تبلیغات در گوگل

10 چیزی که باید درباره تبلیغات گسترش یافته بدانید

همانطور که می دانید تبلیغات گسترش یافته به تبلیغات گوگل ادوردز افزوده شده است. امکانی هیجان انگیز که کمک می‌کند تبلیغات شما بیشتر دیده شود! تبلیغات متنی گسترش یافته یکی از معدود به روزرسانی بزرگی بود که در گوگل ادوردز رخ داده است. خوب حالا سوال اینجاست که واقعا چه چیزی تغییر کرده است؟ در این مقاله قصد داریم 10 مورد از مسائلی که تبلیغ کنندگان باید در مورد تبلیغ متنی گسترش یافته بدانند را بیان کنیم.

1- تبلیغ متنی گسترش یافته چیست؟

تبلیغ متنی گسترش یافته دو برابر بزرگ تر از تبلیغات متنی قبلی است. این تبلیغات جدید برای به حداکثر رساندن حضور و عملکرد شما در نتایج جستجوی موبایلی طراحی شده اند و سرتیتر بزرگ‌تر و توضیحات طولانی‌تری اضافی دارند. باید به خاطر داشته باشید هر چیزی که در موبایل به خوبی کار می کند در محیط دسکتاپی نیز اعمال شده است. تبلیغ متنی گسترش یافته در همه دستگاه ها همچون دسکتاپ و موبایل نشان داده می شود. البته تبلیغات جدید گوگل خود را با اندازه دستگاه منطبق می سازد. گوگل تست و بررسی تبلیغ متنی گسترش یافته را در سال 2016 آغاز کرد.

2- چرا گوگل چنین تغییری را ایجاد کرده است؟

گوگل این تغییر بزرگ را برای تبلیغات متنی خود پس از 15 سال از فعالیت ادوردز انجام داده است. چند ماه قبل، گوگل به این موضوع فکر کرد که در دنیای موبایلی امروز ظاهر ادوردز چگونه باید باشد. امروزه بیش از نیمی از جستجوهای انجام شده توسط کاربران از طریق گوگل انجام می شود و بیشتر این جستجوها از طریق دستگاه های موبایلی است. اولین حرکت  گوگل برای ایجاد یک  تجربه  یکپارچه در سرتاسر دستگاه ها در فوریه 2016 آغاز شد. در این هنگام گوگل تصمیم گرفته بود تبلیغات سمت راست را از روی دسکتاپ ها حذف کند. خوب حالا با وجود محدودیت هایی که در نمایش تبلیغات سمت راست دسکتاپی وجود دارد، چنین تغییری به نظر یک پیشرفت طبیعی است.

3- این تبلیغات متنی گسترش یافته چقدر بزرگ تر از تبلیغات قبلی است؟

تبلیغ متنی گسترش یافته دو برابر بزرگ تر از تبلیغ متنی قبلی ادوردز است. ( از لحاظ فنی حدود 47 درصد بزرگ تر است.) شما در حال حاضر می توانید یک متن 140 کاراکتری برای تبلیغات خود بنویسید و از شر محدودیت 25-35-35 خلاص شوید.

تغییرات در تبلیغات متنی گوگل

بنابراین شما می توانید از تمامی کاراکترهای اضافی به نفع خود استفاده کنید و تبلیغات چشم نواز و پرشوری را بنویسید. چنین تبلیغاتی باعث می‌شود جستجوکنندگان چاره ای جز کلیک کردن بر روی آن نداشته باشند.

4- تبلیغ متنی گسترش یافته چگونه نمایش داده می‌شوند؟

در شکل زیر می توانید تفاوت های موجود را قبل و بعد از اعمال این تغییرات در موبایل و دسکتاپ مشاهده کنید.

تغییرات آگهی متنی گوگل

شکل زیر ظاهر تبلیغ متنی گسترش یافته در رابط ادوردز را به خوبی نشان می‌دهد:

اینترفیس افزودن تبلیغ گوگل ادوردز

5- سرتیترها در تبلیغ متنی گسترش یافته چقدر توسعه پیدا کرده اند؟

تبلیغ کنندگان می توانند از دو سرتیتر 30 کاراکتری به هنگام استفاده از تبلیغ متنی گسترش یافته استفاده کنند. همانطور که می‌دانید در گذشته تبلیغ کنندگان تنها می‌توانستند از سرتیتر 25 کاراکتری برای نوشتن متون خود استفاده کنند. این موضوع بدین معنی است که سرتیترهای ما 140 درصد افزایش یافته است.

6- توضیحات در تبلیغ متنی گسترش یافته چقدر توسعه پیدا کرده اند؟

تبلیغ کنندگان می توانند یک خط توضیح 80 کاراکتری را برای تبلیغات خود ایجاد کنند. قبلا این مقدار به دو توضیح 35 کاراکتری محدود بود. این موضوع بدین معنی است که در تبلیغ متنی گسترش یافته توضیحات 14 درصد افزایش یافته است.

7- چه تغییراتی در آدرس نمایش داده ایجاد خواهد شد؟

در تبلیغات گسترش یافته، گوگل ادوردز به صورت خودکار نام دامنه را از URL نهایی استخراج می‌کند. تبلیغ کنندگان می توانند تا دو مسیر را به تبلیغ خود اضافه کنند و از همین طریق نمایش URL را بهبود ببخشند. (هر جزء تا 15 کاراکتر)

8- آیا نرخ کلیک بهبود پیدا خواهد کرد؟

بله. داشتن متن بیشتر به معنای دیده شدن بیشتر تبلیغات است. گزارشات اولیه نشان می دهد که تبلیغ متنی گسترش یافته تا 20 درصد نرخ کلیک را افزایش می‌دهد. با افزایش تعداد کاراکترهای سرتیتر و توضیحات، کلیک بیشتری حاصل می شود.

9- تبلیغ متنی گسترش یافته از چه زمانی در اختیار عموم قرار گرفته است؟

از 31 ژانویه سال 2017 تنها امکان ایجاد تبلیغات متنی به صورت گسترش یافته در گوگل ادوردز وجود دارد.

10- در رابطه با تبلیغ متنی گسترش یافته چه چیزی مهم است؟

همراه با اضافه شدن تبلیغات متنی گسترش یافته به تبلیغات گوگل، اهمیت امتیاز کیفیت (Quality Score) که از مهم ترین معیارهای اکانت ادوردز است نیز افزایش یافته است. کسب و کارهایی که نتایج بالای صفحات جستجو را به خود اختصاص دهند می توانند، جایگاه ارزشمندتری داشته باشند. این موضوع برای جستوجوهای تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر چیزی که در دستگاه های موبایلی در جایگاه 2 یا 3 قرار گیرد در نگاه نخست دیده نمی‌شود!

علاوه بر این به کمک تبلیغ متنی گسترش یافته می‌توانید تبلیغات قبلی خود را بهینه سازی کنید. باید اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما به گونه ای نوشته شده است که می‌تواند از مزایای فرمت تبلیغاتی جدید بهره مند شود. گوگل در حال حاضر فضای دو برابری در اختیارتان قرار داده است. پس از آن حداکثر استفاده را بکنید!

منبع: wordstream

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خیلی زحمت کشیدید. واقعا خسته نباشید. اینهمه مطلب! wow

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.