آپدیت جدید گوگل کروم

آپدیت جدید گوگل کروم با امکانات هوش مصنوعی

گوگل؛ پلتفرمی که روزانه میلیون‌ها کاربر از آن برای پاسخ به سؤالات خود استفاده کرده و کسب‌وکارهای مختلف نیز از طیف گسترده خدمات آن همچون سرویس‌ تبلیغات در گوگل و یا ابزار محبوب آنالیتیکس، برای توسعه بیزنس خود استفاده می‌کنند.

اما این غول بزرگ تکنولوژی از ترند این روزهای دنیای فناوری یعنی هوش مصنوعی (AI) نیز عقب نمانده و با معرفی محصولات مختلف در این حوزه، در تلاش است تا سلطه خود در این مارکت را نیز به رخ کاربران و البته رقبا بکشاند. از معرفی ابزارهایی همچون بارد (Bard) که البته به نام جمنای تغییر پیدا کرده است گرفته تا امکانات مختلف تعبیه شده هوش مصنوعی در گوشی‌های موبایل پیکسل و سامسونگ، گوگل سعی دارد تا با معرفی قابلیت‌های مختلف در این حوزه به خوبی به نیاز کاربران خود پاسخ دهد.

مرورگر کروم اما به عنوان یکی از محصولات محبوب گوگل شناخته می‌شود که طرف‌داران زیادی داشته و همه ما روزانه از آن برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنیم. پلتفرمی که بالاخره با اعلام گوگل قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی در گشت و گذار در اینترنت را در اختیار کاربران قرار دهد.

در مقاله امروز از وبلاگ جی ادز تصمیم گرفته‌ایم به آپدیت جدید گوگل کروم پرداخته و امکانات مختلف هوش مصنوعی در آن را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اینترنت گردی راحت‌تر با آپدیت جدید کروم

آخرین آپدیت گوگل کروم (نسخه M121) قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعی را به طور آزمایشی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا گشت‌وگذاری راحت‌تر و البته شخصی‌سازی شده‌تر در فضای اینترنت داشته باشند.

این قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی برای سیستم عامل‌های مک و ویندوز ارائه شده و در حال حاضر تنها برای کاربران ایالات متحده فعال می‌باشد. برای استفاده از این امکانات در صفحه مرورگر کروم خود وارد بخش تنظیمات (Settings) شده و پس از آن بر روی گزینه Experimental AI که در ستون سمت چپ تصویر برای شما قابل مشاهده است کلیک کنید.

وارد شدن به صفحه Experimental AI گوگل کروم

با توجه به اعلام گوگل، این آپدیت در مرحله آزمایش بوده و در حال حاضر برای اکانت‌های enterprise و educational غیر فعال می‌باشد. البته که پیش‌بینی می‌شود این آپدیت و قابلیت‌های آن به زودی در دسترس تمام کاربران قرار بگیرند.

مدیریت هوشمند تب‌ها

مدیریت هوشمند تب‌ها؛ قابلیت جدیدی که شاید بتوان آن را کاربردی‌ترین ویژگی این آپدیت نام گذاری کرد. با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی نیست تا به طور دستی تب‌های مرتبط به یکدیگر را گروه‌بندی کنید.

برای استفاده از این امکان هوش مصنوعی بر روی تب مورد نظر خود راست کلیک کرده و سپس گزینه “Organize Similar Tabs” را انتخاب کنید.

سپس کروم به طور خودکار تب‌هایی که دارای محتواهای مشابه هستند را شناسایی کرده و به شما پیشنهاد می‌دهد تا آن‌ها را در یک گروه دسته‌بندی کنید. حتی این امکان برای شما وجود دارد تا برای هر یک از گروه‌های خود اسم یا ایموجی مخصوص انتخاب کنید تا بعداً به راحتی بتوانید آن‌ها را پیدا کنید.

تم‌های شخصی‌سازی شده خود را برای کروم ایجاد کنید

آپدیت جدید کروم این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تم‌های شخصی‌سازی شده‌ای برای خود بسازید. قابلیتی که پایه و اساس آن از امکان ساخت تصاویر پس زمینه با هوش مصنوعی که برای گوشی‌های پیکسل معرفی شده بود؛ ایده گرفته است.

در استفاده از این قابلیت می‌توانید تم موردنظر خود را بر اساس ویژگی‌هایی همچون موضوع، حالت تصویر و پالت رنگی دلخواه خود ایجاد کنید. سپس گوگل تعدادی تم موردنظر که مطابق با موارد انتخاب شده شما هستند را برای ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، اگر فردی به شفق قطبی علاقه‌مند بوده و می‌خواهد یک تصویر متحرک و آرام از آن را به عنوان تم خود داشته باشد؛ می‌تواند عبارت‌های aurora borealis و serene را به عنوان موضوع و حالت تصویر خود وارد  کرده و گزینه animated را نیز تایپ کند تا تصویری متحرک و البته آرام برای تم مرورگر کروم خود داشته باشد.

در این مورد گوگل تم‌های از پیش ساخته شده‌ای نیز دارد که کاربران می‌توانند آن‌ها را مشاهده کرده و از این تم‌ها برای ایجاد تم مخصوص به خود ایده بگیرند.

نوشتن بهتر با دستیار هوش مصنوعی کروم

اما قابلیت‌های هوش مصنوعی در کروم محدود به این دو ویژگی نشده و گوگل قرار است در آپدیت بعدی این مرورگر، امکان نگارش با استفاده از قدرت Ai را برای کاربران فراهم کند.

دستیار نگارش کروم

در آپدیت بعدی کروم این قابلیت با عنوان “Help me write” در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که با کلیک راست کردن در هر باکس نگارشی در سایت‌های مختلف، می‌توان از آن استفاده کرد. فرقی نمی‌کند که بخواهید نظر خود در تجربه از خرید از یک سایت را بنویسید یا این که یک فرم رسمی را پر کنید؛ انتخاب این گزینه به شما کمک می‌کند تا به راحتی مطلب خود را نوشته و منظور خود را به طرف مقابل برسانید.

امکانات هوش مصنوعی بیشتری در راه است

کاملاً مشخص است که گوگل با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در سرویس‌های خود، به دنبال ایجاد نوآوری و بهبود تجربه کاربران در استفاده از این سرویس‌ها می‌باشد. این شرکت قصد دارد تا اواخر سال 2024 میلادی مدل هوش مصنوعی جمینای خود را نیز با کروم ادغام کرده تا تجربه خوبی از گشت و گذار در اینترنت را برای کاربران رقم بزند.

نکته جالب در این مورد این است که پیشرفت مدل‌های هوش مصنوعی همچون جمینای احتمالاً از اساس نحوه تعامل ما با فضای اینترنت را دستخوش تغییر کرده و به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نچندان دور، اینترنت گردی کاربران به تجربه‌ای بسیار شخصی‌سازی شده‌تر تبدیل خواهد شد.

منبع

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.