دوره آموزش گوگل ادوردز

#15 دوره آموزش گوگل ادوردز – کلمات کلیدی چگونه کار می‌کنند؟

 

متن زیرنویس ویدئو:

اکثر تبلیغات شما از کلمات کلیدی به عنوان روش اصلی برای جذب مشتری استفاده می‌کنند. پس قبل از این‌که در مورد ساخت اولین کمپین‌مان صحبت کنیم، باید در مورد کلمات کلیدی بدانیم. کلمات کلیدی شامل واژه‌ها یا عباراتی می‌شوند که با تبلیغ شما ارتباط داشته و توسط افراد مورد جستجو قرار می‌گیرند. این‌ها می‌توانند پایه‌های اساسی تبلیغات گوگل شما باشند، بنابراین اگر کلمات کلیدی مرتبط و باکیفیت را برای کمپین‌های تبلیغاتی خود انتخاب کنید، می‌توانید هر زمان که بخواهید به مشتریان دلخواهتان دست پیدا کنید.

داشتن کلمات کلیدی درست در کمپینتان می‌تواند سودرسانی کمپین یا هدر دادن پول‌هایتان را معین کند. پیش‌تر با استفاده از کلمات کلیدی تعمیر عینک یا تعمیر آیفون جستجوهایی را در گوگل انجام دادیم. این تبلیغات ظاهر شده به آن عبارات مرتبط بودند هرچند که این کار ساده به نظر می‌رسد اما مهم است که کنکاش عمیق‌تری انجام دهیم تا تفاوت‌های ظریف مربوط به انتخاب کلمات کلیدی را درک کنیم.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات‌مان این است که فرض کنیم کلمات دارای معنی نسبتاً معادل عملکرد یکسانی خواهند داشت. فرض کنیم شما در کار خودروهای دارای مالکیت پیشین باشید این عبارتی است که برای توصیف کارتان به مشتریان و در تبلیغاتتان استفاده می‌‌کنید. اما بیایید واقع‌گرا باشیم عموم جامعه نمی‌آیند از لفظ خودروهای دارای مالکیت پیشین استفاده کنند. ما در گوگل عبارت خودروهای دارای مالکیت پیشین را جستجو نمی‌کنیم پس چه جستجو می‌کنیم خودروی کارکرده مثلاً جستجو می‌کنیم. فروش خودروی کارکرده یا معامله‌ی خودروی کارکرده.

دو عبارت بالا دارای معنی یکسانی هستند اما این طور نیست کلمه‌ی کلیدی خودروهای دارای مالکیت پیشین با کلمه‌ی کلیدی خودروی کارکرده یکسان نیست. هر ماه حدود 600 هزار جستجو با عبارت خودروی کارکرده انجام می‌گیرد. اما فقط هزار جستجو با عبارت خودروهای دارای مالکیت پیشین انجام می‌گیرد. همان‌طور که می‌بینید استفاده از شیوه‌ی بیان مشتریان می‌تواند تاثیر زیادی را در کارتان داشته باشد.

صنایع هوایی نمونه‌ی خوب دیگری هستند شاید آن‌ها از عبارت کرایه‌ی پایین‌تر استفاده کنند. اما در واقعیت مشتریان از لفظ پرواز ارزان‌تر بهره می‌گیرند. بدین‌ترتیب هر ماه 4 میلیون جستجو با عبارت پرواز ارزان انجام می‌شود، اما کرایه‌ی کمتر فقط 2 هزار جستجو دارد. این امر نکته‌ی مهمی را نشان می‌دهد وقتی که در مورد کلمات کلیدی تحقیق می‌کنید باید زبانی که عامه‌ی مردم استفاده می‌کنند را مدنظر داشته باشید.

آن تمرین شخصیت که انجام دادیم را یادتان هست آن تمرین برای این بود که نحوه‌ی جستجوی مردم را درک کنید بهترین تبلیغ برای گروهی خاص از مردم انجام می‌گیرد. به جای این‌که پیام خود را به عموم مردم برسانیم، می‌خواهیم آن را به دست گروهی خاص که می‌شناسیم و می‌دانیم که به محصولمان علاقه دارند برسانیم اگر بدانیم که مخاطب‌مان قشر نوجوان هستند و از زبان کوچه بازاری استفاده می‌کننند، باید از همان موارد در کلمات کلیدی استفاده کنیم. اگر مخاطبمان مقامات اجرایی هستند باید از اصطلاحات استاندارد صنعتی استفاده کنیم.

شما تحقیق محصول را همانند ما انجام می‌دهید و آن را با شخصیت مخاطبانتان مخلوط می‌کنید. باید بدانیم که به چه دلیل مشتریان به دنبال محصولات و خدمات ما می‌آیند. این‌ها به ما می‌گویند که چه عباراتی باید وارد موتور جستجوی گوگل شوند اگر این کار را نکنیم هر قدر که تبلیغ‌مان عالی باشد باز هم دیده نمی‌شود و هیچ‌گاه به مخاطبمان نمی‌رسیم. برای هر گروه تبلیغاتی باید فهرستی از کلمات کلیدی را تعیین کنید.

به خاطر داشته باشید که گروه‌ها زمینه‌محور هستند. بنابراین کلمات کلیدی شما باید مختص آن زمینه باشند در ویدئوی بعدی تمرینی را به شما نشان می‌دهم تا به کمک آن کلمات کلیدی را تعیین کرده و مشخص خواهید کرد که آیا تبلیغتان ارزش هدف‌گذاری را دارد یا خیر. اما ابتدا می‌خواهم 4 ترفند را به شما یاد بدهم تا بتوانید در برنامه‌ریزی کلمات کلیدی از آن استفاده کنید.

اولاً باید همانند مشتری خود فکر کنید تصور کنید که مشتریان‌تان موقع جستجو به چه چیز فکر می‌کنند این‌ها عباراتی هستند که باید استفاده کنید. به دنبال کلمات جستجوی خاص برای هر دسته از محصولات خاص و در دسترس‌تان باشید و از تمرین ایجاد شخصیت برای خواندن تفکرات مشتری بهره بگیرید. به خاطر داشته باشید که می‌خواهید تفکر مشتری راجع به محصولتان را بدانید. ماشین دارای مالکیت پیشین نیست. ماشین کارکرده درست است.

در ثانی باید به ساماندهی موضوعی توجه کنید. کلمات کلیدی خود را در قالب تم‌های متنوع گروه‌بندی کنید و به فهرست موضوعات نگاه کنید تا مشکلات مربوط به هر یک از زیرموضوع‌ها را کشف کنید.

هرقدر نگاهتان موضوع‌محور باشد کلمات بهتر گروه‌بندی می‌شوند و نتایج بهتری را در پی خواهند داشت. بنابراین اگر فرضاً گروه تبلیغاتی‌تان برای بوت مردانه است باید موضوعاتی را برای این حوزه لحاظ کنید. مثلاً بوت‌های بارانی مردانه، چکمه‌های کاری مردانه، بوت‌های موتورسواری مردانه، بوت‌های فشن مردانه و مواردی از این دست. حتی امکان دارد این موضوعات را در قالب تم‌های خودتان گروه‌بندی کنید. چکمه‌های کاری می‌تواند زیرگروه‌های خودش را داشته باشد و در این صورت می‌توانید به توسعه‌ی گروه‌های تبلیغاتی تخصصی‌تر با کلمات کلیدی موضوع‌محور ادامه دهید.

سومین نکته این است که تخصصی و دقیق باشید یک کلمه‌ی کلیدی کلی و عمومی جستجوهای غیرمرتبطی را به وجود می‌آورد کلمه‌ی کلیدی بوت نمی‌تواند چندان مناسب باشد زیرا بافت و موضوع خاصی ندارد. افرادی که برای بوت جستجو می‌کنند می‌توانند دنبال بوت برای ماشین بوت برای سگشان یا بوت برای خودشان باشند. انواع مختلفی از بوت وجود دارند بهتر است که خاص فکر کنید و بین پنج الی بیست کلمه را برای هر گروه تبلیغاتی لحاظ کنید.

در نهایت ترفند چهارم استفاده از ابزار برنامه‌ریز کلمات کلیدی (گوگل کیورد پلنر) است. برنامه‌ریز کلمات کلیدی یک کارگاه است که ایده‌های جدیدی را برای کلمات کلیدی موثر ارائه می‌کند در ویدئوی بعدی این مورد را مرور خواهیم کرد. اما هر قدر در مورد اهمیت این ابزار بگویم کم گفته‌ام قبل از این‌که کلمات کلیدی را وارد کمپین کنید وقت بگذارید و آن‌ها را از دل این ابزار عبور دهید از همه مهم‌تر، برای این کار زمان بگذارید. کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین اجزا در فرایند ادوردزتان هستند.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون. سه اصل و در نهایت معرفی ابزار کارآمد در امر بازار یابی و جستجو.ممنون

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.