیغات گوگل را مطالعه کنید.

شما درباره افزونه های تبلیغاتی گوگل چه فکر می کنید؟

خوشحال می شویم که تجربیات و تفکرات خود درباره افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز را در بخش نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.