اسکریپت بودجه گوگل ادز

تعیین بودجه کلی و اطلاع از اتمام بودجه در گوگل ادز

اگر قبلا در اکانت گوگل ادز خود کمپین ویدیویی (تبلیغات یوتیوب) اجرا کرده باشید، احتمالا به یاد دارید که امکان تعیین بودجه کلی برای این نوع کمپین وجود دارد. اما همان‌طور که می‌دانید، امکانی برای تعیین بودجه کلی برای کمپین‌های سرچ گوگل وجود ندارد و در این نوع کمپین‌ها شما تنها می‌توانید بودجه روزانه را مشخص کنید و بر اساس آن بودجه ماهانه تبلیغات گوگل خود را می‌توانید محاسبه کنید.

تا به حال شده بخواهید پس از رسیدن هزینه کلی اکانت‌تان (Total Cost) به مقدار دلخواهی همه کمپین‌هایتان متوقف شوند؟ یا به عبارت دیگر تنها مقدار مشخصی از شارژ اکانت گوگل ادز تان مصرف شود و پس از آن تبلیغات تان متوقف شود.

بودجه گوگل ادز

برای اینکار دو راه پیش روی دارید: اول اینکه هر روز چندین بار اکانت گوگل ادزتان را بررسی کنید تا پس از رسیدن هزینه کلی به مقدار مشخصی، تبلیغات‌تان را pause کنید و روش ساده اینکه از امکان اسکریپت در گوگل ادز استفاده کنید.

اسکریپت تعیین بودجه کلی کمپین های گوگل ادز

با کمک این اسکریپت 12 خطی می‌توانید بودجه کلی برای اکانت گوگل ادز خود تعیین کنید. (در خط 5 ام) زمانی که مصرف کلی اکانت‌تان به مقدار مشخص شده برسد، همه کمپین‌هایتان پاوز (Pause) می‌شوند.

https://gist.github.com/g-ads-org/8369eea5123bea776489a99080b73aaf

اسکریپت پیشرفته بودجه و ارسال ایمیل در زمان اتمام بودجه

اسکریپ فوق بسیار ساده و البته کاربردی است. اما گاهی نیاز است تا بودجه مشترکی برای چندین کمپین خود تعریف کنید. اسکریپت انعطاف‌پذیر زیر به شما کمک می‌کند هنگام تعیین بودجه کلی برای کمپین‌های گوگل ادز دست‌تان بازتر باشد.

https://gist.github.com/g-ads-org/90ca18af7cecaaca874ef689f451882f

  1. در خط 2 بایستی بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید.
  2. در خط 4 لیست کمپین‌هایی که می‌خواهید نمایش آنها را براساس بودجه مشترکی محدود کنید را وارد کنید. اگر می‌خواهید مثل اسکریپت قبلی هزینه کلی همه کمپین‌هایتان محاسبه شود، خط 4 و خط 7 را کامنت کنید.
  3. در خط 5 ام آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا هنگامی که بودجه شما تمام شد، ایمیلی از طرف گوگل ادز برایتان ارسال شود. همچنین زمانی که هزینه کلی بیشتر از 90% بودجه تعیین شده شود، ایمیلی دریافت می کنید، تا در صورت نیاز اقداماتی را برای افزایش بودجه یا ایجاد تغییرات دیگر انجام دهید.
  4. در خط 12 می‌توانید دوره زمانی مربوط به بودجه کلی موردنظرتان را تغییر دهید.

بسیار خوشحال می‌شویم که نظر شما را درباره این مقاله از وبلاگ جی ادز بدانیم. فراموش نکنید که ما را از تجربیات خود نیز مطلع نمائید. بی صبرانه منتظر هستیم صحبت های شما را بشنویم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.