عدم تایید تبلیغات گوگل

بررسی و رفع مشکل تبلیغات دیس اپرو شده گوگل (Malicious or unwanted software)

اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا تبلیغات شما توسط گوگل ادوردز تایید نشده است. (تبلیغات شما Disapprove شده است!) اصطلاحا به این اتفاق عدم تائید تبلیغات گوگل نیز گفته می‌شود.

این عدم موفقیت در زمان راه اندازی یک کمپین اصلا مطلوب نیست به خصوص زمانی که پیام عدم تایید گوگل مبهم باشد. گوگل ادوردز یک سری سیاست های خاص دارد و تخطی از این سیاست ها باعث نمایش خطا و به متوقف شدن تبلیغات شما منجر می شود و در بسیاری از موارد این خطا را مشاهده می‌کنید:

Disapproved: Malicious or unwanted software

متداول‌ترین دلیلی که باعث عدم تائید تبلیغات گوگل می‌شود و این پیام را مشاهده می‌کنید، می‌تواند اسکریپت مخربی باشد که وارد کد وبسایت شما شده است و بازدیدکنندگان را به صفحات مخرب هدایت می کند. با مطالعه این مقاله می‌توانید در صورت دیس ‌اپرو شدن تبلیغات‌تان توسط گوگل، هر چه سریع‌تر تبلیغات خود را فعال کنید.

در صورتی که مشکلی برای تبلیغات مشتریان جی ادز بوجود بیاید و تبلیغات آنها به هر دلیلی دیس‌اپرو شود، تیم پشتیبانی جی ادز اکانت و تبلیغات را بررسی می‌کند و سعی می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن تبلیغات شما مجددا فعال شود.

همچنین برای رفع مشکل می‌توانید با بخش پشتیبانی Google Ads تماس بگیرید. آن ها دقیقا توضیح می‌دهد که چرا یک تبلیغ تایید نشده است و اقدامات لازم برای رفع این مشکل را به شما پیشنهاد می‌دهند.

در اینجا ما یک راهنمای گام به گام مفید برای شناسائی عدم تائید تبلیغات گوگل و نحوه رفع ساسپند اکانت گوگل ادز به خاطر بدافزار (Malicious or unwanted software) را در اختیار شما قرار داده ایم.

قوانین گوگل ادوردز به منظور رعایت استاندارد ها در دنیای تبلیغات و حمایت از تبلیغات قانونی ایجاد شده اند و هر گونه تخطی از این قوانین منجر به نمایش خطا و ساسپند شدن اکانت ادوردز می شود.

ساسپند شدن اکانت ادوردز

دلایل اصلی عدم تائید تبلیغات گوگل و به ساسپند شدن اکانت ادوردز

  • تخطی از سیاست های گوگل ادز
  • اکانت، محتوای مخرب دارد
  • تبلیغات گمراه کننده
  • اقدامات مخفی کارانه
  • کیفیت تبلیغات شما

محتوای مخرب یا بد افزار؟

گوگل محتوای مخرب یا بد افزار را به این شکل تعریف می کند:

بدافزار یک نرم افزار یا اپلیکیشن موبایلی است که مخصوصا برای آسیب رساندن به کامپیوتر، دستگاه موبایل، نرم افزاری که آن را هدایت می کند و یا کاربران آن طراحی شده است. بدافزار ها رفتار مخرب از خود به نمایش می گذارند که ممکن است شامل نصب نرم افزار بدون رضایت کاربر و نصب نرم افزار های مخرب مانند ویروس باشد. گاهی وب مستر ها نمی دانند که فایل های قابل دانلود شدن آن ها بدافزار تلقی می شود و بنابراین به طور ناخواسته آن ها را در سایت خود قرار می‌دهند.

در حقیقت، بعید است که صفحه فرود شما بدافزار یا نرم افزاری مانند آنچه در بالا گفته شد، داشته باشد. چونکه روند پیچیده گوگل برای شناسائی محتوای مخرب یا بدافزار کاملا اتوماتیک انجام می شود!

گوگل از سازمان های معتبر در زمینه شناسایی محتوای مخرب و بدافزار، اطلاعات را جمع آوری می کند و سپس بر آنالیز این اطلاعات در موقعیت های جغرافیایی مشخص، که بیشترین بدافزار در آنجا یافت شده است، تمرکز می کند.

تکنولوژی مرور ایمن گوگل روزانه میلیارد ها URL را بررسی می کند تا وبسایت های ناامن را بیابد و اطمینان حاصل کند که تنها محتواهای با کیفیت و امن در اختیار کاربران است. از آنجایی که این فرآیند به صورت اتوماتیک رخ می دهد، خطاهایی رخ می دهد و اغلب محتواهای “بی خطر” نیز در دام می افتند.

وقتی گوگل ادز به اشتباه تبلیغ یا صفحه شما مخرب شناسایی کرده است، تنها راه برای درخواست تجدید نظر از گوگل، تماس با تیم پشتیبانی گوگل ادز است.

دلایل ممکن برای عدم تایید تبلیغات گوگل به خاطر وجود نرم افزار مخرب یا نامطلوب

موارد بسیاری می توانند در عدم تائید تبلیغات گوگل تاثیر گذار باشند که در زیر آنها را می‌خوانید.

  • URL های خروجی صفحه فرود از http استفاده می کنند، در حالیکه صفحه فرود از https استفاده می‌کند.
  • لینک‌های شکسته یا غیراستفاده زیادی در صفحه وجود دارد.
  • تصاویر با نرم افزاری روی سایت قرار گرفته است که مورد تایید گوگل ادز نیست.
  • از صفحه فرود به صفحات دیگر ریدایرکت هایی وجود دارد.
  • گوگل plugin های WordPress را مخرب شناسایی می کند.
  • گوگل Custom script هایی که به صفحه فرود اضافه شده اند و به محتوایی خارجی ارجاع می دهند را مخرب شناسایی می کند.
  • شما به صفحه فرود خود دانلود اتوماتیک افزوده اید در حالی که بر اساس قوانین گوگل: “دانلود نرم افزار تنها زمانی باید آغاز شود که کاربر با کلیک بر روی دکمه دانلود موافقت خود را اعلام کرده باشد.”
  • شما در صفحه خود فرمی قرار داده اید که از کاربر می خواهد اطلاعات محرمانه اش را وارد کند: بر اساس قوانین گوگل “نباید اطلاعات محرمانه ای مانند جزئیات حساب بانکی را بدون رمزنگاری صحیح از کاربر بخواهید.”
  • نمایش نادرست محتوای مورد انتظار، به عنوان مثال: “تبلیغی بدون معرفی نرم افزاری که برای آن تبلیغ می کند، تنها عبارت “Download” یا “Play” را نشان می‌دهد.
  • استفاده از دکمه “Play” به گونه ای که منجر به دانلود شود.
  • تبلیغی که ظاهری مشابه با وبسایت ناشر دارد و ادعا می کند که محتوایی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد (مثلا یک فیلم) اما در عوض کاربر را به یک نرم افزار دیگر هدایت می کند.

اگر شما چندین اکانت گوگل ادوردز داشته باشید، یا اگر کسب و کار شما مشکل نشان تجاری داشته باشد، آنگاه ادوردز اکانت شما را مسدود خواهد کرد.

چگونه از عدم تایید تبلیغات گوگل به خاطر وجود بدافزار جلوگیری کنیم؟

وبسایت هایی که تنها تبلیغات نشان می دهند

اگر وبسایت شما بیش از حد تبلیغ دارد آن هم تنها به هدف جذب بازدیدکننده، گوگل ممکن است وبسایت و تبلیغات گوگل را به حالت تعلیق درآورد.

گوگل با جدیت چنین سایت هایی که هدف اصلی آن ها تبلیغات است را بررسی می کند. حتما مطمئن شوید که تعداد تبلیغاتی که در وبسایت خود قرار می دهید متعادل است و اینکه صفحات فرود این تبلیغات مورد تایید هستند.

وب سایت هایی که دارای برنامه های مخرب هستند

اگر برنامه مخرب در ادوردز یا وبسایت وجود داشته باشد، گوگل بلافاصله تبلیغات را معلق می کند. گوگل، به منظور یافتن تبلیغاتی که به وبسایت هایی هدایت می شوند که بدافزار دارند یا به پخش آن ها کمک می کنند، به طور منظم تبلیغات را بررسی می کند.

اگر گوگل چنین موردی پیدا کند، آن را به حالت تعلیق درخواهد آورد. اگر تبلیغات گوگل شما ساسپند شده اند، ممکن است به خاطر وجود انواع مختلف بدافزار باشد مانند: WordPress redirect hack. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مستندات گوگل برای محتواهای بدافزار یا مخرب را مطالعه کنید. مطالعه روند شناسایی بدافزار نیز می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

وب سایت مخرب یکی از اصلی ترین دلایل برای عدم تائید تبلیغات گوگل به شمار می‌رود.

در صورت ساسپند شدن اکانت گوگل ادوردز چگونه آن را رفع کنیم؟

در چنین مواردی رفع ایراد تبلیغات در اولویت اول قرار دارد. بعد از اینکه دلایل معلق شدن را فهمیدید، می توانید اقدام مناسب به منظور رفع این مشکل را انجام دهید. این مراحل شما را در ارائه تبلیغات آنلاین هدایت می کنند.

  • وبسایت خود را با استفاده از ابزار بررسی بدافزار اسکن کنید. چرا که وجود بدافزار رایج ترین دلیل ساسپند شدن تبلیغات است و با این اسکن هر گونه بدافزار مخفی نمایان خواهد شد.
  • فایل های آلوده را اصلاح کنید. وقتی وبسایت خود را آنالیز کردید، آنگاه می توانید بدافزار یا ویروس ها را در تبلیغات یا در وبسایت خود شناسایی کنید. وقتی تمام فایل های مخرب رفع شدند، می بایست دوباره تبلیغات خود را ارائه کنید. اگر تمام بدافزارها حذف شده باشند، تبلیغات به صورت اتومات تایید خواهند شد.
در صورتی که سایت شما در لیست‌های اسپم قرار بگیرد، امکان نمایش تبلیغات گوگل ادز خود را نخواهید داشت. از ابزار بررسی اسپم بودن سایت برای این منظور می‌توانید استفاده کنید. برای بررسی وجود مالور و بدافزار در سایت‌تان می‌توانید از سایت‌های sucuri.net ، pcrisk.com و rescan.pro استفاده کنید.

بررسی دیس اپرو شدن تبلیغات در گوگل ادز

اگر ادوردز تبلیغات شما را نپذیرفته است، می توانید با طی کردن مراحل زیر، مشکل عدم تایید تبلیغات خود را به خاطر وجود بدافزار، رفع کنید:

  • به صفحه Ads & Extensions رفته و به دنبال تبلیغ خود بگردید.
  • در ستون “Status” تبلیغ مورد نظر، می توانید دلیل ساسپند شدن را ببینید. با قرار دادن نشانگر موس بر روی وضعیت “Disapproved”، لینکی که سیاست های گوگل را توضیح می دهد ظاهر خواهد شد.
  • در تبلیغ مورد نظر یک آیکون مداد خواهید یافت. بر روی آن کلیک کنید.
  • مطابق با قوانین ادوردز، تبلیغ را تغییر دهید.
  • در نهایت بر روی گزینه “Save” کلیک کنید. می توانید جزئیات بیشتر را در این قسمت مطالعه کنید.

اگر پس از تغییر ادز، باز هم تایید نشده است، باید بر روی گزینه “Submit my ads” از بخش “Dismissed” کلیک کنید.

سایر سیاست های گوگل

اگر هنوز هم در مورد سیاست های گوگل تردید دارید، به صفحه گوگل ادز ساپورت بروید و فرم مربوطه را پر کنید. گوگل با جزئیات به شما پاسخ خواهد داد.

برای سایر موارد می بایست مستقیما با گوگل تماس تلفنی بگیرید تا مشکل شما حل شود. اگر مطمئن نیستید که مشکل تبلیغات خود را برطرف کرده اید، بهتر است که درخواست بازنگری آن را ندهید.

اگر هنوز هم در مورد سیاست های ادوردز تردید دارید، می توانید به این صفحه رفته و فرم مربوطه را پر کنید.

برای بررسی مشکلات مربوط به اکانت‌ها مانند ساسپند شدن اکانت یا اپرو نشدن تبلیغات، گوگل پیشنهاد می‌کند که با پارتنرهای گوگل تماس بگیرید. درخواست پیگیری پارتنرهای گوگل در زمان اندکی پاسخ داده می‌شود و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید تبلیغات‌تان را فعال کنید. جی ادز به عنوان پارتنر گوگل به درخواست‌های مشتریان مبنی بر رفع ساسپند اکانت گوگل ادوردز و تایید ادزها رسیدگی می‌کند.

درخواست بازنگری از گوگل برای تبلیغات ساسپند شده

بعد از اینکه این مراحل را طی کردید، می توانید تبلیغات خود را برای بازنگری دوباره توسط تیم ادوردز ارائه کنید. کارشناسان ما یک الگو برای درخواست بازنگری عدم تائید تبلیغات گوگل ایجاد کرده اند که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

الگوی درخواست بازنگری برای تبلیغات ساسپند شده گوگل

[محتوایی که در باکس ‘Request for a review’ باید نوشته شود]

Dear Google Safe Browsing Team,

It is in reference to notification of a Social engineering content detection / Ads suspended on our website [نام دامنه] on [تاریخ]. Thanks for bringing the problem to our notice. At {نام شرکت}, we take pride in ensuring our visitors security. Upon thorough review of the situation, we narrowed the cause to be some recent changes in our website. We have deleted all the phishing pages and the malware from our website. 

Here is a Google Doc highlighting the steps took to ensure security.

(لینک گوگل داک که مراحل طی شده را نشان می دهد)

http://link-of-google-doc-report-only

[محتوایی که در گوگل داک باید نوشته شود] [یک فایل گوگل داک ایجاد کنید و محتوای زیر را در آن کپی کنید]

Describe the Problem:

(مشکل را توضیح دهید)

After the thorough analysis of website code, ads, popups and third-party links, we found out [علت ها].

Steps we took to fix the issue:

(  مراحل طی شده برای رفع مشکل)

We have deleted all the malicious code located at the following locations:

(تمام کد های مخرب در مکان های زیر پاک شده اند)

  • [page name and URL]
  • [page name and URL]
  • [page name and URL]
  • [page name and URL]

There were some pop-ups/ads/links located on page [Name and URL] that lead to malicious pages [Name and URL] are removed.

(لینک ها/ پاپ آپ ها/ تبلیغاتی که در یک صفحه قرار داشته و به سمت صفحات مخرب هدایت می کردند حذف شدند)

Additional security [optional]

اقدامات امنیتی مضاعف (اختیاری)

After this recent hack, our company is taking visitors security at top priority. To provide a secure browsing environment to our visitors we have deployed a Web Application Firewall (Wp Hacked Help) and regular a malware scanning tool for 24×7 security.

Google webmasters (fetch as google):

After taking the above measures we use Fetch as Google tool both on mobile and PC (outside the network as recommended) to ensure everything runs fine.

Request a review

 در خواست بازنگری

We are committed to follow the guidelines set by Google in the future. We request you to review our website again and we are sure that no issues will be detected.

Hope to hear good news soon.

Thanks for anticipation.

با تیم گوگل ادوردز تماس بگیرید

اگر نمی توانید مشکل تبلیغات خود را شناسایی کنید، اقدام بعدی تماس با تیم گوگل ادوردز به طور مستقیم است.

به دو شیوه می توانید با آن ها تماس بگیرید:

  • از طریق اکانت ساسپند شده گوگل ادوردز
  • تماس با شرکت های پارتنر گوگل که دارای تجارب بیشتری در این زمینه هستند.

وقتی موفق به برقراری تماس شدید، باید اشاره کنید که در مورد کسب و کار خود و تبلیغات در گوگل جدی هستید. سپس بگویید که تبلیغات شما چه نقض قوانینی داشته است و تا کنون برای رفع آن چه اقداماتی انجام داده اید.

حتما تمام جزئیات را بیان کنید چون باعث می شود مشکل شما را بهتر متوجه شوند. بعد از این مراحل باید منتظر باشید چرا که تحلیل اطلاعات و یافتن راه حل مشکل می تواند چند روز طول بکشد. پیگیر باشید و حتما نتیجه آن را خواهید دید.

نکاتی برای رفع مشکل تایید نشدن اکانت به دلیل Malicious or unwanted software

  • وضعیت سایت خود را در گوگل سرچ کنسول بررسی کنید. اگر تا کنون از سرچ کنسول استفاده نکرده اید، URL وبسایت خود را وارد کرده و بر روی گزینه “Add Property” کلیک کنید تا وضعیت سایت خود را مشاهده کنید. ممکن است نیاز باشد که تایید کنید شما صاحب سایت هستید. برای درک بهتر این مفاهیم می توانید آموزش گوگل سرچ کنسول را مطالعه نمایید.
  • اگر سرچ کنسول هیچ مشکلی را گزارش نکند، ممکن است سایت شما هنوز برخی مسائل امنیتی را داشته باشد که گوگل ادز آن ها را شناسایی کرده است. با وبمستر یا تامین کننده هاستینگ وبسایت خود صحبت کنید و از ابزار هایی که معرفی شد برای بررسی دقیق‌تر استفاده کنید. شما همچنین می توانید با دانلود اپلیکیشنی مانند Malwarebytes Security: Virus Cleaner, Anti-Malware نرم افزار های نامطلوب یا مخرب را شناسایی کنید.
  • بدین شکل می توانید نرم افزار های نامطلوب یا مخرب را شناسایی و آن ها را حذف کنید. گوگل در مقاله ای با عنوان “کمک به وبسایت های هک شده“، دستور العمل هایی برای کمک به رفع مشکل وبسایت قرار داده است.
  • اگر نمی توانید آدرس صفحه فرود تبلیغ خود را اصلاح کنید، آن را با یک آدرس جدید که با سیاست های گوگل مطابقت دارد آپدیت کنید و آن را برای بازبینی ارائه کنید.

اکثر تبلیغات ظرف یک روز کاری بازبینی می شوند، اما اگر نیاز به بررسی پیچیده تر وجود داشته باشد، برای برخی دیگر ممکن است بیشتر طول بکشد.

21 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام و مثل اینکه امروز گوگل ادز خیلی از تبلیغات رو به خاطر همین موضوع Disapproved کرده است. از چند نفر دیگر نیز پرسیدم که گفتم همین مشکل Malicious or unwanted software رو داشتند. شما نمی دونید مشکل امروز به چه خاطره؟

مشکل Malicious or unwanted software پدیده جدیدی نیست و می‌تونه با توجه به دلایلی که مطرح شد، در هر اکانتی اتفاق بیافته. اما اینکه به صورت ناگهانی این مشکل برای سایت‌های مختلف اتفاق می‌افته، می‌تونه مربوط به پلاگین یا اسکریپت‌هایی که این سایت‌ها به صورت مشترک از اون استفاده می‌کنند، باشه.
خوشبختانه تا این لحظه که این کامنت رو می‌نویسم تیکتی درباره این موضوع از طرف مشتریان جی ادز دریافت نکردیم.

ممنون میشم سایت ما رو بررسی کنید که چرا به خاطر Malicious or unwanted software ادزهای گوگل ادز دیس اپرو شده؟
******

سلام. سایت‌تون بررسی شد. مشکل مربوط به افزونه چت آنلاین سایت‌تون هست. اطلاعات بیشتر به آدرس ایمیل‌تان ارسال شد.

سلام
یکی از بهترین مقاله هایی بود که در زمینه تبلیغات گوگل خوندم. اطلاعات خیلی مفیدی ارایه دادیدن. مخصوصا سایت هایی که برای بررسی بدافزار سایت معرفی کردین.
ممنونم از جی ادزی های دوست داشتنی

سلام.
ممنون برای حمایت‌تون از جی ادز.

دستتون درد نکنه که این مطلب رو نوشتین و اطلاعات خوبی داشت.

سلام حدود یک هفته ای هست که ما کمپین مون رو شروع کرده ایم و تا حدود دو هفته تبلیغ مشکلی نداشت
و اجرا میشید ( بدون هیچ تغییری در صفحه ) تبلیغ رد شده
و ما چت انلاین سایت > پاپ اپ ها > بروزرسانی وردپرس > چک کردن سایت از لحاظ ویروسی بودن
رو انجام دادیم ولی باز هر کمپینی ایجاد می کنیم این ارور میاد Malicious or unwanted software

مممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام.
بررسی سایت توسط گوگل به صورت دوره ای انجام می‌شود و برای تسریع در روند اپرو شدن سایت بهتر است از پارتنری که باهاش همکاری می‌کنین درخواست کنین که در رابطه با این مشکل با گوگل ارتباط برقرار کنن.

سلام و درود. من ادورز دادم. ولی وب سایتم تایید نمیشه برای نمایش.
Malicious software
ارور میده. در حالیکه مشکلی از این لحاظ نداره.
چطوری ایمیل بزنم و بگم تایید کنن. دوباره بررسی کنند سایت رو . سایتم

سلام. احتمال اینکه سایت‌تون بدافزار داشته باشه، هست.
برای بررسی این مورد با کارشناسان جی ادز در ارتباط باشید.

سلام من هم سایم گوگل ادوردز هم مشکل Malicious or unwanted software رو برامون فرستاده چندین روز هست داریم دنبال مشکل میگردیم پاکسازی انجام شده ام هنوز بازم مشکل داریم ممنون میشم سایت منم بررسی کنید

سایت‌تون کامل نیست و محصولات تون لود نمی‌شه.
معمولا سایت‌هایی که ناقص هستن دیس اپرو می‌شن.

سلام این مشکل برای وب سایت منم اتفاق افتاده ، برای بررسی سایت و کمک به حلش حتما باید مشتری خودتون باشیم ، یا به همه خدمات ارائه میدید؟

با کارشناسان جی ادز تماس بگیرید راهنمایی می‌کنن.

سلام سایت من به این مشکل برخورده هاست تغییر دادم و قالب با ی دیتا بیس دیگه مجددا بالا اوردم امکان بررسی سایت از طرف تیم شما وجود داره تا مشکل رفع بشه و ادورز بزنم ممنون میشم راهنمایی کنید
fruit-dryer.com

با سلام. توصیه میکنیم برای بررسی دقیق مشکلات وب سایت شما با کارشناسان ادوردز تماس بگیرین تا بتونن بهتر راهنماییتون کنن

سلام ممنون میشم سایت منم بررسی کنید چند روزه مشکل بدافزار میده گوگل در صورتی که نداره اصلا mrplumper.com

سلام دوست گرامی. ما خدمات بررسی وب سایت ارائه نمیدیم و برای این کار توصیه می‌کنیم با شرکت هایی که خدمات سئو ارائه میدن ارتباط برقرار کنید.

سلام منم همین مشکل رو دارم ایا سایتی هست که بتونیم برسی کنیم که دقیقا مشکل کجاست ممنونم ازتون

محمد عزیز
برای رفع مشکلات Disapprove با توجه به نوع خطایی که دریافت می کنید، می‌تونید با کارشناس های ما در ارتباط باشید. راهنماییتون می کنن.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.